JWD - Clio 3 RS F1 J37

Vertel hier alles over je project.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

mooi filmpje, welke tool gebruik je daar bij dat hij precies weet waar je zit en wat je gemiddelden zijn?

en het ziet er nog best wel smooth uit. Er zit denk ik nog veel meer in je auto!

Ik zeg strippen en ring tool maken >)
Gebruikersavatar
Jonh
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 15 mar 2013 20:09
Car: Twingo RS Gordini,R8
Locatie: Voorburg

Mooie foto en gaaf filmpje. (Y)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik wil ook wel eens weten welk type camera je gebruikt! Erg cool. (Y)
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Op de foto te zien een iPhone 5 met Harry's laptimer.
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Nette ronde, even over harry's lap timer heeft die een internet verbinding nodig ? of is het echt alleen de GPS van je telefoon die het programma nodig heeft.
WIl de app ook kopen voor de ring maar als ik Duitsland binnen rij zet ik altijd mijn mobiel data uit.
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Werkt gewoon via gps en daarna host je de data over het filmpje heen.
Je kunt het ook over een gopro filmpje heen plakken:)
Let wel op dat je minimaal de 2e versie neemt dus niet de rookie
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Netjes! Zo te zien toyo r1r? Die smeulen helemaal weg op zandvoort inderdaad.
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

derbimarcel schreef:Werkt gewoon via gps en daarna host je de data over het filmpje heen.
Je kunt het ook over een gopro filmpje heen plakken:)
Let wel op dat je minimaal de 2e versie neemt dus niet de rookie
Thanks voor de info Marcel die eerste (rookie) is idd niet veel de 2e daar in tegen sprak mij een stuk meer aan. In het voorjaar maar een downloaden en gebruiken (Y)
Sorry voor de offtopic
jwd
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 29 nov 2013 22:01
Car: Renault Sport

martll schreef:Op de foto te zien een iPhone 5 met Harry's laptimer.
Goed gezien, 't is een 5S, zit alleen nog een beetje te rommelen want hij neemt in 1080p op maar maakt er een iets teveel gecomprimeerd 720p beeld van.

De Toyo's zijn inderdaad R1Rs, Semi-slicks blijven altijd een compromis en de baan werd aardig droog dus dan gaan ze vrij snel ja op Zandvoort.

Het RSje is in iedergeval helemaal thuis, en z'n baasje begint er ook een beetje in te komen, in de huidige setup zit er nog wel een seconde of 3-4 die ik zelf moet verbeteren.
De remmen heb ik nog niet tot het uiterste benut (niet 1x fading gehad ook) en de Hunzerug en Bos uit moeten volgas kunnen maar tot op heden elk rondje de grens wat verlegd.
De hele dag vrij stabiel 2,17s gereden maar na het aanpassen van wat schakelpunten en rempunten ging ik al richting de 2,15s en dat was met gevulde CD wisselaar en de airco aan.
Top autootje (L) .
Renault Sport Clio R27 F1 Team - Jaune Sirius // Renault Sport Spider - Jaune Sirius
jwd
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 29 nov 2013 22:01
Car: Renault Sport

Ik sloot af met 'top autootje' nou dat heb ik geweten.
Na de laatste keer rijden op Zandvoort had ik bij thuiskomst al gemerkt dat de binnen- en dashboard verlichting wat knipperde.
Ik dacht eerst aan de dynamo want hij deed het vooral als de motor liep, beetje raar maar geen lampjes of meldingen en ook geen lege accu dus maar even gelaten voor wat het is.

Na de Zandvoort rit even de wagen weg gebracht om te laten poetsen en bij terugkomst viel mij niet alleen de prachtige diepe gele kleur op maar ook de ruiten die wel erg beslagen waren.
Ook hier verder geen acht op geslagen, want het was vochtig en ik ging er vanuit dat hij goed nat was geweest bij de poetser dus dat zou wel opdrogen.

Daarna de auto in de showroom gezet en een aantal weken niet naar omgekeken (nou ja wel in het voorbijgaan maar je snapt wat ik bedoel ;) ).

Tot de dag dat we de boel anders in gingen delen en de Clio verplaatst moest worden.
Stap in de auto en ineens de geur van natte hond, nu heb ik geen hond maar ik kan me er iets bij voorstellen, niet echt prettig dus.
Een snelle blik om mij heen en ik zag ineens witte vlekken die ik niet eerder had gezien in het verder zeer strakke interieur.
Schimmel dus en nog steeds een natte auto, en dat na een aantal weken in een heerlijk warm onderkomen.

Nu had ik weleens gehoord van verstopte afvoerleidingen bij andere auto's dus gelijk maar even nagekeken en ja hoor, lucht slang er in en ik was binnen de kortste keren zwart van de drek die er uit kwam en doorlopen ho maar, dus verlengstuk erop en prikken maar, 2 minuten later waren de afvoerslangetjes onder de vooruit weer als nieuw en water stroomde prima door en kwam op verschillende plekken uit de bodem plaat (fijn....).

Probleem opgelost zou je denken, vochtvreters in het interieur, bekleding reinigen en klaar is kees.....
Nou ja en nee, alles was weer prima in het interieur en hij leek kurkdroog, hij was ook niet meer buiten geweest dus dat leek ook logisch.

Maar dat gekke probleem met de knipperende verlichting was nog steeds niet weg, sterker nog het was erger en tot overmaat van ramp dacht hij dat de kofferbak openstond terwijl deze dicht zat en ook echt niet meer te openen was.
Ik dacht aan gecorrodeerde zekeringen, dus alle zekeringen in het dashboard vervangen voor verse exemplaren, even was alles weer goed... en toen.....
Deed heel de binnenverlichting het niet meer, het display in het midden begon te knipperen en ik had ineens een 5 deurs en bleek de linker deur achter open te staan.
Een korte inspectie leerde mij dat ik nog steeds een driedeurs had en dat mijn deuren gesloten waren.

Dus heel de computer er maar uit, deze zit achter het dashboard dus aardig slopen, paar uurtjes verder was hij los en na veel vloeken over de onmogelijke plaats van een moertje was deze uit de auto.
Nu heb ik best wat verstand van PCB's maar dit printplaatje was gewoon zo goed als nieuw, geen corrosie, doorbrand plekken of lekke condensatoren dus ook dit was het probleem niet.

Dus maar even een echte pro geraadpleegd (van Auto Citrus) en deze wist te melden dat bij veel Renaults een dikke kabelboom met 2 grote connectoren onder de vloerbedekking en isolatie loopt en dat deze nog weleens onder water willen staan met alle gevolgen van dien, ze hadden het nog niet bij een RS gezien maar dit moest het bijna wel zijn.

Na aardig wat manuren dus maar eens de stoelen er uit getrokken en de droge!! vloerbedekking omhoog gehaald, toen ik mijn vinger door het isolatie materiaal stak werden de vermoeden bevestigd, een perfect afgesloten onderwater 'grot' met een centimetertje of 3-4 water er in over de volledige breedte van de bestuurders kant.....

Gelijk de stekker boven water getrokken maar de groene oxidatie deed de moed al in de schoenen zakken, hier was niets meer mee te beginnen.
Bij het openmaken van de stekker nog een grotere schok, dit ding had gewoon staan smeulen, waarschijnlijk doordat de boel onder water stond was het brandje al snel geblust maar voor hetzelfde geld was de Clio + omringende panden in rook op gegaan, te bizar!

Al met al een lang verhaal maar ik hoop dat iemand er wat aan heeft als hij niet weet waar dat rare geknipper en vreemde storingen vandaan komen.

Wat beelden ter uwer vermaak;

[img]http://jdcustoms.nl/images/jd/cliors/short1.jpg[/img]

[img]http://jdcustoms.nl/images/jd/cliors/short2.jpg[/img]

[img]http://jdcustoms.nl/images/jd/cliors/short3.jpg[/img]
Renault Sport Clio R27 F1 Team - Jaune Sirius // Renault Sport Spider - Jaune Sirius
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Fak! Bizar dit!

Wat een mazzel idd dat de boel niet is afgefikt!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Das lekker dan.

Hoe ga je het nu oplossen?

Lijkt me dat de auto ergens moet lekken?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
jwd
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 29 nov 2013 22:01
Car: Renault Sport

Luco: Het water onder de voorruit kon niet weg en laat daar nu net de luchtinvoer van de airconditioning zitten.
Het is dus gewoon door de airco naar binnen gelopen achter het dashboard en onder de vloer gekomen waar het weer niet weg kan.
Renault Sport Clio R27 F1 Team - Jaune Sirius // Renault Sport Spider - Jaune Sirius
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Dit is er ingelopen door de verstopte afvoerleidingen luco (het water zoekt zijn weg wel, in dit geval het interieur in), maar het kan niet weg, en onder die laag isolatie droogt het ook niet op. Komt helaas vaker voor bij de clio 3, hou daarom die afvoerleidingen echt goed in de gaten dat ze niet verstoppen (dat hoor je natuurlijk sowieso te doen bij een auto, alleen bij een clio 3 verstoppen ze veel te snel). Wel balen, met een beetje mazzel zijn die stekkers via http://www.ripca.com/ te krijgen, anders wordt het 2 kabelboompjes bestellen. Gewoon door solderen met krimpkous kan natuurlijk ook nog, kan er ook geen water meer in komen.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Pfff.... lekker dan.... :-( En nu ? Nieuwe stekkers erop ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Ik hou m'n afvoer ook regelmatig in de gaten, verstopt echt snel idd.
Je hebt nog geluk dat je complete stuurkolom niet kapot is, laatst 1 op mijn werk gehad die dat wel had door een verstopte parafan.
Mijn dashboard en binnenverlichting flikkert ook, maar kon daar ook geen duidelijke oorzaak van vinden.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ik zou iig dan een gaatje in de vloer boren of de afvoertjes groter maken indien mogelijk.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Het is geen Renault 5 hè Luco, met je gaatjes in de bodem boren :beer:
jwd
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 29 nov 2013 22:01
Car: Renault Sport

Niels V Dijk schreef:Ik hou m'n afvoer ook regelmatig in de gaten, verstopt echt snel idd.
Je hebt nog geluk dat je complete stuurkolom niet kapot is, laatst 1 op mijn werk gehad die dat wel had door een verstopte parafan.
Mijn dashboard en binnenverlichting flikkert ook, maar kon daar ook geen duidelijke oorzaak van vinden.
Het begon bij mij ook redelijk onschuldig, alles werkte prima alleen heel flauwtjes dat knipperen, ik had zoiets van... 't is Frans, hoort erbij ;).
Waarschijnlijk is daarna bij de poetser veelvuldig met de hogedruk spuit in de afvoer gespoten waardoor er een kortstondige waterval naar binnen is gekomen waardoor het water nog hoger kwam te staan en dus meer contacten sluiting gingen maken.

Gaatjes boren doen we maar niet, zo vaak staat hij niet buiten dus om de zoveel tijd de afvoertjes controleren moet afdoende zijn.

De draden ga ik netjes door solderen zonder connector, nieuwe draadbomen kosten een vermogen bij Renault en is eigenlijk een beetje onzinnig, en wat ook al eerder gezegd is met een goede krimpkous eromheen is hij ook gelijk waterdicht mocht het nog eens gebeuren.

Daarnaast kan ik nu het interieur er uit is gelijk de Cabasse radio onder de stoel vandaan halen en de draadboom terug trekken voor een 'normale' moderne radio zonder extra versterker.
Isolatie ga ik vervangen door lichtere Dynamatten of iets dergelijks en de stoelen moeten er nu waarschijnlijk echt aan geloven voor racekuipjes.

Zo zie je maar, elk nadeel heb z'n voordeel :P.
Renault Sport Clio R27 F1 Team - Jaune Sirius // Renault Sport Spider - Jaune Sirius
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Inderdaad veel geluk gehad dat het niet erger is afgelopen met die smeulende stekker.

Probleem met een volgelopen parafaan heb ik ook gehad bij de Clio 3. De rubber afvoer buisjes die erin gedrukt zitten die steken sowieso al een halve centimeter boven de plaat uit. Een beetje water hou je dus al snel en die buisjes zitten erg snel dicht. Ik heb ze aan beide kanten er toen uitgehaald zodat het water zonder problemen weg kan lopen (en ook niet meer kan verstoppen).

Ik kwam erachter omdat ik een noodrem actie moest doen en het klotsende water van onder de parafaan naar boven op mijn ruit spetterde (terwijl het toen droog was), ik zat toen wel even verbaasd naar het water op mijn ruit te kijken :lol:
martll
Berichten: 717
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 18:56

Bekend probleem, jammer dat je er zo achter moest komen. |:
Succes met het herstel. Komen er nog mooie updates aan binnenkort?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

DennisT schreef:Het is geen Renault 5 hè Luco, met je gaatjes in de bodem boren :beer:
Nee kortsluiting is natuurlijk veel beter :grin:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie