Goedemiddag, na heel wat jaren met mijn setup gereden te hebben heeft de koppeling (welke al niet meer standaard was) zijn beste tijd gehad. Gas geven resulteert in een oplopend toerental zonder echt te versnellen.
Zou graag advies krijgen in wat voor koppeling ik er het beste in kan zetten. Ik weet de cijfers van de bank in Goes niet meer helemaal uit mijn hoofd maar denk dat een koppeling die 300 nm aankan wel genoeg moet zijn.
Deze van sachs is denk ik ook goed, wellicht beetje teveel van het goede? https://www.sachsperformance.com/en/clu ... 771-999862
Tips zijn welkom!
Bedankt!
Koppeling clio 182 turbo
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
http://www.engine-dynamics.com/Transmis ... 5-Puck.asp
Deze heb ik gekocht voor mijn F4R-t tevens al gemonteerd in de 5RS koppeling voelt goed en is nog mee in de file te rijden
Deze heb ik gekocht voor mijn F4R-t tevens al gemonteerd in de 5RS koppeling voelt goed en is nog mee in de file te rijden
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zo'n Sachs SRE heb ik in mijn Golf 4 TDI, koppelt vrij zwaar maar is opzicht best aardig mee te rijden. Die SRE koppeling die ik heb kan 530Nm hebben (ik draai 450Nm)
Geen idee of het te vergelijken is maar wat ik bedoel is dat het wel degelijk spul is wat er wel aardig werkt bij straatgebruik. (rijd er ongeveer 40.000km per jaar mee)
Geen idee of het te vergelijken is maar wat ik bedoel is dat het wel degelijk spul is wat er wel aardig werkt bij straatgebruik. (rijd er ongeveer 40.000km per jaar mee)