mijn bak ratelt als ik mijn koppeling loslaat. als ik hem weer intrap is het weg. er is vorig jaar een andere bak, nieuwe koppelingsplaten en druk groep in gekomen.
rara wat is dat?
patrick
-
kan je dat makkelijk vervangen of is het veel werk?
als dat zo is dat zij het zo
als dat zo is dat zij het zo
Het vervangen van je druklager duurt net zo lang als het vervangen van je koppeling (blok en Bak moeten van elkaar worden losgehaald. Veel werk dus.
-
dan zet ik mijn radio wel harder, dan is het probleem opgelost denk ik of kan het ook schade maken aan mijn blok?
het druklager is eigenlijk het apparaatje dat tegen je drukgroep aandrukt om te ontkoppelen.
Het kan dus geen schade aan je blok veroorzaken. Wel zou ik het in de gaten houden. Druklager, koppeling en drukgroep worden over het algemeen samen vervangen. Als je druklager versleten is, heb je kans dat je koppeling ook ver versleten is.
Het kan dus geen schade aan je blok veroorzaken. Wel zou ik het in de gaten houden. Druklager, koppeling en drukgroep worden over het algemeen samen vervangen. Als je druklager versleten is, heb je kans dat je koppeling ook ver versleten is.
-
dat heb ik vorig jaar gedaan, ik ben nu 50000 km verder.
die kan nu toch nog niet af zijn

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
zeg dat niet te hard (slechte koppeling gebruikt ?) voetje vaak op de koppeling (als je rijd,slijt ie van )veel file rijden wat toch voor schijnt te komen in nederland, enz
Inderdaad,
een koppeling kan heel lang, maar ook heel kort meegaan.
Geef mij een kwartiertje en een splinternieuwe koppeling is helemaal op. Het hangt heel erg af van ja manier van rijden. Maar het druklager is nu het probleem, dus dat op zich zegt niks over de slijtage van je koppeling. Weet je zeker dat je druklager toendertijd mee is vervangen?
een koppeling kan heel lang, maar ook heel kort meegaan.
Geef mij een kwartiertje en een splinternieuwe koppeling is helemaal op. Het hangt heel erg af van ja manier van rijden. Maar het druklager is nu het probleem, dus dat op zich zegt niks over de slijtage van je koppeling. Weet je zeker dat je druklager toendertijd mee is vervangen?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
als je er niet oplet zetten ze gewoon de oude er weer in (scheelt weer iets en ze berekenen het wel) en jij als "leek" snapt het toch niet denken ze . ik wil altijd precies weten wat ze gedaan hebben en het liefst de oude onderdelen zien . het lijkt gezeik maar je word niet (of minder )genaait
als het geluid ook weg is bij een warme motor, is het zeker het druklager.
Bij m'n RSi had ik er ook last van, dacht dat het druklager nog in de garantie viel. Niet dus, kreeg na afloop een rekening van fl 1500,-
(daarbij hadden ze wel gelijk de koppeling vervangen). Maar toch een hoop geld....
Voor zover ik weet kan het niet zoveel kwaad, het is alleen een irritant geluid.
Bij m'n RSi had ik er ook last van, dacht dat het druklager nog in de garantie viel. Niet dus, kreeg na afloop een rekening van fl 1500,-

Voor zover ik weet kan het niet zoveel kwaad, het is alleen een irritant geluid.
-
zoeen leek ben ik al geen eens meer, maar ik heb de lager gezien dat hij werd vervangen. die is echt vervangen. ik kijk vaak met ze mee om zelf ook wat te leren. maar ik hou hem gewoon in de gaten.
Hi,
ratelen v/d bak in zen vrij, koppeling niet bediend is speling van de tandwielen. Ratelen ontstaat doordat de motor niet eenparig loopt. Dus bv als het idle rpm 800 is, is het toetental vaak heel kort 795 en 805 rpm. (zelfs binne 1 omwenteling!!) door dit snelle op en aftoeren gaan de tandwielen rammelen.
nix aan te doen, leeftijd. Heeft men r5at ook. Gewoon radio iets harder.
robert
ratelen v/d bak in zen vrij, koppeling niet bediend is speling van de tandwielen. Ratelen ontstaat doordat de motor niet eenparig loopt. Dus bv als het idle rpm 800 is, is het toetental vaak heel kort 795 en 805 rpm. (zelfs binne 1 omwenteling!!) door dit snelle op en aftoeren gaan de tandwielen rammelen.
nix aan te doen, leeftijd. Heeft men r5at ook. Gewoon radio iets harder.
robert