[Ringweekend 2014] Route online

Alle zaken gerelateerd aan de Nurburgring
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

m1n1 (Jasper) schreef:Mijn 5 is er ook weer ongeveer klaar voor!
De deur kan dicht en de motorkap zit weer vast, dat waren de probleempjes na Frankrijk.
Alleen zijn de achter remmen op, maar dat kan nog wel een weekendje hoop ik :grin:
Die remmen slijten achter niet zo snel, ik heb nog wel een pakketje pagid blue gebruikt liggen voor je?

Ik zal mijn '5' ook es uit t stof halen straks...
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Graag Steven!
Neem de remblokken maar mee, dan kunnen we dat meteen afhandelen met de rest die je ook al voor me mee moet zeulen.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Pak de paraplu's maar vast in :-(
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Hm. T blijft wel de eifel...

Van de kamers is er nog 1 3-persoons. De andere heb ik. Verder heeft iedereen dan 2-persoons. De verdere indeling komen jullie vast uit :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ja is ook zo, we zien het daar wel. Als het zaterdag knap is ga ik iig proberen een paar rondjes te maken

Hoe lang is de toertocht ongeveer? Twijfel om direct af te rijden alhoewel een tourtje door de omgeving natuurlijk ook wel gaaf is!
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Toer is echt een aanrader niet te lang en gaat over lekker stuur wegen waar je het tempo goed hoog KAN houden :worship:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Heb vanmiddag de remmen ff getest en bij 3x achter elkaar van 180 naar 30 geen fading, dat moet goed komen dus :D (makkelijk als de sluis net achter je dicht gaat)
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Toertocht is 140 km.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Met een gemiddelde van 70km/h ongeveer 2 uurtjes dus :D
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Was weer een erg geslaagd weekend organisatie bedankt voor het regelen van het hotel om het aller laatste moment :worship:
Helaas werkte het weer minder goed mee en heb ik maar een ronde kunnen doen in de RS, die wel weer heel lekker ging ondanks een wat natte baan :smile:
Snel maar weer heen om de overige 7 rondes weg te rijden (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Wij zijn ook alweer een tijdje thuis, echt enorm veel lol gehad met de route op zaterdag!

Bij de ring aangekomen was de baan helaas best wel nat wat niet echt ideaal is met Toyo's op de vooras, na een Hollander gevraagd te hebben hoe de baan was toch besloten een rondje te doen.

Het begon echt met een hoop glibberen en glijen maar vanaf Quiddelbacher hohe ging het wel aardig, toch nog een lekker rondje kunnen rijden, aangekomen bij zufart was de baan helaas alweer gesloten :( Helaas is de ring daarna tussen de hagelbuien door nog maar een paar keer open geweest en heb ik geen rondjes meer gereden.

Na wat gegeten te hebben bij Gulia maar besloten naar het hotel te gaan, bij het hotel gezellig nog een aantal biertjes gedronken waar uiteindelijk de hele groep weer compleet was.

Helaas vandaag niks anders gezien dan regen en de baan is ook tot half 2 bijna alleen maar dicht geweest. Na een hele tijd af te wachten, schuilen en weer wat gegeten te hebben bij Gulia maar besloten richting huis te rijden. Nu nog 3 rondes over dus wellicht op zeer korte termijn nog maar eens een dagje heen!

Al met al echt een super weekend, Martijn en Michiel bedankt voor het op korte termijn regelen van het hotel ed., de rest bedankt voor de gezelligheid!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dat is wel jammer van het weer dan zeg. Zul je net zien (N) . Een natte ring is echt niks als je het mij vraagt.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dat was aardig balen idd, helemaal aangezien dit de eerste keer is dit jaar dat ik er weer ben.

Hier een klein filmpje tijdens de 'tourtocht':

Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Haha zit Jean ragnotti achter het stuur!? :p
Wel een mooie weg! Zal een leuke route zijn geweest (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Route was echt super! Voelde me wel even Jean Ragnotti ja :D

Wel leuk als je dan in je binnenspiegel een slagschip driftend de bocht uit ziet komen 8)
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Was weer gezellig!
Nog een mooie actie foto van Steven :)
[img]http://highspeedfotos.de/PhoSto/assets/ ... 5e7681.jpg[/img]
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Aanstekelijk lachje Tuur :D
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Ondanks de slechte voorspellingen zijn Jochem en ik gister toch even gegaan.

Net na Venlo begon de ellende, regen, regen en nog eens regen.

Toen we bij de Ring aan kwamen was deze gesloten. We zagen geen RTCers, dus we besloten om maar een touristisch tourtje te maken. Uiteindelijk kwamen we bij Adenau een stoet Renaults tegen. (Y)

Paar uur later ging, nadat de mist opgetrokken was, de zeiknatte Ring open... Ik reed voor het eerst met een RWD , even mak aan dus. Na 5 km begon de ellende... Oliespoor! En dat de komende 17 km! :@
Dit icm 18" Ling-Lang-Lung banden onder m'n SjaakTrekhaakBak was niet écht een succes... (0) Achteraf bleek dat een Engelse Lancer een curve had gepakt en zijn carter of iets kapot had gereden... De baan werd gelijk weer gesloten. En zo volgde nog een paar sluitingen... :S

Einde middag trok de regen weg en begon de zon door te breken. Uitendelijk toch nog wat mooie rondjes kunnen maken. Wennen, maar gaaf! 8)

Al met al dus een leuk daagje. Hoop mooi spul op de baan, veel gelachen met chapter Beverwijk én goed voer! Wat wil een man nog meer?! :biertjuh:

Na een voortreffelijk diner bij Giulia reden we omstreeks 22:15 Borft binnen.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Ik ben ook weer terug van heerlijk maar ook raar weekend.

Vrijdag rond 17:00 aangekomen en gelijk de ring opgegaan, alles ging weer super totdat na 3 rondes het acculampje ging branden
en de spanning nog maar 11,5V aangaf toch nog een ronde eraan geplakt. Daarna maar niet meer gereden om eerst even het e.e.a. door te meten.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-RET86SGE-D.jpg[/img]

Toch naar de camping gereden en werd alleen maar slechter dus conclusie was toch wel de 23,5 jaar!!! oude dynamo.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-URVJUFBZ-D.jpg[/img]

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-OLCA4P7Z-D.jpg[/img]

Ondanks al het bier toch zaterdag om 10;00 weer bij de ring ivm de slechtere weersvoorspellingen later op de dag.
Even langs de Renault in Adenau gereden voor een multimeter waar de clio nog 11,7V bijlaadde (U) (heel vriendelijk daar (Y) )
Toen nam ik een gok om toch nog met 11,0V de baan weer op te gaan en heb nog 1,5 ronden kunnen waarna de clio steeds slechter begon te lopen.
(geen vermogen en toerenbegrenzer op de raarste toerentallen niks werkte meer)
Uitkomen Metzgetfeld was het dan zover bij 6,2V viel hij uit en mooi naar de beneden uitgang kunnen rollen :grin:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-KZE38ZEH-D.jpg[/img]

Clio naar de Lidl geduwd en lekker op het terras gezeten en in de regen heb ik nog 3 rondes in de 206 van een maat gereden (I)
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-O6Z7MSJR-D.jpg[/img]

Zondag begon goed nat maar aan het eind van de dag was het super weer. Nog snel 2 rondes meegereden met Paul in de 106 GTi waarbij we een nieuw snelheidsrecord op kesselchen hebben gereden met de 106. maar liefst 190km/u met 2 man in een 1.6 :worship:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-CIPO6FCM-D.jpg[/img]

Eind van de dag de clio laten op slepen (0) en rustig naar huis gereden.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-6WNK8W3F-D.jpg[/img]

Al met al was het toch weer een heerlijk weekendje.
Nu me andere dynamo maar ff oplappen en over 2 weken het weer op nieuw proberen.
dan is de ring 4 dagen geopend.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Het was zeker een turbulent weekend :D

Voor mij toch wel een tikkie te zwaar, ben echt compleet total loss op 't moment...

Na kapotte schakelstangen onderweg, dikke files toch een mooie toertocht meegereden, vooral de Subaru&Movano waren een leuke toevoeging als rijdende chicanes (no offence :p), helaas de aansluiting bij Martijn Baccara&Menno gemist, dus dan maar aangehaakt bij Tutuur&Jasper, wat ook een prachtvermaak was met Tutuur Ragnotti voorop :D
Met nog een leeglopend ventieltje op de Astra, slechts 2 rondes kunnen doen op Zaterdag, grotendeels op nat wegdek, maar ging er ondanks de nattigheid gemoedelijk aan toe.
Goed gegeten bij good-old Giulia en nog even Marcel Lobs z'n verlaten Clio gespot.
Hotel was echt dikke prima, al was de kamer met open douche wel apart whehe...

Zondag was vooral nat, dus Astra op de straatbanden en gaan met die banaan, voorzichtig wat drifts hier en daar neergelegd en in de middag toch mooi Adenauer Forst perfect aan elkaar weten te linken met full lock :smoke:
Smiddags nog n oude bekende gemeet en even geintroduceerd met de ring en de dag om 6 uur nog even afgesloten met een koelvloeistof fontein van de BMW die t nogal warm had, nouja ff afvullen en gaan maar weer.

Hier nog een aardig fotootje van de meesturende achteras:
[img]http://www.racetracker.de/piccontroller ... 6ca90350d0[/img]


@Marcel: volgende keer ff wat op het forum droppen, we hadden vast wel een reserve dynamootje ergens kunnen meenemen?
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Ja ik had er al aan zitten denken maar een maatje kwam ook pas zaterdag dus had er sowieso 1 kunnen hebben.
Maar het is best wel wat werk en de weersvoorspelling was niet echt motiverend.
Dus vond het wel prima, toch nog 9 rondes gedaan waarvan 6 met de Clio.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Heerlijke verhalen weer mannen, aangezien ik nog 7 rondes heb ga ik misschien ook weer over 2 weken heen ff kijken hoe het met de studie loopt :beer:
Op het moment ff een filmpje van een ring ronde aan het uploaden, had op een natte baan een 10,37 gereden geen record tijden maar ik vind het aan de rappe kant gezien de conditie van de baan.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik zit er sterk over na te denken om 4/5 oktober nog een keer te gaan!
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Zie nu pas je filmpje Tuur, heerlijk al die handrem bochten :worship:
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

tutuur schreef:ik zit er sterk over na te denken om 4/5 oktober nog een keer te gaan!
Als je de mogelijkheid heb, pak dan vrijdag 3 oktober er ook bij! Grote kans dat het dan rustig is aangezien zondag en maandag
een gekkenhuis gaat worden ivm een feestdag en 4 dagen open.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Opzich vind ik drukte niet erg, voor het rijden wellicht wat minder maar voor het kijken weer wel top.

Ik bedenk het tegen die tijd wel, ga jij ook heen?
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Met goed weer ben ik er 4 dagen met de 16v, met regen waarschijnlijk 2 dagen met de RS.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Was een fantastisch weekend! jammer van de regen maar daar was niet veel aan te doen. nog bedankt voor het rondje Steven! was geweldig! En Bas ook bedankt ! :p

Regen hoeft geen probleem te zijn. :D Vooral de actie van de CSL bij 3:20min :D
Laatst gewijzigd door Ronald1916V op di 23 sep 2014 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Maar die 2 hebben ook wel genoeg 'raceervaring'
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Vooral de rijder van de CSL heeft veeeeel ringervaring, de rijder van de Porsche kan gewoon een serieus potje sturen (Andre de Vries)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Mooi spel zo met die 2 :)

Het was jammer van de regen maar desondanks heb ik een prima dag gehad! 18,19 of 26 oktober nog eens die kant op, dan wel met M3!
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Ik ga de 18e nog even iig!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik werd in de 2e knik na flugplatz ook nog ff ingehaald door een m5 met meesturende achteras, best imposant om te zien als je nagaat dat ik al ver boven de 100 zat!
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

m1n1 (Jasper) schreef:Ik ga de 18e nog even iig!
Nou, misschien dan maar collectief de 18e die kant op :)
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH


Lekker cruise
Plaats reactie