Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

Beste mede freaks,

Ik heb sinds kort een derde Gttubo, deze is p1 ik hem hem gekocht met een defecte koppakking, nu heb ik hier een nieuwe in gezet en heb ik een vreemd schrapend geluid. Ik weet zeker dat dit niet door de dunnere koppakking komt omdat het geluid niet veranderd of sneller gaat als ik gas geef. Het klinkt een beetje naar "het laatste beetje uit je milkshake zuigen" Wie weet wat dit kan zijn ???
Zelf dachten we aan de versnellings bak ;(

Ik hoor het graag ,liefts via Email.

Luc
Pieter
Contacteer:

Luc,

ik zie je topic nu eigenlijk pas. Dat schrapende geluid, hmmm.

heb je je motorsteunen al gecontroleerd? Verder kan het inderdaad ook heel goed je versnellingsbak zijn, je uitlaat goed gemonteerd?

De oorzaak zal hier wel ergens zitten. Controleer al de onderdelen die je los hebt gehad.

Ik heb laatst hetzelfde geluid gehad, alleen op het moment dat je gas geeft en niet als je ontkoppeld hebt!? Mijn differentieellager was kapot, dan gaat je bak op een gegeven moment janken en na een tijdje klapt je lager en loopt je bak leeg en dan ben je echt wel toe aan een nieuwe.

Waarschijnlijk heb je het probleem al lang gevonden, laat ons effe weten wat het was en hoe je het op hebt gelost.

Pieter
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

luc,

Het kunnen ook je drijfstanglager(s) zijn. In mijn blok waren ze verkeerdom gemonteerd (eikels). NIeuwe lagers erin, maar nu zit het blok muurvast (ja ik heb ze goed gemonteerd :sad: ). Zelfs een mercedes 190d kreeg ze niet los.....

Nu ben ik bezig een nieuw blok er in te jassen :smile:
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Plaats reactie