Afgelopen Donderdag is de 19 16v turbo gemapped door Menno en is de turbo voor het eerst naar zijn 'hoge boost' stand gegaan.
Tjonge wat vloog dat ding ineens zeg, echt ongenadig harde acceleratie nu ondanks de behoorlijk lange JC5 bak.
Het is 1 en al power van 2000 tot 7000 RPM, gewoon belachelijk zoals dat ding er nu vandoor gaat.
Helaas na 3000 zeer betrouwbare km's komen er nu een aantal kinderziektes uit, eerst begaf de actuator van de turbo het (toen waren we al klaar met mappen gelukkig)
Ze zeiden dat er een gloednieuwe was op gekomen, nou daar geloof ik niks van deze is duidelijk 'gereviverft'
Gelukkig heb ik garantie op de turbo en heb ik een andere gehad, helaas moet die weer aangepast worden zodat ik op 0,7 bar uit kom.
Nu draait hij tussen 0,3 en 0,4 bar.
Ook moesten we woensdag de rubbertjes van de injectoren vervangen aan de rail kant, die waren ineens gaan lekken, bleken helemaal zacht geworden te zijn, alsof aan het oplossen waren.
Gisteren toen ik een test rondje reed nadat ik de nieuwe actuator gemonteerd had besloot de 23 jaar oude benzine leiding het ineens te begeven aan de rail kant
Allemaal issue's die op te lossen zijn, maar niet minder irritant, het lot wil denk ik niet dat ik op de 'high boost' stand rond mag rijden.
Dus als iemand het bestel nummer kan opzoeken van de benzine slang (vanaf injectie rail naar koppelstuk bij het subframe) alvast bedankt
Wat foto's anders is het ook zo kaal
Turbo slang los gehaald om ruimte te kunnen maken om bij de boutjes van actuator te komen:
Stuk turbo slang andersom op de turbo geprikt zodat ik er niks in kan laten vallen
Actuator er uit, ligt hier op het deksel van de accu bak.
Gisteren de actuator onder garantie omgeruild voor een andere en meteen gemonteerd, stangetje moet alleen nog ingekort worden om weer op de volle boost uit te komen.
Helaas geen foto gemaakt van volledig afgemonteerd, hier had ik net de actuator er op zitten (ja het borg ringetje moest er hier ook nog op
)
Anything worth doing is worth doing right!.