Is er ergens op dit forum of online een step by step beschrijving te vinden voor mensen zoals ik (lomp en onhandig). Om te voorkomen dat ik ergens aan begin en iedere keer ergens tegenaan loop of dingen vergeet en vastloop en op het laatst het gereedschap door de voorruit klatst.
Ik heb al met verschillende termen gezocht, maar kan niet echt iets vinden.
alvast bedankt
How to: Clio 16V/Williams blok uitbouwen?
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
gewoon beginnen.
- accu los
- vloeistoffen verwijderen
- onderzijde alles los (uitlaat, steekassen, schakelstang enz.)
- bovenzijde alles los (dynamo, radiateur, kvs slangen filter, ECU enz.)
- ff goed kijken niks vergeten....... motorsteunen los en takelen...
foto's maken altijd makkelijk!
- accu los
- vloeistoffen verwijderen
- onderzijde alles los (uitlaat, steekassen, schakelstang enz.)
- bovenzijde alles los (dynamo, radiateur, kvs slangen filter, ECU enz.)
- ff goed kijken niks vergeten....... motorsteunen los en takelen...

foto's maken altijd makkelijk!
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
met of zonder ABS??
zonder kan bovenlangs,
met is makkelijker onderlangs, dus subframe ook mee laten zakken.

zonder kan bovenlangs,
met is makkelijker onderlangs, dus subframe ook mee laten zakken.

Project: GTT Blue Sport
als je de motor er bovenlangs uithaalt, de gulden regel: dynamo eerst!
Wanneer je de motor aan de standaard ogen aan de takel hangt, heeft deze de neiging bij je rechter koplamp naar beneden te gaan hangen. Logisch, maar op die manier krijg je blok (en bak) er nooit uit. Ik doe altijd een ratelspanband om de dynamo heen en hang die erbij aan je takel, zodat je door de spanband wat op te ratelen de boel wat kan sturen.
De hoek van de dynamo moet als eerste naar boven, anders blijft je bak steken onder je chassisbalk aan de bestuurderszijde.
En..... vergeet je schakelstang niet te demonteren, zeker als je op een brug werkt! Hoeveel ik die al niet gesloopt heb (zien worden)....
Wanneer je de motor aan de standaard ogen aan de takel hangt, heeft deze de neiging bij je rechter koplamp naar beneden te gaan hangen. Logisch, maar op die manier krijg je blok (en bak) er nooit uit. Ik doe altijd een ratelspanband om de dynamo heen en hang die erbij aan je takel, zodat je door de spanband wat op te ratelen de boel wat kan sturen.
De hoek van de dynamo moet als eerste naar boven, anders blijft je bak steken onder je chassisbalk aan de bestuurderszijde.
En..... vergeet je schakelstang niet te demonteren, zeker als je op een brug werkt! Hoeveel ik die al niet gesloopt heb (zien worden)....

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Pak lekker een 2 koloms brug als je die voor handen hebt .
Weet niet wat je er aan wilt doen ....
Maar als alles echt los en eruit moet ....omhoog gooien
Uitlaat , schakelstangen, wielen, moeren vd aandrijfassen , koelslang onder .
Auto laten zakken...
Alle kabels en shit los , accu , luchtfilter enz..stuur stang bij schutbord...
Iets omhoog subframe ondersteunen op 4 pootjes of liefst een motor tafel.
Bovenste bouten schokbrekers los ..
Bovenste motor steun los..
Subframe bouten los ..
Auto omhoog tadaaaa
Weet niet wat je er aan wilt doen ....
Maar als alles echt los en eruit moet ....omhoog gooien
Uitlaat , schakelstangen, wielen, moeren vd aandrijfassen , koelslang onder .
Auto laten zakken...
Alle kabels en shit los , accu , luchtfilter enz..stuur stang bij schutbord...
Iets omhoog subframe ondersteunen op 4 pootjes of liefst een motor tafel.
Bovenste bouten schokbrekers los ..
Bovenste motor steun los..
Subframe bouten los ..
Auto omhoog tadaaaa
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Eruit onderlangs is wel te doen.
Weer terug onderlangs vond ik best ff gekloot.
Tenzij je hem precies ondersteund.
Ik zat te kutten met de bouten subframe en stuurstang om die ideaal opgelijnd te krijgen.
Weer terug onderlangs vond ik best ff gekloot.
Tenzij je hem precies ondersteund.
Ik zat te kutten met de bouten subframe en stuurstang om die ideaal opgelijnd te krijgen.
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
- Locatie: (Pijpelheide) Booischot
vergeet zeker ook niet de waterdarmen van het kachelradiatoortje
ooit eens vergeten,resultaat!!! radiatortje stuk,en kan kan je heel uw dashboard demonteren
indien met aub,is het wel mogelijk om hem langs boven eruit te doen,ik heb het vele malen zo gedaan hoor
maar zoals johem zei, alternator en rechter koplamp zeker eerst demonteren
succes
ooit eens vergeten,resultaat!!! radiatortje stuk,en kan kan je heel uw dashboard demonteren

indien met aub,is het wel mogelijk om hem langs boven eruit te doen,ik heb het vele malen zo gedaan hoor
maar zoals johem zei, alternator en rechter koplamp zeker eerst demonteren
succes
