Goedenavond forummers,mijn auto gaat begin volgend jaar een grote beurt krijgen incl. verversing alle vloeistoffen,nieuwe bougies e.d.
Ook wordt er meteen de riem vervangen incl. waterpomp en nokkenasversteller.
Globaal tussen 1300 en 1500 incl btw,lijkt me iets aan de hoge kant of kan dit kloppen?
redelijke prijs groot onderhoud incl nieuwe distributie
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: za 29 mar 2014 15:54
Als je het bij de dealer laat doen is dit geen gek bedrag. Ik heb zelf even in mijn database gekeken naar al het geld dat ik al naar de dealer heb gebracht en opgeteld kom ik ook aan de 1300 euro.
Kan natuurlijk altijd goedkoper als je het door 'een mannetje' laat doen...
Kan natuurlijk altijd goedkoper als je het door 'een mannetje' laat doen...

Mijn clio is ook aan de beurt voor een riem.
Zijn er hier geen betrouwbare sleutelaars die wat centen willen verdienen?
Begrijp dat mensen naar de dealer en het lokale mannetjes gaan, maar ik geef mijn geld liever uit bij een enthousiaste rtc-er
Zijn er hier geen betrouwbare sleutelaars die wat centen willen verdienen?
Begrijp dat mensen naar de dealer en het lokale mannetjes gaan, maar ik geef mijn geld liever uit bij een enthousiaste rtc-er
Clio 16V / Clio RS ph2 (geparkeerd)+ Laguna 2.0 DCI (reeds verkocht)
Ik zou nog een belletje naar veban wagen
zo'n RS is vaak toch wat trickier als een normaal blokje. en ik vind de F4r niet echt een fijn blok om de distributie aan te pakken. Er zitten naar mijn smaak te veel "gadgets" aan
Is er niet een onderdelen pakket te vinden op Ebay wat je in de auto kunt gooien? kunnen ze op de onderdelen niet extra verdienen..
maar vaak is het dan ook zo zoek maar een malloot die het wil inbouwen voor je. Succes
onderhoud is duur van de RS-jes dat wist je toch ook wel?




onderhoud is duur van de RS-jes dat wist je toch ook wel?
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Een RS is niks anders als dat van een normaal blok.. Alleen de ruimte is wat beperkter. Het blijft gewoon een kwestie om alles te blokkeren met het juiste gereedschap. En bij de Clio 3 rs kom je er stukken makkelijker dan de Clio 2 rs. Alleen is het wat werk voordat het nokkenas blokkeergereedschap erop past
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Vergeet de nokkenasversteller niet mee te nemen als je distributie vervangt, zou lullig zijn als die gaat ratelen 15k na het vervangen van de riem.
Het was bij veban die prijs,top zaak overigens
,en een rs is redelijk prijzig inderdaad,dat wil niet zeggen dat ik niet ff om me heen kijk zeg maar.
Nokkenasversteller zit er ook bij,alles in die prijs wat je kan vervangen zit erin.
Mijn auto stond laatst daar op de brug,viel me op dat de onderkant blok(kun je zien tussen de afdekplaat)zweterig was,maar volgens de monteur volkomen normaal,dat hoort beetje
met de tijd,beter dan kurkdroog volgens hem.


Nokkenasversteller zit er ook bij,alles in die prijs wat je kan vervangen zit erin.
Mijn auto stond laatst daar op de brug,viel me op dat de onderkant blok(kun je zien tussen de afdekplaat)zweterig was,maar volgens de monteur volkomen normaal,dat hoort beetje
met de tijd,beter dan kurkdroog volgens hem.
- NicoK
- Bestuurslid
- Berichten: 546
- Lid geworden op: zo 21 feb 2016 17:27
- Car: Megane RS175/Clio1.2
- Locatie: Echt
Zolang t zweet roest het niet.remco2706 schreef:Het was bij veban die prijs,top zaak overigens![]()
,en een rs is redelijk prijzig inderdaad,dat wil niet zeggen dat ik niet ff om me heen kijk zeg maar.
Nokkenasversteller zit er ook bij,alles in die prijs wat je kan vervangen zit erin.
Mijn auto stond laatst daar op de brug,viel me op dat de onderkant blok(kun je zien tussen de afdekplaat)zweterig was,maar volgens de monteur volkomen normaal,dat hoort beetje
met de tijd,beter dan kurkdroog volgens hem.
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Alweer een nieuw topic van remco, hou toch alles bij in een project topic. Lekker makkelijk en overzichtelijk
En een nieuw topic van remco houd natuurlijk automatisch in dat het over geld en werkzaamheden gaat.
Blijven dingen die jij moet beslissen en jij moet regelen met jou garage of gareges onderhand.
Hier kunnen wel mensen zeggen duur of goedkoop, wat dus ook gebeurd en je helemaal niks wijzer van word.
Belangrijkste is toch dat het goed gedaan word en je met vertrouwen de auto ophaalt,.. Dan is een 100tje meer of minder zo vergeten

En een nieuw topic van remco houd natuurlijk automatisch in dat het over geld en werkzaamheden gaat.
Blijven dingen die jij moet beslissen en jij moet regelen met jou garage of gareges onderhand.
Hier kunnen wel mensen zeggen duur of goedkoop, wat dus ook gebeurd en je helemaal niks wijzer van word.
Belangrijkste is toch dat het goed gedaan word en je met vertrouwen de auto ophaalt,.. Dan is een 100tje meer of minder zo vergeten

Racing is the best way to convert money into noise
Heb je inderdaad gelijk in,was benieuwd wat andere forummers kwijt waren vandaar,absoluut niet dat ik het erg vind hoort erbij en hij moet gewoon goed onderhoud hebben klaar,alleen als iemand zelfde kwaliteit levert voor pakweg 300 euro minder,waarom zou je dan de duurdere doen?ik vergelijk altijd ook met andere spullen e.d,zal wel in me zitten, als het maar geen beunhazen zijn die goedkoop zijn en die slecht werk leveren.
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Ik rekende 600,- voor een complete db set met waterpomp en multriemset. (Origineel Renault) Inc afdekdoppen voor de nokkenassen en koelvloeistof.
Dus ja, ik vind 1300 best veel inc een nokkenaspully.
3 RS stelt niet veel voor qua sleutelen.
Wanneer wilde je hem gedaan hebben? Misschien dat ik tegen die tijd er weer zin in heb om te sleutelen, ben momenteel druk.
en anders laat hem in duitsland bij de dealer doen, kost je maar €60,- per uur
Dus ja, ik vind 1300 best veel inc een nokkenaspully.
3 RS stelt niet veel voor qua sleutelen.
Wanneer wilde je hem gedaan hebben? Misschien dat ik tegen die tijd er weer zin in heb om te sleutelen, ben momenteel druk.
en anders laat hem in duitsland bij de dealer doen, kost je maar €60,- per uur

Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Dit jaar mijn meg RS riem bij autoservice Bladel laten vervangen. Kundige monteurs met nette prijzen 

Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.