Dennis' Mégane RS 225 --- Ook verkocht :)
-
- Car: Clio III RS Lux 2008
Toch wel Arend auto erop laten staan he!? Haha. Blijft een dikke rs. En een nette twingo! 

-
- Car: GTT
DennisT schreef:Gister even een sprintje gedaan met een Porsche Boxter door een tunnel heen, 80-210 km/h vanaf 4e versnelling.
Tot 180 km/h bleef ie naast me, daarna liep ik op 'm uit![]()
zolang dit een gewone boxter is moet dat handig lukken anders klopt er iets niet met die megane van je.
me vader en de baas van me vader hebben een boxter en een a4 2.8 174pk(bj97) langs elkaar gezet van 0 naar top nou die boxter had het nakijken

Dan is er iets niet best aan die boxter of de bestuurder 

Ik weet het kenteken niet meer, maar volgens mij kwam ie uit 2004 of 2005. Zo'n ding zit tussen de 5,7 en 7,3 seconden op de 100, ligt eraan of het een S is en of er een automaat aan vast zit. Mégane zit volgens de fabriek met 6,5 seconden op de 100 geloof ik, dus scheelt ook niet enorm veel.
We gingen echt gelijk op, en het laatste stukje liep ik 1 tot 2 lengtes op 'm uit
We gingen echt gelijk op, en het laatste stukje liep ik 1 tot 2 lengtes op 'm uit

-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Nice! 

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
Zo, al een tijdje niks meer gepost hier, maar toch wat dingetjes kunnen doen. Einddemper is al een paar maanden weg en ben erg blij met het resultaat, mooi zwaar geluid maar niet te hard, daarbij een mooie roffel bij gas los en overschakelen
Verder had ik nog een irritante rammel erin zitten, dat bleek een uitlaatophanging te zijn, dus ook meteen vervangen.
Ook de standaard speakertroep vervangen voor iets beters, voor een setje Pioneer TS-Q131C en achter TS-H137. Klinkt al een heel stuk beter, alleen ik weet nog niet of ik het hier bij hou. Collega kan voor een mooi prijsje aan MTX speakers komen met 85 Watt RMS (bijna 3x zoveel als de Pioneers), moet dan alleen de speakerbakjes iets uitzagen. Ga het wel even aankijken, voor nu is het prima. Zit ook nog te twijfelen om een Pioneer sub/versteker combi in de bak te leggen bij de krik, maar ik wil niet veel gaan verbouwen.

Ook de standaard speakertroep vervangen voor iets beters, voor een setje Pioneer TS-Q131C en achter TS-H137. Klinkt al een heel stuk beter, alleen ik weet nog niet of ik het hier bij hou. Collega kan voor een mooi prijsje aan MTX speakers komen met 85 Watt RMS (bijna 3x zoveel als de Pioneers), moet dan alleen de speakerbakjes iets uitzagen. Ga het wel even aankijken, voor nu is het prima. Zit ook nog te twijfelen om een Pioneer sub/versteker combi in de bak te leggen bij de krik, maar ik wil niet veel gaan verbouwen.
Net wat leuks besteld, helaas moeten de onderdelen die ik ervoor nodig heb uit 3 verschillende landen komen en valt er weer wat in backorder
Morgen komt het belangrijkste deel binnen als het goed is, post wel ff een foto dan 

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
treksjaak gevonden ?

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
BOV?
Treksjaak achter Mégane mag je nog maar 1000kg trekken zag ik gister op mijn kentekenbewijs. Schiet nog niet echt op
Treksjaak achter Mégane mag je nog maar 1000kg trekken zag ik gister op mijn kentekenbewijs. Schiet nog niet echt op

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
Zeker een BOV dan, ben benieuwd welke het geworden is, HKS?
Heb net nog even naar het T-stuk gekeken. Let op dat de zijde aan het inlaat spruitstuk groter is dan de kant die van de intercooler af komt. Aan de IC zijde heb ik 4,9cm gemeten en de andere kant is iets groter, maar had geen zin om het T-stuk los te halen om te meten. Hoop dat je dit zelf ook al gezien had.
Vacuumslang heb ik 4 mm voor gebruikt als ik me niet vergis.
Heb net nog even naar het T-stuk gekeken. Let op dat de zijde aan het inlaat spruitstuk groter is dan de kant die van de intercooler af komt. Aan de IC zijde heb ik 4,9cm gemeten en de andere kant is iets groter, maar had geen zin om het T-stuk los te halen om te meten. Hoop dat je dit zelf ook al gezien had.
Vacuumslang heb ik 4 mm voor gebruikt als ik me niet vergis.
Met 1000kg kan je nog een aardige sleurhut erachter knopen hoor, tis maar polyester
Voor ons 2en iig genoeg
Maar inderdaad, een BOV, en wel een Tial:
[img]http://img339.imageshack.us/img339/548/95095147370zoom.jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
Ene kant is 51mm en de andere 57mm inderdaad, minimale maat voor vacuum is 6mm bij Tial.

Maar inderdaad, een BOV, en wel een Tial:
[img]http://img339.imageshack.us/img339/548/95095147370zoom.jpg[/img]
Ene kant is 51mm en de andere 57mm inderdaad, minimale maat voor vacuum is 6mm bij Tial.
-
Mooi ding, ben benieuwd 

Het grootste deel is binnen, alleen nog wachten op de blanking plate en de vacuumslang. Moest besteld worden, dus dat zal volgende week worden.
[img]http://img262.imageshack.us/img262/1285 ... 124434.jpg[/img]
Shot at 2012-07-04
[img]http://img262.imageshack.us/img262/1285 ... 124434.jpg[/img]
Shot at 2012-07-04
Ben wel benieuwd hoe dat anderd klinkt dan die van Forge! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Moderator
- Car: Megane
Vet 

-
- Car: Talisman sedan
- Contacteer:
Vet idd 

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
een dumpvalve is echt een leuke mod!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Vet vet das niet te hopen....
Einde turbo in gang gezet...als de bov vet is
Einde turbo in gang gezet...als de bov vet is

-
wat een wazige zin zeg haha ,, maarre mooi dingetje zeg !!
Nou, de BOV zit er op, maar werkt helaas nog niet. De veer is te slap waardoor hij bij stationair de zuiger al iets open trekt, gevolg is dat ik een paar tiende bar druk verlies bij vollast en hij nauwelijk af blaast. Even de vacuumdruk gemeten, die is bij stationair -20 psi en de standaard veer kan maximaal -18 psi aan. Nieuwe is besteld iig, hopelijk werkt alles dan zoals het hoort. 

-
- Contacteer:
heb nog wel een paar veren liggen ergens als je wat wil proberen rij ff langs Bodegraven.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Contacteer:
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Met open gasklep onder boost 'lekt' ie dus gewoon.DennisT schreef:Nou, de BOV zit er op, maar werkt helaas nog niet. De veer is te slap waardoor hij bij stationair de zuiger al iets open trekt, gevolg is dat ik een paar tiende bar druk verlies bij vollast en hij nauwelijk af blaast. Even de vacuumdruk gemeten, die is bij stationair -20 psi en de standaard veer kan maximaal -18 psi aan. Nieuwe is besteld iig, hopelijk werkt alles dan zoals het hoort.
Je zal geel moeten hebben.
[img]http://www.tialmedia.com/documents/BOVspc.png[/img]
Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Voor mijn gasklep zit nu een Forge RS maar ik zou graag overstappen naar Tial door de grotere en snellere aflaat.
Succes.
Nou, de veer is vervangen, maar het is nog niet goed. Even in het kort:
De sterkste veer geplaatst (deze is goed voor -20 tot -22 Psi, -20 Psi gemeten bij stationair) omdat hij vrijwel niet afblies en ik turbodruk miste. Nadat ik deze vervangen had nog steeds hetzelfde, miste een paar tiende bar bij volgas en blies laat/slecht/zacht af. Nu adviseert Tial een vacuumslang van minimaal 6mm inwendig, dus heb ik de vacuumleiding ergens anders aangesloten omdat de T-koppeling die normaal gebruikt wordt 4mm inwendig is.
Gevolg is dat ik wel het volle vermogen weer heb, de BOV blaast af zoals het hoort (dus een soort futteren), alleen is het bijna niet hoorbaar. Nu weet ik niet wat er nog fout zit, het enige wat ik nog kan verzinnen is om toch weer de iets slappere veer te monteren.
Zie foto's voor hoe het nu zit. Het T-stuk welke de meeste gebruiken heb ik nu even afgedopt met een schroef.
[img]http://img10.imageshack.us/img10/348/20120718181630.jpg[/img]
[img]http://img713.imageshack.us/img713/1913/20120718181647.jpg[/img]
De sterkste veer geplaatst (deze is goed voor -20 tot -22 Psi, -20 Psi gemeten bij stationair) omdat hij vrijwel niet afblies en ik turbodruk miste. Nadat ik deze vervangen had nog steeds hetzelfde, miste een paar tiende bar bij volgas en blies laat/slecht/zacht af. Nu adviseert Tial een vacuumslang van minimaal 6mm inwendig, dus heb ik de vacuumleiding ergens anders aangesloten omdat de T-koppeling die normaal gebruikt wordt 4mm inwendig is.
Gevolg is dat ik wel het volle vermogen weer heb, de BOV blaast af zoals het hoort (dus een soort futteren), alleen is het bijna niet hoorbaar. Nu weet ik niet wat er nog fout zit, het enige wat ik nog kan verzinnen is om toch weer de iets slappere veer te monteren.
Zie foto's voor hoe het nu zit. Het T-stuk welke de meeste gebruiken heb ik nu even afgedopt met een schroef.
[img]http://img10.imageshack.us/img10/348/20120718181630.jpg[/img]
[img]http://img713.imageshack.us/img713/1913/20120718181647.jpg[/img]
-
- Moderator
Heb je wel een gesloten blanking plate?
Anders is dat het probleem vermoed ik zo...
Anders is dat het probleem vermoed ik zo...
-
- Moderator
ohw lees net van welDennisT schreef:Vandaag de 12 Psi veer ontvangen, vanmiddag gelijk monteren. Blankingplate net even tussendoor erop gezet, wat een kutklus! Je kan er echt vreselijk slecht bij, maar 't is gelukt

Ik heb de veer weer vervangen, maar het maakt niks uit. Voor mijn gevoel blaast hij wat harder als ik net weg rij als de motor even uit gestaan heeft. Maar dat was ook al zo toen ik de vacuum op die andere plek had aangesloten.