ACT: Clio IV

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

En 1 op 10 doet een Mégane RS ook best prima.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
manie
Berichten: 60
Lid geworden op: do 28 mar 2013 19:21
Locatie: Berghem
Contacteer:

Adinsx schreef:En 1 op 10 doet een Mégane RS ook best prima.
Inderdaad, met zowel de Phase II 225 als de Megané 3 250 RS kom ik altijd gemiddeld uit op 1 op 10.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Is de 1.2 TCE 120 gelijk aan de 1.2 TCE 130 van de Mégane? Het scheelt 10 pk en 15 Nm, vraag me af of dit verschil na "Henk" nog steeds zo is. Is er ook al bekend of er veel uit te halen is, 130 pk en 205 Nm uit een 1200 cc-tje lijkt mij al vrij fors namelijk.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Turbo is anders volgens mij, althans wat ik van mijn oud afstudeermaatje begreep die bij MTEE gewerkt heeft aan de turbo voor dit blok.

Ik kan wel niet anders zeggen dat het een zeer prettig blok is.

Overigens heb je ook nog de TCe125 in de Duster.

Dus of de TCe120, 125 en 130 zijn gelijk aan elkaar, en de TCe115 wijkt af t.o.v. die.
Of de 120 en 125 zijn afgeleid van de 115.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

zag het onderstaand bericht trouwens vandaag op nu.nl staan.

http://www.nu.nl/auto/3884991/terugroep ... angoo.html

maar in neem aan dat de gene die het betreft op te hoogte zijn. :D
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Klinkt allemaal veel spannender dan het is.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ze verwoorden het netjes, maar het kan er dus op neer komen dat je remdruk volledig weg kan vallen :p
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

nou 50% lijkt me. wielen zijn kruislings verbonden als het goed is. dus als een achter rem sneuvelt blijft de andere achterwiel en een voorwiel er tegen over nog wel werken.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Remslangen voor en/of remzuigers achter. Dan hou je toch vrij weinig over!

Kwalijke zaak trouwens dat dit pas aan het licht komt als ze al in productie zijn...
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Normaalste zaak van de wereld hoor O-)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Heren Clio IV rijders,

Iemand bekend met het probleem van een krakende voortrein? Lees her en der dat er problemen zijn met de stabilisator rubbers. Klopt dit? Zijn er meer mensen met dit probleem?

Blijkt een bekend probleem te zijn en er zou een terugroepactie voor zijn (code blauw), heeft er iemand een officiële verklaring van Renault beschikbaar?

Collega van me heeft hier problemen mee en dealer doet moeilijk. Vandaar dat ik het liefst de officiële verklaring van Renault wil achterhalen, kunnen ze er ook niet meer onderuit.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Andere dealer bellen. Volgens mij is het inderdaad een ots.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Is er iemand die aan die OTS kan komen (documentje)?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Staat ook op de fabriekswebsite, maar heb er helaas geen inlog voor.
http://www.infotech.renault.com/fo/accueil.action

Hier is het kraken me nog niet opgevallen overigens. Ben ook wel benieuwd naar de OTS-tekst.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Geen OTS, maar wel iets wat meer voor komt.

Vreemd dat de dealer moeilijk doet. Is hij buiten zijn fabrieksgarantie of zo??? Kan het me niet voorstellen
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Hier staat ook veel info m.b.t. het kraken: http://clioclub.nl/viewtopic.php?f=136&t=17164&start=75
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Aan de hand van dat topic merkte ik ook dat het een bekend probleem is en dat de dealer er eigenlijk meteen wat aan zou moeten doen...gezien hier wel een aantal mensen zitten die werkzaam zijn bij Renault wilde ik hier de bal eens opgooien. In het het geval van mijn collega lijkt het alsof de dealer zich er makkelijk vanaf wil maken namelijk.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Afbeelding

Leuk kleurtje helaas alleen voor de wsr
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Info facelift Clio RS / GT-line, net binnen in de mailbox
Nieuwe Clio R.S.: Rijplezier en stijl van Renault Sport
  • Twee motorvarianten en drie verschillende chassis typen
  • Première: Nieuwe Renault Clio R.S. standaard uitgerust met unieke R.S. VISION verlichting
  • Clio R.S. Trophy leverbaar met exclusief Akrapovic-uitlaatsysteem
  • Clio GT-Line: sportieve look zowel vanbinnen als vanbuiten


SCHIPHOL-RIJK – De nieuwe Renault Clio R.S. 200 EDC, Clio R.S. Trophy en Clio GT-Line brengen alle noviteiten van de nieuwe Clio samen met de rijkelijke expertise en technologie van Renault Sport. “De nieuwe Clio R.S. biedt het volledige scala van Renault Sport-technologie voor puur rijplezier. De koper kan kiezen uit drie chassis typen en twee motorvarianten. Het model heeft voor het eerst ook een efficiënt en innovatief R.S. VISION verlichtingssysteem met de herkenbare exclusieve lichtsignatuur van Renault Sport”, zegt Patrice Ratti, CEO van Renault Sport.

Uitlaat, kracht en chassis: een uniek pakket in segment
De nieuwe Renault Clio R.S. is leverbaar in twee vermogensvarianten: 200 pk (147 kW) en 220 pk (162 kW) voor de Trophy-versie. Beide versies zijn voorzien van een zestraps EDC-automaat met dubbele koppeling die te bedienen is via schakelflippers aan de stuurkolom en launch control. De nieuwe Clio R.S. is ook de enige auto in zijn klasse met keuze uit drie verschillende chassis typen. Hiermee geeft Renault de koper de mogelijkheid om de Clio R.S. naar eigen smaak aan te passen.

De versie met 200 pk (147 kW) is leverbaar met een Sport-chassis met 17- of 18-inch wielen (bedoeld voor dagelijks gebruik) of een Cup-chassis met 18-inch wielen (ideaal voor zowel de openbare weg als het circuit).

Het Trophy-chassis met 18-inch wielen en een verlaagde wielophanging (20 mm vóór, 10 mm achter) is geoptimaliseerd voor het circuit en is alleen leverbaar in combinatie met de 220 pk (162 kW) sterke benzinemotor. De Clio R.S. Trophy is met een sprint van 0 naar 100 km/u in slechts 6,6 seconden al zijn concurrenten te snel af. Voor het afleggen van 400 meter heeft hij vanuit stilstand slechts 14,5 seconden nodig. De topsnelheid bedraagt 235 km/u.

Uniek in dit segment: de nieuwe Renault Clio R.S. Trophy is naar wens leverbaar met een exclusief door uitlaatspecialist Akrapovič ontwikkeld uitlaatsysteem, geïnspireerd op dat van de Clio R.S. 16 concept. De motor krijgt door dit uitlaatsysteem een onmiskenbare soundtrack en een nog levendigere gasrespons. “We werken samen met gerenommeerde leveranciers met expertise in de autosport, zoals Akrapovič, om de link tussen het circuit en de openbare weg extra te benadrukken”, aldus Patrice Ratti.

In combinatie met R-Link kan de nieuwe Renault Clio R.S. uitgerust worden met de Renault Sport Monitor 2.0 waarmee de bestuurder in realtime diverse parameters kan raadplegen, zoals de acceleratietijd van 0 naar 100 km/u, die van 0-400 m en het G-krachten-diagram. Het systeem toont ook informatie over het toerental, de kilometerstand, olietemperatuur, trekkracht, het gebruik van vermogen, de stuurhoek, inlaatluchttemperatuur en de ingeschakelde versnelling.

Het frontdesign van de Renault Clio R.S. oogt nu breder door toepassing van een andere voorbumper met hertekende grille. De R.S. Vision LED-verlichting, bekend van de Clio R.S. 16 concept, heeft de vorm van een ‘chequered flag’ – een kenmerk van Renault Sport. Dankzij deze unieke LED-verlichting met multireflector-technologie is de nieuwe Clio R.S. nog eerder herkenbaar en profiteert de bestuurder van een nog beter zicht. Door verschillende modi voor het laten branden van de lampen.

De Clio R.S. heeft ook nieuwe lichtmetalen 18-inch wielen en nieuw ontworpen dorpels. De achterzijde valt op door de achterspoiler, diffuser en twee uitlaatpijpen. De achterlichten zijn direct herkenbaar dankzij de C-vormige LED-lichtsignatuur. De Renault Sport-badge siert de grille onder het Renault-logo vooraan, op de wielen en aan de achterzijde.

GT Line: een onderscheidende stijl
De Renault Clio GT-Line heeft eveneens een sportieve look met krachtige accentueringen. Hij is voorzien van een diffuser in Gris Métal. Dat geldt ook voor zijskirts, unieke 16- of 17-inch lichtmetalen wielen en een exclusief verchroomd uitlaatsierstuk. Het interieur van de Clio GT-Line heeft een sfeervol blauw kleurenthema, een met geperforeerd leder bekleed stuurwiel mét GT-Line badge,.Sport-stoelen met speciale bekleding, aluminium pedalen en een aluminium versnellingspookknop.

Levering
De prijzen van de nieuwe Renault Clio R.S., Clio R.S. Trophy én Clio GT-Line worden in een later stadium bekend gemaakt. Deze zomer opent Renault de orderboeken. De levering start in het najaar.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Vind niet alles een verbetering :X

Alleen al het feit dat er dus eigenlijk 2x Renault sport op de achterkant staat. Is een beetje dubbelop.
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Gewoon er af trekken.. Had er eerlijk gezegd ook meer van verwacht.
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Oud:
[img]http://m1.be.f6m.fr/media/---gamme-fspp ... hy-01a.jpg[/img]
Nieuw:
[img]http://i65.tinypic.com/2hnt3y9.png[/img]
Oud:
[img]https://www.netcarshow.com/Renault-Clio ... 024-10.jpg[/img]
Nieuw:
[img]https://www.netcarshow.com/Renault-Clio ... 024-05.jpg[/img]

Te druk dat nieuwe front en die parkeersensoren achter, why. Wat was er mis met de minder opvallende van de Phase 1?


Voor de wallpaper liefhebbers: https://www.netcarshow.com/renault/2017-clio_rs/
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

ben ik de enige die zich stoort aan de scheve linker uitlaat bij de 'nieuwe'?
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

wat is het onderdeelnummer en prijs van die DRl's?

die zijn zooooooooo cool!
Born Grippy
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

bozothenutter schreef:wat is het onderdeelnummer en prijs van die DRl's?

die zijn zooooooooo cool!
De wat? Schrijf dingen toch eens uit in plaats van afkortingen.... :-(
Martin E23
Berichten: 38
Lid geworden op: di 19 apr 2016 16:00
Car: Megane 2 RS

DRL = Dagrijverlichting
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Martin E23 schreef:DRL = Dagrijverlichting
Mooi het logo zo verwerkt inderdaad.

maar de auto is nog niet uit, dus een onderdeel nummer zal nog wat lastig worden denk ik. :D
Clio4RS
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 18 jun 2014 13:47

19 juni is mijn Clio RS alweer 4 jaar oud. Ondertussen 120.000 op de teller.

Ik zal blij zijn als ik de sleutels weer mag inleveren bij de lease maatschappij. Ben hem helemaal zat!

Als ik terug kijk naar wat er allemaal wel niet stuk gegaan is of vervangen moest worden en het aantal keer dat ie weggesleept/takelt is, dan valt me dat vies tegen. Bij de Twingo GT (90K gereden) en Megane GT (130K gereden), minimale probleempjes gehad, maar de clio RS, is helaas een heel ander verhaal. Begint weer een beetje het gevoel van mijn Clio16v te krijgen. Leuk als ie rijd, maar wat een hoop problemen.

Nu steeds een storing controleer inspuitsysteem, die komt en gaat. Gaat gepaard met inhouden stotteren en bokken. Dealer kan niets vinden en er blijven geen melden in de computer staan, vaag gebeuren!

Na meer dan 20 jaar, ga ik nu toch de overstap maken naar een ander merk (gedwongen ivm verplicht minimaal hybride moeten rijden).

Advies, kom je na 1 juni de 5-XBF-23 tegen, lekker laten staan....
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Doet me een beetje denken aan mijn jeugd. Ik had een Norton Commando 850 (=Engelse motorfiets). Dat betekende een weekend scheuren en dan weer een week sleutelen!
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Jammer zeg..

Ik denk dat je injectoren aan vervanging toe zijn. Maar wat is er zoal vervangen? En watr zijn de problemen geweest? Mogelijk hebben andere rs rijders er wat aan
Tinne_vdv
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 6 mar 2023 21:36

Hoi iedereen,

Ik heb zelf een clio 4 uit 2019 en zou hier graag een spoiler op plaatsen. Zelf ben ik van België en vroeg me af wat juist de regels waren hierrond en of er aan validatie attest voor nodig is.

Alvast bedankt voor de reacties!
Plaats reactie