Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

Hallo 5GT rijders,

Ik zit zo nu en dan is op het forum te kijken.
En dan zie ik altijd wat kost dit, en wat kost dat.
En heeft iemand nog dit onderdeel voor mij, en dan ook nog voor weinig.
En dan is het van: Zo dat is duur man!!! en van: Is het niet gebruikt te koop!!!

Maar ja als je een snelle auto wil rijden, moet je goed spul hebben en niet iets wat al afgetrapt is of zo.
Maar moet je er ook geld in steken.

En anders kan je beter vragen of je de skelter van je buurjongetje mag lenen, en dan hard van een heuvel af gaan :lol:

Kijk ik snap jullie wel een beetje, je bent jong en je wil wat.
Maar denk er ook eens aan dat GOEDKOOP is vaak DUURKOOP.
Maak nou gewoon een nieuwe forum, echt alleen voor adressen waar je het best een goed onderdeel kan halen, laten opsturen of zelfs door een GT rijder mee laten nemen naar de volgende meeting.

Maar ga niet piepen dat het allemaal zo duur is.

Mzzl Fr3aK
Arjen

Mijn girorekening is: 4316350

Wanneer je daar een grote som geld opzet, dan ben ik het helemaal met je eens. Maar het lijkt mij juist de truc om voor weinig toch iets leuks ervan te maken. Kijk, wanneer ik zou zwemmen in het geld stond er morgen al een Subaru Impreza of zo iets op de stoep en ging ik helemaal niet moeilijk doen met het inbouwen van een snelle motor in 1 of andere auto. Maar niemand is toch vies van een leuke korting of veel voor weinig. En iedereen weet dat je beter meteen iets goed kunt doen, maar ja, zolang er niemand spontaan geld op hun rekening stort, moeten ze roeien met de riemen die ze hebben.
Gast

Ja als ik alles gelijk nieuw en precies zo kon kopen als ik het hebben wou ging de lol er ook snel vanaf denk ik..
Anonymous

Hey turbo_arie,

Ik ben het helemaal met je eens.
Maar er zijn er hier bij die zelfs nog een gebruikt wiellager zoeken of 1 rem schijf.
Man dat zijn nou juist de dingen waar je niet op moet bezuinigen, maar juist nieuw moet kopen.
Anders kan je na een week toch weer een nieuw lager en remschijf kopen.
Kijk ik ben zelf ook een huis, tuin en keuken tuner :lol:
Maar je moet er wel bij denken dat je met je 5GT 200 en of harder rijd !.
En dan moet je niet met rommel gaan werken.
Goof

Ik denk dat ik het wel beetje een ben met Fr3aK.
Zeker bij zaken die al die krachten op de weg en in bedwang moeten houden zoals remmen enzo prefereer ik nieuw.

Hoewel, nu lieg ik. Bij mijn laatste APK heb ik er ook ff twee schokbrekers achter op laten zetten.
Hoewel dat nou niet de grootste uitgaaf is op dat moment toch maar ff 2 van de sloop gehaald, simpelweg omdat de giro niet echt meer meegaf.

Wat dat betreft spreekt geld in een hoop gevallen natuurlijk (helaas) een hoofdrol.

Maarre inderdaad, lagers en remschijven 2e hands??? Ech nie.....
Laatst gewijzigd door Goof op do 3 mei 2001 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Arjen

Zijn we het toch weer eens. Inderdaad, er zijn onderdelen waarbij het handiger en/of verstandiger om er een nieuwe in te zetten. Ik zou er bijvoorbeeld weinig voor voelen om een tweedehands kachelradiateur te monteren. Zo direct kun je 2 maanden later weer je halve auto demonteren om dat ding te vervangen. En zo zijn er nog wel veel meer voorbeelden te verzinnen. Maar ik ga niet bijvoorbeeld voor 300 piek een windsplitter kopen, terwijl ik voor 3 tientjes er een op de sloop (van een Laguna) kan krijgen.
cliodiesel

als jij de hele maand al bezig bent met het tunen van je auto en je geld raakt op dan wil je toch door gaan het is tenslotte een virus, dat tunen. Ik denk toch dat niet idereen lekker verdient hier. de snellere auto's zijn toch voor de wat jongere (sorry voor de gene die wat ouder is)toch is het gemakkelijk om te weten hoeveel geld je nodig hebt. als hij bijvoorbeeld 2de hands 295 is en nieuw 299 dan is bij mij de keuze snel gemaakt.

patrick
Michel S.
Contacteer:

Ben het niet helemaal met je eens. Als je de prijzen gaat vergelijken dan kun je nog wel eens schrikken. Neem nou een krukas voor een renault 21 Turbo. Bij renault mag je lekker 1800 piek achterlaten, terwijl je bij "renault paul gelling" net 125 piek kwijt bent voor een krukas die bijna nieuw is. Vertrouw je het niet, laat je ze afslijpen naar een kleinere maat met passende lagers erbij. Dan zit je misschien op 600 piek totaal met uitbalanceren. Dan koop jij maar die krukas van 1800 pop, en rij ik wel met die goedkopere. Koop ik me van de rest van dat geld iets anders wat leuk is.
Wat betreft lagers en schijven moet ik je gelijk geven, die heb ik liever nieuw alhowel schijven achter bijna niet verslijten. Maar remklauwen,bumpers,carburateurs,kleppen,vliegwielen en weet ik wat nog allemaal dat koop ik toch tweedehands, want nieuw is de auto dan onbetaalbaar.

Mzzl
Goof

Ben wat dat betreft al blij dat ik geen HF Integrale heb ofzo. Kan je echt je portemonne opentrekken, ook voor 2e hands!!

Toch komt ie nog een keer voor de deur te staan, naast m'n GTT'tje welteverstaan!!:smile::smile:
Gast

Ja dat is helemaal eng. Een vriend van me heeft een HF integrale en zit geloof ik op minimaal fl 5000,- onderhoud per jaar... slik
Anonymous

Ben het met de meeste wel eens maar dingen zoals lagers schijven blokken pakkingen en slangen gewoon nieuw kopen het is wat duur maar wel beter en het blijft meestal (altijd) wat langer heel en veiligheid voor op en zeker als je hard rijdt wil je ook wel snel stoppen al het nodig is
Plaats reactie