Koelventilator 19

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Lucabrio
Berichten: 71
Lid geworden op: di 28 jun 2011 1:17

L.S.

De koelfan van mijn 19 cabrio heeft t begeven, zit vast, slaat niet meer aan. Auto loopt heet bij stilstand.

Ik heb de onderdelenzaak "om de hoek" gebeld, zij kunnen geen ventilator leveren noch bestellen.
Weet iemand het onderdeelnummer? Of een site waar ik dat hele ding, dus de motor, fan en montageframe, bestellen kan?

Dank!
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Zijn nieuw lastig te vinden en ook nog ontzettend prijzig, met 1 v/d sloop heb je de kans dat vrij snel hetzelfde gebeurd.
Ik heb er zelf een spal op gezet (bij mij was de originele ook overleden), koelt beter en ben je nog goedkoper uit ook:
[img]https://lh3.googleusercontent.com/KEfL8 ... 47-h925-no[/img]

Ik heb de VA10-AP9/C-25S gepakt destijds, incl. bevestigingsset 3013.0013 (pinnetjes die je door de radiateur heen schuift) kost dat max 100 €.
Beetje soldeer kunsten zijn handig i.v.m. stekker aan de kabelboom maken dan wel originele stekker aan de spal maken (ik heb het eerste gedaan, nieuwe stekkers zijn altijd beter dan 25 jaar oude).
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Als het voor een niet 16V is heb ik er nog wel een. Ik heb je een e-mail gestuurd.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Lucabrio
Berichten: 71
Lid geworden op: di 28 jun 2011 1:17

Jacques bedankt!
Lucabrio
Berichten: 71
Lid geworden op: di 28 jun 2011 1:17

De ventilator is perfect, doet wat ie moet doen zonder bijgeluiden.
Maar de boutgaten voor het frame waarin de ventilator vast zit zijn net iets verschillend tussen een 19 en een Mégane.

Het past net, ipv 4 zit het frame waarin de ventilator zit nu met 2 schroeven vast en het zit ietwat onder spanning.
Maar het werkt, doet wat het moet doen.

Nogmaals dank!
Plaats reactie