Adres Tovami Dynocenter Ruud Fredericks :
Albert Plesmanweg 20-22, 4462 GC Goes, Nederland
Voor mensen die geen ervaring hebben met een dynodag of custom mapping:
Een greep uit het de mogelijkheden van Fastchip betreffende custom maps:
* Clio & 19 16v alsook turbo conversies
* R21T
* R5 GTTi (MB injectie)
*Twingo:
1.2 16V 75hp eco2
1.2 TCe GT 100hp
1.6 RS 133hp
1.5 Dci 85hp eco2
*clio II
1.6 110hp
2.0 RS 172/182
3.0 V6 phase 2
1.2 16V 75hp eco2
1.2 TCe 100hp eco2
1.6 110hp
2.0 RS 197/200hp
1.5 Dci 85/90hp eco2 FAP
1.5 Dci GT 103/105/106/110hp
*Megane II
2.0 135hp
2.0 GT 165/170
2.0 RS 225/230hp
2.0 RS 225/230hp
2.0 Dci 150/175hp
*Senic II
2.0 Dci 150hp
2.0 T 165/170hp
*Espace IV
2.0 Dci 150hp
2.0 T 165/170hp
*Megane III
1.6 110hp
2.0 TCe 130hp
2.0 TCe GT 180hp
2.0 RS 250/265hp
2.0 RS 250/265hp
1.5 Dci 85/90hp FAP
1.5 Dci 105/110 FAP
*Laguna III
2.0 T 165/170hp
2.0 T 205hp GT Coupé
2.0 Dci 150/175/180hp
*Wind
1.2 TCe 101hp
*Dacia Duster
1.5 Dci 107/110 FAP
*Koleos
2.0 Dci 150/175hp
Uiteraard kan je bij Henk ook terecht voor de Clio IV RS, Captur 1.2 Tce , e.a !!!
Het hele gebeuren gaat naar goede gewoonte door bij Tovami dyno center (Ruud Fredericks) te Goes.
Meer informatie via Jo. Custom maps graag aanmelden bij Jo via de PM
Fastchip wrote:
Voor de mensen die nieuw zijn op 1 van deze rollenbank dagen te Goes, hierbij wat aanvullende informatie.
Het is de bedoeling dat de auto met meer vermogen weer van de rollenbank gaat. (voor diegenen die voor een custom afstelling gekozen hebben)
Hiervoor is het noodzakelijk dat de auto in 100% technische staat verkeerd, zodat diegene die de auto afstelt zijn werk kan doen in plaats van eerst de noodzakelijke reparaties te moeten uitvoeren.
Hoewel er uitgebreide technische kennis en ervaring aanwezig is in de vorm van Jo-Ruud-Henk-Arjan en anderen is het de bedoeling de auto een nieuwe afstelling mee te geven en niet eerst van nieuwe onderdelen te moeten voorzien.
Voor de hand liggende zaken zijn;
Gasklep die niet volledig opent
Te lage brandstof kwaliteit
'routing' slangen, niet op hete motoronderdelen !
Te zachte of te harde banden
Foutieve wielsporing
Vuil luchtfilter, warme lucht aanzuiging vanuit motorruimte
Slechte massa's, loszittende accupolen
Kapotte lambda sensor(s) bij auto's ouder dan 4 jaar
enz, enz
Voor een uitgebreidere checklist [in Engels] zie ook;
https://www.fastchip.nl/index.php?page= ... &Itemid=26
Heb je de nodige modificaties uitgevoerd aan je auto geef dit dan vantevoren door aan Jo. Aan de hand daarvan kan ik een voor afstelling maken zodat er meer tijd beschikbaar is voor de rollenbank afstelling.
Ron98 voor RS types bij een custom map vanwege het terugregelen van de ecu !
Tot slot (spijtig genoeg komt dit voor):
Mensen die denken even een afstelling op te halen voor een bevriende tuner zijn uiteraard NIET welkom. Als ik voorgelogen wil worden luister ik wel naar het NOS journaal.
Kostprijs 2019:
Custom map: De kost voor een custom map wordt U medegedeeld via PM of mail. Er wordt standaard 100 € vooruit betaald via overschrijving, dit om de bank te garanderen en wij niet voor verrassingen komen te staan vanwege het niet komen opdagen oid. De betalingsgegevens worden ook via PM of mail medegedeeld alsook een informatieve tekst betreffende de dynodag.
*regulier rollen/vermogensmeting (2x rollen + print): 50 € (Dit staat helemaal los van een custom map)
De betalingsgegevens worden via PM meegedeeld
-jo- Posts: 5485Joined: Thu Mar 20, 2008 1:39 am
Dynodag met Fastchip 31 augustus
Voorbehouden aanmeldingen:
Custom map:
Geoffrey: M3RS 265, decat, (geen sportcat of catvervanger) 98 (actuator vervangen) stage1
Patrick RS: - MRS3 275 Trophy met Akrapovic. Euro 98 stage 1
Triggerhappy: M3RS 275 Trophy met Akrapovic.Euro 98 stage 1
Kristof: Clio III RS, Euro 98 stage 1
Jo: M2RS (225 met 250 zuigers/drijfstangen, full rebuild, 250turbo, 3" downpipe + sportcat + 2,75" exh, Pro alloy fmic + hardpipe kit, 630 deka's, albert hein induction met batt relocation.
Vermogensmeting:
Joost R5Gtti
MartijnG R5gtt EFI
Custom map:
Geoffrey: M3RS 265, decat, (geen sportcat of catvervanger) 98 (actuator vervangen) stage1
Patrick RS: - MRS3 275 Trophy met Akrapovic. Euro 98 stage 1
Triggerhappy: M3RS 275 Trophy met Akrapovic.Euro 98 stage 1
Kristof: Clio III RS, Euro 98 stage 1
Jo: M2RS (225 met 250 zuigers/drijfstangen, full rebuild, 250turbo, 3" downpipe + sportcat + 2,75" exh, Pro alloy fmic + hardpipe kit, 630 deka's, albert hein induction met batt relocation.
Vermogensmeting:
Joost R5Gtti
MartijnG R5gtt EFI
Laatst gewijzigd door -jo- op ma 26 aug 2019 21:08, 5 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Voorbehouden aanmeldingen:
Custom map:
Patrick RS: - MRS3 275 Trophy met Akrapovic. Euro 98 stage 1
Geoffrey: M3RS 265, decat, 98 (actuator vervangen)
Custom map:
Patrick RS: - MRS3 275 Trophy met Akrapovic. Euro 98 stage 1
Geoffrey: M3RS 265, decat, 98 (actuator vervangen)
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Ondervoorbehoud rollen 5RS-T
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Onder voorbehoud: Rollen - R5GTT EFI
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
- Triggerhappy
- Berichten: 159
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
- Car: Meg 3 Trophy + 4 GT
Om mijn plekje ook maar vast te reserveren in het lijstje mag je mij er ook bij zetten Jo, ik zie de reactie van Henk op m'n PM wel tegemoet.
Michel
Michel
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Eigenlijk nog niet klaar.... moet even zien of ik het red....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ik ben er bij voor een voorlopige vermogensmeting. Vanaf hoe laat is het mogelijk om te rollen?MartijnG schreef:Onder voorbehoud: Rollen - R5GTT EFI
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
- Triggerhappy
- Berichten: 159
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
- Car: Meg 3 Trophy + 4 GT
Bedankt weer mannen! Leuk om weer eens mee te maken en de persoonlijke benadering te ervaren. Top! Net als het resultaat!
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Hier ook een blij man! Super hoe jullie de tijd nemen en een goeie uitleg geven. Het is mijn 3e rs die ik bij jullie laat doen en ik kan niet anders zeggen dan Bedankt!
Graag gedaan! Weer enkele tevreden Renault rijders.
Ik was pas om 21.30 thuis. Henk heeft zijn stinkende best gedaan om mijn auto tot de max te pushen. De auto loopt als de brandweer, helaas blijft het koppel wat achter. Ik had gehoopt op 450 maar de druk werkte tegen (moet ff uitgezocht worden, lekkage oid) maar voorlopig ben ik er heel blij mee.
Ik was pas om 21.30 thuis. Henk heeft zijn stinkende best gedaan om mijn auto tot de max te pushen. De auto loopt als de brandweer, helaas blijft het koppel wat achter. Ik had gehoopt op 450 maar de druk werkte tegen (moet ff uitgezocht worden, lekkage oid) maar voorlopig ben ik er heel blij mee.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Het was lekker mistig
Al met al redelijk tevreden als baseline. Eerst maar eens wat andere zaken op orde krijgen
Al met al redelijk tevreden als baseline. Eerst maar eens wat andere zaken op orde krijgen
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Jo & Chris bedankt voor de organisatie en hulp (wederom). En dank aan iedereen die op de rollenbank is geweest. Hopelijk was het resultaat naar tevredenheid.
- Triggerhappy
- Berichten: 159
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 17:38
- Car: Meg 3 Trophy + 4 GT
Zeker tevreden! Bedankt Henk! Hoe is het met de DCI afgelopen?
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
256wpk en 366nm voor nu
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Mooi resultaat toch? Beetje rustig gereden zondag...?
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008