Opnieuw voorstellen, Roadkill (Michiel)

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
roadkill71
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 1 mar 2019 19:30
Car: Renault Clio Rsi

Hallo, een paar jaar terug al eens aangemeld toen had ik nog een Meg 2 Grand tour 1,4 16V op gas. Ding in de loop van de tijd opgeleukt: laag gelegd, 17 inch eronder oem achterspoiler, en nog wat kleine dingen. Het was wel de family carrier. In 5 jaar 125 k gereden zonder problemen. Kids werden groter de oudste ging studeren, en werk dichterbij, dus auto de deur uit gedaan en brommertje gaan rijden. Vriendin had een Twingootje dus was genoeg. Oudste haalde haar rijbewijs, en dus een cliootje 2ph1 voor weinig op de kop getikt, die heeft ook nog een 3 jaar ermee rond gereden, onderhoud deden we samen, zoon ondertussen ook rijbewijs en vorig jaar een Clio2ph3 gekocht, met het mooie 1,4 16v blokje erin, samen een schroefset eronder gezet, zwaar omlaag geschroefd, leuke velgjes, Cordoba gti bumperlip eronder gezet, en Ledlampen in de koplampen gezet, en luchtfilter veranderd naar open luchtfilter. Aanstaande zaterdag komen er nieuwe velgen onder, en een ander stuur en naaf zijn ook onderweg, verder wil ie nog andere gordels en stoelen.
Dochterlief is ondertussen ook aan een andere Clio begonnen, ook hier een schroefset ondergezet en de velgen voor haar oude eronder, stereo overgebouwd, en twee leuke Clio's hier, vriendin nog steeds de Twingo, en ik, ik een schakelbrommer en een scootertje.... Maar het begon wel erg te kriebelen om zelf weer een autootje te hebben, ik wilde ook een Clio 2 ph2 of ph3, 1,4 16v en dan moest het zo wie zo een 3 deurs zijn want die zijn lichter dan de 5 deurs, want hij moest ultra licht worden, en laag, erg laag. Budget was niet hoog (vriendin is thuis financieel directeur, en heeft niks met auto's :-) )
Maar goed zoeken dus, alle witte die ik vond waren of diesel of 1,2 of ph1, of 5 deurs... Balen dus, onderhand was het kriebelen overgegaan in chronische jeuk, vond niet echt 1,4tjes die me meteen aansprak, dus ging verder kijken en ook naar 1,6 jes.
Zoon begon al te praten over een RS, maar dat zag ik niet zitten. Ondertussen had de Twingo een nieuwe distributie nodig, nou vind ik het bij een simpel 8kleppertje nog wel zelf te doen, maar dit is een Twingo met 16klepjes en airco, dan krijg ik last van claustrofobie. Dus ff langs Renault Depot in Zwaagdijk om een afspraak te maken, en meteen gevraagd of hij niet nog een leuk Cliootje had of wist, ja hij had de rs nog maar dat ging niet lukken met mijn budget, en anders nog die andere maar dat vond ik niks, althans dat had ik de vorige keer gezegd. OK afspraak gemaakt en naar huis, op de terug weg begon het malen in mijn bovenkamer. 2 dagen later werd ik wakker, en toen had ze ineens een naam, ik had het niet meer over de Clio, nee vanaf toen heet ze Rosie, de jeuk was nu zo erg dat een gemiddelde soa zich er voor zou schamen, dan kan je maar 1 ding doen, Renault Depot gebeld en gezegd dat ik serieus geïnteresseerd was... Ze werd in orde gemaakt, nieuwe distributie, verse apk nieuwe voorremmen, en onderhoudsbeurt en ze stond klaar voor een testrit toen we de Twingo kwamen ophalen, testrit was overbodig achteraf, ik was al verliefd toen ik haar starte, ze klonk zo lekker pittig. Ze was binnen een uur dan ook overgeschreven en van mij!
Ze is niet de knapste, ze is niet de jongste, ze is niet de zuinigste, maar haar karakter is super! En ze behoort onderhand tot een select groepje. Ze heeft qua carrosserie wel wat plekjes, maar niks wat per direct aandacht vereist, en onze zoon wil opleiding in schadeherstel gaan volgen dus ze kan mooi zijn huiswerk worden :-)

Rosie is dus een Clio1 ph3 Rsi Longchamp met 225k op de klok en word in juni 22 jaar oud, soms is een midlife crisis zo gaaf!

Plannen:
Mistlampen geel folien, done
Verlagen, liefst schroefset maar zeldzaam en duur voor een clio 1
Velgen vervangen door de opknappers die ik hier heb liggen
Ander stuur, done
4 puntsgordels
Voorstoelen laten opknappen.
Carosserie ontdoen van deukjes en plekken aanpakken
Dak in de carbonfolien wrappen, onderweg, en punisher sticker op het dak, binnen
Achterramen blinderen, folie onderweg
Hoofdsteunen achterin
En vast nog wel meer, ik zie deze niet snel meer weg gaan.
Gebruikersavatar
NicoK
Bestuurslid
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
Car: Megane RS175/Clio1.2
Locatie: Echt

Klinkt goed! We zien de :foto: graag tegemoet.
roadkill71
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 1 mar 2019 19:30
Car: Renault Clio Rsi

Ik moet me ff verdiepen hoe fotoos te plaatsen...
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

Leuk verhaal, lekker luchtig! (F)
MgHammer
Berichten: 292
Lid geworden op: do 17 mar 2011 10:22
Car: Megane Cabrio F4R746
Locatie: Melkweg

West-Friesland wordt steeds meer Renault-minded :bang: :grin:
Megane Cabrio 2.0 16V F4R746 Privilege VGI Bi-Fuel :worship:
RT1.2AIR
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 4 nov 2018 12:37
Car: Twingo 1.2 AIR

Welkom Renault depot zwaagdijk hmmm nog nooit van gehoord al woon ik al een jaar of 10 in de streek
roadkill71
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 1 mar 2019 19:30
Car: Renault Clio Rsi

Google hem maar ff :-)

Ff een vraagje hoe kan ik fotoos plaatsen hier?
Voorheen deed ik dat met photo bucket maar dat schijnt tegenwoordig betaald te zijn, en ik ben en blijf Hollander hé

@mghammer, zit je ook bij de Megane lub maar dan onder een andere nickname?
MgHammer
Berichten: 292
Lid geworden op: do 17 mar 2011 10:22
Car: Megane Cabrio F4R746
Locatie: Melkweg

Yeah! Nick is my name :smoke: :grin:
Megane Cabrio 2.0 16V F4R746 Privilege VGI Bi-Fuel :worship:
roadkill71
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 1 mar 2019 19:30
Car: Renault Clio Rsi

Ik neem stiekum aan dat je 7 april ook heen gaat? Samen oprijden dan? Wij gaan met 2 Clio's zoals het er nu uitziet.
Plaats reactie