[5 GTT] Arco's "Le Monstre Vert" : we blijven rijden
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Thanx.
Al heb ik het idee dat het nog wel iets beter kan. Wellicht komende week een ander onderblok aanpakken
Al heb ik het idee dat het nog wel iets beter kan. Wellicht komende week een ander onderblok aanpakken

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Nee hij zet deze motor op zijn dak Abel...dat ziet men hem helemaal goed.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Gaaf man 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Lijkt me wel wat voor de racevijf 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Paar kleine updates ...
Gestraald vliegwiel
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/th_2014-01-31-1057_zps85d7a27a.jpg[/img]
Uprated Sachs erin
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/th_2014-01-31-1059_zps1cac2566.jpg[/img]
Versnellingsbak klaar incl. kabelboom
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/th_2014-02-05-1063_zps79a0158c.jpg[/img]
Dikkere aluminium radiateur & dikkere intercooler en een oliekoeler
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/th_2014-02-05-1064_zps9690c814.jpg[/img]
Bijna klaar om er in gelepeld te worden ...
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/th_2014-02-06-1068_zpsb4e9353f.jpg[/img]
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/th_2014-02-06-1069_zpsb7c8e2be.jpg[/img]
Daarnaast nog het volgende gedaan :
- Motorblokkabelboom gemonteerd incl. de motorsteunen. Blok is nu klaar om erin gelepeld te worden.
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/th_2014-02-06-1071_zps6d6cc965.jpg[/img]
- Nieuwe kabelboom voor de verlichting voor incl. nieuwe kabelboom voor de mistlichten voor gemonteerd.

Gestraald vliegwiel

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/th_2014-01-31-1057_zps85d7a27a.jpg[/img]
Uprated Sachs erin

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/th_2014-01-31-1059_zps1cac2566.jpg[/img]
Versnellingsbak klaar incl. kabelboom
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/th_2014-02-05-1063_zps79a0158c.jpg[/img]
Dikkere aluminium radiateur & dikkere intercooler en een oliekoeler
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/th_2014-02-05-1064_zps9690c814.jpg[/img]
Bijna klaar om er in gelepeld te worden ...
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/th_2014-02-06-1068_zpsb4e9353f.jpg[/img]
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/th_2014-02-06-1069_zpsb7c8e2be.jpg[/img]
Daarnaast nog het volgende gedaan :
- Motorblokkabelboom gemonteerd incl. de motorsteunen. Blok is nu klaar om erin gelepeld te worden.
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/th_2014-02-06-1071_zps6d6cc965.jpg[/img]
- Nieuwe kabelboom voor de verlichting voor incl. nieuwe kabelboom voor de mistlichten voor gemonteerd.
Laatst gewijzigd door Arco op do 17 apr 2014 9:08, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Mooi he
Nee, is zeil met een laminaatmotiefje
Staat wel erg sjiek he ? 

Nee, is zeil met een laminaatmotiefje


5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Yup. Origineel zit er ook geen thermostaat op (al is deze koeler iets groter dan origineel). Komt nog wel een olietemperatuurmeter in de auto en als nodig dan wellicht een thermostaat er tussen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Erg fraai Arco!
Wanneer kan ik mijn blokje brengen?
Wanneer kan ik mijn blokje brengen?

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Euh... eind volgende week ? Dan heb ik m'n 2de blok ook wel klaar denk ik. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
de oliekoeler bedoel je denk ik. Thermostaat zit er niet tussen.Abel schreef:Arco, die thermostaat koelt nu ook meteen je koude olie he. Oude systeem warmde het water je olie op. Als je olie warmer als het water werd dan koelde het water de olie

Project: GTT Blue Sport
Abel bedoelt dat origineel je olie door de radiateur loopt
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Waar heb je die radiator van daan? Ziet er profi uit 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
@ Abel & Mark :
Je sais. Daarom kijk ik het eerst ook ff aan.
@ Daniel & Willeon :
2de blok staat ook al bijna klaar ...
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/th_2014-02-06-1074_zpscda4099b.jpg[/img]
@ Geert :
Bij CGB besteld samen met de intercooler, oliekoeler en nog wat klein grut.
Is een 50mm zonder oliekoeler ipv een standaard 36mm met oliekoeler.
Volgens mij is het gewoon een Chinese die je ook op eBay ziet en bij AX AutoParts (xc_fr75 op eBay) in Frankrijk.
Morgen het blok erin lepelen ...
Je sais. Daarom kijk ik het eerst ook ff aan.
@ Daniel & Willeon :
2de blok staat ook al bijna klaar ...

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/th_2014-02-06-1074_zpscda4099b.jpg[/img]
@ Geert :
Bij CGB besteld samen met de intercooler, oliekoeler en nog wat klein grut.
Is een 50mm zonder oliekoeler ipv een standaard 36mm met oliekoeler.
Volgens mij is het gewoon een Chinese die je ook op eBay ziet en bij AX AutoParts (xc_fr75 op eBay) in Frankrijk.
Morgen het blok erin lepelen ...

Laatst gewijzigd door Arco op do 17 apr 2014 9:05, 2 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 437
- Lid geworden op: vr 9 mar 2007 18:07
- Locatie: Groningen
Ziet er goed uit! Strak! 

Hoezo haat - liefde verhouding?!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10115
- Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Is dat wel een goeie plek voor de oliekoeler? (Ik had dezelfde cgb spullen op het oog
)
Maar ik dacht um onder de balk te hangen ipv erop te zetten zoals jij um nu hebt staan. maakt dat nog wat uit?

Maar ik dacht um onder de balk te hangen ipv erop te zetten zoals jij um nu hebt staan. maakt dat nog wat uit?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Opstelling was meer ff ter show
. Plek maakt volgens mij weinig uit Dennis. De grille heeft louvres voor luchtkoeling en de bumper aan de onderzijde ook.
Ik heb nog geen idee of ik 'm op of onder de balk monteer. Hangt af van de lengte van de slang, maar denk dat beiden mogelijk zijn.
Voorgaand had ik 'm onder de balk hangen en daar gaat m'n voorkeur ook naar uit, maar ik twijfel i.v.m. de olie die (voor m'n gevoel) dan uit de koeler kan stromen i.p.v. erin blijft als ie op de balk staat i.p.v. hangt (lucht).
M.b.t. de thermostaat ben ik wellicht dom geweest om deze zonder te bestellen
De vraag is alleen om of een Mocal sandwichplate M20 te bestellen of een losse Mocal die in de slangen geknoopt moet worden. Maar goed, eerst maar eens de boel in elkaar zetten 

Ik heb nog geen idee of ik 'm op of onder de balk monteer. Hangt af van de lengte van de slang, maar denk dat beiden mogelijk zijn.
Voorgaand had ik 'm onder de balk hangen en daar gaat m'n voorkeur ook naar uit, maar ik twijfel i.v.m. de olie die (voor m'n gevoel) dan uit de koeler kan stromen i.p.v. erin blijft als ie op de balk staat i.p.v. hangt (lucht).
M.b.t. de thermostaat ben ik wellicht dom geweest om deze zonder te bestellen




Laatst gewijzigd door Arco op do 6 feb 2014 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ik rij al jaren zonder thermostaat en olie komt prima op temperatuur, duurt misschien iets langer voor die op 80 graden staat.
Koeler boven of onder balk maakt niks uit, ook onder de balk hangt die voor de radiateur, je kan hem wel zover mogelijk naar de bijrijderskant plaatsen, dan zit die maar voor de helft voor de radiateur, ik heb hen ook op de balk staan.
[img]http://img225.imageshack.us/img225/3885 ... olutie.jpg[/img]
Koeler boven of onder balk maakt niks uit, ook onder de balk hangt die voor de radiateur, je kan hem wel zover mogelijk naar de bijrijderskant plaatsen, dan zit die maar voor de helft voor de radiateur, ik heb hen ook op de balk staan.
[img]http://img225.imageshack.us/img225/3885 ... olutie.jpg[/img]
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dennis, gezien de lengte van de slangen die je erbij krijgt, is dit zelfs de enige plek ja (bleek met de proefmontage vandaag). En zelfs nog iets verder naar de bestuurderszijde. Mooi uit de flow van de radiateur en onder de intercooler. Ruimte genoeg voor de bumper trouwensdennisvr schreef:Is dat wel een goeie plek voor de oliekoeler? (Ik had dezelfde cgb spullen op het oog)
Maar ik dacht um onder de balk te hangen ipv erop te zetten zoals jij um nu hebt staan. maakt dat nog wat uit?

Oliekoeler zit nu trouwens ff op z'n kop. Aansluitingen komen naar boven toe.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Vandaag weer iets opgeschoten
Motor klaar om erin gelepeld te worden
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/2014-02-07-1076_zps672c6016.jpg[/img]
Torretje erin. Was 5 minuten werk
Eindelijk eens iets wat wel mee zat
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/2014-02-07-1077_zps9d8f99ec.jpg[/img]
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/2014-02-07-1078_zpsf0fed1f4.jpg[/img]
Proefopstelling oliekoeler. Koeler komt wel iets lager en wat meer naar de bestuurderszijde met de aansluitingen naar boven te hangen
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/2014-02-07-1079_zpsf84cfe5b.jpg[/img]
Het begint ergens op te lijken
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/2014-02-07-1082_zpsa2d33ae1.jpg[/img]
Koppie erop
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/2014-02-07-1083_zps6c4a6cb4.jpg[/img]
Ik heb tevens een nieuwe slangenset voor de kachel gemonteerd. Het is een imitatieset via mister-auto en daar is (bij nader inzien) niets mis mee...
In eerste instantie was ik er niet happy mee. De "knik" die er in zit vanaf de kachel langs het schutbord was te groot en de slangen iets lang voor het mooie met een niet zo mooie "knik" vanaf het schutbord naar de pomp.
Toch maar besloten om een originele set aan te schaffen via Ome Renault in de hoop/veronderstelling dat dit beter zou zijn gezien de originele slangen die er af kwamen wel juist waren... Helaas ...
Wat een bagger-kwaliteit !!!!! De originele slangen zijn niet gewapend, gewoon een stuk te soepel rubberen slang. De imitatieset is wel gewapend en de originele slangenset is gewoon precies hetzelfde kwa pasvorm als de imitatieset. Komt dus ook niet in de buurt van de originele slangen uit 85/86 ...
De "knik" vanaf de kachelradiateur komt zo'n 2cm meer naar buiten toe en zit dus meer richting de downpipe aan als eerst
Maandag eens vragen ik 'm mag retourneren bij Ome Renault, want dit is gewoon bagger. Ik heb de imitatieset (die ruim de helft goedkoper was dan de originele) gemonteerd omdat deze gewoon tig keer beter aanvoelt dankzij de wapening.

Motor klaar om erin gelepeld te worden
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/2014-02-07-1076_zps672c6016.jpg[/img]
Torretje erin. Was 5 minuten werk


[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/2014-02-07-1077_zps9d8f99ec.jpg[/img]
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/2014-02-07-1078_zpsf0fed1f4.jpg[/img]
Proefopstelling oliekoeler. Koeler komt wel iets lager en wat meer naar de bestuurderszijde met de aansluitingen naar boven te hangen

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/2014-02-07-1079_zpsf84cfe5b.jpg[/img]
Het begint ergens op te lijken

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/2014-02-07-1082_zpsa2d33ae1.jpg[/img]
Koppie erop

[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt170/Arievederci/2014-02-07-1083_zps6c4a6cb4.jpg[/img]
Ik heb tevens een nieuwe slangenset voor de kachel gemonteerd. Het is een imitatieset via mister-auto en daar is (bij nader inzien) niets mis mee...
In eerste instantie was ik er niet happy mee. De "knik" die er in zit vanaf de kachel langs het schutbord was te groot en de slangen iets lang voor het mooie met een niet zo mooie "knik" vanaf het schutbord naar de pomp.
Toch maar besloten om een originele set aan te schaffen via Ome Renault in de hoop/veronderstelling dat dit beter zou zijn gezien de originele slangen die er af kwamen wel juist waren... Helaas ...

Wat een bagger-kwaliteit !!!!! De originele slangen zijn niet gewapend, gewoon een stuk te soepel rubberen slang. De imitatieset is wel gewapend en de originele slangenset is gewoon precies hetzelfde kwa pasvorm als de imitatieset. Komt dus ook niet in de buurt van de originele slangen uit 85/86 ...



De "knik" vanaf de kachelradiateur komt zo'n 2cm meer naar buiten toe en zit dus meer richting de downpipe aan als eerst







Maandag eens vragen ik 'm mag retourneren bij Ome Renault, want dit is gewoon bagger. Ik heb de imitatieset (die ruim de helft goedkoper was dan de originele) gemonteerd omdat deze gewoon tig keer beter aanvoelt dankzij de wapening.
Laatst gewijzigd door Arco op do 17 apr 2014 9:04, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10115
- Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Arco schreef:Dennis, gezien de lengte van de slangen die je erbij krijgt, is dit zelfs de enige plek ja (bleek met de proefmontage vandaag). En zelfs nog iets verder naar de bestuurderszijde. Mooi uit de flow van de radiateur en onder de intercooler. Ruimte genoeg voor de bumper trouwensdennisvr schreef:Is dat wel een goeie plek voor de oliekoeler? (Ik had dezelfde cgb spullen op het oog)
Maar ik dacht um onder de balk te hangen ipv erop te zetten zoals jij um nu hebt staan. maakt dat nog wat uit?![]()
Oliekoeler zit nu trouwens ff op z'n kop. Aansluitingen komen naar boven toe.
Thanks man! Duidelijk!
mooi werk man!
oliekoeler aanslutingen MOETEN ! zelfs naar boven dan kan de lucht er uit.

oliekoeler aanslutingen MOETEN ! zelfs naar boven dan kan de lucht er uit.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
kun je de aansluiting op de kachel niet wat korter maken? daar de slang wat inkorten zodat die wat meer tegen het schutbord komt? als de slang daar de schutbord raakt dat geeft toch niets aangezien die slang toch niet beweegt.Arco schreef:De "knik" vanaf de kachelradiateur komt zo'n 2cm meer naar buiten toe en zit dus meer richting de downpipe aan als eerst
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Die slangen zijn voorgevormd en als ik er zo'n 1.5/2 cm vanaf haal, dan krijg je spanning op bepaalde delen en dat wil ik liever niet.
Dit komt er overheen :
[img]http://www.bogerstuning.nl/data/upload/ ... atwrap.jpg[/img]
Dit komt er overheen :
[img]http://www.bogerstuning.nl/data/upload/ ... atwrap.jpg[/img]
En daarnaast wordt ook de downpipe voorzien van heatwrap.Aluminium beklede fiberglass hoes
Max. werktemperatuur 950 graden.
Piek: max. 1550gr (1 min max.)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Bij die van mij zit alles ook ingepakt met dat spul en zit ongeveer tegen de downpipe aan en blijft het doen...
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172