Vandaag itg systeem nagebouwd dmv aluminium pijpen en silicone slangen.
Het was zeer veel werk maar het is toch gelukt hier wat fotos ervan.
Nu nog een keer naar goes om te kijken wat het doet!
http://img411.imageshack.us/img411/9678/20072012023.jpg
http://img17.imageshack.us/img17/4536/20072012021.jpg
http://img685.imageshack.us/img685/5214/20072012019.jpg
ITG Filter systeem zelf nagebouwd
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
- Contacteer:
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
- Contacteer:
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: zo 26 feb 2012 11:25
- Locatie: voorschoten
- Contacteer:
Ziet er netjes uit:).
Ik heb op mijn megane rs 3 cold air intake geplaatst:)
Ik heb op mijn megane rs 3 cold air intake geplaatst:)
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
- Contacteer:
En merk je het verschil goed? ik vind van wel bij mij.
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Welke diameter buizen heb je gebruikt?
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: zo 26 feb 2012 11:25
- Locatie: voorschoten
- Contacteer:
Ik vind van wel maar kan ook komen door het geluid:)
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
- Contacteer:
Ik heb buizen van 63 mm gebruikt.
1x 90 graden bocht aluminum 63mm
1x recht stuk pijp aluminium 50cm 63mm
2 x silicone pijp 45 graden
1 x kn filter
6 x slang klem
Filter had ik nog liggen en voor de rest was ik 108 euro kwijt.
Stuk goedkoper als het set van ITG.
Heb wel een klein stuk van mijn accubak af moeten halen en de accu iets op moeten schuiven anders kreeg ik de pijp er niet langs af.
Gisteren even goed weesten testen maar toch merk ik het wel een beetje, nu alleen nog een keer testen in goes.
1x 90 graden bocht aluminum 63mm
1x recht stuk pijp aluminium 50cm 63mm
2 x silicone pijp 45 graden
1 x kn filter
6 x slang klem
Filter had ik nog liggen en voor de rest was ik 108 euro kwijt.
Stuk goedkoper als het set van ITG.
Heb wel een klein stuk van mijn accubak af moeten halen en de accu iets op moeten schuiven anders kreeg ik de pijp er niet langs af.
Gisteren even goed weesten testen maar toch merk ik het wel een beetje, nu alleen nog een keer testen in goes.
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Dat scheelt goed met de 300 euro wat de ITG kost. Ben benieuwd of het ook wat oplevert
K-Tec komt ook met een filter alleen die zit wel gewoon op de orginele plaats.
Al blijf ik me altijd afvragen of het iets zal helpen. Heb persoonlijk niet het idee dat het orginele filterhuis een restrictie vormt. En Renault zal ook geen filter plaatsen wat vermogen kost lijkt me?
K-Tec:
[img]http://i769.photobucket.com/albums/xx33 ... efront.jpg[/img]
[img]http://i769.photobucket.com/albums/xx33 ... eabove.jpg[/img]

K-Tec komt ook met een filter alleen die zit wel gewoon op de orginele plaats.
Al blijf ik me altijd afvragen of het iets zal helpen. Heb persoonlijk niet het idee dat het orginele filterhuis een restrictie vormt. En Renault zal ook geen filter plaatsen wat vermogen kost lijkt me?
K-Tec:
[img]http://i769.photobucket.com/albums/xx33 ... efront.jpg[/img]
[img]http://i769.photobucket.com/albums/xx33 ... eabove.jpg[/img]
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
- Contacteer:
Ja ik denk ook niet dat de filter van k tec veel opleverd of die plaats word het zeer warm. Mijn filter zit nu echt achter de bumper, ik wil aan de voorzijde van de bumper in het dichte rooster een ring maken zodat er nog meer koude lucht bij kan.
Wanneer er een dynodag is ga ik meteen rollen ben zeer benieuwd.
Wanneer er een dynodag is ga ik meteen rollen ben zeer benieuwd.
Zolang ik nog steeds geen bankuitdraai heb gezien geeft het alleen een mooier geluid denk ik
Dus banken, filter monteren, weer banken. Een uitdraai van een jaar geleden is ook niet goed voor het vergelijk, andere temperatuur, slechtere brandstof/olie kwaliteit, luchtvochtigheid, etc.

-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
- Contacteer:
We zullen zien in goes heb me aangemeld voor te rollen, vorige vermogensmetingen staan daar nog in de computer dus zie meteen het verschil.
Een uitdraai van een jaar geleden is ook niet goed voor het vergelijk, andere temperatuur, slechtere brandstof/olie kwaliteit, luchtvochtigheid, etc.

Hebben mensen hier ervaring met die 'airbox mod' die zo populair lijkt te zijn op de buitenlandse fora?