ACT: Clio Williams
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Yes.
ik heb nog wel een filterhuis voor je, zoals op die foto. inclusief nieuw luchtfilter.
ik heb nog wel een filterhuis voor je, zoals op die foto. inclusief nieuw luchtfilter.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Nee, dat is een gr. A of maxi systeem. Cup had een std filterhuis.
Gr. A of Maxi is wel degelijk beter doordat het met die setup beter lucht krijgt dan een dikke slang naar de bumper.
Een espace huis is weer heel anders, en word achteraf toegepast op clio 2 auto's. De originele cup Clio II had een 21t filterhuis (Zandvoort).
Gr. A of Maxi is wel degelijk beter doordat het met die setup beter lucht krijgt dan een dikke slang naar de bumper.
Een espace huis is weer heel anders, en word achteraf toegepast op clio 2 auto's. De originele cup Clio II had een 21t filterhuis (Zandvoort).
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op vr 13 jan 2012 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Cup clio 2 had een open luchtfilter JP. Megane cup had die luchtfilterhuis, evenals de Clio Groep A.Jean-Paul-S schreef:Nee, dat is een gr. A of maxi systeem. Cup had een std filterhuis.
Gr. A of Maxi is wel degelijk beter doordat het met die setup beter lucht krijgt dan een dikke slang naar de bumper.
Een espace huis is weer heel anders, en word achteraf toegepast op clio 2 auto's. De originele cup Clio II had een 21t filterhuis.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Martijn Kool schreef:Cup clio 2 had een open luchtfilter JP. Megane cup had die luchtfilterhuis, evenals de Clio Groep A.Jean-Paul-S schreef:Nee, dat is een gr. A of maxi systeem. Cup had een std filterhuis.
Gr. A of Maxi is wel degelijk beter doordat het met die setup beter lucht krijgt dan een dikke slang naar de bumper.
Een espace huis is weer heel anders, en word achteraf toegepast op clio 2 auto's. De originele cup Clio II had een 21t filterhuis.
Ja, maar niet op zandvoort:P
-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
- Locatie: Oostvoorne
Klopt zoon luchtfilter had ik in gedachten.
Heb ze wel eens bij pri-tech gezien voor €150,- als antwoord op 1 van de vragen.
Het is ook niet dringend nodig, maar was gewoon geintresseerd.
Heb ze wel eens bij pri-tech gezien voor €150,- als antwoord op 1 van de vragen.
Het is ook niet dringend nodig, maar was gewoon geintresseerd.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Zijn er mensen die wat extra willen verdienen, en mijn disriem + alle toebehoren willen vervangen?
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
vraagje voor de doorgewinterde williams/16v sleutelaars,. hoe of met welk gereedschap krijg je de onderste torx40 bout uit de bovenste distributiekap gedraaid? met ingebouwd blok.. ik heb te weinig ruimte voor een torx 40 dop met ratel en mun torxsleutel brak gewoon af omdat de bouten onbeschoft vast zitten.? iemand een gouden tip? 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Persoonlijk zou ik gewoon uitbouwen, wie weet wat je nog meer tegenkomt.... je kan eventueel de motortakel eraan hangen en je baksteun losgooien om meer ruimte te krijgen.
Kleine doppensetje al geprobeerd? Of een stiftsleutel verlengen?
Kleine doppensetje al geprobeerd? Of een stiftsleutel verlengen?
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
kleine nog niet geprobeerd omdat ik die zelf niet heb,. (moet ik dus maandag meenemen van mijn werk) en een torxsleutel heb ik erin gehad maar die breekt gewoon af omdat de bouten echt vastzitten.. de bouten waar ik wel bijkon heb ik met een grote ratel met pijn en moeite los kunnen krijgen ..
tja en uitbouwen is natuurlijk makkelijker maar de volgende motorwissel staat alweer te wachten op me dus die optie (uitbouwen) proberen we te voorkomen eigenlijk..
bedankt alvast voor de tip , iemand anders nog een tip ?
tja en uitbouwen is natuurlijk makkelijker maar de volgende motorwissel staat alweer te wachten op me dus die optie (uitbouwen) proberen we te voorkomen eigenlijk..
bedankt alvast voor de tip , iemand anders nog een tip ?
Heb er zelf ook al eens 4 torx bitjes op kapot gedraaid.
Je kunt ook je bitje pakken en hier een sleuteltje 8 omheen doen...
Je kunt ook je bitje pakken en hier een sleuteltje 8 omheen doen...
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
ik zal in ieder geval een paar torxen 40 dopjes meenemen,. tis zo frustrerend als je de kappen er allemaal afhebt en alle bouten los op 2 na. dat je dan eigenlijk ongedane zaken weer naar huis kunt haha.. maja komt zeker goed was alleen benieuwd of iemand hier DE manier had met ingebouwd blok ..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Is gewoon altijd shit, maar als je de motor zover mogelijk opschuift richting bestuurderszijde word het wel makkelijker. Persoonlijk doe ik me de moeite/geklooi niet aan, kun je gelijk alles even fris maken 

Wat JP zegt, eruit. Niet heel veel meer werk en geeft je gelijk de kans om meer dingen te controlleren en te vervangen. Eruit ermee.
Als je niemand kan vinden wil ik het ook wel doen maar dan moet je geen haast hebben
Als je niemand kan vinden wil ik het ook wel doen maar dan moet je geen haast hebben

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
En als hij pas over 3 jaar af hoeft mag je hem naar mij brengen 

-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
hahaha , ik ben bij randy16v aan het helpen met zijn riem,. ik dacht owww ik als ervaren renaultmonteur doe dat "ff". en dan zou ik omdat 2 bouten er nog niet uit willen een blok eruit gaan halen? neuh eerst maares alles zo proberen.. och en als het echt niet wil dan gaat het blok eruit,. in ieder geval is dat kwa ruimte een stuk gemakkelijker ook om stuurpomp te vervangen.. maja zoals ik al aangaf,. er staat een mitsubishi grandis op me te wachten waar een nieuw blok in moet (op randy's brug). dus eigenlijk moet de clio toch wel klaar zijn voor woensdag/donderdag. ochjah we zien wel.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
tja niet goedkoop maar geen gekke prijzen. De laatste spanner is multiriem spanner neem ik aan. Die zijn niet goedkoop maar hoef je niet elke riem beurt te vervangen.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Is dat net zo goed dan? Waar kan je dat halen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Renault haalt z'n spullen ook bij Gates...
Hele zwikkie kan je gewoon bestellen bij Rijsbergen, Brezan of FUGO.
Vraag anders eens jouw magazijnmeester bij Peugeot of ie een belletje wilt plegen naar waar hij zijn spullen (spuitbussen, tape, dat soort zaken) vandaan haalt. Scheelt je ook weer wat knaken als je het besteld via de zaak.
Hele zwikkie kan je gewoon bestellen bij Rijsbergen, Brezan of FUGO.
Vraag anders eens jouw magazijnmeester bij Peugeot of ie een belletje wilt plegen naar waar hij zijn spullen (spuitbussen, tape, dat soort zaken) vandaan haalt. Scheelt je ook weer wat knaken als je het besteld via de zaak.

Laatst gewijzigd door Arco op ma 19 mar 2012 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Goed idee krijg ik nog inkoop ook 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
*KATJING*
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Als nog best prijzig maar moet toch gebeuren 

Na een tip van Jacques heb ik mijn distr. Set juíst bij Renault gehaald, daar was hij zelfs goedkoper (incl korting bij Brezan).
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
@ Lee, duur is het pas als je riem eraf loopt, dit is gewoon onderhoud
Ondanks dat ik zelf bij een grote automaterialen zaak werk heb ik toch de distributie spullen bij de dealer gehaald, ook die spullen komen van gates maar bij clio 2 zit er bijv. een verbeterde looprol bij en in de skf en gates set die je aftermarkt koopt weer niet

Ondanks dat ik zelf bij een grote automaterialen zaak werk heb ik toch de distributie spullen bij de dealer gehaald, ook die spullen komen van gates maar bij clio 2 zit er bijv. een verbeterde looprol bij en in de skf en gates set die je aftermarkt koopt weer niet

Racing is the best way to convert money into noise
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
contitech uit duitsland halen, ben je echt veel goedkoper uit.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
3graden geeft een setje 16V schokbrekers op een Williams, voor straatgebruik en veel rechtdoor rijden is 't niet aan te raden. Je betaalt 2 voorbanden en benut er maar 50% van.. Die ene 50 procent gooi je weg en de andere 50% rijd je 2x zo snel opSteven schreef:Dat klinkt vrij standaard, een GT heeft standaard 2 graden en een Williams zal toch mininmaal 1 graad negatief hebben lijkt me zo.


-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Bedankt voor de tip Daan, ik bestel alles gewoon bij de dealer gaat nog 20% vanaf. 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
T bevalt mij anders prima onder de willie.Ronald1916V schreef:3graden geeft een setje 16V schokbrekers op een Williams, voor straatgebruik en veel rechtdoor rijden is 't niet aan te raden. Je betaalt 2 voorbanden en benut er maar 50% van.. Die ene 50 procent gooi je weg en de andere 50% rijd je 2x zo snel opSteven schreef:Dat klinkt vrij standaard, een GT heeft standaard 2 graden en een Williams zal toch mininmaal 1 graad negatief hebben lijkt me zo.bij circuitgebruik is 't precies goed
T hoekt als een maloot
