Adinsx: Mégane IV Estate GT205 & Clio IV Estate TCe90

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Zo, dat ging allemaal even wat sneller als gedacht zeg.

Wellicht bij sommigen al bekend, maar vanwege een nieuwe functie moet/mag ik aan de lease.
Sommigen weten ook dat ik bij een Autotechnisch Vakblad werk als redacteur, maar voor mijn vakantie werd ik gevraagd voor een andere functie.
Per 1 mei start ik als Hoofdredacteur, en lease hoort daar bij.
Daarnaast meer zakelijke kilometers en dat is met de RS niet te doen.
Op de 10k zakelijk afgelopen jaar legde ik al behoorlijk bij wat dat betreft.

Oftewel, de afgelopen weken vele afwegingen gemaakt.
Lease alleen zakelijk rijden en de RS erbij houden. Nadeel: kilometers bijhouden, en geen flexibiliteit om voor of na het werk even langs ouders o.i.d. te rijden.

Twingo II weg doen en de RS houden voor m'n vriendin was ook een optie, maar m'n vriendin vindt de RS niks voor dagelijks woon-werk. Zeker niet met parkeren in de parkeergarage, daarnaast is en blijft het een dure auto t.o.v. de Twingo II.

Kortgezegd, enige tijd geleden de knoop doorgehakt. De RS moest in de verkoop. Nu verliep dat bijzonder vlot. Vorige week de auto op MP gezet tegen een scherpe prijs, en gistermiddag de auto al verkocht aan een liefhebber.

Nog een laatste blik gistermiddag en dat was het dan...
[img]https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 2033_n.jpg[/img]


En tja, dat is nu even een leeg gevoel.
Per 1 mei krijgen we een voorloopauto uit de pool, en de lease is eigenlijk zo goed al bepaald.

Het moest sowieso een station worden vanwege de toekomstige plannen voor de komende 5 jaar. Uiteraard even gekeken naar de Estate GT220, maar 500,- netto in de maand aftikken aan bijtelling+eigen bijdrage wordt je niet vrolijk van. :(
Dan de GT TCe190 maar, maar ook dat valt tegen. Dus tja, dan maak je de keus om serieus te gaan downsizen maar ook serieus geld over te houden elke maand die in een prima potje kan.

Vanwege een halvering van de eigen bijdrage voor privé gebruik bij een bijtellingscategorie van 14 of 20% in de laatste categorie gaan zoeken. Ik moet benzine, en nu kwam Renault met het nieuws dat er een nieuwe TCe130 aan zat te komen met 20% bijtelling. Mooi dacht ik, een 1.4 TCe overleven we nog wel...
Nou niet dus, want het is een gepeperde 1.2 TCe. Hoezo downsizing :p...

Maar 130pk en 205 Nm redden we ons dan ook wel mee.
Vanzelfsprekend dan wel de GTline, en gezien het leasebudget best behoorlijk is ook meteen maar met alle nuttige opties.

Pack xenon (bi-xenon, meesturend)
Pack Lumiere (panoramadak, extra getinte ramen achter)
Verwarmde stoelen
Bose radio
Kaart Europa
Automatische handrem (wat is die pook anders lelijk)
Hill-start-assist

Opties als bandenspanningsbewaking, bagagenet acht ik niet noodzakelijk, dus die vinken we niet aan.
Verder wel een afneembare trekhaak en TomTom live Service die prima in de 1000,- check van Renault passen.

Dan nog de kleur...
[img]http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8481_n.jpg[/img]

Zwart wilde ik niet meer, je ziet er werkelijk alles op. Daarnaast komen de sportieve lijnen in de voorbumper er niet mooi uit.
Ik neigde ontzettend naar blauw, maar toen ik het daadwerkelijk op een Estate zag twijfelde ik toch weer. Ja, de keus ligt nu bij Blanc Nacré, een parelmoer witte kleur.

Bovenstaande staat aardig vast, maar het leasebudget laat meer toe als accessoires zonder dat de bijtelling oploopt. Dus opzoek naar nuttige aanvullingen, en daar zit nog wat twijfel.

Ik heb nu de 18" GT velgen er bij op laten zetten met inruil van de 17" zomerbanden. (originele 17" velgen komen winterbanden op).
Met de GT velgen ziet het er ongeveer zo uit:
[img]http://imganuncios.mitula.net/renault_m ... 266325.jpg[/img]
[img]http://farm8.staticflickr.com/7224/7214 ... 3b22_c.jpg[/img]
*zonder dakkoffer uiteraard*

18" RS velgen kan overigens ook nog, maar dan zijn er spacers nodig.
[img]http://i771.photobucket.com/albums/xx35 ... be9cf8.jpg[/img]
[img]http://i771.photobucket.com/albums/xx35 ... 1b926d.jpg[/img]

Maar 18" werd me door pa weer afgeraden vanwege het snel cuppen achter. Twijfels dus... Ook vanwege de ielig ogende remschijf/klauw bij 18" ;)
Een andere optie is namelijk standkachel te laten inbouwen... Dat vergt alleen nog even wat meer uitzoekwerk. Iemand hier bekend mee???

Al met al zit bestelling van het leasehok nog even vast op dat Renault NL deze toevoegt aan de module van Leaseplan. De TCe130 is daar nog niet te configureren. Dan nog even zelf wat knopen doorhakken m.b.t. 18" of standkachel, en dan kunnen we bestellen met mogelijke levering ergens in juni.


Omdat de RS gister verkocht is ben ik dus even autoloos, maar ook dat komt goed. Maandag even een leenauto, maar vanaf donderdag rijden we een ouderwetse Kangoo automaat tot 1 mei. Afzien en even lekker back-to-basic. (0)

En hoe zit het met dat RS-virus dan?
Nou dat moet even op een lager pitje, al is plannen maken altijd leuk. Twingo II er over een paar jaar uit voor een Clio IV RS bijvoorbeeld. Maarja, plannen hè, dat werkt bij mij niet zo. (0)


Als iemand me info kan geven over inbouw van standkachel en de kosten daar ongeveer van hoor ik het graag. Andere tips qua accessoires zijn ook altijd welkom. Ik kan nog ongeveer 2.5k aan accessoires shoppen om binnen leasenorm te blijven. 18" GT + banden kosten 1700,- met inruil van 17" zomerbanden.
Laatst gewijzigd door Adinsx op do 15 feb 2018 10:09, 28 keer totaal gewijzigd.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

Gefeliciteerd met de verkoop. Goed om te zien dat je er zoveel werk van maakt, die leaseauto. Je bent autogek, of je bent het niet. Leuk om te lezen, dat enthousiasme. (Y)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Wel een begrijpelijke keuze zo, ik zou het niet anders doen denk ik. Wel super natuurlijk dat je je RS zo snel kwijt bent in deze tijd, gaan we de auto hier weer terug zien?

Als je je gaat vervelen met je één-punt-twee kan je natuurlijk altijd nog voor de fun een Clio RS uit 2002 ofzo erbij kopen, die kosten ook de wereld niet meer. Met het geld dat je overhoud aan bijtelling kan je mooi af en toe het circuit op dan :beer:
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Mooi dat de rs zo snel verkocht is. De r26 is denk ik toch meer in trek dan de r25 (pff 5 maanden :( )

En je leaert zal ook wel leuk zijn denk ik hoor. Een gtline blijf ik een prachtige wagen vinden. Al word je er op de weg wel mee dood gegooid :lol:
Liever dat dan het vw spul :p

Sterkte met de kangoo (Y)

Waarom ruil je de Twingo II niet in voor een Twingo RS? Heb je meteen wat leuk voor erbij en het is maar iets duurder als de huidige twingo :D
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Mooie leasert ! Blanc nacre is echt een super kleur (als de zon schijnt ;-) ) Als de zon niet schijnt is hij "gewoon" wit namelijk, maar heb er zelf absoluut geen spijt van !

Heb je al contact gehad met Leaseplan over je ruilplannen naar 18 " ? even los ervan of het past binnen dat accessoire budget, bij toekomstige bandenwissels moet er ook een 18 " bandje worden vervangen en dat kan duurder uitvallen van een 17 " gok ik zo. RS wielen staan er wel mooi onder trouwens !

Hou er ook rekening mee dat bij de bose radio de vloer bij de bijrijder een cm of 6 hoger is en de bijrijder ook altijd de bass voelt via de vloer. Zat zelf op de bijrijdersstoel bij mij van de week en viel gelijk op.

Automatische handrem is ook een mooie optie, is de middenconsole mooi opgeruimd. Je moet alleen wel altijd parkeren met de handrem, ben benieuwd hoe dat gaat in de winter straks. Het niet erop zetten wordt afgestraft met een flink luid piepsignaal en een rood scherm op het dashboard ;-) Die treksjaak is inderdaad de meest gebruikte uitputting van de cheque van Renault, ikzelf heb er een set winterwielen voor gekocht. Zelfde als van de GT line, maar dan in het hoogglans zwart (monaco gp uitvoering).
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

heeft 18 inch geen invloed op die 14%?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Het is een 20% auto, en nee heeft geen invloed :D
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Allepinie schreef:Gefeliciteerd met de verkoop. Goed om te zien dat je er zoveel werk van maakt, die leaseauto. Je bent autogek, of je bent het niet. Leuk om te lezen, dat enthousiasme. (Y)
Thanks. En inderdaad er is al veel uitzoekwerk gedaan. Ik heb zelfs nog gekeken naar een A3 Sportback. Omdat de restwaarde hoger is en dus de leaseprijs lager, kon ik die ook erg dik aankleden.
Een CLA, 3-serie hebben ook de revu gepasseerd, maar met het oog op de komende jaren is een station handiger. Ahum. ;)

Sowieso ligt Renault me dichterbij, maar wellicht kijken we over 4 jaar naar iets anders dan het wybertje.
DennisT schreef:Wel een begrijpelijke keuze zo, ik zou het niet anders doen denk ik. Wel super natuurlijk dat je je RS zo snel kwijt bent in deze tijd, gaan we de auto hier weer terug zien?

Als je je gaat vervelen met je één-punt-twee kan je natuurlijk altijd nog voor de fun een Clio RS uit 2002 ofzo erbij kopen, die kosten ook de wereld niet meer. Met het geld dat je overhoud aan bijtelling kan je mooi af en toe het circuit op dan :beer:
Absoluut erg prettig om hem kwijt te zijn. Was dat niet het geval dan had ik de leaseauto zakelijk moeten rijden en dus ook de rest van het jaar zakelijk. Stiekem dacht ik er wel over na, nog heerlijk de RS erbij houden, maar dit is wel de beste en goedkoopste oplossing.
Daarnaast geen zorgen meer over onderhoud, brandstof (tankpas voor EU), etc. etc. Nee, het is niet verkeerd.

En inderdaad, zo'n II RS kost niet zoveel meer. Wie weet kunnen we de circuithobby weer eens oppakken, alleen denk ik dat het aan tijd gaat ontbreken. Een 40-urige werkweek is er niet meer bij verwacht ik.


Patrick RS schreef:Mooi dat de rs zo snel verkocht is. De r26 is denk ik toch meer in trek dan de r25 (pff 5 maanden :( )

En je leaert zal ook wel leuk zijn denk ik hoor. Een gtline blijf ik een prachtige wagen vinden. Al word je er op de weg wel mee dood gegooid :lol:
Liever dat dan het vw spul :p

Sterkte met de kangoo (Y)

Waarom ruil je de Twingo II niet in voor een Twingo RS? Heb je meteen wat leuk voor erbij en het is maar iets duurder als de huidige twingo :D
Weekje en weg was ie. Topverkoper hier ;)
Nee, het zal te maken hebben gehad met enerzijds de scherpe prijs, anderzijds dat ie van een liefhebber was en relatief jong met groot onderhoud achter de rug. De nieuwe eigenaar heeft een Clio II RS, maar is niet erg actief op fora e.d. Maar wellicht komt ie nog eens naar een meeting.

Twingo RS al even kort benoemd hier, maar ik denk dat een oog op een Clio IV RS houden verstandiger is. Broertje wil over een tijdje de Twingo II graag overnemen nadat hij toen wij drie weken in Thailand zaten de Twingo tot zijn beschikking had met dat koude weer.

Jacob Priem schreef:Mooie leasert ! Blanc nacre is echt een super kleur (als de zon schijnt ;-) ) Als de zon niet schijnt is hij "gewoon" wit namelijk, maar heb er zelf absoluut geen spijt van !

Heb je al contact gehad met Leaseplan over je ruilplannen naar 18 " ? even los ervan of het past binnen dat accessoire budget, bij toekomstige bandenwissels moet er ook een 18 " bandje worden vervangen en dat kan duurder uitvallen van een 17 " gok ik zo. RS wielen staan er wel mooi onder trouwens !

Hou er ook rekening mee dat bij de bose radio de vloer bij de bijrijder een cm of 6 hoger is en de bijrijder ook altijd de bass voelt via de vloer. Zat zelf op de bijrijdersstoel bij mij van de week en viel gelijk op.

Automatische handrem is ook een mooie optie, is de middenconsole mooi opgeruimd. Je moet alleen wel altijd parkeren met de handrem, ben benieuwd hoe dat gaat in de winter straks. Het niet erop zetten wordt afgestraft met een flink luid piepsignaal en een rood scherm op het dashboard ;-) Die treksjaak is inderdaad de meest gebruikte uitputting van de cheque van Renault, ikzelf heb er een set winterwielen voor gekocht. Zelfde als van de GT line, maar dan in het hoogglans zwart (monaco gp uitvoering).
Ik ben heel benieuwd hoe de kleur gaat worden. Kan er maar weinig foto's van vinden.

Ik heb een uurtje met Leaseplan aan de telefoon gehangen om alles door te nemen. Ik wil namelijk ook niet naar zo'n bandenboer om de banden te laten wisselen. Dat doe ik liever zelf met een setje ipv de band omslaan op de velg.

18" toevoegen en dus ook bandenmaatje 225/40 scheelt maar heel weinig. Volgens mij een toeslag van exact 9,64%.
De winterbanden komen dan om de originele 17" GTline wielen. Daarna mag ik zelf wisselen in lente en herfst.

Dat de vloer omhoog komt bij BOSE kwam ik laatste ook achter ja. Het zit iets lastiger voor de passagier (sowieso stom dat die stoel niet in hoogte verstelbaar is...), maar het geluid is dermate beter dat ik het sowieso neem.

De auto parkeren in de versnelling kan dus niet? Hmm... nouja, zien we dan wel. Sowieso überhaupt nog niet gereden met een GTline, dat moet ik nog maar ff inplannen.

Jij had de Coupé toch?

Luco/Alpine-racer schreef:heeft 18 inch geen invloed op die 14%?
Ivo schreef:Het is een 20% auto, en nee heeft geen invloed :D
Eh dat dus. Bijtelling gaat alleen over de auto hoe die af-fabriek komt. De 18" komt achteraf, net als wat andere dingen. Tellen dus wel mee in de leaseprijs, maar zijn voor mij niet duurder omdat ik alleen bijtelling + eigen bijdrage privégebruik betaal.


Alleen is er dus nog twijfel omdat m'n pa het afraad omdat ze redelijk wat leaserijders terugkrijgen met hobbelende achterbanden... Standkachel is daarnaast ook een fijne optie, maar dan zit ik weer dat die banden op de velg omgeslagen moeten worden in de herst en lente. Daar heb ik ook geen trek in.

Kortgezegd, de komende tijd ga ik alles nog even (laten) uitzoeken m.b.t. standkachelkosten etc...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

zou verboden moeten, die vorm van belastingontduiking. Net zoals chippen van een 14/20 auto (N)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Tom schreef:zou verboden moeten, die vorm van belastingontduiking. Net zoals chippen van een 14/20 auto (N)
Ja, ach, als de regeltjes het toelaten dan ben je stom als je er geen gebruik van maakt.
Het enige wat gaat gebeuren is dat als het teveel gebeurd de regering gewoon weer wat regeltjes terugdraait en men weer meer moet gaan bijbetalen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Natuurlijk klopt het niet, maar als toekomstig leaserijder vind ik het dan ook niet kloppen dat je vier of vijf jaar bijtelling betaald over de nieuwwaarde.

Maargoed ik klaag niet, voor 300 netto (420 als ik wegvallen woonwerkvergoeding mee tel) rij ik zorgeloos rond. Moet alleen genoegen nemen met wat minder power, maar dat regelen we wel weer met een privéhok tzt ipv de Twingo II
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Adinsx schreef:Natuurlijk klopt het niet, maar als toekomstig leaserijder vind ik het dan ook niet kloppen dat je vier of vijf jaar bijtelling betaald over de nieuwwaarde.
Dan heb je nog mazzel, als ik met de patrol prive wil rijden betaal ik ook bijtelling over de nieuwwaarde en die is 13 jaar oud, maar je de auto is en blijft een melkkoe.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

nog effe dan, 15 is de toch de grens?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Tom schreef:nog effe dan, 15 is de toch de grens?
Ja dan 35% over dagwaarde
die is dan 1500 euro :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Adinsx schreef: Ik ben heel benieuwd hoe de kleur gaat worden. Kan er maar weinig foto's van vinden.

Ik heb een uurtje met Leaseplan aan de telefoon gehangen om alles door te nemen. Ik wil namelijk ook niet naar zo'n bandenboer om de banden te laten wisselen. Dat doe ik liever zelf met een setje ipv de band omslaan op de velg.

18" toevoegen en dus ook bandenmaatje 225/40 scheelt maar heel weinig. Volgens mij een toeslag van exact 9,64%.
De winterbanden komen dan om de originele 17" GTline wielen. Daarna mag ik zelf wisselen in lente en herfst.

Dat de vloer omhoog komt bij BOSE kwam ik laatste ook achter ja. Het zit iets lastiger voor de passagier (sowieso stom dat die stoel niet in hoogte verstelbaar is...), maar het geluid is dermate beter dat ik het sowieso neem.

De auto parkeren in de versnelling kan dus niet? Hmm... nouja, zien we dan wel. Sowieso überhaupt nog niet gereden met een GTline, dat moet ik nog maar ff inplannen.

Jij had de Coupé toch?
De zon schijnt hier nu lekker, zal zo eens kijken of ik er een paar foto's van kan maken.

Wel lekker flexibel van Leaseplan ! (Y) Onze leasemaatschappij is totaal niet flexibel daarin.

Ik dacht dat de passagiersstoel wel in hoogte is te verstellen hoor, zal zo eens kijken voor de zekerheid. Je kan hem wel in de versnelling parkeren natuurlijk, maar de handrem staat er ook op (of niet doen en dan die irritante piep en foutmelding voor lief nemen). Misschien dat het te omzeilen is, heb daar nog niet naar gezocht.

Yep, ik heb de coupe.
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Passagiersstoel is ook in hoogte te verstellen zag ik net.

Hier nog een paar foto's van de kleur, de zon wil maar niet echt fel doorzetten.

[img]http://imageshack.us/a/img89/2576/blanc6.jpg[/img]


[img]http://imageshack.us/a/img600/993/blanc5.jpg[/img]


[img]http://imageshack.us/a/img705/3554/blanc4n.jpg[/img]


[img]http://imageshack.us/a/img819/1731/blanc3c.jpg[/img]


[img]http://imageshack.us/a/img822/9200/blanc1.jpg[/img]
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Ik heb een Laguna 3 gereden als lease-auto en die trok de handrem automatisch aan als ik de motor uitzette.. Doet deze dat niet dan?
Mrtn = Maarten
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Jacob Priem schreef: Wel lekker flexibel van Leaseplan ! (Y) Onze leasemaatschappij is totaal niet flexibel daarin.
Dat viel me ook mee. Ik had ook een autoliefhebber aan de lijn van Leaseplan, dus dat schakelde makkelijk. Hij rekende alles even direct online door en dat viel dus best mee. Zeker omdat hij rekende met 2200 euro, en ik nu een offerteprijs van 1668 heb liggen voor 18" GT + banden met inruil van de 17" zomerbanden.
Misschien past een standkachel er alsnog bij in :p

Jacob Priem schreef:Passagiersstoel is ook in hoogte te verstellen zag ik net.

Hier nog een paar foto's van de kleur, de zon wil maar niet echt fel doorzetten.
Ja de kleur blijft toch echt mooi. Daarnaast blijf ik toch de auto wel wassen elke week / twee weken. Dus die zon moet maar gewoon vaak schijnen.

Hoogteverstelling stoel is sinds 2013 vervallen meen ik. Dat is zó jammer. Eens kijken of daar nog iets op aan te passen valt.

Mrtn schreef:Ik heb een Laguna 3 gereden als lease-auto en die trok de handrem automatisch aan als ik de motor uitzette.. Doet deze dat niet dan?
I don't now. Jacob vast wel? ;)


Verder ontopic:
Tijdelijk vervoer t/m donderdag...

[img]http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 1571_n.jpg[/img]

Pluspuntje voor het 1.5 dCi blok dat er lekker aan sleurt. (Y)
Minpuntje voor het naar mijn gevoel veel te soepele onderstel en wat kale uitvoering op 16".
Maargoed dat we voor een GTline+18" gaan.


Valt wel vies tegen, 265pk naar 110pk. Heerlijk downsizen. Vanaf donderdag zelfs naar een ouderwetse Kangoo automaat. Maar die mag ik gratis lenen tot 1 mei. Niet klagen dus...

Dat hele uitzoekwerk van een nieuwe auto bevalt me tot nu toe wel. En we krijgen er best wat moois voor terug, als alles goed gaat.

Overigens Jacob, komt de GTline standaard met fatsoenlijke vloermatten?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Adinsx schreef:Valt wel vies tegen, 265pk naar 110pk. Heerlijk downsizen.
Geloof er niks van ;-)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Dat mag :p Ik wel. :smoke:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
derbimarcel
Berichten: 844
Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
Car: Clio 16V 2.0
Locatie: Tinte

Spot ik even een bekende Megane RS op me werk (Y)

Is inderdaad een Renault liefhebber die hem nu heeft.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Mrtn schreef:Ik heb een Laguna 3 gereden als lease-auto en die trok de handrem automatisch aan als ik de motor uitzette.. Doet deze dat niet dan?
Je kan de handrem ook weer uitzetten voordat je uitstapt. Maar ideaal is dat natuurlijk niet, zeker niet gezien de melding/piep.

Er liggen matten in ja :p , weet niet wat je precies bedoeld met "fatsoenlijke matten"? Wel irritant dat de mat best makkelijk is te verschuiven (en dan weer in de weg zit bij je koppelingspedaal), moet er nog eens wat extra klemmetjes bijplaatsen.

Leuk toch zo'n Kangoo ? Des te meer geniet je straks van de GT-line ;-) :lol:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

als er iets irritant is dan is het wel zo'n bemoeizuchtige handrem die constant zichzelf erop zet (N)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Ik heb in mijn gt-line ook een conventionele handrem. Heb een paar keer met zo'n automatische handrem gereden maar vond het niets en het kost ook nog een 200 euros. In de sneeuw afgelopen winter heb ik er veel plezier van gehad :). Voermatten is trouwens niet veel speciaals, maar schuift iig niet onder het koppelingspedaal.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Tom schreef:zou verboden moeten, die vorm van belastingontduiking. Net zoals chippen van een 14/20 auto (N)
Maakt in mijn geval geen ene drol uit!....hahaha ( boer met kiespijn ) ;-)
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
coupe16v
Berichten: 610
Lid geworden op: vr 13 jun 2008 17:21
Contacteer:

Ik vind die handrem ideaal.
Parkeer dagelijks tegen een dijk, en dan is het erg makkelijk. auto starten en wegrijden. Hoef voor de rest niks te doen.
Enige nadeel is dat je eraan gewend raakt en het bij andere auto's vergeet, :D
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

De Expression 1.5 dCi die ik nu een paar dagen mee heb heeft ook een normale handrem, en daar was ik heel snel klaar mee. Niet alleen zit ie lelijk ingebouwd, maar ik vind het gewoon niet handig.
Sowieso mis ik handigheidjes als handsfree, en wat is die standaard radio belabbert. (N)

Overigens aan de GTline rijders. Hoe is dat onderstel t.o.v. een RS? Ik neem aan wat softer? Met de 18" GT wielen die ik erop wil hebben moet de auto namelijk nog steeds wat softer blijven als de RS die net weg is, omdat het veel kilometersvreten wordt.

@Jacob
Dat wordt inderdaad 'genieten' in de Kangoo en uitkijken naar de GTline.
Vernam gister dat eind volgende week de TCe130 bij de leasemij's bekend moeten zijn. Dus eerste week mei bestellen, en dan levering eind juni.

Nu nog achterhalen welk hok uit de pool ik vanaf 1 mei moet gaan rijden. Er staat in ieder geval geen wyber.

@Derbimarcel
Haha, nu al weer gespot. Klopt, de nieuwe eigenaar beloofde me er zuinig op te zijn :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

M'n nieuwe leenhok: :p

Afbeelding

1.4 Automaat (0)

Gistermiddag de offerte voor de leasert doorgenomen.
Alles blijft redelijk zoals het was, alleen nog even luxe kentekenplaten, slotbouten en draaibare bagagemat toegevoegd.

@Jacob
Hoogte verstelbare stoel passagier vervalt in de Estate helaas. Dat is wel k.u.t. omdat door de BOSE de vloer inderdaad 6cm omhoog komt. Ideaal zit het niet, maar ach, ik zit toch aan de andere kant.

Verder de 18" GT wielen met 225/40/18 Michelin banden, en op de originele 17" komen eind van het jaar de winterbanden.


Inmiddels ook bericht van Leaseplan dat begin volgende week de auto te calculeren moet zijn. Dus hopelijk voor eind volgende week bestellen. Met wat mazzel is levering in juni dan nog mogelijk...

Edit: Hm... nu bestellen is levering week 29 = half juli. |:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Wat is dat nou weer voor onzin dat je die stoel niet kunt verstellen? Er is NIETS zo irritant in een auto als te hoog zitten (N)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Bestuurdersstoel gelukkig wel, passagiersstoel niet, alleen i.c.m. volledig two-tone lederen interieur, maar dat ziet er zo uit en is niet echt mijn ding:

[img]http://www5.picturepush.com/photo/a/903 ... 037623.jpg[/img]

De coupé van Jacob heeft het dan weer wel, dus wellicht komt dat door de carrosserievorm... Wazige sjit allemaal.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Kleine update:

De voorloper per 1 mei wordt een Ford C-Max 2.0-16v Ghia die ik tot 31 juli ga rijden. Even een tijdje 'vreemdgaan' dus. (0)
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 082843.jpg[/img]


Verder weinig nieuws, want de GTline TCe130 is nog steeds niet te calculeren bij Leaseplan. (N)
Planning is nog altijd deze week de bestelling rond maken, want anders wordt het pas levering laat juli of augustus, en dan zitten we met het probleem dat Renault de vakantieperiode in gaat. En dan kon het maar zo september worden.

Vooralsnog 'genieten' we van de Kangaroe :D
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
ericon
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 20:17
Car: Meg RS225 + diversen

Das geen straf hoor die Ford, superfijne auto (Y)
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Jacob Priem schreef: Wel irritant dat de mat best makkelijk is te verschuiven (en dan weer in de weg zit bij je koppelingspedaal), moet er nog eens wat extra klemmetjes bijplaatsen.
Vanavond nog even gekeken. Af dealer is de mat er waarschijnlijk gewoon los ingelegd, had vastgeklikt moeten worden. Nu gedaan, ga er vanuit dat het nu opgelost is.

Jammer dat het qua bestellen nu niet echt wil vlotten. Nog steeds flinke levertijd zo te lezen, was bij mij ook in totaal 3,5 maand wachten na bestelling.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

@ericon
Ik had het slechter kunnen treffen inderdaad.
Nouja, ik had ook nog een 318i kunnen nemen, maar die was nog een stukje duurder. En tja, lomp veel bijtelling betalen voor een auto die 5 jaar oud is en niet de eigen keus is, heb ik ook geen trek in.

De Cmax ziet er wel goed uit. Zag vanmorgen ook koplampen met een lens, dus ik vermoed xenon. Wel zo fijn :)


@Jacob
Ik hoop echt dat de auto voor eind juli binnen is, maar ik heb er een hard hoofd in. Ik bel Leaseplan wel twee keer per dag of ze al meer weten en ze hebben de offerte al. Nu nog maar afwachten dus...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Goed. We zijn weer een stapje verder.
Gister Ford-rijder geworden en eerlijk is eerlijk, zo'n C-Max Titanium met alles er op en eraan en 2.0-16v rijdt best lekker voor zo'n MPV.

Inmiddels was ook de TCe130 20% te calculeren bij Leaseplan, dus in no-time de handtekeningen verzameld en een orderbevestiging ontvangen. Vandaag of morgen wordt ie besteld.

Estate GTline met vernieuwde TCe130

Opties:
- Pack Xenon (bi-xenon, meesturend)
- Pack Lumiere (panoramadak, getinte ramen)
- Verwarmde stoelen
- Bose radio
- Kaart Europa
- Automatische handrem + Hill-start-assist
- Kleur: Blanc Nacré.(parelmoerwit zoals Jacob hem ook heeft als Coupé)

Accessoires:
- Afneembare 13-polige trekhaak
- TomTom Live service
- Luxe kentekenplaten
- Wielsloten
- Draaibare koffermat
- 18" GT wielen inclusief inruil 17" zomerbanden
- Winterbanden op originele 17" wielen

Het moet dan ongeveer zo gaan worden:
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... cnacre.jpg[/img]

En met de 18" velgen dus eigenlijk hetzelfde als een GT, alleen niet die heerlijke 190pk maar 130. :-(

Halvering van vermogen dus, maar wel lekker aangekleed voor de vele kilometers die we gaan maken.
Een bewuste keuze overigens, want met een vriendelijke bijtelling blijft er weer euro's over voor een RS ter vervanging van de Twingo II van de wederhelft.


Voor nu radiostilte, want levering is met wat mazzel nog net in juli en dus mooi op tijd voor de vakantie. Lang leve de tankpas (0)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Plaats reactie