Auto is sinds het najaar '17 in het bezit, ik ben de tweede eigenaar, 145000km (inmiddels 157000), dealer onderhouden en gekocht bij de dealer waar deze is afgeleverd en onderhouden bij de eerste eigenaar.
Eerste indruk is dat over het algemeen een fijne reisauto is. al zou er wel wat meer pit in kunnen boven de 100km/h in de 6. Stoelen zitten lekker, stuur pakt goed vast, chassis is wat steviger, zie ik graag maar kent wel wat rol. En zoals eigenlijk alle GT-line's lekker in de opties. Deze heeft het Bi-Xenon, Bose, panodak, getinte ramen en afneembare trekhaak als extra opties. Eigenlijk missen we alleen de verwarmde stoelen nog als extra, maar lees de eerste regel van deze post

We (de vrouw en ik) kennen helaas nog een zeer moeizaam begin met deze auto. We hebben de volledige historie van de auto mogen inzien voor aanschaf en naast de gebruikelijk beurtjes en filters kwamen we tegen lekkage panoramisch dak en een kapotte turbodruk sensor. Met de afleveringsbeurt met nieuwe distributie op hun kosten, een in de basis degelijke auto zou ieder denken. Tot eigenlijk de middag na aflevering de eerste echte km's gereden waren. Het begon op te vallen dat de climate control de auto maar niet koel kreeg, de motor wat haperende bij het optrekken en in de avond dat van de linker koplamp het xenon grootlicht het niet deed. Dit bleek nog maar het begin te zijn. Lang verhaal kort, is dit wat er in 3 maanden aan gedaan is:
Xenon grootlicht: 1ste maal bezoek dealer, Koplamp vervangen, 2de maal bezoek dealer, draadbreuk in koplamp unit.
Airco: draadbreuk druk sensor+opnieuw afgevuld.
Inhouden: 1ste maal bezoek dealer, turbodruksensor gereinigt, 2de maal bezoek dealer, turbo druk regeleenheid vervangen.
Roest in de 4 hoeken van het panoramisch dak, weg gehaald, behandeld en gelakt.
Trillingen uit aandrijflijn tijdens optrekken in 3 en 4de versnelling. Te lang doorgereden met kapotte hoes om homokineet in rechter aandrijfas (kan je niet zien als bestuurder), complete as vervangen.
Lastig aanslaan met kou en koude motor: Nieuwe software in motormanagement, helaas is het nu te warm om te kijken of dit het was. Ik weet bijna zeker dat het de gloeibobines zijn.
Gelukkig is bovenstaande allemaal garantie werk en blijft de dealer courant.
In de tussentijd is er wel prive aan de auto gewerkt en dit is zoals de auto er nu (ongeveer) bij staat:
[img]https://myalbum.com/photo/5gcoETPjyzll/540.jpg[/img]
Gedaan:
Rode remklauwen
'Line' letters voor en achter verwijderd
Voorzijde daar waar 'GT-line' zat de franse vlag geplakt achter het GT logo.
Mégane letters achter verwijderd,
Dimmende binnenspiegel gemonteerd,
Zonnebril houder gemonteerd
In de wielkasten alle witte carosserie delen matzwart gespoten.
LED kentekenverlichting
Luxe platen+Reclame loze houders
Todo/wensenlijst;
18" Serdard GT velgen (liggen klaar)
Renault Sport logo achter van de GT
Uitlaatpijpje met sierstuk in bumper
Draadloos opladen in de auto
Start-stop uit
Kortere antenne
Tuning voor NM's
EGR misschien nog afdoppen, hoewel ik al deze al in mijn handen heb gehad en behalve de klep zelf er geen vervuiling was. Veel vooruitgang met de oudere K9K!