Vrienden, bedankt om mee te denken!
Ik denk dat dit probleem waarschijnlijk de kroon aan het spannen is als het op speurwerk aankomt
Het stilvallen is dus inderdaad gekomen na die stilstand en wat eerst lukte om stationair te draaien en bijna op bedrijfstemperatuur te komen is nu een totale ramp.
Iedere dag bij het starten lijkt het erger en erger te worden
Tot op heden moet ik starten met het voetje op het gas en echt de toeren er proberen in te houden.
Het klinkt nu als een "rallyauto" ploffen, backfirering...
Maar in toeren jagen lukt niet, vol gas geven staat gelijk aan uitvallen, dit gebeurt ook vanaf 2500 rpm.
Dus vlug voet van het gas om hem te laten bijkomen.
De bougie's zijn zwart maar niet nat!
Wat heb ik ondertussen vervangen, 1 voor 1 zonder verandering of verbetering in volgorde:
-mapsensor (21 turbo)
-bobine
-regeleenheid
-vliegwielsensor
-verdeler compleet
-alle bougiekabels
-bougies
-lucht inlaat temp. Sensor
-water temp. Sensor ecu
Dit alles heb ik ook terug naar de originele onderdelen vervangen, dus eerst mapsensor proberen, geen verandering, terug de oude, regeleenheid, hetzelfde ...
Ik dacht dan dat de getanderiem 1 tand opgeschoven was omdat het echt een timing probleem lijkt.
Maar bij controle lijkt deze nog juist te zitten.
Benzinefilter is ook vervangen ondertussen.
Morgen probeer ik een manometer tussen de leiding te krijgen om de exacte druk te weten te komen.
(Benzinedrukregelaar is in bestelling)
Long shot maar het proberen waard denk ik?
Een stroboscoop moet ik even gaan zoeken, dan kunnen we ook wel wat wijzer worden ja, maar ik kan nog steeds niets regelen hieraan toch?
De ECU is in het verleden gemapped door Henk van Fastchip.
Kan er een kans zijn dat de ecu aan het sterven is, of lijkt dit te ver gezocht?
Het net begint zich ieder geval te sluiten en veel electronica kan ik niet meer vervangen