Goededag,
Ik rij in een megane 3 rs en heb vorig jaar 24 AUG 2012 onder de garantie de gehele distributie set + spanrollers waterpomp
etc etc vervangen omdat de rollers een raar geluidje maakte het bleek af fabriek niet goed te zijn.
Nu sinds begin deze week heb ik weer het zelfde geluidje dus ben naar een vriend geweest en die vertelde dat het dezelfde probleem als vorig jaar was
dat de rollers weer geluid maken , maar ik had een jaar garantie op dat onderdeel dus tot 24 AUG 2013 en we zitten in DEC 2013 dus +/- 3 mnd overtijd .
Is hier wat aan te regelen met Renault want ik denk dat ze gaan zeggen ja sorry meneer garantie verlopen dus betalen die hap, maar het kan niet
zo zijn dat ik met nog geen 40000 km op de teller voor de 2e keer de hele distributie set moet vervangen
Hebben jullie enig idee
http://www.youtube.com/watch?v=mYvW8CIgUiA
Alvast bedankt
Spanrollers /distributieset
Me vader is zojuist naar de dealer gegaan even afwachtenAbel schreef:is het trouwens geen optie om alleen de spanrollers te vernieuwen? dan hoeft ook niet alles los. Dat scheelt dan ook aanmerkelijk in de kosten kijkt me
Wat ze gaan zeggen hou je op de hoogte
-
- Moderator
- Car: MB
hoe kun je nou de rollen vervangen zonder alles los te maken? Lijkt me lastig bij distributieriem.
2x in 40k is gewoon schandalig. Hou oud is de auto? Hier zou 100% coulance op moeten zitten lijkt me. Als ze moeilijk doen zou ik op zijn minst een brief naar de importeur sturen.
2x in 40k is gewoon schandalig. Hou oud is de auto? Hier zou 100% coulance op moeten zitten lijkt me. Als ze moeilijk doen zou ik op zijn minst een brief naar de importeur sturen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
De auto is van november 2010.Tom schreef:hoe kun je nou de rollen vervangen zonder alles los te maken? Lijkt me lastig bij distributieriem.
Me vader is zojuist terug gekomen en ze hebben het
Geluidje gehoord ze gaan het vergelijken met een andere
Rs en gaan op onderzoek uit heb ze al aangegeven dat ik zowiezo
Niet voor de kosten gaan opdragen.
-
- Car: Clio III RS Lux 2008
Ja, wij hebben er ook al meerdere gehad. Dit is ook een actis oplossing.
Mijn Clio rs maakte exact hetzelfde geluid, daar zit ook dezelfde rol op.
Ja wordt er niet goed van maar jullie vervangen dan weer heel de set ?Niels V Dijk schreef:Ja, wij hebben er ook al meerdere gehad. Dit is ook een actis oplossing.
Wat heb je bij jou clio rs gedaan ?
-
Ja dan komt er een compleet nieuwe distr set op. Ze zeggen dat het aan de looprol van de distributie ligt. Mijn Clio komt uit 2008 dus mijn "geluk" was dat de riem zoiezo vervangen moest worden ivm leeftijd. Maar je zou er wel vanuit kunnen gaan dat Renault je wel tegemoet komt in de kosten.
Ja ik hoop het dinsdag is de afspraak gemaakt en ik blijf erbij staanNiels V Dijk schreef:Ja dan komt er een compleet nieuwe distr set op. Ze zeggen dat het aan de looprol van de distributie ligt. Mijn Clio komt uit 2008 dus mijn "geluk" was dat de riem zoiezo vervangen moest worden ivm leeftijd. Maar je zou er wel vanuit kunnen gaan dat Renault je wel tegemoet komt in de kosten.
Ik hou jullie wel op de hoogte
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Garantie op garantie is er niet. Staat in de voorwaarden van Renault (en eigenlijk alle merken).
Als de set vorig jaar is vernieuwd (en dus niet onder garantie bij Renault is verhaald) en de Actis is van na die tijd, kunnen zij de nieuwe set claimen n.a.v. de Actis. Hebben zij toen de set al vervangen en geclaimd n.a.v. de Actis, is helaas een 2de claim niet mogelijk. Dealer zal (in mijn ogen) wel met een commerciele oplossing moeten komen voor dit herhalende probleem...
Als de set vorig jaar is vernieuwd (en dus niet onder garantie bij Renault is verhaald) en de Actis is van na die tijd, kunnen zij de nieuwe set claimen n.a.v. de Actis. Hebben zij toen de set al vervangen en geclaimd n.a.v. de Actis, is helaas een 2de claim niet mogelijk. Dealer zal (in mijn ogen) wel met een commerciele oplossing moeten komen voor dit herhalende probleem...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Bedankt voor je uitleg.Arco schreef:Garantie op garantie is er niet. Staat in de voorwaarden van Renault (en eigenlijk alle merken).
De set is idd vervangen toen mijn auto nog in zijn fabrieks garantie zat dus nu als ik je
Goed begrijp zullen ze het niet meer vervangen onder garantie ( ben er ook 2 maanden overheen)
En ik hoop dat ze met een coulance komen.
dinsdag gaan we het te ik blijf er ook bij staan dat mocht zodat ik zelf kan zien
Wat ze allemaAl uitspoken en ze de boel niet belazeren.
Had graAg het filmpje gepost hier van het geluidje maar weet niet hoe dat moet.
-
Het lijkt wel dat die riem veel te strak ligt. Of gewoon een rol niet goed kan natuurlijk ook. Ben benieuwd wat ze doen dinsdag. Succes!