ACT: Renault 1916V.
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
Iemand enig idee hoe het net zit omtrent topmounts en schroefsets op de 19 ?
ik heb een GAZ Gold setje laten fabriceren voor mijn 19, echter ik zit met een "gekend" issue van de R19's:
De veren van GAZ staan parallel aan de schokbreker, de originele veren staan schuin ten opzichte van de schokbreker.
Dit wil zeggen dat bij de originele schoks de veren netjes in de topmount liggen, bij de GAZ set is dit dus een issue.
Foto's ter verduidelijking (Gepikt van Xabre & Jaqcues op Team1916V )
GAZ:
[img]http://farm9.staticflickr.com/8009/6955 ... 4ef4_b.jpg[/img]
Origineel:
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0_6327.jpg[/img]
Iemand hier een idee / oplossing rond ?
mvg,
ik heb een GAZ Gold setje laten fabriceren voor mijn 19, echter ik zit met een "gekend" issue van de R19's:
De veren van GAZ staan parallel aan de schokbreker, de originele veren staan schuin ten opzichte van de schokbreker.
Dit wil zeggen dat bij de originele schoks de veren netjes in de topmount liggen, bij de GAZ set is dit dus een issue.
Foto's ter verduidelijking (Gepikt van Xabre & Jaqcues op Team1916V )
GAZ:
[img]http://farm9.staticflickr.com/8009/6955 ... 4ef4_b.jpg[/img]
Origineel:
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 0_6327.jpg[/img]
Iemand hier een idee / oplossing rond ?
mvg,
Neem die GAZ is helemaal op de foto.....
Als ik zo het bovenste stuk zie staat toch aardig scheef.
Misschien dat dat het probleem al oplost?
Mijn vraag:
Ik heb een R19 16V cabrio fase 2.
Deze is nu voorzien van 1.7T uit een Volvo
Hij is alleen gechipt en voorzien van een dumpvalve, voor de rest standaard.
Nu was het 1 groot drama maar dat wist ik en daarom had ik hem erg goedkoop.
Na het aanleggen van wat massa's het vervangen van de koppeling en voor de rest de nodige onderdelen liep hij weer aardig.
Toen na wat stukken kabelboom en stekkers te hebben vervangen liep hij echt gewoon goed.
Ik had nog wat rustig aan gedaan maar nu wou ik toch is weten wat hij kan.
Als ik nu de auto goed door trek gaat dat heel lang erg goed.
Tot hij opeens bij het opbouwen van de turbo druk gaat klappen.
Dus echt continu gas dicht gas open gas dicht gas open.
Zo erg da het je bijna een wiplash oplevert.
Ook als je hem dan onbelast ff de begrenzer in trapt en hij bouwt druk op klapt hij hem telkens dicht open. (nee niet gewoon het overslaan van de begrenzer)
Motor uit en motor weer aan en het is weg.....
Om dan na een paar keer goed door trekken weer te verschijnen.
Is er iemand hier met meer verstand van dit Volvo blok?
Of iemand die dit probleem herkent?
En dan wou ik nog weten of het hoort dat hij tot de 4000 toeren maar halve druk opbouwt en dan bij de 4000 je voelt dat je in je stoel gedrukt word en hij wel volle turbodruk krijgt?
Nou ik hoop dat iemand mij wat wijzer kan maken
Als ik zo het bovenste stuk zie staat toch aardig scheef.
Misschien dat dat het probleem al oplost?
Mijn vraag:
Ik heb een R19 16V cabrio fase 2.
Deze is nu voorzien van 1.7T uit een Volvo
Hij is alleen gechipt en voorzien van een dumpvalve, voor de rest standaard.
Nu was het 1 groot drama maar dat wist ik en daarom had ik hem erg goedkoop.
Na het aanleggen van wat massa's het vervangen van de koppeling en voor de rest de nodige onderdelen liep hij weer aardig.
Toen na wat stukken kabelboom en stekkers te hebben vervangen liep hij echt gewoon goed.
Ik had nog wat rustig aan gedaan maar nu wou ik toch is weten wat hij kan.
Als ik nu de auto goed door trek gaat dat heel lang erg goed.
Tot hij opeens bij het opbouwen van de turbo druk gaat klappen.
Dus echt continu gas dicht gas open gas dicht gas open.
Zo erg da het je bijna een wiplash oplevert.
Ook als je hem dan onbelast ff de begrenzer in trapt en hij bouwt druk op klapt hij hem telkens dicht open. (nee niet gewoon het overslaan van de begrenzer)
Motor uit en motor weer aan en het is weg.....
Om dan na een paar keer goed door trekken weer te verschijnen.
Is er iemand hier met meer verstand van dit Volvo blok?
Of iemand die dit probleem herkent?
En dan wou ik nog weten of het hoort dat hij tot de 4000 toeren maar halve druk opbouwt en dan bij de 4000 je voelt dat je in je stoel gedrukt word en hij wel volle turbodruk krijgt?
Nou ik hoop dat iemand mij wat wijzer kan maken
R19 16V '91
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zelfde probleem gehad met een schroefset onder mijn 19 16V, met inveren kwam de veer tegen de veerpoot en na 40x veren was de schroefdraad weg. Uiteindelijk nooit opgelost en de zooi teruggestuurd en geld terug. De KW setjes hebben een conische veer en dat schijnt wel goed te gaan.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
@ Jeff: Volgens mij heeft de Volvo motor een elektronische turboregeling. Als dat kastje kapot is dan krijg je dit soort symptomen. Dit kastje hangt bij de Volvo 480 aan het schutbord in de motorruimte.
Ik kan even niet meer op de juiste benaming komen.
Ik kan even niet meer op de juiste benaming komen.
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
Ronald,
GAZ zelf zegt de OEM topmounts te gebruiken. Volgens hen gebruiken ze een grotere veer in Diameter om het wrijven tegen de schroefdraad tegen te gaan ...
zullen zien zeker ...
GAZ zelf zegt de OEM topmounts te gebruiken. Volgens hen gebruiken ze een grotere veer in Diameter om het wrijven tegen de schroefdraad tegen te gaan ...
zullen zien zeker ...
Waarschijnlijk is dat kastje niet stuk maar gaat ie in de overduk begrenzing
vraag sieger maar eens hier die weet veel van die kastjes af.
vraag sieger maar eens hier die weet veel van die kastjes af.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: wo 31 jul 2013 15:11
- Locatie: belgium
hej ik ben simon ik ben opzoek naar een renault 19 motor om in mijn r 5 te leggen kan iemand mij helpen ?
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: wo 31 jul 2013 15:11
- Locatie: belgium
Een die zonder al teveel aan passingen in een r 5 past codes ofzo weet ik niet veel
Een snellere motor of een zuinige? Ik vrees dat je je dan toch moet gaan verdiepen in motorcodes. En is in hoeverre is dit toegestaan in België?
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
Niet, maar zolang ze het niet zien mag alles ....
Nuja als het een R5 is zal hij misschien op Oldtimer platen staan wat wil zeggen dat ze niet meer gekeurd moeten worden (en dan mag dus echt alles)
Nuja als het een R5 is zal hij misschien op Oldtimer platen staan wat wil zeggen dat ze niet meer gekeurd moeten worden (en dan mag dus echt alles)
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: wo 31 jul 2013 15:11
- Locatie: belgium
in belgië mag alles zolang ze het niet zien dus het plan is om hem op o-platen te zetten en dan 1 maal naar de keuring (apk) te rijden en dan die 1.8 er in te leggen dus vooral sneller ik heb er nu een 1.4 8v in liggen met dubbele carbu
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
Iemand een idee waar ik de R19 16V topmounts nog kan krijgen ?
Dan spreek ik over de originele, zijnde:
http://www.piecesvoitures.com/pieces-de ... gn=produit
Bovengenoemde site levert niet buiten Frankrijk en Renault belgie levert deze niet meer. Enkel nog de "gewone":
http://www.winparts.nl/cached/0a/0a5685 ... 0bd7aa.jpg
Iemand een idee waar ik deze nog kan krijgen ?
Winparts niet, Renaultpartsdirect niet, ....
Schipping naar BE is wel een must.
Dan spreek ik over de originele, zijnde:
http://www.piecesvoitures.com/pieces-de ... gn=produit
Bovengenoemde site levert niet buiten Frankrijk en Renault belgie levert deze niet meer. Enkel nog de "gewone":
http://www.winparts.nl/cached/0a/0a5685 ... 0bd7aa.jpg
Iemand een idee waar ik deze nog kan krijgen ?
Winparts niet, Renaultpartsdirect niet, ....
Schipping naar BE is wel een must.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Stuur Xabre even een PM, die heeft een adresje waar je nog 19 16v topmounts kan krijgen.
Via Renault zelf (ook in Franrijk) zijn ze niet meer verkrijgbaar..
Via Renault zelf (ook in Franrijk) zijn ze niet meer verkrijgbaar..
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Op e-bay vind je ze ook nog http://www.ebay.de/sch/i.html?_sacat=0& ... 816&_rdc=1
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Baf. Wat een prijzen.
Zijn die dingen zeldzaam geworden of zo? Dan lijkt me een groupbuy best interessant om de prijs te drukken.
Voor 125 wil ik wel een setje
Zijn die dingen zeldzaam geworden of zo? Dan lijkt me een groupbuy best interessant om de prijs te drukken.
Voor 125 wil ik wel een setje
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Het is zo jammer dat ze allemaal scheuren (die van mij zijn - nog - heel, afkloppen )
Ze komen alleen in de R19 16V voor. Het lijkt me dat de schotel door een goede machinebankwerker is na te maken. uiteraard moet je dan de klinkers los maken en alleen dat deel namaken waar de schokbrekerstang aan zit. Maar een setje voor 120 euro, zoals de op e-bay.de lijkt me een redelijke prijs. http://www.ebay.de/itm/SNR-KB65519-Repa ... 981wt_1162
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Dat lijkt slechts een reparatie kit of niet?
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Hoe zit dit bij een megane I dan? Is dat niet te gebruiken? Volgens mij moet je alleen de gaatjes dan een stukje opschuiven.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ja dan schiet dat weinig op
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Ik vrees dat ik vanmiddag door het stel mechanisme van het koppelingspedaal van de 19 16v ben heen gegaan, heb de kabel net even los gehaald (kabel is overigens pas nieuw) en even beetje op en neer getrokken tussen de bak kant en bestuurders kant dat gaat prima dus iig geen breuk in de kabel.
Had geen zin de kabel helemaal uit de geleider te halen dus maar even zo gedaan om te kijken of er een breuk in zat.
Als ik het stelmechanisme indruk om zo de kabel te stellen dan doet ie het ook 1 keer goed daarna laat die de kabel gewoon weer los.
Nu heb ik wel eens vaker gelezen dat die stel mechanismes kapot willen gaan, neem aan dat Renault nogal vaak dezelfde heeft gebruikt in een boel modellen en dat iemand hier wel het onderdeel nummer heeft ?
Gok dat ik zoiets anders wel even bij de brezan kan halen morgen ?
Alvast bedankt!
Grtz,
Roald
Had geen zin de kabel helemaal uit de geleider te halen dus maar even zo gedaan om te kijken of er een breuk in zat.
Als ik het stelmechanisme indruk om zo de kabel te stellen dan doet ie het ook 1 keer goed daarna laat die de kabel gewoon weer los.
Nu heb ik wel eens vaker gelezen dat die stel mechanismes kapot willen gaan, neem aan dat Renault nogal vaak dezelfde heeft gebruikt in een boel modellen en dat iemand hier wel het onderdeel nummer heeft ?
Gok dat ik zoiets anders wel even bij de brezan kan halen morgen ?
Alvast bedankt!
Grtz,
Roald
Anything worth doing is worth doing right!.
als het pedaal het zelfde is als bij een clio dan heb ik nog een gloed nieuwe liggen met alle pinnetjes, beugeltjes en veertjes.
pm maar.
pm maar.
http://www.winparts.nl/708/motor/koppel ... ijstelling
zit ook in
RENAULT 11 (B/C37_) | 1983.03-1989.07
RENAULT 11 Box (S37_) | 1983.03-1989.07
RENAULT 19 I (B/C53_) | 1988.01-1992.12
RENAULT 19 I Box (S53_) | 1988.01-1992.12
RENAULT 19 I Cabriolet (D53_) | 1991.07-1992.04
RENAULT 19 I Chamade (L53_) | 1988.01-1992.12
RENAULT 19 II (B/C53_) | 1991.01-1995.12
RENAULT 19 II Box (S53_) | 1992.03-1995.12
RENAULT 19 II Cabriolet (D53_, 853_) | 1992.04-1996.06
RENAULT 19 II Chamade (L53_) | 1992.04-1995.12
RENAULT 9 (L42_) | 1981.09-1989.12
RENAULT CLIO I (B/C57_, 5/357_) | 1990.05-1998.09 RENAULT CLIO I Box (S57_) | 1991.01-1998.09
RENAULT TWINGO (C06_) | 1993.03-???
RENAULT TWINGO Box (S06_) | 1993.03-???
zit ook in
RENAULT 11 (B/C37_) | 1983.03-1989.07
RENAULT 11 Box (S37_) | 1983.03-1989.07
RENAULT 19 I (B/C53_) | 1988.01-1992.12
RENAULT 19 I Box (S53_) | 1988.01-1992.12
RENAULT 19 I Cabriolet (D53_) | 1991.07-1992.04
RENAULT 19 I Chamade (L53_) | 1988.01-1992.12
RENAULT 19 II (B/C53_) | 1991.01-1995.12
RENAULT 19 II Box (S53_) | 1992.03-1995.12
RENAULT 19 II Cabriolet (D53_, 853_) | 1992.04-1996.06
RENAULT 19 II Chamade (L53_) | 1992.04-1995.12
RENAULT 9 (L42_) | 1981.09-1989.12
RENAULT CLIO I (B/C57_, 5/357_) | 1990.05-1998.09 RENAULT CLIO I Box (S57_) | 1991.01-1998.09
RENAULT TWINGO (C06_) | 1993.03-???
RENAULT TWINGO Box (S06_) | 1993.03-???
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
@Geert thx maar ga straks even kijken of ze het bij de Brezan op voorraad hebben, moet hem snel weer aan het rijden hebben wilde morgen nog even gaan kijken bij de alpine rally van de CRS in kampen en voel er weinig voor om maandag met het OV naar m'n werk te gaan
@Jaqcues thx dat ik daar zelf niet ff ben opgekomen
@Jaqcues thx dat ik daar zelf niet ff ben opgekomen
Anything worth doing is worth doing right!.
Lijkt me helaas een dealer only onderdeel.