Hallo allemaal,
Ik ben sinds een maand de gelukkige eigenaar van een Renault Clio RS met 200 paarden onder de motorkap
Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om een dumpvalve te monteren om een nog grover geluid onder de motorkap vandaan te toveren.
Is dit überhaupt iets wat goed kan werken gezien de korte schakelmomenten? Wellicht kan iemand hier iets over zeggen die er wel verstand van heeft
En chippen.. Net even gezocht en kwam een bedrag van 600 euro tegen voor 35 extra PK's. Mensen ervaring hiermee, de moeite waard?
Alvast bedankt!
[ClioRS] Dumpvalve/Chiptuning
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
Fastchip is toch 1 van de bekende renault specialist voor het chippen (op maat)
en ja... een dumpvalve? dat moet er toch eerst een turbo monteren.
en ja... een dumpvalve? dat moet er toch eerst een turbo monteren.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
En 35 pk?
Maak daar maar 3,5 van!
Maak daar maar 3,5 van!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Misschien de clio 4 RS die deze jongen heeft...
Dus met turbo
Dus met turbo
Volwassen reacties weer, mannen... Vraag eerst eens effe door, voor je lacherige opmerkingen maakt.
Dus, om wat voor Clio gaat het?
Zoals je inmiddels al begrepen hebt, is een dumpvalve alleen van toepassing op turbomotoren. Aangezien de laatste Clio de enige is met turbo, past ie alleen op die auto.
Mocht je géén turbo hebben, dan is 35 PK erbij met een chipkuurtje echt onhaalbaar! Je zult hooguit je vermogens- en koppelkromme wat aan kunnen passen en misschien een peekaatje of een Newtonmeter erbij krijgen. Verwacht daar geen wonderen van. Je auto wordt er waarschijnlijk wel wat soepeler van. Het is sowieso een aanrader om te doen (bij een goede tuner!) om eens te kijken wat je auto doet. Mochten er technische mankementen zijn, dan komen die direct aan het licht.
Succes!
Dus, om wat voor Clio gaat het?
Zoals je inmiddels al begrepen hebt, is een dumpvalve alleen van toepassing op turbomotoren. Aangezien de laatste Clio de enige is met turbo, past ie alleen op die auto.
Mocht je géén turbo hebben, dan is 35 PK erbij met een chipkuurtje echt onhaalbaar! Je zult hooguit je vermogens- en koppelkromme wat aan kunnen passen en misschien een peekaatje of een Newtonmeter erbij krijgen. Verwacht daar geen wonderen van. Je auto wordt er waarschijnlijk wel wat soepeler van. Het is sowieso een aanrader om te doen (bij een goede tuner!) om eens te kijken wat je auto doet. Mochten er technische mankementen zijn, dan komen die direct aan het licht.
Succes!
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Een kleine zoektocht naar de persoon achter 'Broodjekoffie' heeft me wel een naam, woonplaats, foto's, Twitter, Facebook e.d. opgeleverd, maar geen foto van een Clio om te achterhalen of het een Clio III of IV is.
Dus René, vertel. Welke Clio heb je?
Dus René, vertel. Welke Clio heb je?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Haha, lekker actief forum hier en wat leuk zeg.. Internet =P
Ik heb een Clio R.S. 200 EDC, zoals deze (m'n wallpaper!):
https://dl.dropboxusercontent.com/u/611 ... bal_fr.jpg
Heb toevallig vanochtend contact gehad met Zip tuning, die geven aan dat ik van 200 naar 235 pk zal gaan en van 240nm naar 320nm.
Een dumpvalve was niet aan te raden omdat daar teveel storingen door veroorzaakt worden. Jammer!
Wat zeggen jullie daarvan?
Even offtopic maar de auto rijdt nog steeds als een malle en zit nog steeds elke dag met een glimlach op m'n gezicht =P
Wat wel jammer is, is dat het verbruik enorm hoog ligt (rij gemiddeld zo'n 1 op 7 sinds ik hem heb). Maar goed, ik mag mijzelf erg gelukkig prijzen met een tankpas dus erg veel pijn doet dat niet aan de pomp.
Ik heb een Clio R.S. 200 EDC, zoals deze (m'n wallpaper!):
https://dl.dropboxusercontent.com/u/611 ... bal_fr.jpg
Heb toevallig vanochtend contact gehad met Zip tuning, die geven aan dat ik van 200 naar 235 pk zal gaan en van 240nm naar 320nm.
Een dumpvalve was niet aan te raden omdat daar teveel storingen door veroorzaakt worden. Jammer!
Wat zeggen jullie daarvan?
Even offtopic maar de auto rijdt nog steeds als een malle en zit nog steeds elke dag met een glimlach op m'n gezicht =P
Wat wel jammer is, is dat het verbruik enorm hoog ligt (rij gemiddeld zo'n 1 op 7 sinds ik hem heb). Maar goed, ik mag mijzelf erg gelukkig prijzen met een tankpas dus erg veel pijn doet dat niet aan de pomp.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Vooral bij ziptuning laten doen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Klote tent? =pLuco/Alpine-racer schreef:Vooral bij ziptuning laten doen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Lees eerst eens het forum een beetje door en stel je even netjes voor.
Dan zal je lezen en adviezn krijgen dat als je hem wilt chippen je dat het beste kan doen bij Fastchip.
Maar broodjekoffie en Gorinchem, ik heb zon vermoeden dat dit een dubbeltje is?
Dan zal je lezen en adviezn krijgen dat als je hem wilt chippen je dat het beste kan doen bij Fastchip.
Maar broodjekoffie en Gorinchem, ik heb zon vermoeden dat dit een dubbeltje is?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Klinkt logisch, ben totaal geen forumbezoeker maar in deze leek het me wel handig (en leuk!).Luco/Alpine-racer schreef:Lees eerst eens het forum een beetje door en stel je even netjes voor.
Dan zal je lezen en adviezn krijgen dat als je hem wilt chippen je dat het beste kan doen bij Fastchip.
Maar broodjekoffie en Gorinchem, ik heb zon vermoeden dat dit een dubbeltje is?
Zal straks eens wat posten in het Wie is wie forumpie
En met dubbeltje bedoel je dat ik ook een account Gorinchem bezit? Nee, dat niet =)
Ik heb persoonlijk geen ervaring met ZIP Tuning, maar na wat Googlen zul je erachter komen dat lang niet iedereen vol lof is over deze toko.
Op dit forum worden regelmatig dagen georganiseerd met Fastchip, die gespecialiseerd zijn in het chippen van Renaults. Ik zou persoonlijk kiezen voor een specialist en niet voor een bedrijf wat elk type auto doet. Je kunt nu eenmaal niet hoogwaardige kennis hebben van alle auto's op de markt. Bij ZIP gaat de auto volgens mij ook niet op de vermogensbank, waarbij je dus nooit kunt zien wat de auto daadwerkelijk doet. Elk motorblok is anders en zal dus ook ander maatwerk nodig hebben, om het beste resultaat te behalen.
Hou ook rekening met verlies van fabrieksgarantie, als je de auto laat chippen.
Succes en veel plezier met je auto! Dikke bak!
Op dit forum worden regelmatig dagen georganiseerd met Fastchip, die gespecialiseerd zijn in het chippen van Renaults. Ik zou persoonlijk kiezen voor een specialist en niet voor een bedrijf wat elk type auto doet. Je kunt nu eenmaal niet hoogwaardige kennis hebben van alle auto's op de markt. Bij ZIP gaat de auto volgens mij ook niet op de vermogensbank, waarbij je dus nooit kunt zien wat de auto daadwerkelijk doet. Elk motorblok is anders en zal dus ook ander maatwerk nodig hebben, om het beste resultaat te behalen.
Hou ook rekening met verlies van fabrieksgarantie, als je de auto laat chippen.
Succes en veel plezier met je auto! Dikke bak!
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Arghh lekker. De perfecte kleur!BroodjeKoffie schreef:Haha, lekker actief forum hier en wat leuk zeg.. Internet =P
Ik heb een Clio R.S. 200 EDC, zoals deze (m'n wallpaper!):
https://dl.dropboxusercontent.com/u/611 ... bal_fr.jpg
En als leaser dus begrijp ik? Niet verkeerd! Enuh, die 1:7 gaat vast nog wel iets verbeteren. De eerste x-weken/maanden reed ik ook altijd wat onzuiniger.
M.b.t. Zip, nee doe maar niet. Daar zijn heel wat minder positieve verhalen over binnen de liefhebbers.
Kies wat Merijn ook zegt voor een specialist.
PS: excuus voor het posten van de Google-resultaten.
Het was de bedoeling de linkjes na een half uurtje weer te verwijderen, maar er kwam even wat tussendoor @ work en intussen was het al gemeld begreep ik.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
we hebben in goes diverse rs eigenaren moeten teleurstellen met
slecht lopende motoren,of zelfs met geen winst,na een fastchip kuurtje
had men toch een smile van oor tot oor.
Lees de dynojet topic maar eens naar de reacties en resultaten.
slecht lopende motoren,of zelfs met geen winst,na een fastchip kuurtje
had men toch een smile van oor tot oor.
Lees de dynojet topic maar eens naar de reacties en resultaten.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Dat zijn goede waardes. Ben benieuwd of het dan ook werkelijk zo is wat ze beloven.BroodjeKoffie schreef:Haha, lekker actief forum hier en wat leuk zeg.. Internet =P
Ik heb een Clio R.S. 200 EDC, zoals deze (m'n wallpaper!):
https://dl.dropboxusercontent.com/u/611 ... bal_fr.jpg
Heb toevallig vanochtend contact gehad met Zip tuning, die geven aan dat ik van 200 naar 235 pk zal gaan en van 240nm naar 320nm.
Een dumpvalve was niet aan te raden omdat daar teveel storingen door veroorzaakt worden. Jammer!
Wat zeggen jullie daarvan?
Even offtopic maar de auto rijdt nog steeds als een malle en zit nog steeds elke dag met een glimlach op m'n gezicht =P
Wat wel jammer is, is dat het verbruik enorm hoog ligt (rij gemiddeld zo'n 1 op 7 sinds ik hem heb). Maar goed, ik mag mijzelf erg gelukkig prijzen met een tankpas dus erg veel pijn doet dat niet aan de pomp.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Kan je rekenen?
Reken er maar niet op
Reken er maar niet op
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
chris-mc schreef:we hebben in goes diverse rs eigenaren moeten teleurstellen met
slecht lopende motoren,of zelfs met geen winst,na een fastchip kuurtje
had men toch een smile van oor tot oor.
Lees de dynojet topic maar eens naar de reacties en resultaten.
beetje vreemde tekst, maar wat Chris bedoelt is dat mensen die elders hun auto hadden gechipt bij Henk van Fastchip een stuk tevredener waren!
Henk is ook volgens mij de enige die van Renault mag chippen. hij heeft ieder geval officieel de software van Renault zelf. Voor Renault chippen is hij de beste van Nederland!
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
BRperformance in België heeft ook al meerdere Clio RS'jes binnen gehad. Zou je ook naar kunnen kijken.
http://www.br-performance.be/nl-be/chip ... 5-rs-1-6t/
Chippen zal de leasemaatschappij niet happig op zijn vanwege de garantie die vervalt.
http://www.br-performance.be/nl-be/chip ... 5-rs-1-6t/
Chippen zal de leasemaatschappij niet happig op zijn vanwege de garantie die vervalt.
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
@Abel nu ik het lees,staat het inderdaad verkeerd,dankje voor de correctie
Bij fastchip vervalt de garantie niet dacht ik.
Bij fastchip vervalt de garantie niet dacht ik.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
De IV RS is toch al bij fastchip geweest vanuit VKV, meen dat de grootste restrictie in de ic setup zit, iets met hoge inlaat temp.
Maar als je wilt chippen zeker naar fastchip gaan, hij beloofd geen wonderbaarlijke resultaten. Bij fastchip weet je gewoon waar je aan toe bent. Piek vermogen is ook lang niet zo belangrijk voor je dailydrive, de drivebility is veel belangrijker en als je een mooie koppelgafriek krijgt gaat je auto alleen maar nog leuker en fijner rijden.
Maar als je wilt chippen zeker naar fastchip gaan, hij beloofd geen wonderbaarlijke resultaten. Bij fastchip weet je gewoon waar je aan toe bent. Piek vermogen is ook lang niet zo belangrijk voor je dailydrive, de drivebility is veel belangrijker en als je een mooie koppelgafriek krijgt gaat je auto alleen maar nog leuker en fijner rijden.
Racing is the best way to convert money into noise
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik meen dat de VKV rs4 er 25 pk bij heeft gekregen...
Hm, zoiets was ik al bang voor maar wat is de kans dat dit een probleem kan vormen en wat is de kans dat ze achter zoiets komen?AnthonyR schreef:BRperformance in België heeft ook al meerdere Clio RS'jes binnen gehad. Zou je ook naar kunnen kijken.
http://www.br-performance.be/nl-be/chip ... 5-rs-1-6t/
Chippen zal de leasemaatschappij niet happig op zijn vanwege de garantie die vervalt.
Moet 4 jaar met de auto doen tenzij dat ik eerder wegga, maar dan moet ik 'm wel overnemen =)
Zie trouwens voornamelijk positieve berichten over Fastchip, zal ze eens benaderen!