Als ik naar CSP-autosport ga, kan ik pas op z'n vroegst volgende week donderdag mijn vliegwiel laten uitsteken.
Ik heb die man net weer even gebeld en heb hem even die vraag (zie paar posts hierboven) gesteld over de veerkarakteristiek van die diafragmeveer. Volgens hem is die karakteristiek niet anders dan die van een lineaire geveerde drukgroep.
Volgens mij is het juist zo, dat er (bijna) geen lineair geveerde drukgroepen gebruikt worden, juist omdat de diafragmaveren de eigenschap hebben dat ze steeds harder gaan drukken naarmate de koppeling verder slijt (dat komt de levensduur van je koppelingsplaat natuurlijk ten goede)
Alle adviezen en reacties zijn zeer welkom
ik heb een groep-N sterkoppeling in mijn autootje liggen en dat zou ik doen als ik jou was ( als je je gt wilt opvoeren ) by the way vervang altijd de kurkaskering als je de koppeling vervangt! dit is een kwaaltje van Renault !
Waarom vindt jij improve tuning een duisterbedrijfje??? Ik heb hier hele goede ervaringen mee. Ik heb die sachs powerclutch ook bij hem gekocht. ik heb hem helaas nog niet ingebouwd, omdat ik op onderdelen van engeland ben aan het wachten(hybride turbo, competitie klepveren en nokken-as) verder is mijn motorblok nog niet helemaal af. Heb alles in het motorblok laten vervangen, en natuurlijk uit laten balanceren met drijfstangen en alles. Dus kan nog leuk worden. Maar wat ik zo gezien heb, ziet die sachs clutch er toch wel stevig uit. Als je intresse hebt in foto's moet je het zeggen, dan plaats ik ze effe op internet.On 2001-04-26 14:01, grossie wrote:
Ja, inderdaad Chris, bedankt voor de tip. Die man aan de telefoon klonk heel kundig en geduldig. Zo wil ik graag behandeld worden en daar heb ik ook echt wel een paar tientjes extra voor over.
Ik zit alleen een beetje te redeneren over die modificatie en ik kom ergens niet uit. Misschien dat iemand mij effe kan helpen.
Die modificatie aan het vliegwiel (zie hierboven) zorgt ervoor dat de drukgroep dichter tegen de koppelingsplaat aan komt te liggen.
Een diafragmaveer(drukgroep) heeft volgens mij een karakteristiek met twee parabolen en dus twee pieken (hoogste druk) als je de druk over de afstand (lees:slijtage koppelingsplaat) uitzet. Dit heeft tot gevolg dat een koppeling niet steeds meer gaat slippen naarmate de plaat slijt, maar steeds harder wordt aangedrukt. Als je zo gaat redeneren heeft een modificatie waarbij je drukgroep dichter tegen je koppelingsplaat aan ligt geen strakker aangedrukte koppeling tot gevolg. Ik zal het wel verkeerd hebben, maar als iemand dit weet, kan je het me dan effe uitleggen?
mzzl
Ik durf met zekerheid te zeggen dat de onderdelen perfect zijn. Maar geen adres, een 06-nummer, geen vestiging? Ik weet het niet.
Dat wil niet zeggen dat ik bij dit bedrijf nooit spullen zou kopen, want ze leveren wel veel voor de gtturbo.
En by the way, ik begin zeer benieuwd te worden naar je auto. Klinkt allemaal erg $$$$.....eeehhhhhhhhh gaaf
Dat wil niet zeggen dat ik bij dit bedrijf nooit spullen zou kopen, want ze leveren wel veel voor de gtturbo.
En by the way, ik begin zeer benieuwd te worden naar je auto. Klinkt allemaal erg $$$$.....eeehhhhhhhhh gaaf

Laatst gewijzigd door Pieter op do 3 mei 2001 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.