ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Xedrah

Gisteravond met de GSi gereden tegen een VW Golf type 2 met geflowde(?) VR6 motor gereden. Was een leuke sprint, maar helaas konden we maar twee keer op het gas.
Nou ja, maakt niet uit als je wint! :D
Het was jammer dat ik in de eerste twee versnellingen moeite had om de wielspin te beperken. Gelukkig ging het in de derde versnelling goed.
Over ruim een maand heb ik ook launch control, dat lijkt me ook een zeer goed wapen tegen vierwielaangedreven Impreza's... hehehe :)
Die VR6'en vallen echt VIES tegen. Gaan echt niet snel. :( En dat met 6 (!) cilinders...
Matijs
Contacteer:

Hahaha, golfjes...
Heerlijk voer >-)
Pas als er R32 op staat word ik bang >-)
wilco blue
Car: Renault 5 GT Turbo

Nou woensdag ook eens een wedstrijdje gehad om nooit te vergeten.Een 306 xsi ofzo staat voorme.Licht gaat op groen hij stuift weg ik er achter aan.Toen hij zag dat ik bij kwam gaf hij me een rem test dus ik er langs.komen we bij een stoplicht springt hij uit de auto met nog 3 vrienden van hem.Ik wou de deur nog dicht doen maar door mijn 4 puntgordels was ik te laat.Nou Winst van de dag wedstrijd gewonnen 2 klappen op mijn gezicht een paar in mijn maag en mijn vriend heeft nu nogsteeds een mooie voetafdruk op zich staan .Ik sport nu steeds met gesloten deur.Sukkel :-*
gille
Contacteer:

wilco blue schreef:Nou woensdag ook eens een wedstrijdje gehad om nooit te vergeten.Een 306 xsi ofzo staat voorme.Licht gaat op groen hij stuift weg ik er achter aan.Toen hij zag dat ik bij kwam gaf hij me een rem test dus ik er langs.komen we bij een stoplicht springt hij uit de auto met nog 3 vrienden van hem.Ik wou de deur nog dicht doen maar door mijn 4 puntgordels was ik te laat.Nou Winst van de dag wedstrijd gewonnen 2 klappen op mijn gezicht een paar in mijn maag en mijn vriend heeft nu nogsteeds een mooie voetafdruk op zich staan .Ik sport nu steeds met gesloten deur.Sukkel :-*
tja zag ik laatst ook gebeuren na een sprint van een Kadett Gsi tegen een Mini cooper (oud model) en die Mini won
tot volgende verkeerslicht er 3man(marokanen) uitstapte om die Mini rijder een pandoering te geven.
bleek die Minirijder een europees kampioen tae-kwando zijn geweest,heb nog nooit zo snel drie marokanen 8) 8) zien de grond opschuiven,met alle verwondingen erbij :p :p
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Whahah... en zo hoort het! Moeten ze maar tegen hun verlies kunnen! :D
GTI1-G60

Matijs schreef:Hahaha, golfjes...
Heerlijk voer >-)
Dat is grappig als er R32 op staat, weet ik dat ik die kan hebben.
:wink:
gille
Contacteer:

GTI1-G60 schreef:
Matijs schreef:Hahaha, golfjes...
Heerlijk voer >-)
Dat is grappig als er R32 op staat, weet ik dat ik die kan hebben.
:wink:
dromen zijn bedrog,en als je wakker sta je aan de lichten nog(terwijl de R32 al ver weg is ) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Maus

Zo supersnel vind ik 'm ook weer niet aan de 100 zitten hoor; 6,6 sec. (volgens Autoweeks Carbase).
Weet niet hoe snel GTI1-G60 aan de 100 zit, maar kennelijk ook rond die tijd.
Robert dB.

tis geen standaard G60....
GTI1-G60

Maus schreef:Zo supersnel vind ik 'm ook weer niet aan de 100 zitten hoor; 6,6 sec. (volgens Autoweeks Carbase).
6,6 sec is de tijd van de fabriek.
Dit soort tijden zijn moeilijk zelf te halen.
6,6 op droog,ruw,warm asfalt met warme banden....wanneer tref je dat op straat.

Weet dat ik een edition golf4 met 210pk laat staan in de sprint.
Dus een golf 4 die nog zwaarder is met iets meer pk moet ook wel lukken.
:lol:
Matijs
Contacteer:

Ja als je dan een Golf moet hebben, dan maar een mooie Golf 1. De enige echte GTI.
Jasper16v

ben totaal geen golf fan, maar vind de 1 nog wel gaaf
Foeke

@gille helaas valt daar niet over te dromen, maar is het gewoon de werkelijkheid 8)
<-------So you know don't mess with a Reno------->
twingoturbo

ZERO-X schreef:Vandaag ter hoogte van de Westerweg, Van Heerhugowaard richting Alkmaar,,,bij het stoplicht kwam ik een crx- tegen,,,dus ik dacht van ach why not,,ik kan het allicht proberen .GROEN ik weg ,crx weg ,,, crx op kop,,,VRRRRRRRROOOOEEEEEEEM dag crx ,,en ik kwam hem toch wel voorbij,,,bij het volgende stoplicht staat hij achter mij ,,,en ja hoor zit hij op mijn bumper te kleven ,,,Maarja zoals de gezegde al zeg " een ezel stoot zich niet 2 keer tegen de zelfde steen" Nou deze ezel was waarschijnlijk blind want voor dat hij met zijn ogen kon knipperen ,,Was ik alweer 50 meter voor hem :D dus mijn dag kan niet meer stuk

Hee Remco, wat voor kleur was die CRnix?
gille
Contacteer:

GTI1-G60 schreef:
Maus schreef:Zo supersnel vind ik 'm ook weer niet aan de 100 zitten hoor; 6,6 sec. (volgens Autoweeks Carbase).
6,6 sec is de tijd van de fabriek.
Dit soort tijden zijn moeilijk zelf te halen.
6,6 op droog,ruw,warm asfalt met warme banden....wanneer tref je dat op straat.

Weet dat ik een edition golf4 met 210pk laat staan in de sprint.
Dus een golf 4 die nog zwaarder is met iets meer pk moet ook wel lukken.
:lol:
22pk is nie iets,ik zou al blij zijn met nog 22 pk bij en gewicht,tja hoort er nu eenmaal bij
GTTprutser

Jullie zullen hier vast om lachen maar er gaat ook een Daf 66 meedoen in Assen.
Exstreem snel is ie niet maar zeker niet traag.
We zijn gewoon een club vrienden die aan Daf tuning doen :lol: .
Dit hebben we aan gepast.

1400 renault motor + Dubb. web. ingebouwd.
Renix ontsteking overbouwen.

Kickdown op de variomatic gebouwd.
Vacuum tank op de vario voor +-5500RPM bij optrekken.

Lang leve de :lol: toch?
Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
Chrisv

Vanmiddag ff geraced tegen een vriend van me, hij had een nieuwe auto een Golf 1 gti, 1.8 8v dus.

Maar hij was sneller als ik dacht, t ging ongeveer gelijk op hij was zelfs iets sneller, kwam omdat hij op het begin iets sneller weg was.

Maar dit moet toch eigenlijk nie kunnen??? :)

golf 1 gti heeft 112 pk maar dat ding weegt wel dikke 100 kg minder zal het daaraan liggen...
some people are alive only because it's illegal to kill them
Ivo
Über-Spammer

He Chris, dat moet toch beter kunnen met een turbootje...?
Als je een beetje goed weg kan komen met de turbo er lekker bij is ie toch wel te pakken?
Of je maat heeft een heeel fris golfje / of jou gtt makeert iets?
Hoeveel druk geeft ie?

Wel leuk trouwens als je t niet verwcht, en dan toch met je standaard Golf 1 naast een GTT blijft :p
Vos

Chrisv schreef: golf 1 gti heeft 112 pk maar dat ding weegt wel dikke 100 kg minder zal het daaraan liggen...
100 kilo is wel veel, als je nou eens met 2 man in de golf gaat zitten kun je kijken of dit het verschil is :D
Clio 16v.....
Matijs
Contacteer:

Kan best wel kloppen hoor. Die golfjes wegen echt helemaal niks. Gaat als de brandweer.
Ivo
Über-Spammer

Ik ben een keer meegereden met een org GTI 1 1.8 8V
Was de auto van de vrouw van mn rijinstructeur, echt niet afgetrapt dus.
Wij rijden, ff kijken op de olie op temp. is, en dan t gas erop...
Geloof me, dit had ik echt niet verwacht zeg...
Best sensatie in zo'n oud wagentje bj. '79 :)
Chrisv

Ivo8hoven schreef:He Chris, dat moet toch beter kunnen met een turbootje...?
Als je een beetje goed weg kan komen met de turbo er lekker bij is ie toch wel te pakken?
Of je maat heeft een heeel fris golfje / of jou gtt makeert iets?
Hoeveel druk geeft ie?

Wel leuk trouwens als je t niet verwcht, en dan toch met je standaard Golf 1 naast een GTT blijft :p
Mijne geeft gewoon origineel iets over de helft aan. Als ik iets beter weg gekomen was had het nog niet veel gescheeld denk ik.
GTI1-G60

Matijs schreef:Kan best wel kloppen hoor. Die golfjes wegen echt helemaal niks. Gaat als de brandweer.
Mijn golf heb ik gewogen en is 1030kg!
Het is een golf1 uit 1983 met G60 motor.
gille
Contacteer:

GTI1-G60 schreef:
Matijs schreef:Kan best wel kloppen hoor. Die golfjes wegen echt helemaal niks. Gaat als de brandweer.
wat weegt zo een mk1 gti(bj 79,80)volgens de papieren?????
Chrisv

gille (mountainbike) schreef:
GTI1-G60 schreef:
op autoweek stond 900 kilo meen ik. Daar was ik dus ook al vanuit gegaan, maar die vriend van me zei dat hij 700 en een beetje woog...
gille
Contacteer:

Chrisv schreef:
gille (mountainbike) schreef:
GTI1-G60 schreef:
op autoweek stond 900 kilo meen ik. Daar was ik dus ook al vanuit gegaan, maar die vriend van me zei dat hij 700 en een beetje woog...
900 geloof ik maar 700,tis geen mini hé
Peter @ Malta
Contacteer:

GTI1-G60 schreef:6,6 op droog,ruw,warm asfalt met warme banden....wanneer tref je dat op straat.
Pak 'm beet, zes maanden per jaar. :lol:

Behalve dat ruwe dan. De wegen zijn vaak eng glad, maar aan de andere kant smelten ze niet weg bij een temperatuur van 35 graden of meer.

Ik heb nou eindelijk mijn Scénicje aan de 140 gekregen (bij een maximumsnelheid van 80 in het hele land). Harder gaan vond ik te eng op die weg.

- Peter
Chrisv

Trouwens wel een leuk detail was ik vergeten erbij te zetten. Na een paar sprintjes getrokken te hebben op het industrieterrein kwam er een dikke ferrari testarossa aan rijden.

Er nog achteraan gereden alleen hij had geen zit in een sprintje want hij liet me voorbijrijden.

5 minuten later toen hij wegreed trok hij hem wel open. Wat een geluid zeg heerlijk :)
Robert dB.

Peter @ Malta schreef:Ik heb nou eindelijk mijn Scénicje aan de 140 gekregen (bij een maximumsnelheid van 80 in het hele land). Harder gaan vond ik te eng op die weg.

- Peter

hmmm niet harder dan 80 km (mogen/kunnen), nix voor mij zo'n eiland :S - al lijkt me het overigens wel een mooi land!
Peter @ Malta
Contacteer:

Robert dB. schreef:hmmm niet harder dan 80 km (mogen/kunnen), nix voor mij zo'n eiland :S - al lijkt me het overigens wel een mooi land!
Nou... ik vertelde dat van de 140 tegen een vriend (in bezit van een gechipte Mégane Classic 1.9 dT) van me en die had zoiets als "watje". :lol:

Het is inderdaad best wel mooi, maar de wegen zijn nogal beroerd. Wat ik wel weer positief vind is dat je vrijwel nooit politie ziet controleren. :wink:

- Peter
Matijs
Contacteer:

Chrisv schreef:Trouwens wel een leuk detail was ik vergeten erbij te zetten. Na een paar sprintjes getrokken te hebben op het industrieterrein kwam er een dikke ferrari testarossa aan rijden.

Er nog achteraan gereden alleen hij had geen zit in een sprintje want hij liet me voorbijrijden.
Hij durfde zeker niet. Testarossa is een waardeloze auto. Veel te zwaar. Doe mij maar m'n 5je! 8)
jeroen.k

Gisteren weer ff smakelijk gelachen!

"Sprintje" met mijn R19 1.7 mpi (hooguit 100 pk en ongeveer 140 Nm) tegen een Alfa 156 JTD (minimaal 115pk met 275 Nm, maximaal 150 pk en 305 Nm).

Die gasten haalde me ongeveer bij 120 km/u pas in (toen gaf ik nog wel volgas maar ging de alfa gewoon harder, verder hele stuk een dikke auto voorsprong gehad). Die gasten die erin zaten (van die vertegenwoordiger types) helemaal trots dat ze mijn herrie makende Renault eindelijk ingehaald hadden! :lol: Khad eigenlijk willen stoppen en ze vertellen waar ze nu van verloren hadden! :lol:
RickGT TURBO
Contacteer:

Peter @ Malta schreef:
Robert dB. schreef:hmmm niet harder dan 80 km (mogen/kunnen), nix voor mij zo'n eiland :S - al lijkt me het overigens wel een mooi land!
Nou... ik vertelde dat van de 140 tegen een vriend (in bezit van een gechipte Mégane Classic 1.9 dT) van me en die had zoiets als "watje". :lol:

Het is inderdaad best wel mooi, maar de wegen zijn nogal beroerd. Wat ik wel weer positief vind is dat je vrijwel nooit politie ziet controleren. :wink:

- Peter
Mischien moeten we maar eens een club meeting bij jouw voor de deur gaan organiseren?

Lijkt me wel een goed idee, voor de na-zomer.....
Drive it like you stole it
Bart V

RickGT TURBO schreef:
Peter @ Malta schreef:

- Peter
Mischien moeten we maar eens een club meeting bij jouw voor de deur gaan organiseren?

Lijkt me wel een goed idee, voor de na-zomer.....
Waarom niet morgen?? het is NU harstikke koud hier.
Peter @ Malta
Contacteer:

Leuk idee, een meeting hier, maar er zijn een paar probleempjes:
  • Het is erg ver. Je moet naar Italië en dan nog eens zo ver. Dan moet je nog een veerboot nemen.
  • Op dit moment regent het. Veel. Heel veel zelfs. Regelmatig heb ik dat mijn auto spontaan afremt door de hoeveelheid water op de weg.
  • In de zomer kun je niet zonder airco.
  • Ze rijden hier links. Meestal tenminste. :)
Misschien dat ik het voor elkaar krijg om in 2004 ergens een keer langs te komen, al was het maar in Zuid-Limburg.

Maar ik zal jullie niet tegenhouden om hier een meeting te houden, hoor. Kunnen met zijn allen naar Hal Far (oud militair vliegveld), sprintjes trekken tegen de lokale crew. Mag officieel wel niet, maar goed, er mag zoveel niet. :wink:

- Peter
Gesloten