5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Net gespot op de A67 van Eindhoven richting Turnhout een Renault 5 GT Turbo, YD-30-PX. Hij ging er bij Eersel/Bergeijk vanaf en daarna richting Bergeijk/Valkenswaard.
Merijn schreef:Net gespot op de A67 van Eindhoven richting Turnhout een Renault 5 GT Turbo, YD-30-PX. Hij ging er bij Eersel/Bergeijk vanaf en daarna richting Bergeijk/Valkenswaard.
Had er lekker de vaart in zitten.
Toevallig! Afgelopen vrijdag sprak ik iemand die hem van 1996 tot 2002 gereden heeft! De beste man heeft hem destijds met 243k op de klok ingeruild op een Clio Grand Prix (41-JV-LH).
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Chris mijn gt, PD PT 53 is afgemeld voor sloop in eigen beheer. ik ga de GT gebruiken om mijn r5 op te leuken. de gt is te rot om aan te beginnen.
sinds 2007 in mijn bezit en heeft net 120K op de teller. rijd en schakelt perfect, alleen schermen en dorpels zijn rotter als ik ooit heb gezien. dorpels tot in de auto weg gerot.
Onderstaande stukje kwam ik tegen in een Autovisie uit 1991. Test tussen de Ford Fiësta RS Turbo & de nieuwe Clio16V (ZJ-81-GJ);
De voorganger van de Clio 16 V was de GT Turbo. Een driftkikker van de eerste orde, die op de Nederlandse wegen naam maakte bij vele gemeentelijke en rijkspolitiekorpsen. Er is mening Vijfje door de Hermandad van de weg geplukt, waarna de gelukkige bezitter een behoorlijk financiële reprimande te wachten stond. Helikopters konden het ding nauwelijks bijhouden. Renault heeft meer dan 1600 GT Turbootjes in ons land afgezet, hetgeen de populariteit van de auto mede onderschrijft. De Clio 16V doet het echter anders.
JR-LS-27 € 2.200,- ALtijd gedacht dat dit een Bleu Sport was! Deze auto kwam ik in 1997 tegen in het blad GTI Tuning & Design, en kocht ook Borbet C's.