Back in town

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
sidewalk technician
Berichten: 2
Lid geworden op: za 2 apr 2016 19:25
Car: Renault Clio 1.8 16V

Vrrrrrrrrrrrrrrroaaaaaaaaaaaaaaaap!

Is it an STI? a GTI?
Nope! It's a Clio Valver :-)

Na een aardige tijd afwezig te zijn geweest van het Clio 16V rijden, is deze carguy weer terug...

Hij laat zich Paco noemen, heeft eerder een Clio 16V van 1993 op grijs kenteken gehad. Helaas had die auto meer gaten dan een Zwitserse gatenkaas.
Hij heeft zelf het bouwjaar 1982, een gestroomlijnde coupe en woont centraal in het land.

De Clio:
Een in augustus 1991 gebouwde Clio 1.8 16V, oorspronkelijk zo rood als een tomaat.
Aangeschaft met de volgende modificaties al door voorgaande eigenaren gedaan:
- LAAG, erg laag verlaagd;
- lederen interieur van een Baccara, niet in superstaat;
- Bilstein schokdempers rondom, niet verstelbaar;
- rode verlagingsveren vóór, merk en hoeveelheid verlaging onbekend.
- respray in een OEM bordeauxrode kleur, naam herinner ik me nu niet 1, 2, 3.

De auto is overduidelijk verwaarloosd door de vorige eigenaren.
Gezien de stille getuigen, moet ik concluderen dat de auto ooit achterschade heeft gehad, welke niet volledig netjes is gerepareerd.
Ook zit het dak en de motorkap vol met hagelschade.
De eerste 'upgrade' die ik de auto gegeven heb, is een wasbeurt :smile:

Upgrades, gedaan door mijzelf:
- Clio 2 RS fusees, inclusief remmerij;
- Turbinewielen geschuurd en opnieuw zilver gespoten;
- Grote beurt: olie, oliefilter, koelvloeistof, remvloeistof, bougies;
- remschijven achter ontroest en nieuwe remblokken achter
- plaatwerk achter de achterlichten gericht, lekt nu niet meer via achterlichten;

- 3e remlicht naar eigen ontwerp ingebouwd;
- bekabeling in de motorruimte gefatsoeneerd, waar nodig nieuwe, dikkere ogen aangeknepen op dikke voedingskabels;
- nieuwe stekkers aangeknepen voor de injectoren;
- injectoren vervangen inclusief brandstofdrukregelaar;
- K&N 57i luchtfilterkit vervangen voor een origineel luchtfilterhuis met K&N inlegfilter;

- gaskleppositiesensor afgesteld op correcte voltage;
- diverse gaten in de kofferbakvloer dichtgelast;
- aluminium afdekkap gemaakt en geplaatst boven de bougiekabels;
- nieuwe aluminium custom hitteschilden gemaakt voor de startmotor en oliedrukschakelaar;
- RVS spaghetti-spruitstuk ontdaan van aangelaste katvervanger, teruggebracht naar originele staat + flexpijpmodificatie en nieuwe lambdamoer;

- custom aluminium hitteschild;
- knipperlichten vóór ontdaan van oranje lens;
- phase 2 grille gemonteerd en 'wenkbrauwen' ernaast zwart glans gespoten;
- b-stijlen opnieuw gefolied, glans zwart;
- aanstekerplug vervangen door dubbele USB-laadaansluiting;

- asbak gecleaned en zwart glans gespoten;
- middenpijp met demper en einddemper in RVS, alleen de katalysator is nog van ijzer.

Modificatie's die klaar staan om uitgevoerd te worden:
- dieselradiateur met electrische spalfan;
- waterpomp, thermostaat, alle koelsensoren en multiriem;
- achteruitrijlichtschakelaar (leuk woord voor galgje), die kapte er vorige week mee;
- uprated dynamo 120A met vrijlooppoelie en verlengbeugel;
- oil filter relocation kit, oliekoeler, adapter met thermostaat van Mocal;
- nieuwe olietemperatuursensor;
- deurgrepen buitenkant in zwart glans;
- deurgrepen deurpanelen binnen zwart glans;
- custom deurpanelen en achterpanelen (audio-gerelateerd uiteraard ;-) ) met behoud deurvakken + extra's;
- bekabeling voor 2e accu in de kofferbak;
- ledverlichting voor de meters.

Ik zal vast en zeker iets vergeten zijn, maar dat kan ik altijd nog toevoegen.
In principe blijft deze motor voorlopig in deze carrosserie zitten. De keerring aan de bakzijde wordt ergens in april deze maand vervangen. Verder doe ik niets aan het blok zelf.
Ik heb nog een Achterberg Motorsport blok liggen met een bijbehorende Williams JC5-014 versnellingsbak (welke ook aangepakt is), maar deze zal alle lagers nieuw krijgen en een nieuwe oliepomp.
Waarom: de zuigerveertjes zijn 'op' en als ik het geheel dan toch uit elkaar heb, meteen maar preventief vervangen.
Als dat gedaan is, zal de 'powerhouse'-combinatie vast wel in de 'daily driver' belanden.

Heb nog 3 motorblokken liggen, waar ik wel een idee mee heb. Heeft te maken met gesmede onderdelen, een Eaton M62 en een Garrett GT3071R.

Ik ben al eens bij een RTC meeting geweest, vond het zeer gezellig. Vandaar mijn aanmelding, nu mijn Clio 'rijklaar' is.
Helaas is mijn waterpomp hoogstwaarschijnlijk overleden, dus zal niet met de Clio bij de openingsmeeting komen, maar een dinky toy :p
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

was jij toen ook Paco met inlognaam?

welkom terug en houd ons op de hoogte, vooral foto's zijn leuk (F)
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Welkom :beer: :beer:
okido
Berichten: 387
Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
Car: Renault Rodeo Turbo
Locatie: Alkmaar

Welkom! Ondanks dat je niet naar kampen zou komen, heb ik je daar net gezien volgens mij.
Plaats reactie