geluid Trophy vs RS265

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
Emilio75
Contacteer:

Ik heb recentelijk een proefrit gemaakt met een Trophy en was hierbij aangenaam verrast door de lekkere roffel die uit de uitlaat komt. Nu begreep ik van de dealer dat de RS265 een andere uitlaat heeft en dat deze een minder aanwezig/lekker geluid produceert.

Kan iemand die beide heeft gehoord aangeven hoe aanzienlijk dit verschil is?
Ik begreep nl van de dealer dat aanpassen van de uitlaat nogal een duur verhaal zou worden.
Ivo
Über-Spammer

Als je in G'chem gereden hebt met de witte Trophy, hier zit een Miltec pijp onder, standaard klinkt de Megane ook al aardig, maar net iets minder.... >)
Emilio75
Contacteer:

Dat is idd de auto waarmee we hebben gereden, verkoper belde net en vertelde ook dat de pijp niet standaard is. Had het alleen over K-tec, maar goed, hij kwam ook niet al te zeker over.

Hoe goed hoor je de roffel onder de standaard Megane? Die roffel toverde nl. iedere keer wel een smile op m'n gezicht....
Ivo
Über-Spammer

Het is idd een ktec buis, die roffel en klappen bij gas los hoor je eigenlijk niet als je std rijd, ik zou die laatste 1000 er altijd voor uitgeven ;-)
Emilio75
Contacteer:

Zou een duizendje moeten kosten in Gorinchem begrijp ik? Dat heb ik er zeker voor over, echt té leuk! Dat en het Porsche-waardige onderstel uiteraard.... :smile:
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Heerlijk trophy
Afbeelding

Ik heb er ook in mogen sturen en dat geluid is echt lekker (Y)
Emilio75
Contacteer:

Het heeft mij van een M135i afgehouden, dus ik ben het roerend met je eens...!
Patrick RS
Moderator

Stel je trouwens even voor in het wie is wie. Welkom iig (Y)
Emilio75
Contacteer:

Zal ik doen! Eerst even de bestelling rondbreien, heb ik gelijk wat te melden!
Alvast bedankt! (Y)
DennisT
Moderator

Emilio75 schreef:Zal ik doen! Eerst even de bestelling rondbreien, heb ik gelijk wat te melden!
Alvast bedankt! (Y)
Goed bezig!
ramon16V
Contacteer:

Emilio75 schreef:Het heeft mij van een M135i afgehouden, dus ik ben het roerend met je eens...!
als ik dan had mogen kiezen had ik toch de beemer genomen(sorry)
Ed87

gaat het om zo'n m1 coupe? daar zou ik mijn rs ook zeker zo tegen om ruilen :D wat een bak is dat :worship:
Patrick RS
Moderator

Ed87 schreef:gaat het om zo'n m1 coupe? daar zou ik mijn rs ook zeker zo tegen om ruilen :D wat een bak is dat :worship:
Nee je hebt een M1 coupe en je hebt een m135. Dat is eigenlijk een soort nep M maar toch best dik:
http://www.abhd.nl/video/bmw-m135i/

Al vind ik de Megane coupe echt wel veel mooier ogen.
Ed87

ooh zo, nou dan zou ik t toch niet doen denk :D
wel voor een echte 1m coupe... maar die kosten dan ook het dubbele :-(
Emilio75
Contacteer:

Ik heb met een M3 proefgereden en dat is toch een heel andere ervaring dan een RS. De auto voelt veel groter/logger. Ik weet niet hoe het met een M135i is aangezien de auto nog niet te rijden is, maar ik was toch bang dat het karakter een stuk minder racy zou zijn als van de RS. Dus waarom dan een stuk meer betalen voor een auto die ik ook nog een stuk minder mooi vind?
De RS komt naar mijn idee aardig in de buurt van bijv. een Cayman/boxter qua rijgevoel en dat gaf voor mij de doorslag. Is gewoon heel veel fun voor een nette prijs!
Ed87

:agree: het is gewoon een geweldige auto die heel verslavend werkt :D
veel plezier ermee! weet je al wanneer ie geleverd word?
Emilio75
Contacteer:

Hij is nog niet definitief besteld. Moeten nog wat kleine dingetjes worden uitgeplozen. Volgende week hoop ik alles rond te kunnen maken en dan zal ik ook de levertijd wel te horen krijgen. Hoop op eind November, dan gaat mijn huidige auto uit de lease.
Plaats reactie