Mooi wagentje Arco!
Vind persoonlijk de zwart chrome velgen een stuk beter staan!
Vwb verlaging, goedkoopste oplossing is een setje veren. Comfort valt wel vies tegen moet ik zeggen, RS van vriendin is best een stuiterbak!
Arco's Twingo DCi RS Gordini "Le Panda Blanc" [VERKOCHT]
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Mooi Arco!!



-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Voor comfort had ik een Megane moeten kopen. Mag best wel stevig geveerd zijn.tutuur schreef:Mooi wagentje Arco!
Vind persoonlijk de zwart chrome velgen een stuk beter staan!
Vwb verlaging, goedkoopste oplossing is een setje veren. Comfort valt wel vies tegen moet ik zeggen, RS van vriendin is best een stuiterbak!

Neig steeds meer naar een set van BC Racing.
Dat zwarte vind ik ook wel mooi. Deel van voorbumper is ook zwart ipv wit. Maakt 't net wat agressiever.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Ga maar lekker voor een goed schroefsletje!
Onze Twingo Dci was ook verlaagd met kortere veren.
Dat was kneiterhard en goed voelbaar in de rug!
En ook jij wordt een jaartje ouder hè

Onze Twingo Dci was ook verlaagd met kortere veren.
Dat was kneiterhard en goed voelbaar in de rug!
En ook jij wordt een jaartje ouder hè

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Juist, met z'n korte wielbasis is een goede veer/demper combinatie van groot belang, zou er niet op besparen.
Erg gaaf ding Arco, reed er hier in de buurt net zo 1 rond, RS ombouw maar wel een 1.5 DCI
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Afgelopen tijd het e.e.a. er aan gedaan.
Wat achterstallig onderhoud weggewerkt :
- nieuwe distributieriem met waterpomp en multiriem
- nieuwe remschijven met lagers achter incl blokken
- nieuwe remschijven voor incl blokken waarvan de schijven nu 300mm zijn ipv 280 dankzij remklauwhouder van een Scenic
- rembekrachtiger en hoofdremcilinder TwingoRS liggen klaar voor montage, want dat hebben ze niet gedaan met ombouw toen...
Goede radio & speakers voor & achter gemonteerd.
Philips LED lampen voor (stads, dim, groot en mist) & achter gemonteerd.
Verlaagd met H&R veren. (budget voor een BC Racing schroefset had ik niet)
Schokdempers waren nog wel aardig. Had ik beter mee kunnen nemen, maar je kan 't geld maar 1x uitgeven. Dus dat is iets voor volgend jaar of zo.
Nieuwe banden (Pirelli P ZeroNero 205/40R17) liggen klaar om te monteren. (op de kop getikt voor weinagh
)
Via eBay 2 originele Gordini mattenset-jes op de kop getikt. Via Renault al even niet meer leverbaar.
Een Gordini RS stuur op de kop getikt om te laten bekleden. Een nieuwe via Renault is leverbaar, maar kost zo'n 640 euro ex. BTW
en de kwaliteit is gewoon kut 
Over een maandje maar eens onderhoud doen met verse olie & filters. Dan staat ie op de 130.000. Da's een mooi getal om mee te starten
Wat achterstallig onderhoud weggewerkt :
- nieuwe distributieriem met waterpomp en multiriem
- nieuwe remschijven met lagers achter incl blokken
- nieuwe remschijven voor incl blokken waarvan de schijven nu 300mm zijn ipv 280 dankzij remklauwhouder van een Scenic


- rembekrachtiger en hoofdremcilinder TwingoRS liggen klaar voor montage, want dat hebben ze niet gedaan met ombouw toen...



Goede radio & speakers voor & achter gemonteerd.
Philips LED lampen voor (stads, dim, groot en mist) & achter gemonteerd.
Verlaagd met H&R veren. (budget voor een BC Racing schroefset had ik niet)
Schokdempers waren nog wel aardig. Had ik beter mee kunnen nemen, maar je kan 't geld maar 1x uitgeven. Dus dat is iets voor volgend jaar of zo.
Nieuwe banden (Pirelli P ZeroNero 205/40R17) liggen klaar om te monteren. (op de kop getikt voor weinagh

Via eBay 2 originele Gordini mattenset-jes op de kop getikt. Via Renault al even niet meer leverbaar.
Een Gordini RS stuur op de kop getikt om te laten bekleden. Een nieuwe via Renault is leverbaar, maar kost zo'n 640 euro ex. BTW


Over een maandje maar eens onderhoud doen met verse olie & filters. Dan staat ie op de 130.000. Da's een mooi getal om mee te starten

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Lekker bezig geweest!
En inderdaad, alles op z'n tijd.
Verschil in rijgedrag nu met de verlagingsveren? Niet te bokkerig?

Verschil in rijgedrag nu met de verlagingsveren? Niet te bokkerig?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Het ritje van het werk naar huis was straffer als van huis naar 't werk 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Goed... Ff afstoffen hier 
Ruim 70k verder sinds aanschaf and still going strong.
Afgelopen 2 maanden uitgevoerd :
Na 53k km waren de Pirelli P Zero Nero's op en zijn onlangs vervangen door rondom nieuwe Michelin Pilot Sport 4.
Nieuwe spoorstangen links & rechts compleet
Nieuwe draagarmen links & rechts (zomer 2020)
Nieuwe Koni STR schokdempers achter (zijn voor een Clio 2, maar past dus ook op een Twingo 2 en daarmee iets stugger)
Nieuwe cup schokdempers voor
Powerflex Black Serie toprubbers incl nieuwe lagers
Nieuwe stabilistorstokken voor
Nieuwe aircocondensor/koelradiateur ivm koelwaterlekkage
(zat net 1.5jaar een nieuwe in...
)
Opnieuw laten uitlijnen. - 2.2 camber en -0.05 uitspoor per kant.
Vorig jaar de voorbumper laten spuiten ivm steenslag.
En elke 15k verse olie met filter en elke 30k nieuw brandstof- & luchtfilter.
Deze zomer wil ik nog de stabilisatorstang rubbers vervangen en de achteras rubbers door Powerflex Black Serie.
En ook weer eens goed wassen, kleien en poetsen

Ruim 70k verder sinds aanschaf and still going strong.
Afgelopen 2 maanden uitgevoerd :
Na 53k km waren de Pirelli P Zero Nero's op en zijn onlangs vervangen door rondom nieuwe Michelin Pilot Sport 4.
Nieuwe spoorstangen links & rechts compleet
Nieuwe draagarmen links & rechts (zomer 2020)
Nieuwe Koni STR schokdempers achter (zijn voor een Clio 2, maar past dus ook op een Twingo 2 en daarmee iets stugger)
Nieuwe cup schokdempers voor
Powerflex Black Serie toprubbers incl nieuwe lagers
Nieuwe stabilistorstokken voor
Nieuwe aircocondensor/koelradiateur ivm koelwaterlekkage


Opnieuw laten uitlijnen. - 2.2 camber en -0.05 uitspoor per kant.
Vorig jaar de voorbumper laten spuiten ivm steenslag.
En elke 15k verse olie met filter en elke 30k nieuw brandstof- & luchtfilter.
Deze zomer wil ik nog de stabilisatorstang rubbers vervangen en de achteras rubbers door Powerflex Black Serie.
En ook weer eens goed wassen, kleien en poetsen

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ff de boel weer afstoffen... 
Sinds juli 2023 niet meer in bezit ivm aanvaarden auto v.d. zaak.
255.083 km was mijn laatste km-stand. Zo'n 130.000 km verreden dus.
Laatste updates waren nieuwe Bilstein B8 s schokdempers voor een Clio 2 RS achter incl. nieuwe Powerflex Black achteras rubbers.
Verse distributieriem incl. waterpomp, nieuwe temperatuursensoren uitlaatspruitstuk & roetfilter.
Dit is gedaan voordat hij is verkocht aan vriend en mede forumlid Jochem
Al met al ruim 4 jaar veel plezier van gehad.

Sinds juli 2023 niet meer in bezit ivm aanvaarden auto v.d. zaak.
255.083 km was mijn laatste km-stand. Zo'n 130.000 km verreden dus.
Laatste updates waren nieuwe Bilstein B8 s schokdempers voor een Clio 2 RS achter incl. nieuwe Powerflex Black achteras rubbers.
Verse distributieriem incl. waterpomp, nieuwe temperatuursensoren uitlaatspruitstuk & roetfilter.
Dit is gedaan voordat hij is verkocht aan vriend en mede forumlid Jochem

Al met al ruim 4 jaar veel plezier van gehad.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"