Luuk's Clio 1.8 16V rusty racer
Wij hebben er zwarte onder zitten en het verschil is echtheid merkbaar, vind ik. Je ophanging heeft veel minder speling dan met originele rubbers. Ik durf niet te zeggen of Luco's beweringen over snellere slijtage waar zijn. Als de auto op de brug staat binnenkort zal ik eens kijken.
Overigens gaat de boel er bij ons ook af en vervangen worden door Williams breedte. Waarschijnlijk weer incl. zwarte Powerflex bussen en rubbers.
Overigens gaat de boel er bij ons ook af en vervangen worden door Williams breedte. Waarschijnlijk weer incl. zwarte Powerflex bussen en rubbers.
Heb je dat spul al liggen?
Anders heb ik wel draagarmen en stabi stang liggen
Anders heb ik wel draagarmen en stabi stang liggen
kheb ook zwarte powerflex onder mijn cup .
mooi hard spul!
wel klote monteren
mooi hard spul!
wel klote monteren
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Snel slijten vind ik wel meevallen.
Ik rij met de paarse welke er zo'n 400 ringrondes onder zitten en zitten nog steeds superstrak om
de stang heen. Wel denk ik dat ik zwarte neem de volgende keer aangezien paars redelijk
kwa hardheid aanvoelt als origineel.
Ik rij met de paarse welke er zo'n 400 ringrondes onder zitten en zitten nog steeds superstrak om
de stang heen. Wel denk ik dat ik zwarte neem de volgende keer aangezien paars redelijk
kwa hardheid aanvoelt als origineel.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Treico heeft dat netjes op voorraad, bestel er gelijk een raamband bijMerijn schreef:We hebben de set al compleet... Als je nog zware Powerflex hebt liggen, dan ben ik wel geinsteresseerd. Moet wel nieuw zijn natuurlijk.
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
Niet dat ik geen raamband van Treico wil maar dan wordt mijn vaste sleutel maatje droevig.Steven schreef:Treico heeft dat netjes op voorraad, bestel er gelijk een raamband bijMerijn schreef:We hebben de set al compleet... Als je nog zware Powerflex hebt liggen, dan ben ik wel geinsteresseerd. Moet wel nieuw zijn natuurlijk.
Ik wil het timmer bedrijf van mijn zwager aan de onderkant van de deur hebben en in de raamband het bedrijf van mijn sleutel maatje.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Tuurlijk, vrijheid blijheid...
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
Afgelopen weekend begonnen en de ergste lak die ik tot op heden heb gepolijst de lak van rusty.
Ik heb nog niet alles gedaan, dus voor en na shots komen nog voor nu heb ik alleen na shots
Begonnen met kleien was maar een klein beetje vies
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... D4C559.jpg[/img]
Motorkap half way
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... G_3342.jpg[/img]
Achterklep weer shiny
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... B1BD_1.jpg[/img]
En het dak
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... E53027.jpg[/img]
Dit kreeg ik vandaag via de post van Geert waarvoor dank nu achter nog die liggen nog even te wachten bij J-P omdat de poen op is haha
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... E31FAA.jpg[/img]
En nog even een random foto
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... G_3343.jpg[/img]
Ik heb nog niet alles gedaan, dus voor en na shots komen nog voor nu heb ik alleen na shots
Begonnen met kleien was maar een klein beetje vies
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... D4C559.jpg[/img]
Motorkap half way
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... G_3342.jpg[/img]
Achterklep weer shiny
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... B1BD_1.jpg[/img]
En het dak
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... E53027.jpg[/img]
Dit kreeg ik vandaag via de post van Geert waarvoor dank nu achter nog die liggen nog even te wachten bij J-P omdat de poen op is haha
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... E31FAA.jpg[/img]
En nog even een random foto
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... G_3343.jpg[/img]
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Wordt langzamerhand wel wat!
correctie, t is al wat
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
Zandvoort was weer van korte duur, na 15 min op het circuit in Zandvoort was de koppakking gaar en kon ik gelukkig nog zonder sleep wagen van het circuit af.
Ik baalde onwijs de eerste 3 rondes gingen namelijk geweldig en goed hard in mijn beleving harder dan ik ooit was gegaan althans .
De remmen waren in een woord super kon onwijs laat remmen en dan volgas de bocht door.
Merkte wel al de het onderstel de wensen overlaat even als de uitlijning. (meer camber is nodig)
Maar goed de auto staat nu stil in Bloemendaal morgen avond kan ik hem pas ophalen.
Ik hoop echt dat de motor zelf geen schade heeft gehad hierdoor
Zo ja dan is het waarschijnlijk einde project want weer een ander blok of revisie gaat mij te ver
Rusty in rijdende tijden
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 3_3162.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... CN0941.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... CN0940.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... CN0938.jpg[/img]
Ik baalde onwijs de eerste 3 rondes gingen namelijk geweldig en goed hard in mijn beleving harder dan ik ooit was gegaan althans .
De remmen waren in een woord super kon onwijs laat remmen en dan volgas de bocht door.
Merkte wel al de het onderstel de wensen overlaat even als de uitlijning. (meer camber is nodig)
Maar goed de auto staat nu stil in Bloemendaal morgen avond kan ik hem pas ophalen.
Ik hoop echt dat de motor zelf geen schade heeft gehad hierdoor
Zo ja dan is het waarschijnlijk einde project want weer een ander blok of revisie gaat mij te ver
Rusty in rijdende tijden
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 3_3162.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... CN0941.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... CN0940.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... CN0938.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Dan reserveer ik hierbij alvast war delen voor mijn 676 16v
Nee gein, mooi bagger weer. Wat dat betreft zit het je niet mee. Maar eens goed zoeken naar de oorzaak dan en snel weer door. Waarom ben je er mee doorgereden als je wist dat het je koppakking was?
Nee gein, mooi bagger weer. Wat dat betreft zit het je niet mee. Maar eens goed zoeken naar de oorzaak dan en snel weer door. Waarom ben je er mee doorgereden als je wist dat het je koppakking was?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
koppakking is toch geen revisie is zo klaar man!
of compleet ander goed blok er in lepelen en je bent klaar.
laat ik die nu net nog een paar staan hebben
of compleet ander goed blok er in lepelen en je bent klaar.
laat ik die nu net nog een paar staan hebben
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
misschien een brandstof druk probleempje.
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
Hij reedt nog normaal toen ik de baan afkwam geen mayo onder de koelvloeistof en olie dop dus daarom weg gegaan bij het circuit maar in Bloemendaal vertrouwde ik het niet meer en maar neer gezet daar.MartijnG schreef:Dan reserveer ik hierbij alvast war delen voor mijn 676 16v
Nee gein, mooi bagger weer. Wat dat betreft zit het je niet mee. Maar eens goed zoeken naar de oorzaak dan en snel weer door. Waarom ben je er mee doorgereden als je wist dat het je koppakking was?
Nog een keer kijken bij de olie vul dop ja mayo shittttt
Die was nog gewoon heel hoor de klepseals van dat blok waren ruim een verbruikte veel olie. blok ligt inmiddels tussen het oud ijzer geen revisie meer waard zo slecht.Merijn schreef:Was de koppakking van je vorige blok er ook uitgeklapt? Dan zou ik toch eens naar de oorzaak zoeken... Dat kan bijna geen toeval zijn!
@ Steven ja zoals ik op de vorige pagina al zij computer zit erbij.
Niet om iemand af te zeiken maar ik wil eerst weten hoe het blok er aan toe is daarna kijk ik wel wat ik doe.
Een nieuw blok komt er sowieso niet in (als het einde verhaal is). Heb geen geld boom in de achtertuin.
Je houdt er een paar lekkere slapenlozen nachten aan over
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
het project afschrijven voor een blok is ook dom eeerlijk gezegd Luuk...
Ongeacht geldboom, een gereviseerd blok kost je geen kluiten vol geld. Afhankelijk van de staat van wat je nu nog in je handen hebt (lees: wat is de staat van de kop, onderblok, lagerschalen, ...) kan je verder gaan kijken.
Ongeacht geldboom, een gereviseerd blok kost je geen kluiten vol geld. Afhankelijk van de staat van wat je nu nog in je handen hebt (lees: wat is de staat van de kop, onderblok, lagerschalen, ...) kan je verder gaan kijken.
eerst maar eens los halen en de schade opnemen. Standaard 2ehands f7p kost de wereld niet
bij mij was er een gat geslagen tussen cilinder 1 en 2. En de vlammen zee heeft daar flink huis gehouden waardoor de kop bijna een millimeter gevlakt moest worden. Maar geen mayo in het systeem. Met een beetje geluk is het bij luuk ook alleen de pakking. Maar raad hem sterk aan de auto te laten mappen na de hand.
Je geeft geen antwoord of er nu Euro95 of 98 peut in de tank zat, want als je op 95 reed heb je nu al je oorzaak.
Want ik gok toch wel dattie op 98 moet rijden en dat je nu n beste pingelschade kan verwachten....
Want ik gok toch wel dattie op 98 moet rijden en dat je nu n beste pingelschade kan verwachten....
Ik hoorde van een collega die dit weekend ook gereden heeft op Zandvoort dat hij het idee had dat er meer aan de hand was dan alleen een simpele koppakking. Olie op plaatsen waar het niet hoorde??
Ik hoop dat het meevalt, Luuk!
Ik hoop dat het meevalt, Luuk!
Steefie mijn cup kok motorsport blok
Heeft altijd enkel op 98 of hoger gereden.
Met bijbehorende ecu een blok voor
Voor veel probleemloze circuit kms dus.
Heeft altijd enkel op 98 of hoger gereden.
Met bijbehorende ecu een blok voor
Voor veel probleemloze circuit kms dus.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Balen Luuk,
95 of 98 kan een oorzaak zijn maar ik zou eerder de leeftijd de schuld geven.
Hup krik onder de pan en in een goed uur heb je de kop eraf.
Schade opnemen. Wss alleen koppakking en bouten en erin nieuwe losse riem en knallen. Evt vlakken maar als die
niet warm is geweest zal de kop niet tot minimaal krom zijn anders ff vlakken.
Rollen en alles is toch nieuw dus je ben zo klaar. €120,- en een avond schroeven meer niet.
95 of 98 kan een oorzaak zijn maar ik zou eerder de leeftijd de schuld geven.
Hup krik onder de pan en in een goed uur heb je de kop eraf.
Schade opnemen. Wss alleen koppakking en bouten en erin nieuwe losse riem en knallen. Evt vlakken maar als die
niet warm is geweest zal de kop niet tot minimaal krom zijn anders ff vlakken.
Rollen en alles is toch nieuw dus je ben zo klaar. €120,- en een avond schroeven meer niet.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Was mijn eerste reactie ook zie post van mij verder terug.
Ff kopje er vanaf vlakken nieuwe pakking en knallen.
We bedoelen het allemaal wel goed hoor.
Enkel op het circuit rijdt je normaal met 98 en
Voor deze blokken 10w60 olie.
Ff kopje er vanaf vlakken nieuwe pakking en knallen.
We bedoelen het allemaal wel goed hoor.
Enkel op het circuit rijdt je normaal met 98 en
Voor deze blokken 10w60 olie.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ik rij al jaren op 5w50 met het blok en nog geen schaaltje vervangen.
Als het om een kop gaat, ik heb hier nog "troep" zat liggen wat bij de 5 zat, mag je komen shoppen voor een zeer zacht prijsje.
Als het om een kop gaat, ik heb hier nog "troep" zat liggen wat bij de 5 zat, mag je komen shoppen voor een zeer zacht prijsje.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ik dacht dat de fabriekstolerancie op vlakheid van de kop 0,05mm was. Het gemakkelijkest is gewoon vlakken "schoon is de maat"' Op te wel stoppen als de vlakbank alle delen meeneemt. Ik zou ook even kijken of je onderblok ook vlak is. Ik had zelf ook een paar honderste afwijking in de vlakheid van het onderblok.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak