Dus een middagje gezellig naar Swifterbant dussss...

Doe Peter en Miranda de groeten! Echt leuke gezellige en vooral eerlijke mensen met gedegen kennis. Waar vind je dat nog?
Willeon de Zoete schreef:![]()
Dus een middagje gezellig naar Swifterbant dussss...![]()
Doe Peter en Miranda de groeten! Echt leuke gezellige en vooral eerlijke mensen met gedegen kennis. Waar vind je dat nog?
Afspraak voor volgende week of wanneer er plaats is de eerstvolgende mogelijkheid....wordt dus week 26 of 27De prijs voor een RVS sport einddemper met een enkel sierstuk op maat gemaakt zit rond de € XXX,XX inclusief montage. Het geluid kan stationair wat zwaarder worden hierbij.
Bij het doortrekken van de motor zou het merkbaar kunnen zijn dat er een sportdemper zit ipv de standaard demper.
DennisT schreef:NiceHoeveel Nm/pk heb je nu trouwens na het Fastchip kuurtje?
larsdijkstra schreef:Jammer om afscheid te nemen Arno? Ga je minder km's maken?
Lijkt me duidelijk:larsdijkstra schreef:Ok ben benieuwd! Waarom maak je de keuze dan?
Wat zijn de haken en ogen dan volgens jou Maarten?Maarten-Jan schreef:Het is je eigen keuze natuurlijk maar private lease zitten nogal wat haken en ogen aan, eigen bezit is dan toch een stuk fijner.
Maar als de voordelen voor jou zwaarder wegen dan de nadelen, dan![]()
Clio IV is in elk geval een leuke opvolger, kwa media uiteraard een stuk moderner. De 0.9 Tce is niet super zuinig maar 1 op 16 is wel te doen als je niet te hard door rijdt.
Arno17 schreef:Lijkt me duidelijk:larsdijkstra schreef:Ok ben benieuwd! Waarom maak je de keuze dan?
6,5 jaar in bezit
221.000 km
Verouderde techniek qua media etc.
Ben toe aan iets nieuws en private lease is aantrekkelijk ( voor mij ) contract van 3 jaar.
Clio wordt een ZEN uitvoering in Rouge Flamme met pack Noir.
En veel onzuiniger dan de Megane zal wel loslopen denk ik.
1:18 is ook prima te doen hoor.......... Tenminste bij mij welMaarten-Jan schreef:Het is je eigen keuze natuurlijk maar private lease zitten nogal wat haken en ogen aan, eigen bezit is dan toch een stuk fijner.
Clio IV is in elk geval een leuke opvolger, kwa media uiteraard een stuk moderner. De 0.9 Tce is niet super zuinig maar 1 op 16 is wel te doen als je niet te hard door rijdt.
Was prima te doen denk ik....was! Nu is het 1 op 10?Rik Hamberg schreef:Maarten-Jan schreef:Het is je eigen keuze natuurlijk maar private lease zitten nogal wat haken en ogen aan, eigen bezit is dan toch een stuk fijner.
1:18 is ook prima te doen hoor.......... Tenminste bij mij wel
De grootste nadelen zijn toch wel:Arno17 schreef:Wat zijn de haken en ogen dan volgens jou Maarten?Maarten-Jan schreef:Het is je eigen keuze natuurlijk maar private lease zitten nogal wat haken en ogen aan, eigen bezit is dan toch een stuk fijner.
Is private lease via ANWB en samen met Leaseplan is dat pakket.
Grote plus voor mij is het weten wat je per maand kwijt bent, alles is inbegrepen.
Je eigendom wordt het niet, maar boeie.
Ik zal voor dik 80% snelweg rijden, zag op autoweek een review met verbruiksmonitor ook die persoon hoofdzakelijk op de snelweg en verbruik was 1 op 18, iets wat ik nu ook amper haal.![]()
1 op 16 vind ik prima!
Maarten-Jan schreef:De grootste nadelen zijn toch wel:Arno17 schreef:Wat zijn de haken en ogen dan volgens jou Maarten?Maarten-Jan schreef:Het is je eigen keuze natuurlijk maar private lease zitten nogal wat haken en ogen aan, eigen bezit is dan toch een stuk fijner.
Is private lease via ANWB en samen met Leaseplan is dat pakket.
Grote plus voor mij is het weten wat je per maand kwijt bent, alles is inbegrepen.
Je eigendom wordt het niet, maar boeie.
Ik zal voor dik 80% snelweg rijden, zag op autoweek een review met verbruiksmonitor ook die persoon hoofdzakelijk op de snelweg en verbruik was 1 op 18, iets wat ik nu ook amper haal.![]()
1 op 16 vind ik prima!
- Je gaat een toekomstige financiële verplichting aan (bij 200 in de maand is dat al een flink bedrag over 3 jaar) waar je moeilijk vanaf komt zonder hoge kosten --> afkoopsom (mocht je situatie om wat voor reden dan ook veranderen, ontslag, verhuizing, auto v/d zaak en je hebt de auto niet meer nodig)
ANWB heeft goede voorwaarden, ook als je van de auto af wil
- private lease is sinds kort BKR geregistreerd (oftewel, wil je een huis kopen heeft het - significant - invloed op de hoogte van je hypotheek)
Geen last meer van, sta al jaren bij BKR.
- opgebouwde schadevrije jaren gaan verloren
Ze gaan niet verloren.
- als je zelf een hoge no-claim had is het eigenlijk relatief duur (de premie is bij private lease gelijk voor alle bestuurders dus je betaald mee)
Weet je vooraf, dus wat je betaald.
- achteraf correctie als je toch meer km's rijdt
Klopt, ook als het minder is. Wordt 12 maandelijks getoetst
- na de looptijd is de auto inderdaad geen eigendom maar je hebt er wel x jaar voor betaald (tel maar op... kun je een leuke auto van kopen)
Eens, maar dan moet je wel 3 tot 4 jaar sparen.
Voor de rest, minder grote nadelen zijn dat je je auto niet kan uitlenen en het kan gewoon goedkoper als je een nieuwe auto niet belangrijk vind.
Uitlenen mag hoor, mits degene maar een rijbewijs heeft.![]()
Maar goed, ik neem aan dat je er goed over nagedacht hebt en de voordelen voor jou echt zwaarder wegen als de nadelen. Het is natuurlijk bijzonder prettig dat je mobiel bent zonder zorgen, dus kan me voorstellen dat dat zwaar kan wegen.
Dat weegt het, maak nog best aardig wat dagelijkse km's
Let verder op of pechhulp & schadeinzittendenverzekering in je pakket zitten en je daar niet achteraf voor verrassingen komt te staan maar gezien je via anwb/leaseplan gaat zal dat wel goed zitten.
Klopt als een bus.
@Rik, 1 op 18 zal er vast in zitten, maar als je met een megane dci amper 1 op 18 haalt dan heb je niet een rijstijl waar je met een tce 1 op 18 gaat halen
Hij is gechipt en heeft een zware rechtervoet, altijd climate controle aan etc...etc..Trouwens verbruik heeft me nog nooit geboeid.![]()
Wat voor effect heeft dit dan? Kans op ruitschade is groot bij 100.000km per 4 jaar, stel er moet dus toch een nieuwe ruit in, kost het 232 euro.U betaalt een bijdrage bij schade die niet door een ander wordt betaald.
€ 300 (of het schadebedrag als dat lager is). U betaalt een bijdrage bij ruitvervanging € 232 (bij harsreparatie geen eigen bijdrage).
Schade bij het inleveren van de auto Bij het inleveren van de auto wordt een schaderapport opgemaakt. Daarmee wordt bepaald of u schades moet
betalen. En welke. Wij maken onderscheid tussen acceptabele en niet acceptabele schades. Bij een niet- acceptabel schadegeval betaalt u een bijdrage van maximaal € 300
per schadegeval.