Ik ben Michiel afkomstig van net buiten Rotterdam.
Mijn eerste auto was een ruime maar saaie Megane I Break 1.6 16V RXE. Na tweeeneenhalf jaar gekozen voor wat leukers; 2003 BMW Z4 3.0. Daarna wat gedwaald met verschillende saaiere auto`s (en nu weer op zoek naar iets nieuws. In de afweging tussen praktisch, euro`s en lol heb ik besloten voor iets vlots en niet te zwaar te gaan (laatste auto was een E38..). Een Megane RS staat op het verlanglijstje vanwege de klik met Renault en minder voorspelbaar dan de Golf. Ik heb er al twee bekeken maar die waren net niet mijn auto kwa kleur/ km/ geschiedenis/ prijs.
Nu zie ik de advertentie voor een 2006 Trophy met 87.286km (nieuwe teller bij 80.222 nu 7.064) voor een nette prijs (toch?). Kenteken 26-SJ-KP nummer 0397. Wagen ziet er op de foto`s goed uit.
http://www.garagebakker.nl/occasions/re ... 80513.html
Is deze bekend, schades of problemen? Ik zie het kenteken vermeldt in het "register topic" maar verder niets. Aan de foto van het boekje te zien is er een grote beurt nodig en is het onderhoud steeds bij verschillende niet-Renault garages geweest.
P.s. mocht er nog iemand een andere leuke RS weten dan houd ik me aanbevolen (budget is flexibel maar wel graag goede prijs/ kwaliteit).
MVDS Voorstel + 26-SJ-KP Trophy bekend?
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ik zou zeggen ga hem kritisch bekijken of PM naar Patrick RS voor je dat doet.
En je kan ook opzoeken waar op te letten bij de aanschaf dit RS model.
En je kan ook opzoeken waar op te letten bij de aanschaf dit RS model.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Onderhuuds het zelfde als de r25 f1 team du sniet helemaal waarAnthonyR schreef:Niet helemaal volgens mij. Cup onderstel onder een phase 2 is stuk harder.

Vanaf de rode remklauw werdt het cup onderstel iets harde. Maar dus eigenlijke alleen de r26 en de latere ph2.
De trophy heeft dus gewoon het cup onderstel

Ik weet vrij weinig van deze trophy dus zelf gaan kijken is je enige optie.
Zo dat is duidelijk, erg leuk ook. Tevens is de Tropy een van de eerste Rs-sen die ik echt mooi vond. De eerste met de Bebop velgen. Welke gewoon nooit vervelen. Als ik echt eens geld over heb wil ik zo'n setje onder mijn eigen megane. Ik heb ze nog nooit onder een grandtour gezienPatrick RS schreef:Onderhuuds het zelfde als de r25 f1 team

Wagen gezien doch niet gereden (zonder afspraak langsgeweest).
Naast de zaken van de advertentie vond ik het volgende:
Garagebedrijf: Nette Renault-specialist in een wat ouder pand. Kwam betrouwbaar over. Een ex-dealer die niet mee wilde in de megalomane glazen kooien langs de snelweg maar het kleinschaliger heeft gehouden
. Was vrij druk met de aflevering van enkele (nieuwe?) auto`s. Heeft ook een Twingo RS staan (2009- 74.000KM).
Interieur: gebruikssporen oké(ig) voor de leeftijd & KM stand. Ik vind het wel opvallend dat de cijfers op de versnellingspook nogal vaag waren (zie volgende post).
Buitenkant: auto gewassen met een schuurspons
en hierbij ook op flink kracht gezet bij hardnekkig vuil en de lak op meerdere plaatsen weggekrast. Ik ben zelf een "poetser" en werd hier verdrietig van. Met polijsten zullen de kleine krassen wel weg te werken zijn, de grotere plekken niet. Hier en daar wat kleine schades. Drie van de vier velgen beschadigd, niet extreem maar op donkere velgen te opvallend, ik zou het laten herstellen.
Al met al: RS in Trophy-uitvoering met een lage KM-stand voor een redelijke prijs, optische staat valt tegen. Wil je betaalbaar een RS bij een garage kopen en geef je minder om de buitenkant dan is dit hem denk ik. Voor mij staat de auto op "misschien".
Naast de zaken van de advertentie vond ik het volgende:
Garagebedrijf: Nette Renault-specialist in een wat ouder pand. Kwam betrouwbaar over. Een ex-dealer die niet mee wilde in de megalomane glazen kooien langs de snelweg maar het kleinschaliger heeft gehouden

Interieur: gebruikssporen oké(ig) voor de leeftijd & KM stand. Ik vind het wel opvallend dat de cijfers op de versnellingspook nogal vaag waren (zie volgende post).
Buitenkant: auto gewassen met een schuurspons

Al met al: RS in Trophy-uitvoering met een lage KM-stand voor een redelijke prijs, optische staat valt tegen. Wil je betaalbaar een RS bij een garage kopen en geef je minder om de buitenkant dan is dit hem denk ik. Voor mij staat de auto op "misschien".
Laatst gewijzigd door MVDS op zo 19 apr 2015 8:57, 1 keer totaal gewijzigd.
[img]http://s5.postimg.org/lfawacr0n/image.jpg[/img]
Foto pook van de RS.
Ik vind het wel opvallend dat de cijfers op de versnellingspook nogal vaag waren (bovenste rijtje, II, IV, VI waren weg). Er zit een afdeklaag over dus hoe dat kan?
[img=http://s5.postimg.org/lfawacr0n/image.jpg]
Foto pook van de RS.
Ik vind het wel opvallend dat de cijfers op de versnellingspook nogal vaag waren (bovenste rijtje, II, IV, VI waren weg). Er zit een afdeklaag over dus hoe dat kan?
[img=http://s5.postimg.org/lfawacr0n/image.jpg]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Die van mij ..(ook trophy ) zijn ze ook geheel weg gesleten.
Vind t eigenlijk zelfs mooier zonder.
Vind t eigenlijk zelfs mooier zonder.
Wagen is overigens verkocht aan iemand anders dan mijzelf. Na de wagen bekeken te hebben werd de RS de volgende dag gereserveerd voor een vaste klant.
Jammer want gezien de prijs, KM-stand, garantie&beurtje kon ik toch wel leven met de staat van de lak..
Enfin, we kijken nog even op ons gemak verder.
Jammer want gezien de prijs, KM-stand, garantie&beurtje kon ik toch wel leven met de staat van de lak..
Enfin, we kijken nog even op ons gemak verder.