Ik zie het wel

Zou ik niet doen,is chinese rotzooi. Kosten op ebay 100 pond.Willem-Jan schreef:Is deze turbo misschien wat voor jou: http://link.marktplaats.nl/761860065
Staat er al een tijdje en nee. Ik weet nog niet exact wat ik wil, maar wel zo'n beetjeWillem-Jan schreef:Is deze turbo misschien wat voor jou: http://link.marktplaats.nl/761860065
Eigenlijk wil ik voor zoiets gaan :t25/t2.47 using t25 comp wheel t25 comp housing, t25 turbine machined into larger .47 t2 exhaust housing also includes 360 deg thrust bearing
GerryTT schreef:Zou ik niet doen,is chinese rotzooi. Kosten op ebay 100 pond.Willem-Jan schreef:Is deze turbo misschien wat voor jou: http://link.marktplaats.nl/761860065
Gewoon een Garrett. Ik ben erg te spreken over de gt2560r.
Die zitten ook op Nissans.
2-tal aanpassingen nodig :-jo- schreef:GT2052, aanrader ! Niet te klein, niet te groot.
Alsof er boven de 5000 rpm nog veel te rapen valt met een oem T2Arco schreef:T25 turbinehuis ... ???Al las ik wel her en der dat de T15-serie de opvolger is van de aloude T2. welk voordeel heeft deze GT1548 dan ten opzichte van de aloude t2 ?
http://www.himni-racing.com/turbocharge ... 548-200-hp
Wellicht dat Jo of een ander wat meer duidelijkheid kan geven inzake de maten voor het turbinehuis en compressorhuis ... want ik heb daar geen kaas van gegeten![]()
Wil het liefst iets wat "plug & play" is (of redelijk makkelijk pasklaar gemaakt kan worden voor weinig), en wat redelijk snel opspoelt en niet bij 5000tpm inkakt.
Omdat bij de GT2052 de beide flenzen anders zijn, vandaar de opmerking. Kijk maar eens naar de tekening van de link hieronder.-jo- schreef:Ik snap niet waar de verwarring zit. Elke T2-T25-T28 en GT series hebben dezelfde boutafstand (73 op 40 center-center). De 5 gaatse aansluiting is ook garrett eigen, deze vind je zelfs op een T3 terug, al vind je bij sommige aftermarkets maar 4 gaten.
-jo- schreef:Alsof er boven de 5000 rpm nog veel te rapen valt met een oem T2Arco schreef:T25 turbinehuis ... ???Al las ik wel her en der dat de T15-serie de opvolger is van de aloude T2. welk voordeel heeft deze GT1548 dan ten opzichte van de aloude t2 ?
http://www.himni-racing.com/turbocharge ... 548-200-hp
Wellicht dat Jo of een ander wat meer duidelijkheid kan geven inzake de maten voor het turbinehuis en compressorhuis ... want ik heb daar geen kaas van gegeten![]()
Wil het liefst iets wat "plug & play" is (of redelijk makkelijk pasklaar gemaakt kan worden voor weinig), en wat redelijk snel opspoelt en niet bij 5000tpm inkakt.![]()
De GT15 heeft maar een .35AR compressor, das zelfs minder dan de ouwe klassieke T2. Als je boven de 5000 nog wat wil halen zal je in de eerste plaats een andere nokkenas moeten steken en iets in het formaat GT20XX met minstens een .42 AR compressor. Turbine formaat zou ik std .48 of 49 gaan.
Tis te makkelijk om zo maar een lijst turbo's te gaan posten als je er nog niet aan uit bent welk vermogen/druk je wil gaan draaien en hoe je het powerband verhaal wil. Pas als je daar aan uit bent kan je over een turbo gaan praten. Just my 2 cents.
Arco schreef:-jo- schreef:Alsof er boven de 5000 rpm nog veel te rapen valt met een oem T2Arco schreef:T25 turbinehuis ... ???Al las ik wel her en der dat de T15-serie de opvolger is van de aloude T2. welk voordeel heeft deze GT1548 dan ten opzichte van de aloude t2 ?
http://www.himni-racing.com/turbocharge ... 548-200-hp
Wellicht dat Jo of een ander wat meer duidelijkheid kan geven inzake de maten voor het turbinehuis en compressorhuis ... want ik heb daar geen kaas van gegeten![]()
Wil het liefst iets wat "plug & play" is (of redelijk makkelijk pasklaar gemaakt kan worden voor weinig), en wat redelijk snel opspoelt en niet bij 5000tpm inkakt.![]()
De GT15 heeft maar een .35AR compressor, das zelfs minder dan de ouwe klassieke T2. Als je boven de 5000 nog wat wil halen zal je in de eerste plaats een andere nokkenas moeten steken en iets in het formaat GT20XX met minstens een .42 AR compressor. Turbine formaat zou ik std .48 of 49 gaan.
Tis te makkelijk om zo maar een lijst turbo's te gaan posten als je er nog niet aan uit bent welk vermogen/druk je wil gaan draaien en hoe je het powerband verhaal wil. Pas als je daar aan uit bent kan je over een turbo gaan praten. Just my 2 cents.
Die GT1548 spoelt dus wel lekker snel op, maar heeft geen puf meer boven de 3500tpm ??
Die 5000tpm was meer als voorbeeld. Een T2 zegt bij zo'n 4200tpm alvolgens mij ...
Wat ik wil gaan draaien weet ik al en hoe ook, alleen nog niet wat voor een turbo. Ja, zoiets in de trant van "hybride T2/T25" ...![]()
Gewoon een vers, standaard blok met standaard nokkenas, iets grotere intercooler i.c.m. een grotere elbow/downpipe combinatie met als bedoeling zo'n 145/150 pk.
Opspoelen zoals een T2, wellicht iets eerder bij zo'n 2100/2200 tpm, maar liefst niet later. Turbodruk vast op zo'n 1 bar en dan afbouwend vanaf zo'n 4500/4600tpm. (of zeg ik nu wat raars ??)
ff snel gekeken in mijn schuurtje,-jo- schreef:De GT15 heeft maar een .35AR compressor, das zelfs minder dan de ouwe klassieke T2. Als je boven de 5000 nog wat wil halen zal je in de eerste plaats een andere nokkenas moeten steken en iets in het formaat GT20XX met minstens een .42 AR compressor. Turbine formaat zou ik std .48 of 49 gaan.