Bougies [5gtt]

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

Had in al m'n haast bougies gekocht (haastige spoed is zelden goed...) en vraag me nu af of ik niet de verkeerde heb besteld...

Heb nu de NGK BR9EIX besteld.
Deze zijn volgens mij, bij nader inzien, iets kouder dan de BR8's en zijn daarom kennelijk ook beter geschikt voor motoren op LPG.
Kan online niet echt vinden of dit dan niet (goed) in een benzine motor zou werken, maar vraag me dit nu toch even af....
Volgens mij zou het toch geen kwaad moeten kunnen? (als ze het op LPG al goed doen dan moet benzine geen probleem zijn lijkt me...) Zo lang de rest van de waardes maar goed zijn (elektrodeafstand, etc).

Hoor het graag mocht dit toch niet de bedoeling zijn!
spir@l
Contacteer:

Niemand?
Stomme vraag misschien?

Heb mezelf een beetje in zitten lezen in warmtegraden, maar kom, zoals gebruikelijk, weer veel tegenstrijdige berichten tegen...
Een te lage warmtegraad lijkt me sowieso niet goed (te weinig warmteafvoer -> gloeien/pre-ignition/gaten in zuigers).
Maar een te hoge warmtegraad zou misschien de bedrijfstemperatuur te laag kunnen houden? (koolaanslag/carbon fouling -> geen/slechte vonk -> inhouden/stotteren)

Heb gewoon geen zin in problemen door zoiets stoms als verkeerde bougies plaatsen....
Laatst gewijzigd door spir@l op za 19 jul 2014 9:27, 1 keer totaal gewijzigd.
spir@l
Contacteer:

(ging wat mis...)
Joost van der Hammen
Contacteer:

< 1 bar ngk br8es
> 1 bar ngk br9es

Dit zijn de types die mb toen der tijd ook verkocht.

En ook niet onbelangrijk ze kosten ook niet heel de wereld.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Plaats reactie