ACT: Mégane III RS Coupe
Voordelen zijn iig een stijver onderstel (15% minder bodyroll dankzij grotere stabilisatorstang, veren/dempers 35% stugger aan de voorzijde en 38% aan de achterzijde), de bijbehorende rode remklauwen+ gegroefde schijven. en natuurlijk het limited-slip differential (LSD).
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: zo 26 jan 2014 16:26
- Car: Megane RS
Zou als je voor zo'n auto gaat toch voor de cup gaan.
Heb in de gewone gereden en bezit zelf een cup uitvoering. Blijf de cup uitvoering stuk leuker vinden. Niks mis met de gewone, maar wil je nog meer fun is de cup zeker een aanrader.
Heb in de gewone gereden en bezit zelf een cup uitvoering. Blijf de cup uitvoering stuk leuker vinden. Niks mis met de gewone, maar wil je nog meer fun is de cup zeker een aanrader.
Geheel eens met Redemption.
Ik had zelf destijds ook twijfels of het niet te hard zou zijn maar ik heb nu zelf ook een RS met cup-chassis en 19 inch. Er zijn inderdaad wel eens momenten dat het misschien te hard is maar dit weegt voor mij persoonlijk niet op tegen de lol die je er ook van kunt hebben.
Cup is rijden op rails
Je kunt echt mee 'hoeken'. Op mijn woon-werk route zit echt 1 hele mooie bocht die mij elke keer uitdaagt om harder door heen te gaan. Cup-chassis geeft me echt het vertrouwen dat het ook harder kan. Diff is echt een hele goede keuze.
Mocht je twijfelen dan zou ik eerst in een cup (met 19 inch) gaan rijden dan weet je snel genoeg of het niet te hard is voor je. Is dit wil het geval dan kun je altijd nog naar het gewone chassis gaan of de middenweg kiezen met cup-chassis en 18 inch.
Normale chassis is goed maar cup maakt het (voor mij) helemaal af.
Ik had zelf destijds ook twijfels of het niet te hard zou zijn maar ik heb nu zelf ook een RS met cup-chassis en 19 inch. Er zijn inderdaad wel eens momenten dat het misschien te hard is maar dit weegt voor mij persoonlijk niet op tegen de lol die je er ook van kunt hebben.
Cup is rijden op rails

Mocht je twijfelen dan zou ik eerst in een cup (met 19 inch) gaan rijden dan weet je snel genoeg of het niet te hard is voor je. Is dit wil het geval dan kun je altijd nog naar het gewone chassis gaan of de middenweg kiezen met cup-chassis en 18 inch.
Normale chassis is goed maar cup maakt het (voor mij) helemaal af.
Ik heb op circuit Zolder ooit eens gestuurd in beide uitvoeringen, eerst in de cup en daarna in de gewone versie.
De eerste bocht die ik instuurde ging de gewone versie nog niet onderstuurd rechdoor met exact hetzelfde tempo als degene met het cup onderstel.
De keuze is wat mij betreft heel simpel, die is er gewoonweg niet.
De eerste bocht die ik instuurde ging de gewone versie nog niet onderstuurd rechdoor met exact hetzelfde tempo als degene met het cup onderstel.
De keuze is wat mij betreft heel simpel, die is er gewoonweg niet.

-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Ik heb een flink aantal verschillende gereden, zowel Cup als geen cup, met 18'' en 19'' zowel cup als geen cup. Buitenom de eerder genoemde voordelen vind ik persoonlijk de communicatie in het stuur met het cuponderstel een stuk fijner. Voelt gewoon nog directer aan. Alleen de vraag is natuurlijk in hoeverre je dat wil benaderen. Standaard Mégane RS is ook prima communicatief, maar een cup is net dat beetje extra.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Alleen al vanwege het diff zou de keuze wat mij betreft geen keuze meer zijn. Ik had het op de R26 en dat merk je echt wel (als je er een beetje gevoel voor hebt in ieder geval). Zeker op afritten, snelle bochten etc.
Mijn keus zou sowieso het Cup-onderstel zijn. Het verschil tussen 18" of 19" is een wat lastigere. Die zou ik meer baseren op de velg zelf. De 19" van de eerste serie III RS ben ik niet zo kapot van.
Succes met zoeken in ieder geval.
Mijn keus zou sowieso het Cup-onderstel zijn. Het verschil tussen 18" of 19" is een wat lastigere. Die zou ik meer baseren op de velg zelf. De 19" van de eerste serie III RS ben ik niet zo kapot van.
Succes met zoeken in ieder geval.

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: ma 7 apr 2014 10:40
- Car: Megane 310 RS Cup
- Locatie: Bergen op Zoom
Bedankt allen voor de info
Jullie hebben mij overtuigd.
Ik ga nu voor een Megane 3 RS met het cup-chassis.
Alleen zijn ze 2ehands moeilijk te vinden.
Ik wil er 1 van >2011, <45.00km, met het cup-chassis, Recaro interieur en de RS-monitor.
Het liefst in de kleur grijs of wit. En <€25.000
Groetuhh

Jullie hebben mij overtuigd.
Ik ga nu voor een Megane 3 RS met het cup-chassis.
Alleen zijn ze 2ehands moeilijk te vinden.
Ik wil er 1 van >2011, <45.00km, met het cup-chassis, Recaro interieur en de RS-monitor.
Het liefst in de kleur grijs of wit. En <€25.000
Groetuhh
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: di 4 feb 2014 0:45
- Car: megane rs3
goeie dag mede RS rijders
ik heb een vraagje.
reed vandaag op de snelweg met een snelheid van 125km zat toen in de 5de versnelling.
ik wilde terug schakelen naar 4 om een auto in te halen. maar schakelde perongeluk naar 2. zag die toerental omhoog komen.
ik druk na 1 sec meteen de koppeling in en schakel weer terug naar de 5. nu is mijn vraag kan de motor schade hebben opgelopen. daarna rijd de auto helemaal goed en normaal zoals altijd. geen meldingen op bc.
heeft iemand ook wel eens verkeerd terug geschakeld? of er nog eventuele schade is. of wat ik eventueel kan doen of opletten.
alvast bedankt kevin
ik heb een vraagje.
reed vandaag op de snelweg met een snelheid van 125km zat toen in de 5de versnelling.
ik wilde terug schakelen naar 4 om een auto in te halen. maar schakelde perongeluk naar 2. zag die toerental omhoog komen.
ik druk na 1 sec meteen de koppeling in en schakel weer terug naar de 5. nu is mijn vraag kan de motor schade hebben opgelopen. daarna rijd de auto helemaal goed en normaal zoals altijd. geen meldingen op bc.
heeft iemand ook wel eens verkeerd terug geschakeld? of er nog eventuele schade is. of wat ik eventueel kan doen of opletten.
alvast bedankt kevin
mijn tip is kijk eens op belgische verkoopsitesmart schreef:Bedankt allen voor de info![]()
Jullie hebben mij overtuigd.
Ik ga nu voor een Megane 3 RS met het cup-chassis.
Alleen zijn ze 2ehands moeilijk te vinden.
Ik wil er 1 van >2011, <45.00km, met het cup-chassis, Recaro interieur en de RS-monitor.
Het liefst in de kleur grijs of wit. En <€25.000
Groetuhh

bij ons staan ze echt goedkoper dan bij jullie!
verder heb ik de Trophy versie super tevreden van met ophanging en het Diff!
rijd nu voor zomer op de 19", super van gevoel
in de winter op 18", ligt zachter en iets andere reactie
Viva belastinglandia!
Tja. als hij nu geen bij geluiden geeft, heb je geluk gehad. Dan is de toeren teller vast ook niet naar 9000rpm geschoten hechico-chino schreef:goeie dag mede RS rijders
ik heb een vraagje.
reed vandaag op de snelweg met een snelheid van 125km zat toen in de 5de versnelling.
ik wilde terug schakelen naar 4 om een auto in te halen. maar schakelde perongeluk naar 2. zag die toerental omhoog komen.
ik druk na 1 sec meteen de koppeling in en schakel weer terug naar de 5. nu is mijn vraag kan de motor schade hebben opgelopen. daarna rijd de auto helemaal goed en normaal zoals altijd. geen meldingen op bc.
heeft iemand ook wel eens verkeerd terug geschakeld? of er nog eventuele schade is. of wat ik eventueel kan doen of opletten.
alvast bedankt kevin

dus ging goed. Geen horror verhalen van bougies die vast zitten in de motor kap of gebroken kleppen ect. brrrrrr

- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Daaaaaaaaaarrrrr is ie dan. De Mégane RS 275 Trophy.
http://www.autoblog.nl/nieuws/franse-pe ... ophy-67173
[img]http://www.autoblog.nl/gallery/Renault/ ... phy-04.jpg[/img]
[img]http://www.autoblog.nl/gallery/Renault/ ... phy-12.jpg[/img]
[img]http://www.autoblog.nl/gallery/Renault/ ... phy-02.jpg[/img]
http://www.autoblog.nl/nieuws/franse-pe ... ophy-67173
[img]http://www.autoblog.nl/gallery/Renault/ ... phy-04.jpg[/img]
[img]http://www.autoblog.nl/gallery/Renault/ ... phy-12.jpg[/img]
[img]http://www.autoblog.nl/gallery/Renault/ ... phy-02.jpg[/img]
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Wel dik dat hij er eindelijk is. Persoonlijk weet ik niet zo goed wat ik van de sticker op de zijkant moet vinden. En stiekem vind ik het jammer dat het wederom de naam trophy heeft. Waarom niet meteen een R versie....
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Een 'R' hoort wat mij betreft helemaal gestript te zijn, toch?
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Dik hoor.
Half juni heb ik een evenement van Michelin op het circuit van Zolder waar onder meer die Cup2 band wordt gepresenteerd.
Wie weet hebben ze al wat 275 Trophy's gestrikt *best wish*
Half juni heb ik een evenement van Michelin op het circuit van Zolder waar onder meer die Cup2 band wordt gepresenteerd.
Wie weet hebben ze al wat 275 Trophy's gestrikt *best wish*

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Persoonlijk vind ik de kleurstelling van het grijs op de Jaune Sirius niet mooi. Had wel wat meer mogen knallen qua kleurstelling. De velgen, stoelen en de Akrapovic zijn echter wel erg gaaf maar er is zeker nog wel speelruimte voor een R als goede afsluiter van dit model.
Vind de kleurstelling van de 'oude' Trophy mooier en meer in balans. Elke dag een genot om naar de 'oude' Trophy te kijken (en in te rijden)
Wat nu uiteindelijk alleen maar gaat tellen is de tijd die men ermee gaat rijden....
Vind de kleurstelling van de 'oude' Trophy mooier en meer in balans. Elke dag een genot om naar de 'oude' Trophy te kijken (en in te rijden)

Wat nu uiteindelijk alleen maar gaat tellen is de tijd die men ermee gaat rijden....
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: za 2 aug 2008 9:47
- Car: Meg 3RS 310 wiel pk
- Locatie: Nederland (Den Haag)
goedemorgen
Ik heb mijn megane 2RS ingeruild voor een megane 3RS
Deze wil ik ook weer laten re-mappen door henk van fastchip
Alleen krijg ik geen contact via de site van Fastchip en de mail 'info@fastchip.nl'???
iemand een ander mail adres voor me, om henk te berijken?
En kan iemand het verschil tussen stage1 en stage2 uitleggen?
Stage2 fmic en andere uitlaat zou niet nodig zijn alleen software zou voldoende zijn heb ik me laten vertellen!?
Foto's volgen thx alvast
Ik heb mijn megane 2RS ingeruild voor een megane 3RS

Deze wil ik ook weer laten re-mappen door henk van fastchip

Alleen krijg ik geen contact via de site van Fastchip en de mail 'info@fastchip.nl'???
iemand een ander mail adres voor me, om henk te berijken?
En kan iemand het verschil tussen stage1 en stage2 uitleggen?
Stage2 fmic en andere uitlaat zou niet nodig zijn alleen software zou voldoende zijn heb ik me laten vertellen!?
Foto's volgen thx alvast

-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: za 2 aug 2008 9:47
- Car: Meg 3RS 310 wiel pk
- Locatie: Nederland (Den Haag)
Mail adres inmiddels gevondenRS Passie schreef:goedemorgen
Ik heb mijn megane 2RS ingeruild voor een megane 3RS![]()
Deze wil ik ook weer laten re-mappen door henk van fastchip![]()
Alleen krijg ik geen contact via de site van Fastchip en de mail 'info@fastchip.nl'???
iemand een ander mail adres voor me, om henk te berijken?
En kan iemand het verschil tussen stage1 en stage2 uitleggen?
Stage2 fmic en andere uitlaat zou niet nodig zijn alleen software zou voldoende zijn heb ik me laten vertellen!?
Foto's volgen thx alvast


-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Euhh....verschil stg 1 en 2.
Ik denk meer pk en meer koppel....
, wel zover dat je stg 2 alleen kan laten doen als je wat andere dingen hebt aangepast onder andere je koppeling, die trap je anders vast en zeker uit.
Stg 2 gaat over de 300 pk zo uit me blote hoofdje.
stg 1 kan je zonder verdere aanpassingen laten uitvoeren, dan blijft alles gewoon heel.
Ik denk meer pk en meer koppel....

Stg 2 gaat over de 300 pk zo uit me blote hoofdje.
stg 1 kan je zonder verdere aanpassingen laten uitvoeren, dan blijft alles gewoon heel.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: za 2 aug 2008 9:47
- Car: Meg 3RS 310 wiel pk
- Locatie: Nederland (Den Haag)
Intercooler en uitlaatsysteem dacht ik nl ook!? maar hoorde dat bij de 3RS een vermogen over de 300pk makkelijk zou aankunnen met de standaard koppeling?AnthonyR schreef:Intercooler en uitlaatsysteem dacht ik.
toch maar eens wat meer in geen verdiepen dan hahah
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: za 2 aug 2008 9:47
- Car: Meg 3RS 310 wiel pk
- Locatie: Nederland (Den Haag)
Thx... kijk hier heb ik wat aan!mar© schreef:ik rij zelf met stage 2 rond 320pk en 466nm![]()
intercooler,turboback uitlaatsysteem, intake hose en BMC inleg filter
Stage1 alleen remap rond de 300pk max
Stage2 intercooler+uitlaatsysteem en remap over de 300pk
Heb je een prijs indicatie voor mij voor een stage2

Beetje een globale prijsindicatie van de onderdelen waarmee ik zelf rond rij.
K-Tec intercooler 700
K-Tec uitlaatsyteem met downpipe 1205
BMC filter 60
Intake hose 112
En dan een goeie remap zal ongeveer 600 euro zijn afhankelijk van waar je het laat doen.
Als je meer wilt weten stuur maar een pm
K-Tec intercooler 700
K-Tec uitlaatsyteem met downpipe 1205
BMC filter 60
Intake hose 112
En dan een goeie remap zal ongeveer 600 euro zijn afhankelijk van waar je het laat doen.
Als je meer wilt weten stuur maar een pm

Zijn er al filmpjes over het geluid wat het Akrapovic systeem geeft? Ik meen vorige week op de snelweg een rode tegen gekomen te zijn in Luxemburg, die reed aan de andere kant op de snelweg voorbij en jankte behoorlijk 

-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: di 4 feb 2014 0:45
- Car: megane rs3
Heren,
ik wilde binnenkort mijn rs gaan verlagen dmv een schroefkit. Alleen er zijn niet zoveel keus. Je hebt kw v3. H&R hebben ook een set.
persoonlijk ben ik geinterreseerd in Bilstein B14 [img]https://www.etektuning.com/product_imag ... 135245.jpg[/img]
heeft iemand ervaring met deze set ????? Aangezien deze redelijk betaalbaar is.
ik weet wel dat bilstein super goeie suspension maken. Maar aangezien dat mijn megane rs al af fabriek met cup onderstel een sublieme wegligging hebben. Vraag ik me af of zo'n set een toevoeging is voor de wegligging. Of moet ik eigenlijk een duurdere set nemen zoals de kw v3 of bilstein clubsport om de wegligging nog beter te laten worden????
ik wilde binnenkort mijn rs gaan verlagen dmv een schroefkit. Alleen er zijn niet zoveel keus. Je hebt kw v3. H&R hebben ook een set.
persoonlijk ben ik geinterreseerd in Bilstein B14 [img]https://www.etektuning.com/product_imag ... 135245.jpg[/img]
heeft iemand ervaring met deze set ????? Aangezien deze redelijk betaalbaar is.
ik weet wel dat bilstein super goeie suspension maken. Maar aangezien dat mijn megane rs al af fabriek met cup onderstel een sublieme wegligging hebben. Vraag ik me af of zo'n set een toevoeging is voor de wegligging. Of moet ik eigenlijk een duurdere set nemen zoals de kw v3 of bilstein clubsport om de wegligging nog beter te laten worden????