De pvda kan wel meer willen, die hebben niet zo veel in de melk te brokkelen tegenover de lobby van de auto industrie.
De auto industrie verduurzaamd echt zelf wel, en er komt ook echt een moment waarop we afscheid nemen van de klassieke verbrandingsmotor maar 2025 is in die context een volkomen onrealistisch getal.
Voor volledig elektrisch zijn er nog te veel uitdagingen op dat gebied (range is de kleinste, zo als Nico al aangeeft is ons net daar nog niet geschikt voor, zowel infrastructuur als het te leveren vermogen op het moment dat je ergens tussen de 4 en 8 miljoen auto's tegelijk gaat laat laden (Best / worst case indien alle auto's elektrisch zijn). Dan zit je ook nog met het oplaad probleem zelf, tanken kost hooguit 5 minuten incl. betalen, dus op het moment dat het druk is levert dat weinig vertraging op.
Als je met 50 auto's voor een laadstation met plek voor 5 auto's staat te wachten, half uur per auto snel-laden... reken maar uit

gaat niet werken. Toyota zet vol in op waterstof maar dat is uiteraard ook niet zonder nadelen.
Overigens, die motie van de pvda heeft het niet over het verplichten van alleen maar verkopen van elektrische auto's. De exacte inhoud is het streven naar emissieloze auto's per 2025. Dus zo'n vaart zal het allemaal niet lopen, ik streef er ook naar om elk jaar de loterij te winnen, vooralsnog geen succes

Daarnaast zijn elektrische auto's ook niet emissieloos (voor het grootste deel vind de uitstoot nog steeds plaats, alleen dan in een energie centrale i.p.v. uit de uitlaat).