Ook maar aan de RS

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Plaats reactie
Ronnie64
Berichten: 21
Lid geworden op: za 30 jan 2016 9:46
Locatie: Den Haag

Lotgenoten,

Ik ben Ron en sinds een paar weken de trotse bezitter van een Clio 4 RS uit 2014. Aangezien ik uit een Swiftje kom met 136 pk, is het voor mij nog elke dag genieten van de extra paardjes onder de motorkap. Ik wil hem liefst zo standaard mogelijk houden, alleen zal binnen een paar weekjes de speakers worden vervangen, want dat is het enige trieste aspect wat ik in mijn Clio kan vinden.

Ben voornemens om een aantal meetings te bezoeken en te mogen genieten van al het moois wat Renault met extra vermogen de weg op heeft gestuurd. :grin:

Groetjes,
Ron


[img]http://myalbum.com/photo/Yw9WbwMZPO5P/360.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Welkom hier Ron!! Dikke RS in de beste kleur!!
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Welkom Ron...
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

:bang: mooi hoor!

wat ik mij nu af vroeg nu ik een 1.6 dci heb en die 1.6 uit de rs een ontwikkelde motor is van Nissan. Is dat nu net zo als met de 2.0 geweest dat Nissan de benzine kop heeft ontwikkeld en Renault de diesel kop heeft ontwikkeld. Als dat zo is dan zou je 1.6RS een ketting hebben ipv een distributie riem ;-) volgens mijn redenering (F)

maar misschien hen ik gewoon een jaar liggen slapen en is dat al lang eens voorbij gekomen.. :biertjuh:
Ronnie64
Berichten: 21
Lid geworden op: za 30 jan 2016 9:46
Locatie: Den Haag

Van mijn Renaultdealer heb ik begrepen dat er een ketting in zit. Maar dat verhaal met Renault en Nissan zegt mij helemaal niks.
Ronnie64
Berichten: 21
Lid geworden op: za 30 jan 2016 9:46
Locatie: Den Haag

Op mijn Swift Sport zat overigens ook een ketting i.p.v. distributieriem.
Laatst gewijzigd door Ronnie64 op za 30 jan 2016 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Welkom!
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Ronnie64 schreef:Van mijn Renaultdealer heb ik begrepen dat er een ketting in zit. Maar dat verhaal met Renault en Nissan zegt mij helemaal niks.
Renault is groot aandeelhouder van Nissan en doet regelmatig uitwisselingen van platform en ander delen. ik meen ook dat Renault sommige versnellingsbakken zo van het schap halen bij Nissan.

De 2.0 DCI en dus ook de 1.6 ontwikkelen ze samen, Nissan (nismo) de benzine kop en Renault de diesel variant.
De 1.6 RS motor heeft de eerste verschijning gehad in de Juke ;-)
den1986
Berichten: 43
Lid geworden op: di 1 dec 2015 16:57
Car: megane rs 225 ph1

Is idd een hele mooie wagen ja!!!
Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 20:09
Car: Twingo RS Gordini,R8
Locatie: Voorburg

Welkom.
StephRS
Berichten: 218
Lid geworden op: za 21 nov 2015 9:28
Car: Megane RS

Welkom!!
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Abel schreef::bang: mooi hoor!

wat ik mij nu af vroeg nu ik een 1.6 dci heb en die 1.6 uit de rs een ontwikkelde motor is van Nissan. Is dat nu net zo als met de 2.0 geweest dat Nissan de benzine kop heeft ontwikkeld en Renault de diesel kop heeft ontwikkeld. Als dat zo is dan zou je 1.6RS een ketting hebben ipv een distributie riem ;-) volgens mijn redenering (F)

maar misschien hen ik gewoon een jaar liggen slapen en is dat al lang eens voorbij gekomen.. :biertjuh:
De 1.6 T is de M9M, de 1.6 Dci is de R9M, dus ja idd dat zijn in de basis dezelfde blokken en hebben dus ook allebei een ketting :)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Maarten-Jan schreef:
Abel schreef::bang: mooi hoor!

wat ik mij nu af vroeg nu ik een 1.6 dci heb en die 1.6 uit de rs een ontwikkelde motor is van Nissan. Is dat nu net zo als met de 2.0 geweest dat Nissan de benzine kop heeft ontwikkeld en Renault de diesel kop heeft ontwikkeld. Als dat zo is dan zou je 1.6RS een ketting hebben ipv een distributie riem ;-) volgens mijn redenering (F)

maar misschien hen ik gewoon een jaar liggen slapen en is dat al lang eens voorbij gekomen.. :biertjuh:
De 1.6 T is de M9M, de 1.6 Dci is de R9M, dus ja idd dat zijn in de basis dezelfde blokken en hebben dus ook allebei een ketting :)
haha nog leuker nu is het motor type van de 2.0 DCI dat is de M9R :lol: dus waar zit de R9R dan in (0)
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Mooi Ding Ron !
alleen zal binnen een paar weekjes de speakers worden vervangen, want dat is het enige trieste aspect wat ik in mijn Clio kan vinden.
De MediaNav of de R-link standaard speakerset die erin zit ?
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Abel schreef:
Maarten-Jan schreef:
Abel schreef::bang: mooi hoor!

wat ik mij nu af vroeg nu ik een 1.6 dci heb en die 1.6 uit de rs een ontwikkelde motor is van Nissan. Is dat nu net zo als met de 2.0 geweest dat Nissan de benzine kop heeft ontwikkeld en Renault de diesel kop heeft ontwikkeld. Als dat zo is dan zou je 1.6RS een ketting hebben ipv een distributie riem ;-) volgens mijn redenering (F)

maar misschien hen ik gewoon een jaar liggen slapen en is dat al lang eens voorbij gekomen.. :biertjuh:
De 1.6 T is de M9M, de 1.6 Dci is de R9M, dus ja idd dat zijn in de basis dezelfde blokken en hebben dus ook allebei een ketting :)
haha nog leuker nu is het motor type van de 2.0 DCI dat is de M9R :lol: dus waar zit de R9R dan in (0)
Hahaha het lijkt wel veel op elkaar ja :lol: een R9R zou een niet bestaande 2 liter diesel zijn van de R famillie :p
M9R ==> M = de famillie / 9 = common rail diesel / R is de inhoud (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Renault_engines)
Ronnie64
Berichten: 21
Lid geworden op: za 30 jan 2016 9:46
Locatie: Den Haag

Ik laat vooralsnog alleen de speakers vervangen. Ze claimen de juiste speakers hiervoor te hebben, die maar weinig aansturing behoeven om een goede bas te produceren. Ik ben wat dat betreft behoorlijk kritisch en hoop ook dat zij hun bewering kunnen waarmaken.

Als ze erin zitten, dan zal ik het hier wel laten weten.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Mooie auto en Swift was ook een kek wagentje toch?
Maar 136 of 200pk...genieten lijkt mij.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Ronnie64
Berichten: 21
Lid geworden op: za 30 jan 2016 9:46
Locatie: Den Haag

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook een beetje gemengde gevoelens bij heb. De Swift is met zijn 136 pk op net 1000 kg ook een hele rappe verschijning en enorm betrouwbaar. Daarnaast had ik de Swift nieuw gekocht en wist precies wat ik in huis had gehaald. De uitstraling van de RS, het leer, vermogen en de automaat hebben mij echter overstag doen gaan, maar Franse auto's en electronica.............. :-(
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Ronnie64 schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook een beetje gemengde gevoelens bij heb. De Swift is met zijn 136 pk op net 1000 kg ook een hele rappe verschijning en enorm betrouwbaar. Daarnaast had ik de Swift nieuw gekocht en wist precies wat ik in huis had gehaald. De uitstraling van de RS, het leer, vermogen en de automaat hebben mij echter overstag doen gaan, maar Franse auto's en electronica.............. :-(
Is geen probleem meer die electronica
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Mooie auto!

Het probleem heet tegenwoordig "software". Daar zijn wat kleine zorgen mee. Vooral R-link is nogal broos.
ReinRS
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 29 mei 2013 8:27
Contacteer:

:grin: Welkom Ron, fraaie Clio IV R.S. CUP in de mooiste kleur..
Plaats reactie