Mark 5T cup Megane

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Rijden jullie ook wel eens gelijk met de Saker Challenge? Dus dezelfde dag? Dan ga ik er eens op letten.

Nette tijden trouwens 2,09 (Y)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

kan je die op je die tijden ook ergens live op je laptop bekijken?

heb geen facebook namelijk.

sakers hebben een dag eerder gereden dacht ik.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Mooi verslag Mark (Y)
Je reed echt super gezien de niet optimale wegligging, knap hoor :worship: .

Inderdaad shit voor Martijn, die reed weer een persoonlijk record (2.01.324) en lag op een schitterende zesde plek tot kort voor het einde toen het blokje de geest gaf......... :-(

Het andere door BJS gesteunde talent, Raymon Hannink, won beide races in de toerwagenklasse met zijn toch wel verouderde Ibiza en reed een persoonlijk record van 2.05 en nog een beetje...... :)

Alweer een schitterende zonovergoten racedag met volle startvelden voorbij. Een aanrader voor iedereen om eens mee te beleven!
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Supergaaf Mark dat je gereden hebt (Y) Erg leuk verslag! Dit smaakt naar meer lijkt me :smile:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

mark 5t schreef:kan je die op je die tijden ook ergens live op je laptop bekijken?

heb geen facebook namelijk.

sakers hebben een dag eerder gereden dacht ik.
mark als je een eigen transponder hebt kan je ze op my laps bekijken.
Heb je die niet, dan kan je bij de dnrt kijken en dan uitslagen.

oops foute link, ff zoeken

nu de goede
http://www.raceresults.nu/Results/tabid ... 2013-05-04

Martijn reed 2.01,78
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Luco, Martijn kwalificeerde zich met 2.01.324 :)
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ow, ok, ik ga uit van raceronden, kwalificatie wordt normaal gesproken niet meegeteld voor records, maar blijft netjes.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

Super gedaan Mark (Y)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Nice ! (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ging idd lekker en er is nog zeker verbetering mogelijk wat betreft rondetijden.

het zit hem nu vooral vast op de rijstijl van de bestuurder en het onderstel.

we zien wel wat de toekomst brengt en hoeveel tijd ik heb om een en ander te realiseren.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
peternofx
Berichten: 232
Lid geworden op: zo 1 okt 2006 12:17

Top Mark!
Hulde dat je weer gereden hebt!

Wij gaan komende donderdag weer even oefenen op Assen :grin:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hee peter heb je die 16v as er al onder dan?

ga nu ook gewoon effe je licentie halen man!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Gaaf Mark! (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hee chrissie wanneer haal jij je licentie nu eens man.
is ook net iets voor jou dat racen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

chris heeft zijn licentie al mark, hij laat het enkel afweten bij het echte werk :p

heb je de licentie wel verlengd chris?? ;)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

wat een pussy he! :D
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Martijn Kool schreef:chris heeft zijn licentie al mark, hij laat het enkel afweten bij het echte werk :p

heb je de licentie wel verlengd chris?? ;)
Uiteraard. :p
mark 5t schreef:wat een pussy he! :D
Even te druk met andere dingen. Je kent het wel. :)

Mocht je het leuk vinden, hier vind je het verslag van die gave 2 dagen... :D
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik wist het wel was het effe vergeten in mijn enthousiasme.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

hey mark, tof man!

aan de Phone had je het over schade, laat eens zien? :(
En wanneer weer naar assen?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

bumper stuk door die BMW en de uitlaat compleet afgescheurd bij de middendemper.

de laatse 2 ronden waren niet fijn wat betreft geluid en gassen in de auto
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

iemand een schema voor het aansluiten van een remdrukbegrenzer in de auto om mijn achterremmen iets te knijpen.

auto is namerlijk wat licht van achteren bij fors aanremmen dus wil ik wat minder druk.

weet alleen niet hoe dat moet ivm de dubbelle leidingen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

mark 5t schreef:iemand een schema voor het aansluiten van een remdrukbegrenzer in de auto om mijn achterremmen iets te knijpen.

auto is namerlijk wat licht van achteren bij fors aanremmen dus wil ik wat minder druk.

weet alleen niet hoe dat moet ivm de dubbelle leidingen.
Je moet sowieso andere remleidingen naar achter trekken.

De meeste mensen bouwen het om naar 1 remleiding naar achteren
Dus met een t stukje boven de achteras om naar de achterremklauwen te gaan, en dan 1 aansluiting op de hoofdremcilinder afgedopt.



Met een clio 2 cup remverdeler kun je eventueel wel 2 leidingen naar achter gebruiken.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik zat zelf te denken om de 2 leidingen die naar achter lopen door de auto heen te maken en hier 2 T stukken tussen te maken dus 1 voor de regelaar en 1 achter de regelaar.

is dit goed?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Lijkt mij niet! Jij rijdt toch ook wel eens over de snelweg waarbij je moet ritsen?

Eén leiding vanuit je hoofdremcilinder, deze gaat naar je verdeler. Vanuit je verdeler 1 leding naar een t-stuk. Vanuit daar kan je de rechter en linker klauw voeden.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Zo dus, afgezien van de handrem. :beer:

[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... C00733.jpg[/img]
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

waauw, gaaf ant. :)
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Is niet van mij he ;-) , Was van mij .. Spijt, ja natuurlijk maar de clio begint weer ergens op te lijken.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

snap het systeem antoine echter kom ik niet op de openbare weg. :D

je dopt dus 1 remleiding af bij je HRC?
en welke dop je dan af?

clio heeft toch 2 leidingen naar achter.

vandaar mijn idee met de 2 T-stukken.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Of gewoon twee remdrukverdelers, kan je links en rechts onafhankelijk regelen :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ja dat zou natuurlijk het mooiste zijn echter wel weer ingewikkelder en niet effe snel onder het rijden aan te passen.

blijf dus nog steeds op het enkele systeem hangen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

1 van de 2 aansluitingen voor achter afdoppen. Daarna leiding trekken naar achter. Bij de stoelen koppel je er een remdrukverdeler tussen en net voordat je weer verdwijnt door de bodem een t-stuk.

@ Luco, ga jij dat maken op je 5je? :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

maakt het nog uit welke je afdopt?

en als je 1 leiding afdopt dan heb je toch al een 50% reductie op je beide achterklauwen ?

of zie ik dit verkeerd?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Luco, dat maakt toch niets uit? Waarom zal er een reductie van 50 % komen als je de leidingen niet groter gaat maken?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

als je normaal remt door 2 leidingen heeft elke remklauw dus zijn eigen voeding en hoeveelheid olie.

ga je nu 2 klauwen voeden door maar 1 leiding dan wordt er dus 50% minder olie verpompt terwijl het wel naar 2 klauwcilinders gaat.

effe op de boerenverstand manier beredeneerd.

misschien zit ik fout zo ja schiet me lek.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Je leidingen zitten toch vol olie, dus of je nu 1 of twee leidingen hebt maakt toch niks uit.
je blijft net zoveel verpompen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie