
ACT: Clio V6
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Magnifiek 

-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Black gold/Noir Nacré Doré staat ook verdomd goed hoor! Alles inruilen voor een phase 2?!
Wat een bak!
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 956ce1.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 403bc9.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... f31121.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 990c5e.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 46403a.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 5ed45d.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 0de384.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 0e86a5.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 72abce.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 55e080.jpg[/img]



[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 956ce1.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 403bc9.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... f31121.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 990c5e.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 46403a.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 5ed45d.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 0de384.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 0e86a5.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 72abce.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 55e080.jpg[/img]
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Laatst gewijzigd door Patrick RS op do 30 aug 2012 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Ja enige mars red in NL. Geen originele Nederlander. Import
Er zit een Orbisoud uitlaat onder zo te zien en aan de motor is iets gebeurd door K-tec. Dikke bak hoor!
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 99f821.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 410a06.jpg[/img]
Er zit een Orbisoud uitlaat onder zo te zien en aan de motor is iets gebeurd door K-tec. Dikke bak hoor!
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 99f821.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 410a06.jpg[/img]
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Prijs is hoog zat.......in ieder geval. 

-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Ze vragen idd goud geld voor die dingen hier. Toch maar ééntje in Engeland halen en een tijdje aan de rechtse kant zitten
Vanaf 12000€ heb je wel wat.

Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Klinkt toch fantastisch zowel stationair als op toeren. (Videosectie op die website http://www.renaultcliov6.nl/)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 750
- Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
- Car: R5 Alpine Turbo
- Locatie: België
blijven fantastische pornobakken 

5 Alpine Turbo
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja ...alleen het eerste wat ik zo willen aanpassen bij zo'n kippenhok.
Er echt een Turbo opknopen.....of iets...
http://www.youtube.com/watch?v=zZvcQ27aWmw
Er echt een Turbo opknopen.....of iets...
http://www.youtube.com/watch?v=zZvcQ27aWmw
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Ja dat is een feit Jochem. Ik denk er vaak over. De V6 weegt gewoon veel te veel en heeft te weinig vermogen.
Helaas is dat wel een dure hobby om aan te beginnen. Geen plug&play tot nu toe. Er zijn bij de bekende projecten altijd veel problemen met het afvoeren van de hitte en de zwakke versnellingsbak/aandrijfassen. Daarnaast kunnen de drijfstangen heel weinig boost aan. Dus alles x6 versterkt. Cilinderkop is niet geschikt voor meer dan 400 Pk qua kleppen/flow enzovoort.
Turbo's zijn nog de beste oplossing idd.
Deze gast uit de Uk heeft veel geëxperimenteerd met een compressor.
Als je een compressor monteert moet je een bredere belt gaan runnen voor de slip daarmee allemaal bredere pouli's. Brede belt heeft veel voor spanning nodig dus gaan de lagers van de pouli's er uitlopen. Door de hitte smolt er geregeld dingen in de motorkamer. Wikkelingen in de startmotor. Kabels enz.
Het lijkt makkelijker gezegd als gedaan. Als je zo hier en daar een project volgt zijn er een hoop problemen om het werkend te krijgen/houden en kost het een bak geld. Niet te vergelijken met een Clio RS Turbo ofzo.
Onderstaande V6 uit Wassenaar rijd lage boost met een compressor. Dikke 300 pk. Gaat goed als je heel voorzichtig doet zegtie.
Ding is gebouwd door een bedrijfje in Rijswijk die veel VW doet. Staat ook regelmatig bij Veban.
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... a7e961.jpg[/img]
Misschien toch maar een Motor van Sodemo laten komen

Helaas is dat wel een dure hobby om aan te beginnen. Geen plug&play tot nu toe. Er zijn bij de bekende projecten altijd veel problemen met het afvoeren van de hitte en de zwakke versnellingsbak/aandrijfassen. Daarnaast kunnen de drijfstangen heel weinig boost aan. Dus alles x6 versterkt. Cilinderkop is niet geschikt voor meer dan 400 Pk qua kleppen/flow enzovoort.
Turbo's zijn nog de beste oplossing idd.
Deze gast uit de Uk heeft veel geëxperimenteerd met een compressor.
Als je een compressor monteert moet je een bredere belt gaan runnen voor de slip daarmee allemaal bredere pouli's. Brede belt heeft veel voor spanning nodig dus gaan de lagers van de pouli's er uitlopen. Door de hitte smolt er geregeld dingen in de motorkamer. Wikkelingen in de startmotor. Kabels enz.
Het lijkt makkelijker gezegd als gedaan. Als je zo hier en daar een project volgt zijn er een hoop problemen om het werkend te krijgen/houden en kost het een bak geld. Niet te vergelijken met een Clio RS Turbo ofzo.
Onderstaande V6 uit Wassenaar rijd lage boost met een compressor. Dikke 300 pk. Gaat goed als je heel voorzichtig doet zegtie.

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... a7e961.jpg[/img]
Misschien toch maar een Motor van Sodemo laten komen


Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Adrian..........eigenlijk nog nooit zover over na gedacht.
Dikke V6 op de Trailer
Dikke V6 op de Trailer
-
- Berichten: 750
- Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
- Car: R5 Alpine Turbo
- Locatie: België
jullie zijn gewoon teveel verwend qua pk's en snelheidsgevoel
iemand die amper in een 5 GTT of Clio 16v gereden of gezeten heeft zou zo'n V6 best snel genoeg vinden, waaronder ik
Kheb bij een V6 hetzelfde gevoel als bij een Clio Williams.. orgineel houden en afblijven van die dingen

iemand die amper in een 5 GTT of Clio 16v gereden of gezeten heeft zou zo'n V6 best snel genoeg vinden, waaronder ik

Kheb bij een V6 hetzelfde gevoel als bij een Clio Williams.. orgineel houden en afblijven van die dingen

5 Alpine Turbo
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Als je wat wil doen met zo'n V6 bouw dan een trophy na, dat blijft tenslotte wel heel. In mijn ogen is het vermogen niet het probleem maar het gewicht, 100 tot 200 kg afvallen en je bent al een heel eind.
Overigens vind ik hem snel zat in standaard config, maar zoals iedereen weet, snelheid went heel snel.
Overigens vind ik hem snel zat in standaard config, maar zoals iedereen weet, snelheid went heel snel.
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Trophy weegt zelfs ook nog te zwaar (1120Kg) Het gewicht zit helaas niet op makkelijke plekken. De bodypanelen zijn vrij zwaar uitgevoerd.
Klein voorbeeld een phase 2 V6 spoiler, origineel Renault, zonder verf weegt 4.0 Kg rond. Dat is echt belachelijk zwaar
M'n maat heeft een carbon versie voor me gemaakt en die weegt zonder gebruik te maken van lichtgewicht hars, vacuüm of persmallen nog maar 1.9 Kg of te wel 50% besparing t.o.v de originele. Zou alle panelen weleens van CF met lichtgewicht hars uit persmallen willen wegen. Dan dump je al heel wat gewicht
Daarnaast wegen het subframe voor en achter veel en
285pk van de trophy motor is ook niet de moeite in vermogen toename. V-bak revisie elke 5000Km? Maar goed zou er direct één kopen als dat kon helaas blijft het voorlopig bij dromen.

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... a98e1f.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 97b8ea.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 1340d5.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... fb290a.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 1d8d78.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... b57b35.jpg[/img]
Klein voorbeeld een phase 2 V6 spoiler, origineel Renault, zonder verf weegt 4.0 Kg rond. Dat is echt belachelijk zwaar

M'n maat heeft een carbon versie voor me gemaakt en die weegt zonder gebruik te maken van lichtgewicht hars, vacuüm of persmallen nog maar 1.9 Kg of te wel 50% besparing t.o.v de originele. Zou alle panelen weleens van CF met lichtgewicht hars uit persmallen willen wegen. Dan dump je al heel wat gewicht
Daarnaast wegen het subframe voor en achter veel en
285pk van de trophy motor is ook niet de moeite in vermogen toename. V-bak revisie elke 5000Km? Maar goed zou er direct één kopen als dat kon helaas blijft het voorlopig bij dromen.


[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... a98e1f.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 97b8ea.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 1340d5.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... fb290a.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 1d8d78.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... b57b35.jpg[/img]
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Bak is geen probleem hoor als je er normaal mee omgaat. Meerdere exemplaren gezien met 250.000Km zonder problemen. Daar hoef je er geen voor te laten staan.
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
Mooie auto maar ik vroeg me dat ook al af van die bak.
Als die zo'n geringe vermogenstoename niet aankan dan is het al niks voor een std. motor.
In mijn Corsa had ik 244pk op een Calibra F20 bak uit 1992.
Die bak had al 200.000km gedraaid op 150pk in 15 jaar en was niet kapot te krijgen met de 2300 16V erop.
Ze zitten zelfs op Opeltjes van 300+pk en blijven gewoon heel.
Als die zo'n geringe vermogenstoename niet aankan dan is het al niks voor een std. motor.
In mijn Corsa had ik 244pk op een Calibra F20 bak uit 1992.
Die bak had al 200.000km gedraaid op 150pk in 15 jaar en was niet kapot te krijgen met de 2300 16V erop.
Ze zitten zelfs op Opeltjes van 300+pk en blijven gewoon heel.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Misschien heb je gelijk......ik heb er nog nooit meegereden.Droes Junior schreef:jullie zijn gewoon teveel verwend qua pk's en snelheidsgevoel![]()
iemand die amper in een 5 GTT of Clio 16v gereden of gezeten heeft zou zo'n V6 best snel genoeg vinden, waaronder ik![]()
Kheb bij een V6 hetzelfde gevoel als bij een Clio Williams.. orgineel houden en afblijven van die dingen
Word eens een x tijd.....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Misschien heb je gelijk......ik heb er nog nooit meegereden.Droes Junior schreef:jullie zijn gewoon teveel verwend qua pk's en snelheidsgevoel![]()
iemand die amper in een 5 GTT of Clio 16v gereden of gezeten heeft zou zo'n V6 best snel genoeg vinden, waaronder ik![]()
Kheb bij een V6 hetzelfde gevoel als bij een Clio Williams.. orgineel houden en afblijven van die dingen
Word eens een x tijd.....
Het gewicht is de grootste handicap bij een ph2 straatauto.
Na 3 rondjes Zandvoort op snelheid worden de banden te warm en na 6 rondjes de koppeling en de remmen.
Ben bezig een Trophy circuit auto op te bouwen met een Sodemo motor (ca. 370pk) en lichtgewicht deuren en kleppen. (scheelt ca. 80kg).
Zoek nog budget en heb derhalve o.a. een nieuwe trophy motor en sequentiele bak te koop.
vr.gr.
Mick
Na 3 rondjes Zandvoort op snelheid worden de banden te warm en na 6 rondjes de koppeling en de remmen.
Ben bezig een Trophy circuit auto op te bouwen met een Sodemo motor (ca. 370pk) en lichtgewicht deuren en kleppen. (scheelt ca. 80kg).
Zoek nog budget en heb derhalve o.a. een nieuwe trophy motor en sequentiele bak te koop.
vr.gr.
Mick
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
@Adrian, maar die 1120 kg is al een heel eind meer in de richting als de 1400 kg van het origineel. Maar ik ben met je eens dat er nog wel 100 af mag
Die PK6 bak is echt wel sterk, alleen in het begin hebben ze tijdens de productie bij een groot aantal bakken de lagers op teveel Nm vastgezet waardoor ze stuk liepen. Maar kwa vermogen/koppel kunnen ze genoeg hebben.
Die Sadev blijft wel heel, het is wel verstandig om hem elke x km na te kijken maar over het algemeen blijft het bij kijken.
+30 pk, - 300 kilo is toch ook al een prettige vooruitgang.

Die PK6 bak is echt wel sterk, alleen in het begin hebben ze tijdens de productie bij een groot aantal bakken de lagers op teveel Nm vastgezet waardoor ze stuk liepen. Maar kwa vermogen/koppel kunnen ze genoeg hebben.
Die Sadev blijft wel heel, het is wel verstandig om hem elke x km na te kijken maar over het algemeen blijft het bij kijken.
+30 pk, - 300 kilo is toch ook al een prettige vooruitgang.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Mick...Mick schreef:Het gewicht is de grootste handicap bij een ph2 straatauto.
Na 3 rondjes Zandvoort op snelheid worden de banden te warm en na 6 rondjes de koppeling en de remmen.
Ben bezig een Trophy circuit auto op te bouwen met een Sodemo motor (ca. 370pk) en lichtgewicht deuren en kleppen. (scheelt ca. 80kg).
Zoek nog budget en heb derhalve o.a. een nieuwe trophy motor en sequentiele bak te koop.
vr.gr.
Mick
Ik vermoed dat je niet bent van forum bezoek, wel lezen maar berichten plaatsen niet zo....
Toch zal het wel gaaf zijn om dit project ergens te kunnen volgen ....

-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Dat zou inderdaad erg interresant zijn



Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
JA dat weet ik wel zeker.....en dus ?



-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Meeting van de franse V6 club
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 2cceb5.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... d79201.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... a87812.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... ee729a.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... f82d30.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 83391b.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... b0e042.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... cfd5d3.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 31f238.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 7a819b.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 32517f.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 01b4d2.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 5ad227.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... dc5fa3.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 0864dd.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 2cceb5.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... d79201.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... a87812.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... ee729a.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... f82d30.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 83391b.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... b0e042.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... cfd5d3.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 31f238.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 7a819b.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 32517f.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 01b4d2.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 5ad227.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... dc5fa3.jpg[/img]
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... 0864dd.jpg[/img]
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--