Reinigen van skai bekleding

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 20:09
Car: Twingo RS Gordini,R8
Locatie: Voorburg

Ik heb 2 kuipstoeltjes van een Simca 1000 Rally gekocht met de bedoeling deze ooit in een Renault 8 te monteren. De bekleding is skai. Nu zijn ze vrij smerig vanwege stof en andere viezigheid. Waar kan ik ze het beste mee reinigen en is er een middel om skai bekleding te onderhouden/conserveren? Iemand ervaring hiermee?
Gaatze
Bestuurslid
Berichten: 652
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
Car: 5AT,12TS
Locatie: Leeuwarden

Gaat het niet gewoon met water en zeep?
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Als je de stoeltjes nog niet gemonteerd hebt zou ik ze inspuiten met iets van bekleding reiniger, en daarna met de hogedrukspuit erop.
Laatst mijn achterbank en stoelen van mijn Twingo gedaan, waren helemaal zwart (stof).. En zien er nu als nieuw uit.
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Als je de stoeltjes nog niet gemonteerd hebt zou ik ze inspuiten met iets van bekleding reiniger, en daarna met de hogedrukspuit erop.
Laatst mijn achterbank en stoelen van mijn Twingo gedaan, waren helemaal zwart van het vuil (stof).. En zien er nu als nieuw uit.
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

Misschien is Dasty iets? Koop je bij de Wibra en is in divers gradaties te koop. Kun je mee ontvetten in bv motorruimte maar ook allerlei dingen schoonmaken heb ik ontdekt :grin:

http://www.wibra.nl/dasty.php?type=dasty
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

hogedruk op sky leer van 40 jaar oud? dat zou ik maar niet doen, net als dasty ook iets agressief. gewoon een sopje maken met een zeep. ook geen ajax oid.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Groene zeep...and elbow grease
Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 20:09
Car: Twingo RS Gordini,R8
Locatie: Voorburg

Inderdaad, een hogedrukreiniger lijkt me ook geen goed idee. Zoals sommige hier al aangeven, groene of een andere neutrale zeep met water. Maar niet te veel. Ik kan hier wel wat mee. Alvast bedankt en ik zal foto's maken van het proces. :)
Plaats reactie