Renault 19 16v Ph1 (K.C.)

Vertel hier alles over je project.
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Past zeker, alleen kwa stekker weet ik het niet 100% zeker.
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

In mijn beleving niet doen! Lekker oldschool phase 1 houden toch?

Maarja, het is jouw auto. (Y)
pvtoorn
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2006 18:36
Locatie: Rotterdam

Ja mankeert ook niets aan maar probeer een beetje een apart tintje aan te geven met onderdelen die makkelijk en goedkoop zijn.

Zie wel eens phase 1 met phase 2 voorkant rondrijden.

Maar aan de andere kant heb je wel gelijk heb altijd de phase 1 mooier gevonden van de 2 daarom rij ik er ook in :smile:

Ben gewoon een beetje aant kijken wat ik er nog mee kan doen
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

fase2 achterlichten zijn zeker mooier juist ook omdat ze wat donker gelaserd zijn.. ze passen zeker alleen moet je wel zorgen dat je er andere stekkers bij hebt dus van de fase 2. ik heb de mijne destijds ook omgebouwd maar ipv 1 stekker heb ik er gewoon een extra stekker aanvast gesoldeerd zodat ik en de originele en de fase 2 er zo in kan zetten !! de neus vd fase 1 is net wat agressiever maar de kont van een fase 2 is net wat mooier vind ik !!!
pvtoorn
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2006 18:36
Locatie: Rotterdam

Ach ik ga het gewoon een x proberen ist nix dan weet ik dat haha..
pvtoorn
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2006 18:36
Locatie: Rotterdam

maar weer een andere uitlaat eronder gehangen met een demperloze pijp

moet zeggen dat het wat lastig was om de einddemper op te hangen iemand misschien nog id hoe het wel moet.
het is een devil demper maar de rubbers hangen ver uit elkaar.
hij hangt wwel en strak alleen wou hem iets hoger hebben

geluid valt me ook een beetje tegen had iets meer verwacht

[img]http://img405.imageshack.us/img405/390/132wv.jpg[/img]
[img]http://img221.imageshack.us/img221/9493/144ka.jpg[/img]
[img]http://img198.imageshack.us/img198/3123/152gh.jpg[/img]
[img]http://img28.imageshack.us/img28/9339/131sm.jpg[/img]
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Zat dat draadeind erbij? Normaal zit er een metalen plaat bij waardoor die wat hoger komt.
pvtoorn
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2006 18:36
Locatie: Rotterdam

nee die heb ik zelf zo er maar bij verzonnen wist het ook niet anders eigenlijk
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Zo iets dacht ik al :) die plaat schroef je vast aan het originele ophang punt en daar klemmen de rubbers netjes omheen. Maar zo kan het ook prima alleen dan is het idd lastig om het wat hoger te krijgen.
pvtoorn
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2006 18:36
Locatie: Rotterdam

Ow vandaar....ik dacht al zit ik nou zo te kutten of mis ik wat haha

ik vind dat me 19 een zeer hoog verbruik heeft van benzine.
Geen id hoeveel precies maar een halve tank is zo leeg en dan rij ik over het algemeen vrij rustig.

Iemand een suggestie waar dit aan zou kunnen liggen?
Olieverbruik is vrij normaal
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

pvtoorn schreef:Ow vandaar....ik dacht al zit ik nou zo te kutten of mis ik wat haha

ik vind dat me 19 een zeer hoog verbruik heeft van benzine.
Geen id hoeveel precies maar een halve tank is zo leeg en dan rij ik over het algemeen vrij rustig.

Iemand een suggestie waar dit aan zou kunnen liggen?
Olieverbruik is vrij normaal
Zware rechter voet :p

Even serieus weer, gemiddeld zou het zo rond de 1 op 10 moeten liggen.
Anything worth doing is worth doing right!.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Op vakantie op de buitenwegen zou je 1 op 13 kunnen halen.
In de stad ligt het anders. De auto weegt uiteindelijk bijna 1100kg en als je veel accelereert loopt het verbruik aardig op. Ik heb wel eens gehoord dat 1 op 6 op het circuit gehaald wordt.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

jacques schreef:Op vakantie op de buitenwegen zou je 1 op 13 kunnen halen.
In de stad ligt het anders. De auto weegt uiteindelijk bijna 1100kg en als je veel accelereert loopt het verbruik aardig op. Ik heb wel eens gehoord dat 1 op 6 op het circuit gehaald wordt.
De 19 van mij verbruikte met de F7P 1.8 gemiddeld 7 liter benzine per ronde Nürburgring (20,8km) en dat is dus 1 op 3 :)

Toen ik nog dagelijks met een 19 16V reed was het altijd gemiddeld 1 op 8, maar dan reed ik altijd wel flink door. op de snelweg terug van Zandvoort ofzo haalde ik de 1 op 13 nog wel eens als ik rustig 120 reed.

Met vooral korte stukjes rijden loop je er aardig op leeg :p

Van een gammel afgestelde gasklepsensor krijgt ie ook dorst.
pvtoorn
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2006 18:36
Locatie: Rotterdam

Als je gasklepsensor niet helemaal lekker staat gaat hij toch slechter lopen?
Geloof dattie op 0.12 of 0.13 stond... alweer een tijd geleden dat ik hem gemeten had.. loopt ongeveer 950 tpm omdat ik dat gewoon wat fijner vind rijden. vooral omdat hij toch al zo weinig doet onder de 3000tpm.

Wat me wel opviel ... heb me luchtfilter vervangen door een green openlucht filter dat hij daarna toch iets meer is gaan drinken.
en ja ik rij kleine stukjes idd met af en toe eens wat volgas :lol:
Het is niet erg dat hij veel zuipt het is immers me 2e auto maar dit is me 3e 19 16v en kon me echt niet herinneren dat het zo erg was..
Misschien omdat ik nu de hele dag een dieseltje rij dat het erger lijkt haha
pvtoorn
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2006 18:36
Locatie: Rotterdam

Misschien een domme vraag maar nadat ik maanden geleden mijn tempsensor heb vervangen komt hij vaak niet hoger dat op de foto...
Ventilator springt aan precies in het midden.
Is dit normaal? want kan me herinneren dar hij vroeger hoger kwam

[img]http://img834.imageshack.us/img834/3892 ... 143651.jpg[/img]
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Keurige stand met de huidige buitentemperatuur,
maak je niet duk over de stand van de meter zolang je fan aanslaat kan je niks gebeuren.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
pvtoorn
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2006 18:36
Locatie: Rotterdam

Zo eindelijk weer nieuwe wielnaafdopjes erop gezet.. oude waren gestolen :gun:

[img]http://img716.imageshack.us/img716/5788/021eq.jpg[/img] Gelijk een vraagje over me achterschi ... ik nog 40%
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

dat is te stellen onder de auto. als het niet afbreekt doordat het al 20 jaar vast zit althans :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
pvtoorn
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2006 18:36
Locatie: Rotterdam

Zal er gelijk even naar kijken als ik de blokjes gedaan heb tnx
pvtoorn
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2006 18:36
Locatie: Rotterdam

Zojuist me auto laten proefkeuren..

kwam uit:
- Geen Kat....moet wel
- Remleiding achter is platgedrukt door me uitlaat
- Klein scheurtje in subframe
- ashoes zit klein scheurtje in

ABS gaat er nog af binnenkort voor normaal veilig systeem.

Kan ik die remleiding het beste geheel vervangen?
Degene die over me achterbrug loopt vanaf linksachter.
Of dat slechte stuk weghalen en een nieuw stuk ertussen zetten?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

verwijderen Bendix ABS.
Wat je nodig hebt:
- rembekrachtiger kompleet met vacuumslang. Liefsts origineel 16V (diameter 23,5cm) en anders een willekeurige van een gewone 19 (diameter 20cm)
- hoofdremcilinder 20.6mm compleet met reservoir en niveauschakelaar. (staat 20 ingegoten op het huis)

Renault bestelnr.
hoofdremcilinder 7701204608 laaste prijs 93 euro of check http://www.autopartsonline.nl
rembekrachtiger 7701204611 laaste prijs 290 euro (gebruikt ca 50 euro)
werkwijze:
Allereerst wat ruimte maken door het luchtfilter te verwijderen en het koelvloeistofvaatje los te halen en aan de kant te doen.
Daarna begin je gewoon met alles wat ABS is weg te halen. In welke volgorde wijst zich vanzelf wel. Gewoon alles losdraaien en verwijderen. Om uiteindelijk de pomp te verwijderen, zal je de het rempendaal / de boutjes bij het rempendaal los moeten halen. Dit is wel een lastig klusje vanwege gebrek aan ruimte. Het handigste gaat dit met een ratel en wat verlengstukken en kniestuk.
Let op voor je de slang tussen hoofdremcilinder en de pomp los maakt. Er staat 160 bar oliedruk op en dat kan je je ogen kosten. Haal eerst de hydraulische druk van je systeem, zie werkplaatshandboek. Ik wist het niet en ineens zat de halve garage onder de remvloeistof. Het is goed afgelopen iedereen heeft geholpen met water en spiritus om de remvloeistof van alles te verijderen.
De computer en nog veel meer draden en rotzooi bevinden zich achter het schutbord en zijn erg gemakkelijk te verwijderen. Wanneer je alle kabels hebt verwijderd en losgehaald van de accu, zal je ABS lampje uitgaan.
Het ABS heeft een eigen kabelboom, die los staat van de kabelboom van de rest van de auto.
De opbouw wijst zich eigenlijk ook vanzelf. Eerst de rembekrachtiger monteren, dan kan je het rempendaal vastzetten. Dan de hoofdremcilinder met reservoir erop. De leidingen moet je even verbuigen, maar passen.
voorste twee aansluitingen LV en RA, achterste twee aansluitingen RV en LA
Ontluchten: Let op voor afbreken van de ontluchtingsnippels. Handig is het om er voordat je ze losdraait even te behandelen met WD-40 en een paar tikjes (niet te hard) met de hamer te geven op zijn kop. Volgorde ontluchten RA en dan LV dan LA en dan RV.

Lampje remvloeistofniveauschakelaar. De kabel met stekker, die achter/naast de accu zit moet je weer gebruiken. Je zoekt een stekker, die in de peildop past (bij alle R19's hetzelfde) en sluit hem aan op de bruine en oranje (dit geld voor de phase1). Als het peil nu te laag wordt gaat het handremlampje branden. Het andere gele draadje tape je af. De rode draden loskopenen vanaf de accu .
De hele ombouw kan in een avond en met wat zoekwerk ben je voor ca 75 euro aan gebruikte onderdelen klaar.

Het schijnt dat de bekrachtiger van een Kangoo ook passen. Ik heb daar geen ervaring mee. Ik heb eerst een gewone bekrachtiger uit een 19 gebruikt en later die van een 19 16V.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
pvtoorn
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2006 18:36
Locatie: Rotterdam

van het weekend even bezig geweest met me remmen..
Beetje aan het testen welke kleur nou leuk staat.
Links heb ik zilver rechts heb ik geel.

ben er nog niet helemaal zeker van welke ik het beste vind

[img]http://imageshack.us/a/img32/3084/qzmb.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img33/7702/rib7.jpg[/img]
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Hmmz lastige keuze vanwege de kleur van de auto, persoonlijk zou ik ze gewoon lekker zwart houden.
Anything worth doing is worth doing right!.
pvtoorn
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2006 18:36
Locatie: Rotterdam

ja idd me autokleur is vrij lastig te combineren..
denk ook zwart maar dan word het zo'n zwart gat..
als ik rij dan lijkt het net of me velgen geen spaken hebben en zie je alles achter me wielen zitten dus een kleurtje is wel leuk.
pvtoorn
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2006 18:36
Locatie: Rotterdam

Van het weekend veel problemen gehad met me startmotor.
Wil soms niet draaien.
Als ik dan wat rommel aan de draden naast me spruitstuk dan wil hij soms wel soms niet aanslaan.
Hoe kom ik hier het beste bij.
Want ik vermoed een massa probleem?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ik vrees gewoon versleten kool borstels. Ik heb nog wel een nieuwe start motor liggen voor weinig, pm maar.
FS1
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 20 mar 2005 17:49
Locatie: beveren-waas, belgië

het zou kunnen dat de plus tegen je motorblok aan ligt ofzo, waarschijnlijk is die te veel ontbloot en krijg je kortsluiting
pvtoorn
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2006 18:36
Locatie: Rotterdam

Wil er nog even naar kijken voordat ik een nieuwe monteer.
Als ik de sleutel omdraai gebeurd er nix.
Draadje rommelen en draait als een tierelier.

@Geert
Ik kruip er eerst ff onder komend weekend en anders zie je me mail wel verschijnen :lol:
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

FS1 schreef:het zou kunnen dat de plus tegen je motorblok aan ligt ofzo, waarschijnlijk is die te veel ontbloot en krijg je kortsluiting
Nou, dat merk je wel.. Die zit rechtstreeks ongezekerd aan de accu, heb dat een keer gehad dat het steuntje afbrak en hij tijdens 't rijden tegen 't uitlaatspruitstuk kwam, voor ik eens stilstond, de gordel los, deur open had en over de rolkooi naar buiten geklommen was kwamen de vlammen al uit de luchthapper. :p

Kan een slechte massa zijn of de koolborstels in de startmotor. Eerste is te checken door als die het een keer niet doet een startkabel vanaf min naar de versnellingsbak te trekken, laatste door een klap op de startmotor te geven met een verlengstuk en een hamer. In geval van in de buurt van de Nurburgring o.i.d met een steeksleutel en een flinke steen die daar wel ergens langs de kant van de weg liggen. :lol:
pvtoorn
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2006 18:36
Locatie: Rotterdam

zoiets zei me stiefvader ook al.
Dat ik uit moest kijken voor kortsluiting/brand.
Me zusje had precies hetzelfde met dr Scenic uit 2001
Toen Renault assistance langs geweest en die zei dat het een slecht contact van de massa kabel was.
Daarom ga ik er ook even vanuit dat het een kabel probleem is.
Die rode kabel zie ik ook zitten het plastic afscherming is ook gescheurd.
De laatste x was ik aant tanken en toen wou hij erna niet meer.
Kon er niet bij want spruitstukje beetje heet :-(
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Die rode kabel zie ik ook zitten het plastic afscherming is ook gescheurd
Ik zou de permante plus kabel maar eens vervangen en netjes leggen. Ik heb in mijn leven al 3 keer een auto zien uitbranden doordat de permanente plus tegen het chassis aan kwam.
Je kunt er natuurlijk ook een krimphous over doen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
FS1
Berichten: 327
Lid geworden op: zo 20 mar 2005 17:49
Locatie: beveren-waas, belgië

dat bedoel ik dus, ik heb dat ook gehad bij 1 vd 19's, wel op tijd ontdekt, zag af en toe vonken als frommelde aan die draden ;-)
pvtoorn
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2006 18:36
Locatie: Rotterdam

Lijkt me het ergste wat er is
Je auto zien uitbranden
pvtoorn
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2006 18:36
Locatie: Rotterdam

Na lang twijfelen moet het dan toch gebeuren.
De 19 gaat verkocht worden.
Ga verhuizen en verbouwen dus geen tijd meer voor.
Heb ook alle centjes hard nodig voor de verbouwing en vind het te zonde om hem lang te gaan schorsen daar word hij ook niet beter van.
MgHammer
Berichten: 292
Lid geworden op: do 17 mar 2011 10:22
Car: Megane Cabrio F4R746
Locatie: Melkweg

pvtoorn schreef:Zo eindelijk weer nieuwe wielnaafdopjes erop gezet.. oude waren gestolen :gun:

[img]http://img716.imageshack.us/img716/5788/021eq.jpg[/img]

Weet iemand welk type (merk) velg dit is?
Megane Cabrio 2.0 16V F4R746 Privilege VGI Bi-Fuel :worship:
Plaats reactie