versnellingsbak

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
norman prinsen
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 8 feb 2009 21:33

Hallo

Ik had een vraagje kun je de versnellingsbak van een clip Williams ok gebruiken op de r5. Gtt ??? Of moet je dan een hoop aanpassen??

M.vr.gr Norman
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

past hoor, alleen je kilometer teller werk niet, dan moet je of de bak ombouwen (niet eenvoudig) of een tellerbak uit een gte gebruiken. Je kunt vast ook wel een andere tellerbak gebruiken 19 16V maar aansluitingen zijn vast een stuk anders.

Ook is de eindoverbrenging een stuk lager en daar door is je toerental bij 120Kmh een stuk hoger en dus hoger verbruik.

als je iets meer vermogen draait als origineel dan kun je gewoon een r5 bak blijven gebruiken. Er komen hier op de site echt niet veel vragen over en gtt bak voorbij. Meestal clio en 19 16V.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

past er zo achter, je hebt dan alleen geen electronische telleraandrijving meer....
norman prinsen
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 8 feb 2009 21:33

Ja wat bedoel je met iets meer vermogen?? Ik wou na de 1,4bar op aan en scherpe nokkenas enz. Ja als de originele bak dat kan hebben is het goed dan krijgt die een revisie vandaar dat ik dat vraag
r5alpine
Berichten: 324
Lid geworden op: za 9 jul 2005 11:57
Locatie: emmen
Contacteer:

Heb nog wel een bak van een 11 turbo
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Je hoeft echt niet meteen een andere bak te monteren, zorg eerst dat je GT fatsoenlijk laat draaien op 1.4 bar, dat is al een uitdaging! Mark5t die heeft ook een standaard bak op zijn r5 en die draaide ook op 1.2 bar en had iets van 160Pk aan de wielen. die bak hield dat prima, zijn cilinder bus stopte er eerder mee.

Dus maak je setup compleet, afstellen en eerst gaan rijden. Mocht de versnellingsbak dat geweld niet aankunnen kan je een normale bak laten versterken, dat is qua ombouw het eenvoudigste.

Een een R11 turbo versnellings bak is ook een jb3, die is wel ietsje anders is dan een normale GTT bak, maar ook niet zo dat die opeens 100Nm meer aankan dan en GT bak. (F)
norman prinsen
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 8 feb 2009 21:33

Ok nou heel erg bedankt vóór de info ik kon namelijk een Williams bak op de kop tikken en ik had het eerde gehoord en gelezen dat die wel eens gebruikt wert vandaar . Maar dan laat ik die mooi liggen. ja het blok gaat nog helemaal uit elkaar vóór revisie met de nodige aanpassingen. ik draaide 1 bar tot de turbo er mee op hield en olie lekte en de koppakking er ok nog bij uit drukte :p maar verde ok nog heel veel werk aan de auto zelf de vorige eigenaren waren er helaats niet zo zuinig mee. Nogmaals heel erg bedankt!!!
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

houd je ook een projecten topic bij? dat is een ideale plek om vragen en informatie te posten! en wij vinden het natuurlijk ook heel leuk om mee te kijken en om onze meningen te delen met een ieder die ze niet en wel willen horen/lezen!
:grin:
Plaats reactie