merci voor u antwoord... Inderdaad het lijkt me logisch dat de klep dan niet meer helemaal zal sluiten en het blok niet goed zal lopen...
maar dat was niet het geval, de klepveren die gemonteerd zijn, zijn degene voorgeschreven door piper voor deze nokkenas.
volgens mij het probleem de klepgeleider. Heeft iemand hier weet van?
Het zou namelijk zonde zijn de kop weer te demonteren, als de klepgeleider toch niet de oorzaak zou zijn...
Cowboykes GTT
Monteer een rechte stoterstang en draai met de hand je krukas rond. Dan moetje toch kunnen zien bij volledig geopende klep of er nog speling zit tussen de klepschotel en de klepgeleider. Ik zou uitgaan van ca 2 a 3 mm speling tussen klepschotel en klepgeleider. (speling nul lijkt me gevaarlijk)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Damn... da's zuur....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
nieuwe klepstoters zijn besteld bij renault. kosten iets van 12€ per stuk.
Geld dat ik liever ergens anders had ingestoken
Oorzaak nog niet duidelijk, als iemand nog sugesties heeft.
probleem is dat je met de veer erop niet echt kunt zien of er iets raakt, omdat die veer al zover bij elkaar zit.
Geld dat ik liever ergens anders had ingestoken

Oorzaak nog niet duidelijk, als iemand nog sugesties heeft.
probleem is dat je met de veer erop niet echt kunt zien of er iets raakt, omdat die veer al zover bij elkaar zit.
Tot men grootste spijt de cilinderkop er weer terug afgehaald.
stoterstangen heb ik liggen en ook nieuwe koppakking + bouten heb ik al liggen. De klepveren zaten inderdaad volledig ingedrukt met de recht stoterstangen
Hopelijk een van de dagen de echte oorzaak vinden (verkeerde klep of klepschotel ok klepspies) en hopelijk vandaar weer verder... stond nu al weer een hele poos stil.
Om bijna moedeloos van te worden!!
stoterstangen heb ik liggen en ook nieuwe koppakking + bouten heb ik al liggen. De klepveren zaten inderdaad volledig ingedrukt met de recht stoterstangen
Hopelijk een van de dagen de echte oorzaak vinden (verkeerde klep of klepschotel ok klepspies) en hopelijk vandaar weer verder... stond nu al weer een hele poos stil.
Om bijna moedeloos van te worden!!