Hallo TURBOM liefhebbers,
Kan iemand mij helpen aan een devil of remus.
Sinds vandaag weer een gt tje erbij met echte kwikfit pijp!
Verder is ie helemaal uitgebouwt. over een paar dagen zet ik wel een paar foto`s op mijn site.
http://www.renault5turbo.nl
Groeten jean.
Kan iemand mij helpen aan een devil of remus.
Sinds vandaag weer een gt tje erbij met echte kwikfit pijp!
Verder is ie helemaal uitgebouwt. over een paar dagen zet ik wel een paar foto`s op mijn site.
http://www.renault5turbo.nl
Groeten jean.
Een advies : als je toch een sportpijp gaat kopen ga dan voor een DEVIL!
Dat vind ik persoonlijk en een DEVIL klink heel erg mooi.
Bel Henze Autobanden Groothandel in Zeist even volgens mij zijn zei de importeur.
Ik heb mijn Devil bij Intech in Rijswijk gekocht maar ik weet niet of zei ze nog leveren.
Ook kan je Veban in Rijswijk en Veban in Lelystad eens bellen of bel een Reanult dealer voor wat leveringsmogelijkheden.
Devil heeft ook een eigen site:
http://www.devil.fr
Misschien staat daar wat info op.
Succes.
Let wel op, ook niet elke Devil heeft een mooi geluid, ik heb twee GT Turboos, en ze hebben beide een Devil uitlaat, de een klinkt super, dat is degene die ik nieuw heb gekocht en de de Devil onder mijn andere 5je die hoor je een heel stuk minder.
Dat vind ik persoonlijk en een DEVIL klink heel erg mooi.
Bel Henze Autobanden Groothandel in Zeist even volgens mij zijn zei de importeur.
Ik heb mijn Devil bij Intech in Rijswijk gekocht maar ik weet niet of zei ze nog leveren.
Ook kan je Veban in Rijswijk en Veban in Lelystad eens bellen of bel een Reanult dealer voor wat leveringsmogelijkheden.
Devil heeft ook een eigen site:
http://www.devil.fr
Misschien staat daar wat info op.
Succes.
Let wel op, ook niet elke Devil heeft een mooi geluid, ik heb twee GT Turboos, en ze hebben beide een Devil uitlaat, de een klinkt super, dat is degene die ik nieuw heb gekocht en de de Devil onder mijn andere 5je die hoor je een heel stuk minder.
Wat voor/hoeveel 5jes heb je dan?
Even over die uitlaten nog, degeen die zo weinig geluid maakte hebben ze toen van de auto gehaald, vol laten lopen met benzine en toen uitaten branden om zo het glaswol te laten verbranden, sindsdien klinkt hij al een stuk beter.
Even over die uitlaten nog, degeen die zo weinig geluid maakte hebben ze toen van de auto gehaald, vol laten lopen met benzine en toen uitaten branden om zo het glaswol te laten verbranden, sindsdien klinkt hij al een stuk beter.
Een andere reden waarom ik ALLEEN een Devil wou is omdat deze pijpen ook onder rally 5jes en op het circuit werden gebruikt, dat was voor mij al een reden, en het geluid natuurlijk!
Een vriend van me broer had een 5 met een Devil en toen was ik verkocht.
Een vriend van me broer had een 5 met een Devil en toen was ik verkocht.
Hoi persoonlijk ga ik voor een E.P.S. uitlaat uit hoogezand. Het geluid is super en hij wordt naar wens van de klant gebogen. De uitlaat is van rvs en je kunt de uitlaten ook beluisteren onder je eigen auto. Zelf heb ik nog niet zo`n uitlaat maar binnenkort komt er wel een.
Ha Chris,
Een Deviltje dan maar geloof ik.Ik had voor deze gt een gt met een remus eronder,klonk ook niet echt slecht maar toch een beetje zacht.Dus ik denk zaag die middendemper eraf,zo gezegt zo gedaan blijkt die k##@@@@$$$T demper helemaal leeg te zijn.
Over mijn vijfjes ik spaar turbo`s met middenmotor,ook heb ik wat 5 alpine`s maar die zijn een beetje kwetsbaar voor dagelijks gebruik.vandaar een gt tje om mee te blazen.
groeten Jean.
Een Deviltje dan maar geloof ik.Ik had voor deze gt een gt met een remus eronder,klonk ook niet echt slecht maar toch een beetje zacht.Dus ik denk zaag die middendemper eraf,zo gezegt zo gedaan blijkt die k##@@@@$$$T demper helemaal leeg te zijn.
Over mijn vijfjes ik spaar turbo`s met middenmotor,ook heb ik wat 5 alpine`s maar die zijn een beetje kwetsbaar voor dagelijks gebruik.vandaar een gt tje om mee te blazen.
groeten Jean.
Oh, vergeten, Improve tuning kan ook Devil leveren.
Kijk op http://www.improve-tuning.nl
Kijk op http://www.improve-tuning.nl
Hmm, Jens, wanneer kan ik eens komen kijken?
:lol:
Hoeveel heb je er exact, en hoe doe je het finacieel gezien dan?
De gemiddelde turbo 2 met middenmotor moet toch al gauw 35.000,- kosten.
Als je nog wat zoekt Big-Boys toys heeft er nog drie staan, moeten plaatjes zijn, zie Autotrader!

Hoeveel heb je er exact, en hoe doe je het finacieel gezien dan?
De gemiddelde turbo 2 met middenmotor moet toch al gauw 35.000,- kosten.
Als je nog wat zoekt Big-Boys toys heeft er nog drie staan, moeten plaatjes zijn, zie Autotrader!
Ik heb een Turbo 1 en een originele Rally turbo2.Financieel lig ik helemaal aan het gas maar ja je mot wat,als je er fun aan beleeft maakt het toch niet uit wat het kost.
Als iemand wil komen kijken geen punt,stuur maar een mailtje als je in de buurt van rotjeknor zit.als ie klaar is kom ik em ff showen op een meeting.
Jean.
Als iemand wil komen kijken geen punt,stuur maar een mailtje als je in de buurt van rotjeknor zit.als ie klaar is kom ik em ff showen op een meeting.
Jean.
Ik kom zekers een keer bij je kijken, te zijner tijd stuur ik je wel een mailtje.
Zoals je misschien welleens hebt gelezen ga ik altijd naar de 5 meetings in Duitsland, daar zijn ook altijd turbo 1 en 2's, ook rally uitgevoerd ik zal de fotoos weleens meenemen naar de meeting op 1 juli.
Wat voor kleur is jouw 5 Alpine?
Toevallig een witte met kenteken JR-08-RF?
Zoals je misschien welleens hebt gelezen ga ik altijd naar de 5 meetings in Duitsland, daar zijn ook altijd turbo 1 en 2's, ook rally uitgevoerd ik zal de fotoos weleens meenemen naar de meeting op 1 juli.
Wat voor kleur is jouw 5 Alpine?
Toevallig een witte met kenteken JR-08-RF?
Nee die heb ik net weg gedaan!.Vandaag eentje gekocht die uitgebouwt is parelmoer wit.
Beetje werk eraan maar over een paar dagen blazen.
Mijn alpine coupe is zilvergrijs bj 76 en een zwarte alpine turbo.
Je had die witte toch pas?On 2001-05-14 22:08, jens wrote:
Nee die heb ik net weg gedaan!.Vandaag eentje gekocht die uitgebouwt is parelmoer wit.
Heeft die uitgebouwde er nu honigraat wielen onder zitten, ik heb hem volgens mij te koop zien staan op Marktplaats.
klopt voor weinig!!! loopt goed beetje schade
grappig ding.
Jean
grappig ding.
Jean
Ja, ik kon die auto volgens mij al, ik heb hem eens een keer bij mij in de omgeving gezien, kenteken uit 1995 toch?
Succes ermee, waarom heb je die andere wiite weggedaan dan, zag er op de fotoos mooi uit.
Succes ermee, waarom heb je die andere wiite weggedaan dan, zag er op de fotoos mooi uit.
halllooo
om dus ff terug te komen op je vraag van deze topic. Ik heb een devil uitlaat nog nooit gehoord maar onder de mijne heeft de vorige eigenaar zelf een pijp gelast. heb de pijp pas 1 keertje gezien maar is inderdaad een rechtstreekse pijp hij loopt direct naar achteren zonder dempers niks en het geluid is echt SUPER.
Bij het luchtfilter is ook iets gedaan. FF kieken of ik ut kan uitleggen : aan de bovenkant van het luchtfilter is de inlaatbuis afgezaagd. JE hebt daar dus een gat zitten. Dan zit er in het huis een k&n en vanuit het huis loopt de lucht de turbo in en naar carb dacht ik. Nu vraag ik me af als ik een sport inductie kit koop. Zo'n 57i zou het geluid dan nog groffer worden?? Want ik raak er al aangewend
Avé!
om dus ff terug te komen op je vraag van deze topic. Ik heb een devil uitlaat nog nooit gehoord maar onder de mijne heeft de vorige eigenaar zelf een pijp gelast. heb de pijp pas 1 keertje gezien maar is inderdaad een rechtstreekse pijp hij loopt direct naar achteren zonder dempers niks en het geluid is echt SUPER.
Bij het luchtfilter is ook iets gedaan. FF kieken of ik ut kan uitleggen : aan de bovenkant van het luchtfilter is de inlaatbuis afgezaagd. JE hebt daar dus een gat zitten. Dan zit er in het huis een k&n en vanuit het huis loopt de lucht de turbo in en naar carb dacht ik. Nu vraag ik me af als ik een sport inductie kit koop. Zo'n 57i zou het geluid dan nog groffer worden?? Want ik raak er al aangewend

Avé!
-
Je moet geen 57i kit kopen, want dat heb ik dus ook gedaan bij improve-tuning en dat bleek achteraf een vervangings filter te zijn waarbij dus het originele luchtfilter huis behouden blijft, ik heb er nu een GreenAir filter aan zitten en dit is een compleet vervanginsfilter, dus het filterhuis mag ook een mooi plaatsje in de garage krijge:lol:, maar het belangrijkste is het geluid!!! dat word met zo'n complete vervanging echt bizar, je hoort dan echt de turbo naar je fluiten.
De mzzl, Jeof
De mzzl, Jeof
ey maar wat voor geluid hoor je eigelijk als je een dump valve zet??
overigens heeeeeeeeeeeeeeerlijk geluid als je turbo losvalt maar ook zonder turbo is het geluid super als ik ff trek tot 2500 en dan loslaat putputputputput aaaaaaaah ik ken 1 gevoel wat daar in de buurt van komt

overigens heeeeeeeeeeeeeeerlijk geluid als je turbo losvalt maar ook zonder turbo is het geluid super als ik ff trek tot 2500 en dan loslaat putputputputput aaaaaaaah ik ken 1 gevoel wat daar in de buurt van komt

-
ja dat ratelende geluid is volgens mij je waste gate.
De mzzl, Jeof
De mzzl, Jeof
-
Nou heb ik toevalig net een week of 2 er een dump-valve opzitten en toen ik het voor de eerste keer hoorde toen ik een proefritje ging maken, dacht ik bij mezelf, "is dit nu alles?", maar eenmaal uit je auto(moet je wel een vriend ff laten rijden, help, help) dan hoor je, als je overschakelt, psssssssssssssst, oh yea baby!!!
de mzzl, Jeof
de mzzl, Jeof
-
dat oh yea baby dat zeg ik dan he:lol::lol::lol:
mzzl, Jeof
mzzl, Jeof
-
in engeland rijden ze daar vrij veel mee dus het zal wel goed zijn. of het is gebrek aan beter of gebrek aan geld. peco is toch iets goedkoper dan laser en sebring?
Klopt, voorheen was Peco een imitatie merk, veel goedkoper, maar nu maken ze best mooie dempers.
Mij keuze zou het alleen niet zijn, ieder zijn smaak, ieder denkt aan zijn eigen portomonaie, ieder zijn eigen keuze dus.
Devil is voor mij de enige echte!
Mij keuze zou het alleen niet zijn, ieder zijn smaak, ieder denkt aan zijn eigen portomonaie, ieder zijn eigen keuze dus.
Devil is voor mij de enige echte!

-
Dat klopt, Peco is wat goedkoper als Devil/Eps/Remus/Sebring/Laser, maar nu las ik volgens mij in het Alpine Magazine(CRS-clubblad) een artikel over Eps en die vond het volgende over Peco BB4 systeem, "Met afkeurende blik zegt hij dat het systeem een"goedkope" klank heeft", maar ja wil je een uitlaatsysteem bij eps kopen/laten maken dan kan je je varkentje wel kapotgooien, hehehe:lol::lol:
Jeof, welk Alpine magazine is dit?
En welke bladzijde wil ik ook wel ff lezen.
Joost had een Peco Big Bore 2 of 3 en dat maakt een mooi geluid, maar die heeft nu ook een Devil Cup pijp klaarliggen.
Dat moet helemaal goed klinken, heb het al een aantal keren mogen horen op meetings!!
Supermooi geluid!
En welke bladzijde wil ik ook wel ff lezen.
Joost had een Peco Big Bore 2 of 3 en dat maakt een mooi geluid, maar die heeft nu ook een Devil Cup pijp klaarliggen.
Dat moet helemaal goed klinken, heb het al een aantal keren mogen horen op meetings!!
Supermooi geluid!
Dat van die pijsverschillen kan ik niet ontdekken;
Heb gekeken op improve-tuning, naar middenstuk en demper van ong. 100mm;
Devil - 870,-
PECO - 870,-
Remus - 820,-
Sebring- 830,-
En ik neem aan dat dit allemaal RVS pijpen zijn, of zie ik dat verkeerd?
En wat EPS zegt, tja, alles van hun is goed dus de rest sucks.
Ik kwam eigenlijk op PECO omdat Veban in Rijswijk dat (schijnbaar) als hoofdmerk voert.
Weten jullie wat van dat geluid??
Heb gekeken op improve-tuning, naar middenstuk en demper van ong. 100mm;
Devil - 870,-
PECO - 870,-
Remus - 820,-
Sebring- 830,-
En ik neem aan dat dit allemaal RVS pijpen zijn, of zie ik dat verkeerd?
En wat EPS zegt, tja, alles van hun is goed dus de rest sucks.
Ik kwam eigenlijk op PECO omdat Veban in Rijswijk dat (schijnbaar) als hoofdmerk voert.
Weten jullie wat van dat geluid??