Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

O ja, die problemen van vrijdag, dat kwam omdat de server voorzien werd van nieuwe firewall instellingen (ivm veiligheid enzo). De regels waar iets te strikt, want de server nam niets meer aan van buiten. Een systeembeheerder met piket dienst heeft zaterdag de server moeten rebooten.
Foutje...:sad:

Dat was wel jammer, want het ding draaide al 4 maanden continu...
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ik heb Jochem de Haas net weer even gebeld en ik moest je bedanken, hij vind het supergaaf!!!!!
Hij kon helaas niet meer kijken want zijn moeder was ON-LINE met Canada ofzo, hij kijkt morgenochtend gelijk!

Ik kon Joost even niet bereiken, want die zou gaan stappen vanavond, maar voor hem ook bedankt want hij is ook super 5 gestoord!! :smile:
Bas
Bestuurslid

Nou weet je wat, dan kom ik sowieso wel.
Of met clio, of met 5je (liever wel dank u :smile: )
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Regel jij trouwens vanaf huis dat die foto's op je site komen?

Deze site heb je toch ongeveer vanaf januari, hoe kwam je op het idee om hem zo grootschalig op te zetten?
En wat is jouw relatie met die andere Muppet FPJX ofzo?

Of ga ik nu te diep met vragen stellen?
Bas
Bestuurslid

De foto's komen thuis bij mij binnen.
Ik pas ze dan aan, zodat er ook kleinere versies van komen, ik heb dan een dubbele set van dezelfde foto's. Dan zet ik ze op de server (vanaf huis).

Op de server moet ik dan een paar bestanden en een database aanpassen, zodat alles goed terecht komt. In principe kost het niet veel tijd, maar het blijft af en toe even liggen.

Die fp jx 11 is de vorige eigenaar van mijn witte gt. Ik heb hem eens ene R25 verkocht voor fl 100 omdat ik een leasebak kreeg en ik weigerde dat ding nara de sloop te doen omdat mijn oudelui er 10 jaar mee hebben gereden (damm waarom heb ik geen boerderij met 4000m2 grond erom heen). We zijn samen ook naar de meeting in Oisterwijk geweest, met mijn ford (ucheuche). Hij heeft ook mijn site overgenomen, <a href="http://renault9.tsx.org" target="_blank" target="_new">http://renault9.tsx.org</a> want ik heb ook nog 1 11 en 2 9's gehad :smile:

Hij is niet zoveel meer aan het internetten, dus die moderator rechten ga ik even anders zetten denk ik.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Gaaf dat je komt Bas, meld het ook even in de topic Maasvlakte meeting dat je komt, dan weet de rest het ook voor degene die dit alles niet lezen, ik heb er een zeer gemakkelijke routebeschrijving bijgedaan.

Dit wordt de trouwens de eertse F.I.B. meeting dat ik met mijn GT ga, zoals je hebt gelezen, ben ik de afgelopen drie keer ook met de auto van de zaak gegaan, maar daardoor was het zeker niet minder gezellig!

Ik moet alleen werken tot 21:00 uur, maar ik ga wel even eerder weg en meestal zijn Joost,Roy en een hoop voor mij onbekende er asl eerder!
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Joost belde me net trouwens terug, hij had een gemist gesprek op zijn telefoon staan en vond het superwijs, dat je had geregelt!!!
(ik had hem net namelijk al gebeld maar hij is aan het stappen in Gouda!)
Ook weer BEDANKT BAS!
Bas
Bestuurslid

Graag gedaan :smile:

Wat is FIB?
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Je moet ons dan hebben gezien in Oisterwijk.
Ik met min witte 5.
Roy met zijn witte 5.
Joost met zijn blauwe 5.
Bart met zijn blauwe 5, die nu ook van mij is
hij heeft nu een clio16V
Tjabel met zijn Clio 16V,die heeft nu weer een GT Turbo(bleu sport)
En Bas Pijl met zijn zwarte GT.

Jeof was daar ook met zijn 5.

En uiteraard waren de "turbo-tweeling" daar ook je weet wel die grijze en die blauwe, die heb je vast wel gezien.
Bas
Bestuurslid

Had Bas Peijl van die booskijkers over de koplampen gejast?

Die tweeling heb ik gezien ja. Wel mooi op zich. Maar ja, neem een zak geld en je komt een heel end is dan een gedachte die bij me opkomt. Misschien niet helemaal terecht hoor...

Ik zit er over te denken om mijn zwarte gt net zo te maken als die donkergrijze, zo 1 als 10o ook heeft. Dan wel met phase II motor en interieur (o jee da's niet origineel nee nou en :smile: )hehe
Chris
Erelid - Moderator - RvT

HEHE, neen die zwart van Bas is compleet standaard, hij heeft ook nog een Bleu sport die momenteel wordt opgeknapt met 16"wielen eronder AZEV A, errug mooi!
Chris
Erelid - Moderator - RvT

AHA, dus daar ken je FPJX ofzoiets van waren jullie al langer vrienden dan en heeft hij die 25 nog steeds?

Wel leuk om even gelezen te hebben hoe je die site regelt.
Bas
Bestuurslid

Standaard is wel zo mooi op zich, vind ik persoonlijk. Het is best wel een kunst om er iets moois van te maken zonder te overdrijven. Tja over smaak valt niet te twisten he.

Wat voor een wielen hebben jij en Roy er onder zitten? Ik vind dat wel hele mooie, die wil ik denk ik ook op mijn zwarte hebben.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Je hebt inderdaad wel een beetje gelijk in over die "tweeling" ik vind het wel erg mooi gedaan allemaal, ze moeten nu het uiterlijk eens aanpakken, braakschades etc opknappen!
Bas
Bestuurslid

Nee hij heeft die 25 niet meer, was helaas verrot bij rechter veerpoot achter.
Hij heeft nu een 25 2.2 gtx en een renault 4 f6.
Hij heeft ook mijn witte gt gehad nog. Ik kende hem al van mijn Renault 9 site...
Chris
Erelid - Moderator - RvT

15" Borbet C wielen, het zijn mooi tijdloze wielen vind ik, bijna iedereen vind ze mooi, ik zag ze op internet onder een bleu sport zitten, dat vond ik zo mooi, dat ik ze later met uiteraard protest van mijn pa heb besteld, je ziet ze jammer genoeg wel vaker onder eeb GT zitten, ik baalde helemaal toen ik met die Corrado van een maat van me achter Roy aanzat, en toen een witte met "mijn" wielen zag, zie ook topic wie zijn jullie en wat voor 5jes hebbem jullie, en dan lezen waar Roy zich voorstelt.
Bas
Bestuurslid

Ben bang dat er strax nog 1 is met die wielen :smile:

Duurt wel even ben ik bang hoor. Eerst die witte nog even verder bijwerken, roestpunten aan de onderkant (bovenkant zit 1 plekje bij bestuurdersportier in de hoek, verder niets boven voor zover ik weer). En de achterklep he, dat blijft een drama.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Het mooiste vindt ik persoonlijk: dikke wielen, een mooie uitlaat(uiteraard een Devil), en mooi verlaagd, netjes in de lak en verders niet teveel modificaties aan het interieur, en motorisch ook niet teveel knoeien, ik heb dan wel een dumpvalve en een Green Air open luchtfilter, maar voor de rest doe ik daar niets aan.

Ik vind het uiteraard wel heel mooi als een ander zijn 5je heeft verbouwd/veranderd, maar gelukkig heeft ieder zijn eiegen smaak en dat moet je respecteren.
En wees daar maar blij mee, want anders hadden nog meet mensen een Golf GTI kanariegeel met TSW Venoms eronder, ik vind het leuk om te zien hoor, maar ieder heeft zijn eigen smaak!! Gelukkig!!
Chris
Erelid - Moderator - RvT

JIJ als bouwer van zo'n supersite en al systemoperator GUN ik ze als geen ander!!!
:wink:
Bas
Bestuurslid

Precies, helemaal mee eens.
Plannen die ik heb voor mijn zwarte gt:
ombouwen van ph2 naar ph1, grijze skirts als origineel, antracietkleur lak (644), verlagen, mooie wielen er op, interieur helemaal standaard houden, ramen licht getint 5% a 10% ofzo, motorruimte:
-alu intercooler
-copper radiateur
-alu koelwaterdingetje
-samco slangenset, blauw
-alu carburateur lucht inlaat

Zoiets....

Oja, en een vette blerpijp natuurlijk, maar niet te, want ik moet er wel mee op vakantie kunnen naar zuid frankrijk. Dan wordt dat gebler vervelend op een gegeven moment.
-----------------
SPECIAL TALENTS: The ability to endure extreme pain on the job, yet still come back to work the next day.
http://www.renault-tuning.com/renault5/idx.php
Laatst gewijzigd door Bas op ma 30 apr 2001 1:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ik heb er zelf een nieuwe achterklep ingezet, bij mijn 5je was de buitenkant hard maar begon de binnenkant een beetje krokant:sad:
te worden, ik werkte toen bij Renault en vroeg of ze hem konden maken, ze zeiden dat het dan binnen een mum van tijd weer rot zou zijn en dat ik beter een nieuwe achterklep kon kopen! Dus dat heb ik toen gedaan!
Ben je gelijk overal goed vanaf!!

PS ik heb nog vier stuks Borbet C wielen liggen, hehehe!! :lol:
Bas
Bestuurslid

Maar zal nog wel even duren, strippen doe ik al wel dit jaar denk ik, maar spuiten wordt lastig.

Die witte moet ik eerst nog rechttrekken, ik laat er bij mijn vriendin op het werk een nieuwe voorkant op zetten, dat frame dat aan het subframe zit, waar de koplampen inzitten + een gedeelte van het binnenscherm en gedeelte waar grill op zit, dat wordt vervangen. Voorruit gaat er uit, sponning ontroesten en dan ruit er weer in. Alles in 1x.
Misschien nog eenarm ruitewisser, vind ik ook wel grappig. verder moet de witte standaard blijven (staat ook buiten trouwens).
Bas
Bestuurslid

Hee da's mooi, wat wil je hebben voor die borbets? :smile:

Nieuwe achterklep is wel duur trouwens...
-----------------
SPECIAL TALENTS: The ability to endure extreme pain on the job, yet still come back to work the next day.
Laatst gewijzigd door Bas op ma 30 apr 2001 1:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Koop een DEVIL, Bas, dat vind ik persoonlijk het mooiste, enne het komt natuurlijk uit de racerij met de 5jes.

Ik heb thuis ook nog twee uitlaten liggen van het circuit van Zolder, een open pijp die voor het linker achterwiel onder de auto vandaan komt, das pas een blerpijp!!
Deze pijpen waren verboden in Zandvoort vanwege de herrie!!! HEHEHE!!
In Zolder(Belgie) mocht het wel!
Das pas klappen uit je pijp!!
Maar wat wil je , totaal geen demper alleen een holle buis!!!

Voor Joost, een is er van hem!
Is dat goed zo Joost?? :wink:
Bas
Bestuurslid

:smile:

Ik heb nog een Sebring liggen (einddemper) die ga ik eerst evne opmaken denk ik :smile:
Dan maar even verder zien :smile:
Bas
Bestuurslid

Als je nog zin hebt om de tien verschillen te zoeken:
<a href="http://www.renault-tuning.com/renault5/white.php" target="_blank">http://www.renault-tuning.com/renault5/white.php
</a>

-----------------
Laatst gewijzigd door Bas op ma 30 apr 2001 1:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

OHHH, dat had ik nog niet verteld, zoals je nu moet weten ben ik compleet 5 gestoord, als ik een krasje heb koop ik het nieuw, en ik bewaar altijd alles, ik koop op sloperijen ook altijd alles wat ik wil hebben, ik heb daat thuis ook de ruimte voor.
Kortom, sorrie Bas, ik verkoop niets.
Ik heb geloof 1k 16 originele wielen 13".
Set 14" Clio S wielen.
Drie motorkappen, 2 abumpers 7 v bumpers, 1 achterklep, 10 achterlampen 4 koplampen,en uiteraard dozen vol met klein spul, op die witte 5 heb ik nu echt bijna alles nieuw, ik heb al het oude bewaart, maar doe het niet weg, genoeg ruimte, dus.

IK was zo gestoord, als ik een krasje had op een Borbet wiel dan kocht ik een nieuwe, nu ben ik al een stuk minder gestoord!
Gelukkig maar, erg dure hobby, maar kreeg atijd korting bij de dealer, en ze vinden het daar zelf ook leuk speelgoed.

Die Borbets zet ik denk ik onder mijn bleu sport, ik vroeg het net ook al maar heb je daar ook fotoos van gekregen??

Zoja wil je die er dan ook op zetten?
Alvast bedankt, dan kunnen ze misschien ook die grille zien op de site!
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Je moet je uitlaat gewoon even uitbranden met Benzine en een vuurtje erin, lekker al dat glaswol eruit fikken, hehehe!
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Lachen joh je 5je begint er nu op te lijken!!
Bas
Bestuurslid

Ieder gek zijn gebrek.
Okee, ik kan je dan waarschijnlijk ook niet overhalen een type I voorbumper (wit) te verkopen? De mijn is namelijk ganz nach dem kloten en een nieuwe kost fl 615 bij de dealer. Ik ben nog aan het bijkomen van de prozac kuur :smile:

Ik kan het me wel voorstellen hoor, ik verkoop ook liever niets (hoewel als ik 7 voorbumpers had :wink: geintje).

Ik heb geen pics van die blauwe dacht ik. Vraag even of Roy ze nog eens stuurt anders?
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ik heb die blauwe gekocht voor sprintwedstrijden en behendigheidswedstrijden dus zometeen komt een extra bumper, motorkap of setje wielen zeker nog eens van pas!!
Snap je nu waarom ik al 4 jaar aan het "verzamelen" ben?
Ik wou altijd al een 5je erbij om oud hollands te gaan scheuren!!! :lol:
Bas
Bestuurslid

Ja het lijkt net echt he :smile:
Ik kwam laatst terug van mijn werk (meeting) rond 22:45 ofzo, op de A28, en wat haal ik in, een Renault 5 gtl ofzo met JP-LH-02.

Eigenlijk moet ik die ook hebben hebben hebben :smile:
Bas
Bestuurslid

Tja, ik snap je verzamel woede :smile:
Ik zal nog maar even doorzoeken naar een goede bumper
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ik zal het nog een keer aan Roy vragen of hij ze nog eens wil versturen, je moet ze hebben als je die andere ook allemaal hebt, misschien is er wat fout gegaan?
Er moeten ook nog wat algemene fotoos van een MAC Bodegraven meeting bijzitten als het goed is!

Kicke dat je komt vrijdag!!! :lol:

Ben wel benieuwd wie onse SYSOP is!! HEHE!!
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Het is een erg slechte gewoonte maar ik wil ook altijd ALLES hebben,hebben, en nog eens hebben, voor het geval dat....
Plaats reactie