Banjo Clio 2 RS Trackday
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ja waarom zou er geen - aanzienlijk goedkopere en ook nog betere - alternatieve oplossing aangedragen mogen worden?
Het spijt mij ten zeerste maar waarom past het bij mij wel?? Het is dat ik geen tijd heb om naar de loods te gaan om een foto te schieten. Op cliosport.net doen ze het ook zo. Je moet wel een 16v dynamo gebruiken en een 5 tanden riem i.p.v. 6
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Dat mag altijd, maar de set is al gekocht en hij vroeg wat anders.Maarten-Jan schreef:Ja waarom zou er geen - aanzienlijk goedkopere en ook nog betere - alternatieve oplossing aangedragen mogen worden?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Ook over gehad om standaart steunen te kopen, maar voorkeur ging uit naar de set van Pure! Let wel als je andere steunen gebruikt je ook direct een nieuwe dynamo van 16v moet aanschaffen dus al met al valt het allemaal best mee lijkt me 

Racing is the best way to convert money into noise
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
@luco, dan is er toch geen probleem? Een koop kan altijd ongedaan gemaakt worden als hij het alternatief beter vind 

Heb contact gehad met Pure en met wat verlies is de set retour naar engeland. Heb geleerd om voortaan eerst met de specialisten te overleggen
Heb cup-setup van Martijn gekocht.
Wordt eind mei door Frank V gemonteerd.
Nogmaals
mannen voor jullie advies...... 

Wordt eind mei door Frank V gemonteerd.
Nogmaals


Gisteravond lekker stukje wezen rijden en bij thuiskomst wilde ik auto inparkeren en toen was ik uit het niets de achteruitversnelling kwijt.
Op datzelfde moment kwam ik er ook achter dat ik mijn 1+2 mis en dus nu alleen 3+4+5 over heb. Vanochtend vroeg de brug op met de gedachte dat de schakelstang losgetrild en verschoven was,maar HELAAS zat dat goed vast en blijkt er bij de aansluiting aan de bak extreem veel speling te zitten en met zaklampje schijnend zie ik dat er iets is afgebroken
Was er vanochtend goed ziek van,maar ja kan het niet meer terug draaien en ga mijn spaarpot maar weer aanspreken om dit op te lossen!
Dat wordt dus een bakrevisie en na demontage zal dan wel blijken hoe erg de schade is.
Heb reeds contact gehad met Reinier(canonballman) en daar gaat de cliko sowiezo op korte termijn heen voor reparatie van mijn JC5-089
Wil graag jullie mening over hoe ver ik moet gaan met de bakrevisie en dan vooral mbt de extra mogelijke upgrades/versterkingen:
-plaatsing stalen vork 1>2
-verbeterd dif+lager
-bakhuis versteviging
Zit erzelf serieus over na te denken om het gehele pakket te laten doen door Reinier,kost wel wat knaken meer maar dan heb je wel wat en uitgevoerd door een vakman.
Graag jullie mening in deze ??
Met balende groet......
Op datzelfde moment kwam ik er ook achter dat ik mijn 1+2 mis en dus nu alleen 3+4+5 over heb. Vanochtend vroeg de brug op met de gedachte dat de schakelstang losgetrild en verschoven was,maar HELAAS zat dat goed vast en blijkt er bij de aansluiting aan de bak extreem veel speling te zitten en met zaklampje schijnend zie ik dat er iets is afgebroken

Was er vanochtend goed ziek van,maar ja kan het niet meer terug draaien en ga mijn spaarpot maar weer aanspreken om dit op te lossen!
Dat wordt dus een bakrevisie en na demontage zal dan wel blijken hoe erg de schade is.
Heb reeds contact gehad met Reinier(canonballman) en daar gaat de cliko sowiezo op korte termijn heen voor reparatie van mijn JC5-089
Wil graag jullie mening over hoe ver ik moet gaan met de bakrevisie en dan vooral mbt de extra mogelijke upgrades/versterkingen:
-plaatsing stalen vork 1>2
-verbeterd dif+lager
-bakhuis versteviging
Zit erzelf serieus over na te denken om het gehele pakket te laten doen door Reinier,kost wel wat knaken meer maar dan heb je wel wat en uitgevoerd door een vakman.
Graag jullie mening in deze ??
Met balende groet......

-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
hey, Reinier zij zelf tegen mij dat de stalen schakelvork niet nodig is voor op een circuit maar meer voor de stoplicht sprinter. bakhuis en diff zoiezo wel als er niet al origineel een plaat op het diff zit.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Mijn clio heeft deze opties ook ondergaan:
Wil graag jullie mening over hoe ver ik moet gaan met de bakrevisie en dan vooral mbt de extra mogelijke upgrades/versterkingen:
-plaatsing stalen vork 1>2
-verbeterd dif+lager
-bakhuis versteviging
Wil graag jullie mening over hoe ver ik moet gaan met de bakrevisie en dan vooral mbt de extra mogelijke upgrades/versterkingen:
-plaatsing stalen vork 1>2
-verbeterd dif+lager
-bakhuis versteviging
[img]http://img521.imageshack.us/img521/7096/verschilshifter.th.jpg[/img]
Pffffff
Gelukkig heb ik meer verstand van verkoop!
Heb gisterochtend schuin meegekeken over schouder van monteur! op de brug van een renault-dealer!! Daardoor heb ik verkeerd beeld gekregen en heb mezelf verkeerd laten voorlichten.....gewoon mijn eigen domme schuld geweest.
Vandaag op mijn gemak zelf goed gekeken met maatje op de brug.
En toen kwam de oorzaak gelukkig al gauw naar boven.
Boosdoener: verkorte shortshifter! van MB
Het witte teflonbusje is wrs door stugheid/vibratie van auto en andere druk van schakelstang uitgelubberd en opengescheurd. Daardoor is er een stukje naar boven geschoten en zorgde voor belemmering.Tevens is het borgklemveertje uit de inkeping geschoten. Heb de hele zooi eruit gehaald en orgineel weer terugzet met nieuw busje en opnieuw geborgd. Schakelt nu weer perfect.....Ik schaam mij DIEP!!!! maar ben wel blij
Pffffff

Gelukkig heb ik meer verstand van verkoop!
Heb gisterochtend schuin meegekeken over schouder van monteur! op de brug van een renault-dealer!! Daardoor heb ik verkeerd beeld gekregen en heb mezelf verkeerd laten voorlichten.....gewoon mijn eigen domme schuld geweest.
Vandaag op mijn gemak zelf goed gekeken met maatje op de brug.
En toen kwam de oorzaak gelukkig al gauw naar boven.
Boosdoener: verkorte shortshifter! van MB
Het witte teflonbusje is wrs door stugheid/vibratie van auto en andere druk van schakelstang uitgelubberd en opengescheurd. Daardoor is er een stukje naar boven geschoten en zorgde voor belemmering.Tevens is het borgklemveertje uit de inkeping geschoten. Heb de hele zooi eruit gehaald en orgineel weer terugzet met nieuw busje en opnieuw geborgd. Schakelt nu weer perfect.....Ik schaam mij DIEP!!!! maar ben wel blij

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Beter, bespaart je weer muntjes 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Dit hebben wij ook al eens gehad tijdens een rally, zo gefixed! Vervang het busje wel even, want als hij er eenmaal uit is geweest gebeurd het zo weer.
http://img841.imageshack.us/img841/689/verwijderd.jpg
Vrijdag met dank aan Frank Verhave de airco en stuurbekrachtiging verwijderd en vervangen voor Cup-setup.
Clikotje is gelijk +- 30kg lichter
Tevens zwarte koplampen gemonteerd voor wat agressievere look en
wat kleine dingen beetgepakt!
Zaterdag is de Cliko uitgelijnd door Steegro Denhoorn.
Heb nu maximaal mogelijk camber met mijn setup.
2 gr en 50min negatief (bijna -3 dus!) en klein beetje toespoor.
Achter valt er bij mij nix te stellen: -1,3
Stuurt nu pas echt lekker in en zonder STB ook gelijk stuk zwaarder.
Ook die dag mijn complete remmerij gecontroleerd en schoongemaakt.
Vorige week bij JO 2x Sabelt Taurus RS kuipstoelen opgehaald.
Heb ze zondag ingebouwd,maar moet nog hogere sidemounts kopen om ze optimaler te kunnen monteren.Zitten wel wat strak om mijn heupies,dus tijd zal het leren of ze blijven....!!!
Donderdag op Spa rijden met mijn maatje (Clio3)
Hopelijk blijft het droog,maar de weers verwachtingen zijn niet goed.
Ben een echte droog weer rijder.....
En vrijdag sowiezo naar de Ring en daar wrs ook rijden.
Heb er zin in.....
Vrijdag met dank aan Frank Verhave de airco en stuurbekrachtiging verwijderd en vervangen voor Cup-setup.
Clikotje is gelijk +- 30kg lichter

Tevens zwarte koplampen gemonteerd voor wat agressievere look en
wat kleine dingen beetgepakt!
Zaterdag is de Cliko uitgelijnd door Steegro Denhoorn.
Heb nu maximaal mogelijk camber met mijn setup.
2 gr en 50min negatief (bijna -3 dus!) en klein beetje toespoor.
Achter valt er bij mij nix te stellen: -1,3
Stuurt nu pas echt lekker in en zonder STB ook gelijk stuk zwaarder.
Ook die dag mijn complete remmerij gecontroleerd en schoongemaakt.
Vorige week bij JO 2x Sabelt Taurus RS kuipstoelen opgehaald.
Heb ze zondag ingebouwd,maar moet nog hogere sidemounts kopen om ze optimaler te kunnen monteren.Zitten wel wat strak om mijn heupies,dus tijd zal het leren of ze blijven....!!!
Donderdag op Spa rijden met mijn maatje (Clio3)
Hopelijk blijft het droog,maar de weers verwachtingen zijn niet goed.
Ben een echte droog weer rijder.....

En vrijdag sowiezo naar de Ring en daar wrs ook rijden.
Heb er zin in.....

Tot straks! 
Het wordt aardig wisselvallig vanmiddag... Hopelijk valt het mee en waait het een beetje, zodat de baan snel opdroogt, mocht het gaan regenen.
http://www.accuweather.com/en/be/spa/29 ... cast/29281

Het wordt aardig wisselvallig vanmiddag... Hopelijk valt het mee en waait het een beetje, zodat de baan snel opdroogt, mocht het gaan regenen.
http://www.accuweather.com/en/be/spa/29 ... cast/29281
[img]http://img402.imageshack.us/img402/1757/spa1z.jpg[/img]
Weer de nodige euros en liters benzine armer,maar heb me weer prima vermaakt.
Daan was ook beide dagen op visite,maar de volgende keer moet ie toch echt ZELF aan de bak!
De Cliko gaf geen krimp en heeft zich super gehouden.
Op Spa wil je altijd meer vermogen hebben,dus gaat ik daar maar eens over nadenken!
Remmen hebben zich perfect gehouden en totaal geen fading gehad,bizar hoe hard die 1-pots standaard klauwtjes ankeren.
Voor het eerst op de vooras met de A048 gereden en die deden het super.
Medium compound kan ik langer mee doorrijden en zachtere R888 op de achteras.
De kont volgde goed en was totaal niet nerveus.
Mijn huidige onderstel was de enige beperkende factor,toch nog iets teveel bodyroll oftwel gemis aan stijfheid,dus daar is een upgrade wel gewenst!
Weer de nodige euros en liters benzine armer,maar heb me weer prima vermaakt.
Daan was ook beide dagen op visite,maar de volgende keer moet ie toch echt ZELF aan de bak!

De Cliko gaf geen krimp en heeft zich super gehouden.
Op Spa wil je altijd meer vermogen hebben,dus gaat ik daar maar eens over nadenken!
Remmen hebben zich perfect gehouden en totaal geen fading gehad,bizar hoe hard die 1-pots standaard klauwtjes ankeren.
Voor het eerst op de vooras met de A048 gereden en die deden het super.
Medium compound kan ik langer mee doorrijden en zachtere R888 op de achteras.
De kont volgde goed en was totaal niet nerveus.
Mijn huidige onderstel was de enige beperkende factor,toch nog iets teveel bodyroll oftwel gemis aan stijfheid,dus daar is een upgrade wel gewenst!
Laatst gewijzigd door Banjo RS op ma 25 jun 2012 19:48, 2 keer totaal gewijzigd.
zo te horen een geslaagde dag
de 172 ziet er zo wel een beetje schattig uit tov de 197
remmen zijn toch gewoon 1 pots? maar idd met een knap setje blokken zijn ze ruim voldoende voor heel veel geweld...


remmen zijn toch gewoon 1 pots? maar idd met een knap setje blokken zijn ze ruim voldoende voor heel veel geweld...
Foutje van mij idd maar 1 grotere zuigert.
Die race-pagid-blokken met Tarox schijven doen het echt goed.
Wel op tijd gedoseerd remmen om overbelasting/hitting te voorkomen.
Wie weet ooit wel eens een 4-pots set eronder schroeven
Die race-pagid-blokken met Tarox schijven doen het echt goed.
Wel op tijd gedoseerd remmen om overbelasting/hitting te voorkomen.
Wie weet ooit wel eens een 4-pots set eronder schroeven

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Banjo, wat bedoel je met gedoseerd?
Zo hard mogelijk en zo kort mogelijk is minder belastend voor je remmen dan gedoseerd remmen.
Zo hard mogelijk en zo kort mogelijk is minder belastend voor je remmen dan gedoseerd remmen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
En toch wordt ik blijer van mijn 2 als de nieuwere 3
Op topsnelheid verlies ik het net en in de bochten ook icm later remmen.
Hij rijdt met AST onderstel van Madeno en 330mm schijven van Perf.friction.
Maar als ik hem net voor Eaurouge op vermogen kan inhalen,dan is mijn dag al goed....

Op topsnelheid verlies ik het net en in de bochten ook icm later remmen.
Hij rijdt met AST onderstel van Madeno en 330mm schijven van Perf.friction.
Maar als ik hem net voor Eaurouge op vermogen kan inhalen,dan is mijn dag al goed....

Laatst gewijzigd door Banjo RS op ma 25 jun 2012 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ik dacht trouwens ook dat de 2 op top harder liep dan de 3, tenminste in de cliocup is dat zo.
Vanwege gewicht en vleugeltje.
Vanwege gewicht en vleugeltje.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
clio 3 heeft zesbak, clio 2 vijfbak
wellicht licht het daar aan?
geen actiefoto's banjo??
wellicht licht het daar aan?
geen actiefoto's banjo??

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Zijn 3 loopt net ff wat harder door omhoog op rechte stuk na ER.
We nemen ER allebei in zijn 4 maar de 3 wint het idd met zijn 6de versnelling.Terwijl op een LANG stuk autobahn ik maximaal in de toeren weer wat sneller ben. Beide autos zijn gemapt door Henk en hij zei toen al dat we onderin sneller zijn geworden,maar dat dat ten koste gaat van de topsnelheid. Heb nog geen actiefotos gevonden,zal een dezer dagen wel wat op DF of Skylimit verschijnen......
We nemen ER allebei in zijn 4 maar de 3 wint het idd met zijn 6de versnelling.Terwijl op een LANG stuk autobahn ik maximaal in de toeren weer wat sneller ben. Beide autos zijn gemapt door Henk en hij zei toen al dat we onderin sneller zijn geworden,maar dat dat ten koste gaat van de topsnelheid. Heb nog geen actiefotos gevonden,zal een dezer dagen wel wat op DF of Skylimit verschijnen......
[img]http://img835.imageshack.us/img835/8617/cpz4juli2.png[/img]
4 juli ochtend gereden op CPZ met DF.
Toen definitief besloten om te investeren in beter stugger onderstel.
En via Kool een Bilstein Evo1 Cupset gekocht en adviezen van Daan en JP.
[img]http://img18.imageshack.us/img18/8114/bilsteincupvies.png[/img]
[img]http://img836.imageshack.us/img836/9896/montageklaar.jpg[/img]
Alles gedemonteerd,schoongemaakt,ingevet en weer in elkaar gezet.
Paar delen opnieuw matzwart laten coaten en rest gepoetst.
Heb langere aandrijfassen liggen van een Scenic.
Morgen met een maatje alles onder de Cliko schroeven.
En dan dinsdag uitlijnen en woensdag van 17-19 testen op zandvoort.
Wil binnenkort ook nog achteras gaan upgraden naar Cup.
4 juli ochtend gereden op CPZ met DF.
Toen definitief besloten om te investeren in beter stugger onderstel.
En via Kool een Bilstein Evo1 Cupset gekocht en adviezen van Daan en JP.
[img]http://img18.imageshack.us/img18/8114/bilsteincupvies.png[/img]
[img]http://img836.imageshack.us/img836/9896/montageklaar.jpg[/img]
Alles gedemonteerd,schoongemaakt,ingevet en weer in elkaar gezet.
Paar delen opnieuw matzwart laten coaten en rest gepoetst.
Heb langere aandrijfassen liggen van een Scenic.
Morgen met een maatje alles onder de Cliko schroeven.
En dan dinsdag uitlijnen en woensdag van 17-19 testen op zandvoort.
Wil binnenkort ook nog achteras gaan upgraden naar Cup.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ziet er weer netjes uit zeg.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
[img]http://img94.imageshack.us/img94/990/uitlijnensteegrodenhoor.jpg[/img]
Dinsdagavond Cliko uitgelijnd bij Steegro Denhoorn.
Nu bijna -4 camber en ietsje toespoor voor en op juiste rijhoogte gezet.
En gisteren 2 uurtjes getest op CPZ,leuk deelnemersveld met alleen maar straatautos.
Wereld van verschil,clikotje is nu super stabiel en de bochtsnelheid is veel hoger.Had de smaak aardig te pakken,jammer dat ik zo snel moest stoppen
Op naar de volgende upgrades en afhankelijk van het weer hopelijk nog een trackday-tje pakken
[img]http://img6.imageshack.us/img6/4552/36678.jpg[/img]
[img]http://img838.imageshack.us/img838/4223/img1527rl.jpg[/img]
Dinsdagavond Cliko uitgelijnd bij Steegro Denhoorn.
Nu bijna -4 camber en ietsje toespoor voor en op juiste rijhoogte gezet.
En gisteren 2 uurtjes getest op CPZ,leuk deelnemersveld met alleen maar straatautos.
Wereld van verschil,clikotje is nu super stabiel en de bochtsnelheid is veel hoger.Had de smaak aardig te pakken,jammer dat ik zo snel moest stoppen


[img]http://img6.imageshack.us/img6/4552/36678.jpg[/img]
[img]http://img838.imageshack.us/img838/4223/img1527rl.jpg[/img]
Topic maar weer eens uit het stof gehaald
[img]http://img820.imageshack.us/img820/9521/ring2012.jpg[/img]
Ring 2012 met Daan
27okt. 2012 nog wezen rollen in Goes : 163pk ADW
Van de winter op mijn gemak aan de Cliko gewerkt:
-Interieur verder leegemaakt
-kabelboom uitgedund en bijv. raamschakelaars naar plek radio verplaatst
-Pure veerpootbrug + topmounts gemonteerd
-Rolbeugel-kooi vastgelast op vloerplaten
-Deurpanelen voor Cup gemonteerd en achter zelf gemaakt
-Nieuwe OMP alu-sidemounts
-Nieuwe 6-punts lightweight gordels Sabelt
-Handbediende buitenspiegels
-Nieuwe Toyo R888
-Nieuwe Pure Tapeinden + wielmoeren
etc...
[img]http://img560.imageshack.us/img560/5885/deurpaneelvoor.jpg[/img]
[img]http://img854.imageshack.us/img854/5064/interieuropbouwen.jpg[/img]
[img]http://img21.imageshack.us/img21/684/sabeltz.jpg[/img]
Nog te doen binnenkort:
-Remklauwen voor + remblokken Pagid vervangen + Dot5.1 verversen
-Accu naar achter
-Achteras ombouwen naar Cup (ligt al klaar)
-Andere dakspoiler
Toekomst!
-Remleidingen vervangen voor staalomvlochten en remdrukverdeler monteren!
-Meer vermogen!
Gisteren de 1e trackday van 2013 gereden op CPZ met DF.
Mijn maatje was er ook bij met zijn nieuwe kermit-look voor de Clio3
Ondanks dat de wind het ijzig koud maakte lekker kunnen rijden en het tempo zat er weer goed in!
Op naar Spa en Assen......
[img]http://img209.imageshack.us/img209/7607/foto4yz.jpg[/img]
[img]http://img843.imageshack.us/img843/8007/df26maart.jpg[/img]

[img]http://img820.imageshack.us/img820/9521/ring2012.jpg[/img]
Ring 2012 met Daan
27okt. 2012 nog wezen rollen in Goes : 163pk ADW
Van de winter op mijn gemak aan de Cliko gewerkt:
-Interieur verder leegemaakt
-kabelboom uitgedund en bijv. raamschakelaars naar plek radio verplaatst
-Pure veerpootbrug + topmounts gemonteerd
-Rolbeugel-kooi vastgelast op vloerplaten
-Deurpanelen voor Cup gemonteerd en achter zelf gemaakt
-Nieuwe OMP alu-sidemounts
-Nieuwe 6-punts lightweight gordels Sabelt
-Handbediende buitenspiegels
-Nieuwe Toyo R888
-Nieuwe Pure Tapeinden + wielmoeren
etc...
[img]http://img560.imageshack.us/img560/5885/deurpaneelvoor.jpg[/img]
[img]http://img854.imageshack.us/img854/5064/interieuropbouwen.jpg[/img]
[img]http://img21.imageshack.us/img21/684/sabeltz.jpg[/img]
Nog te doen binnenkort:
-Remklauwen voor + remblokken Pagid vervangen + Dot5.1 verversen
-Accu naar achter
-Achteras ombouwen naar Cup (ligt al klaar)
-Andere dakspoiler
Toekomst!
-Remleidingen vervangen voor staalomvlochten en remdrukverdeler monteren!
-Meer vermogen!
Gisteren de 1e trackday van 2013 gereden op CPZ met DF.
Mijn maatje was er ook bij met zijn nieuwe kermit-look voor de Clio3

Ondanks dat de wind het ijzig koud maakte lekker kunnen rijden en het tempo zat er weer goed in!
Op naar Spa en Assen......

[img]http://img209.imageshack.us/img209/7607/foto4yz.jpg[/img]
[img]http://img843.imageshack.us/img843/8007/df26maart.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Banjo RS op zo 30 jun 2013 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.