the reaper r19 projectX

Vertel hier alles over je project.
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

omdat me werd gevraagd een project-topic aan te maken heb ik het maar alvast gedaan.
het begin is gemaakt, de 19 is kaal van binnen
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-SUUTZNHD.jpg[/img].
ik weet niet goed of nu mijn gehele voorsteltopic hierheen verhuisd moet worden, maar anders begin ik gewoon vanaf dit moment hier de ontwikkelingen bij te houden..
het idee achter de 19 is om er een rap ding van te maken het liefst straatlegaal en tevens circuit auto van te maken. dus rolkooi erin een volvo 480 turbo blok erin , 2 kuipstoelen erin met bijpassende gordels, en gaan met die banaan. oftewel low budget knallen :bang: .
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

leuk keep us posted (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Haal t bitumen er ook maar uit dan :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

is nu de tijd van het jaar voor
cas effe in de vrieskou zetten en je tikt het er zo uit.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

heb ik wel over gedacht om het bitumen eruit te halen., maar van de andere kant zie ik er eigenlijk de meerwaarde ook niet van?

vanmiddag wel iets anders er alvast uitgehaald. (met hulp van mijn 7 jarige zoontje) (Y) [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-MIBODWNL.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-N8NGFPAQ.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-STLVQSLO.jpg[/img]

de zondag weer nuttig besteed (Y)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

gewicht reductie natuurlijk
erg belangrijk als je snel wil gaan.

enkel de cas een nacht in de vrieskou zetten en je tikt het er in een mum van tijd uit.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

leuk project!

inderdaad, bitumen eruit rossen kost niets, enkel wat tijd ;)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
MaLa
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 3 apr 2009 15:47
Locatie: Heerhugowaard

Hee Hein

Mooi project man, hoe is het met de rug ?
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Leuk dat je een project gestart bent (Y) Ik ben ook erg benieuwd naar de B18FT ombouw 8)
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Leuk beetje hobby-en met je zoon!
Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen! :)
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

thanks voor de leuke reacties !!! @mala goed onthouden joh!! ja gaat goed , al een jaar niet meer door de rug gegaan,. mede dankzij mijn functie als voorman sinds 2 maanden (Y) .

scheelt dat echt zoveel kwa gewicht, dat bitumen eruit halen? ik denk dat ik nu al behoorlijk wat gewicht eruit heb. en eigenlijk is het meer mijn bedoeling een auto voor de fun te maken. niet echt om supersnelle tijden te rijden ofzo.
de rolkooi en kuipstoelen zetten jullie zeker op het verkeerde been? dat is meer uit zelf bescherming eigenlijk haha..

jazeker is het leuk met mun zoontje alleen is hij niet zo gemotiveerd als zijn papa. en dat botst weleens.. (N)

als iemand nog goeie ideeen heeft of gouden tips kwa kooi of andere "race" onderdelen adresjes. hou ik me graag aanbevolen
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Laat je hem ook herkeuren bij de rdw met de andere motor?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

verveel je je luco? lekker positieve reactie! super! enthousiast!

zoveel meer vermogen zal er niet uitkomen toch? 40% mag? en daarbij, herkeuren stelt niet zoveel meer voor gelukkig.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ow, was niet de bedoeling hoor, maar omdat er staat straatlegaal en motorwissel, was gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid, niks meer (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

:beer:

zal wel loslopen! leuk project in elk geval.

Al een idee welke rolkooi mr reaper?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik meen gehoord te hebben dat het geen 40% meer is maar 20%. Heb de boeken er alleen nog niet op na geslagen.
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

straatlegaal wil ik m het liefst wel hebben,. hier in duitsland moet alles eingetragen worden bij een tuv station, dus de stoelen moeten een E keur hebben , de kooi moet een goedgekeurde (fia?) kooi zijn.. en kwa vermogen tsja standaard was mijn 19 uitgerust met een 1.4 met 58pk. ik had m al ooit ge-upgrade met een 75pk 1.7.. en nu ga ik naar een 1.7 turbo met standaard 120 pk.. zoals eerder vermeld heb ik een gechipte rekeneenheid liggen die zoals de beste man me verzekerde op 1bar 150kw zou moeten leveren en 300nm... hoeveel procent verhoging is dat? van 58 naar 200 wel meer als 40 procent toch? dus ja ik wil m zeker gekeurd hebben met de andere motor enz.

en idee voor een kooi heb ik eigenlijk nog niet, waar moet ik op letten? en kan ik elke soort vierpuntgordel daaraan bevestigen? zo zie je maar, een hoop vragen omdat ik daar niet echt in thuis ben..
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

200+ PK, volgens mij moet je dan wel aardige extreme modificaties aan zo'n 1.7 8v turbo doen om dat te halen.
Misschien makkelijker en goedkoper om er een low boost F7P 1.8 16v in te leggen ?
Die blokken koop je namelijk ook voor een knaak en een bos uien :)
Anything worth doing is worth doing right!.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Duitsland is wel makkelijker als nederland begreep ik.
Ja er zijn een hoop gecertificeerde kooienbouwers, maar dat kost echt wel serieus geld, ik weet ook niet of er standaard fia gekeurde kooien zijn voor een 19.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Sieger is imo hier de expert op b18ft gebied. Die blokken zijn zeker niet gek hoor!

Ik dacht met standaard turbo op 1 bar ergens rond de 170-180pk en idd iets van 300nm
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

ik heb andere blokken overwogen, een turbomotor is nou eenmaal gemakkelijker vermogen uit te halen,. al denk ik dat een 2.016v bijvoorbeeld ook serieus vooruit wil in een 19 . maja ik heb de rekeneenheid en de boeken al voor de b18ft. en zoiezo wil ik een "complete" auto kopen zodat ik m helemaal kan strippen en de kabelboom plug&play kan overleggen..

de rekeneenheid heb ik een jaar of 4 geleden gekocht van een man die bij nedcar heeft gewerkt bij de bakkenafdeling.. hij heeft een hele tijd in spanje gewerkt en in 1 of ander tuningsbedrijf waar hij regelmatig kwam voor zijn werk, is deze computer op een 440 turbo op maat gemaakt, steeds verder ontwikkeld en naar zeggen zonder verdere aanpassingen behalve de turbodruk,. zou het uiteindelijke resultaat dus 150kw zijn... maargoed dat zien we tegen die tijd wel. eerst maares geld gaan sparen voor een auto/rolkooi/stoelen+gordels/(remmen) etc etc
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Remmen: Kun je het gemakkelijkst de hele RS rem set van Xabre overnemen. Dan hoef je niets meer pas te maken.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

kwil best dingen overnemen en van alles kopen. maar helaas groeit mijn geldboompje niet met dit weer.... misschien toch eens kijken of je ook spar geldboompjes hebt... zouden ze dat dan een spaarboom noemen?
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

tutuur schreef:Sieger is imo hier de expert op b18ft gebied. Die blokken zijn zeker niet gek hoor!

Ik dacht met standaard turbo op 1 bar ergens rond de 170-180pk en idd iets van 300nm
160 pk is de max met standaard injectoren en turbo (dat is wat ik weet van de experts)

Beter gewoon goed aanpakken en direct voor een andere turbo en injectoren gaan. Weet je zeker dat je daar niet op blijft haken als je meer vermogen wilt.

Sieger is idd de expert op b18ft gebied met originele computers. Die heeft veel uitgezocht en contacten opgebouwd. Zou hem zeker aanraden voor advies :)
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

catrinus schreef:
Sieger is idd de expert op b18ft gebied met originele computers. Die heeft veel uitgezocht en contacten opgebouwd. Zou hem zeker aanraden voor advies :)
En jij de expert wanneer je bezig gaat met de stand-alone computers 8)

Hoe gaat het met de gele Catrinus?[/google]
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Gaat zijn gangetje. Ben nog steeds druk bezig met lassen en aanpassen van de carrosserie.
Er zit wat slecht restauratie werk aan en daar heb ik een pens vol werk van.

En wil veel dingen anders en beter hebben, dat kost ook wat tijd. Maar goed, dan heb je straks ook wat (Y)
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

zoals eerder meerdere malen aangegeven zullen we zien wat de rekeneenheid mij zal brengen. ik kan ook gelijk een v6 biturbo met aangepaste injectoren en grotere turbo's monteren. maar ik wil eerst zien wat dit doet kwa rij ervaring. als dat bevalt (al is het maar met 140 pk) dan neem ik daar (voorlopig?) genoegen mee. de auto wordt puur voor erbij om wat lol te hebben op circuits.
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

Wanneer je de auto op Duits kenteken wilt hebben, zou ik je dringend willen adviseren eerst contact op te nemen met een lokaal TUV of Dekra station.

De vermogenstoename is in Duitsland namelijk niet het belangrijkste, echter zal elke wijziging welke jij gaat aanbrengen moeten worden gecontroleerd en waar nodig vermeld worden in de papieren. Hou vanaf het begin contact met het keuringsstation en vraag hier betreffende iedere ombouw naar de eisen en mogelijkheden.
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

kijk!! dat zijn goeie tips! ik zal inderdaad eerst eens een dagje plannen om met mijn pa informatie in te gaan winnen over wat mag of wat moet.. thanks dat zou ik in mijn enthousiastme gewoon pas gaan doen opt moment dat de auto klaar zou zijn.. (Y)
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-T3FMVOL8.jpg[/img] jammer vd niet goed gerepareerde schade lv in het verleden... maargoed binnenkort maar proberen te fixen.. en weer net zo hard als rechts te maken.[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-WNWQ8XR7.jpg[/img].
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

langzaamaan verder aan het denken en proberen,. heb nu in mijn linkerscherm een gat gemaakt voor een luchthapper van mijn espace3. tja je probeert wat he? [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-G6DSXAKL.jpg[/img]


en een heel slecht gelukte paint versie van hoe de 19 uiteindelijk ongeveer zal gaan worden..[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-LIJ6P6HH.jpg[/img]

scherm lv lijkt anders van kleur maar dat komt door het stof...
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

niet dat het iemand interesseert maar vandaag heb ik alvast een begin gemaakt met spuitwerk aan mijn 19..
skirts nog pasmaken en dan ook spuiten. ik wilde eigenlijk ook mijn achterschermen spuiten maar denk dat dit TE wordt?

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-MA47MWFU.jpg[/img]
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ziet er leuk uit zo! ik zou dat achterscherm gewoon lekker zwart laten!

en ga je echt op 13inch rijden?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Goed bezig! Ik zou het zo laten.. Achterscherm wordt te denk ik (Y)
Nu nog een donor Volvo zien te vinden :D
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

f4r clio rs blok? kan toch ook zonder veel aanpassingen in je 19? is leuker op circuit lijkt me, turbo is wel leuker qua koppel maar, maar op circuit is toeren belangrijker, dacht ik.
Plaats reactie