andrews gtt coupe F7P-T,REMMEN UPDATE.

Vertel hier alles over je project.
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

tutuur schreef:Dat kan ook wel maar dan is nogsteeds het probleem dat door het inlaatspruitstuk de radiateur wat naar voren moet om hem er uit te kunnen halen...
dit blok is maar tijdelijk..
tevens de radiateur en als hij er tussen past dan vind ik het prima.
als mijn f7p-t erin gaat laat ik de motorruimte spuiten.
en dan kan ik altijd door het schadebedrijf te balk aan laten passen.

ik ga het doen zoals mark
balk van suframe(waar de gaten voor de radiateur inzitten)
cm of 10 lager maken.
dan heb je ruimte zat.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
MaLa
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 3 apr 2009 15:47
Locatie: Heerhugowaard

Goude tip :beer: :

Voor het werkplaats handboek en een clio 16V inclusief schema van injectiegedeelte moet je ff google op ''sm 1651'' (Y)

Gr Mark
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

vandaag weer bezig geweest.
en heb nu alles zover
dat ik de motor rond kan laten gaan,en hij brandstof krijgt.
maar GEEN vonk..

ik zal vast iets over het hoofd zien.
dus zou iemand kunnen vertellen
op welke kleur bekabeling de constante+ moet..en op welke de evt geschakelde+(ik dacht eigenlijk de stekker van de originele onsteking over te kunnen zetten,maar of dit werkt?? ik heb er wel een geschakelde+ op)

de massa van de kabelboom/ecu zitten op het blok,dus dat zou goed moeten zijn..
weet het even niet meer
dus alle hulp is welkom (Y)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

De massa zit op het blok maar heb je ook weer een goede massa van blok naar cass en van de accu naar de cass?

Tevens zoals ik je eerder vertelde van retro renault:

Main plug B2 & D1/White plug A3 & A7 + pin 6 ecu------------------ Constant live
Main plug A1 & C7 + pin 9 ecu ----------------------------------------------Switched live

Earth-----------------------Pin 2 ecu
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Foutje
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

de massa's zijn in orde.
van accu naar cas
en van cas naar motor nieuwe kabels voor getrokken.

pin zoveel en zoveel..(er staat op de stekker geen pinbezetting)
pfff
ik heb nu al 3 schema's voor mn neus gehad
vandaar dat ik nu om de kleur vraag (Y)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Op de grote lange ecu stekker staan nummers, ff met je multimeter piepen en je weet vanzelf welke pin op de bruine stekker er bij hoort ;-)
MaLa
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 3 apr 2009 15:47
Locatie: Heerhugowaard

Stekker van je originele ontsteking overzetten gaat niet , dan omzeil je de ecu.

De nummers die tutuur zegt komen niet overeen met het schema van een clio16v / zoals het bij mij zit.

Belangrijk is om ff te weten van wat voor auto je de ecu hebt.
Als je ff googled op sm 1651 zie je de nummers van de stekker ook staan , let op dat het in spiegelbeeld kan zijn omdat dit de aansluiting op de ecu betreft.

Vervolgens idd ff terug meten naar bruine stekker et voila!
(EDIT)
En anders slinger je m op een aanhanger ri. Noord Holland, kan je 's middags volgas terug (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Of even geduld hebben tot vrijdag dan kan ik bij m'n 9 kijken waar ik de voedingen op aan gesloten heb...

Nogmaals, als je net als mij de voeding netjes via een relais pakt vergeet dan niet dat je een goede geschakelde plus moet pakken(die er dus op blijft wanneer je start).
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

de ecu is van een clio 16v
net als de kabelboom trouwens..


die engelse info klopt helemaal niks van..
had aan de hand van die info een verloopstekker gemaakt
maar die ging helemaal nergens over (Y)

de info van steven is wel goed
enkel is mij onduidelijk welke ik dus moest hebben voor de constante+

@mark
ik ga vanavond de pin4 van de ecu doorpiepen
en kijken wat hij dan doet..
enne het is dat ik geen aanhanger heb staan :p
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

I had je toch een Duiste handleiding gestuurd "kabelplan" voor ombouw van een Clio 16v kabelboom naar een R5.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

dat klopt (Y)
ik heb alles eruit kunnen halen
behalve het gene wat ik nu nog moet hebben..
(ik spreek geen duits)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

Zal ook eens in mijn mappen kijken, volgens mij moet ik nog ergens de nederlandse schema's van een 16v blok wel ergens hebben liggen.

100% zeker dat het aan de 'vonk' ligt?
Ik had namelijk geen voeding op de injectoren (maar dus wel benzine in de rail) in eerste instantie en dan start die ook wat moeilijk (0)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

brandstof krijgt hij wel.
enkel is de vonk nog steeds spoorloos..

ik ga er vanavond weer mee verder.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

T zijn maar 8 draadjes om hem draaiend te maken. . .
Helaas ligt het schema in me 5 in de schuur, dus vrijdag of zaterdag op zijn vroegst. . Mocht het nog niet gelukt zijn :D
MaLa
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 3 apr 2009 15:47
Locatie: Heerhugowaard

Komt ie dan,

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-UYDGLQEU-D.jpg[/img]

Op de afgeknipte draden (rood/groene van bruine stekker) en (witte van grijze stekker) moet een constant plus via zekering 15amp.

dan zit er op pen C7 van bruine stekker nog een dikke gele SAMEN met dunne gele (die heeft een grijze streep erop) hier komt de geschakelde plus. ;-)

Gr Mark
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Dit is idd dezelfde stekker als ik bedoelde. Als die geschakelde plus erop zit zou hij na mijn weten moeten vonken.
En voor zover ik op mijn ecu dacht te zien:
Pin 1 + 2 massa
pin 4 constand +
Pin 19 geschakelde +

Ga morgen op het werk even een schema proberen te zoeken, maar volgensmij moet hij lopen als je die massas en plussen op je ecu hebt.
Komt goed :)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Aangezien ik een kabelboom aan 't maken ben voor mn stand alone ECU en ik de stekkers allemaal al nagemeten heb doe ik ook maar even een duit in 't zakkie.

Gezien vanaf de motorkabelboomstekkers. De pin-out codes staan aan de draadkant van de stekker.

Bruine stekker:

Rood-groen: 1,5 mm2 D1 (Constant plus 30)
Geel-grijs : 0,75mm2 D6 (Plus via contact 15)
Geel. : 2,5 mm2. C7. (Plus via contact 15)
Wit. : 2,5 mm2 D7 (Startmotor Plus van contactslot)

Grijze stekker:

Wit : 0,75mm2. A1 (Constant plus 30)

Als 't goed is hoor je dan het brandstofpomp relais 3seconden klikken (veiligheid, na 3 sec. geen toerentalsignaal is brandstofpomp uit) en als de pomp goed aangesloten is hoor je de pomp even lopen, pomp is massa geschakeld vanuit de ECU.

Overigens wel vreemd dat je wel inspuiting hebt, dat betekend dat je ECU wel spanning krijgt. Ik zou de bobine anders ook even checken, ook geen vonk van de bobinekabel ?

Van de witte stekker op de bobine moet Pin A (geel) een plus via contact (15) hebben en moet pin B (zwart) een massa (31) zijn als je de motorkabelboom op bovenstaande pin-out hebt aangesloten.

Laat je niet al te veel afleiden door de draadkleuren, ga eerder af op de pin-out code op de stekkers. na elke nieuwe fles wijn die daar open getrokken werd in Frankrijk zijn ze op andere draadkleuren overgegaan. :p

Bij mij werken dingen ook nooit wat bij anderen altijd wel werkt maar hier heb ik vonk en inspuiting mee, en da's nog op een zelf in elkaar gebeunde motortestbank ook dus doe er je voordeel mee! :)
MaLa
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 3 apr 2009 15:47
Locatie: Heerhugowaard

Ronald1916V schreef:Aangezien ik een kabelboom aan 't maken ben voor mn stand alone ECU en ik de stekkers allemaal al nagemeten heb doe ik ook maar even een duit in 't zakkie.

Gezien vanaf de motorkabelboomstekkers. De pin-out codes staan aan de draadkant van de stekker.

Bruine stekker:

Rood-groen: 1,5 mm2 D1 (Constant plus 30)
Geel-grijs : 0,75mm2 D6 (Plus via contact 15)
Geel. : 2,5 mm2. C7. (Plus via contact 15)
Wit. : 2,5 mm2 D7 (Startmotor Plus van contactslot)

Grijze stekker:

Wit : 0,75mm2. A1 (Constant plus 30)

Als 't goed is hoor je dan het brandstofpomp relais 3seconden klikken (veiligheid, na 3 sec. geen toerentalsignaal is brandstofpomp uit) en als de pomp goed aangesloten is hoor je de pomp even lopen, pomp is massa geschakeld vanuit de ECU.

Overigens wel vreemd dat je wel inspuiting hebt, dat betekend dat je ECU wel spanning krijgt. Ik zou de bobine anders ook even checken, ook geen vonk van de bobinekabel ?

Van de witte stekker op de bobine moet Pin A (geel) een plus via contact (15) hebben en moet pin B (zwart) een massa (31) zijn als je de motorkabelboom op bovenstaande pin-out hebt aangesloten.

Laat je niet al te veel afleiden door de draadkleuren, ga eerder af op de pin-out code op de stekkers. na elke nieuwe fles wijn die daar open getrokken werd in Frankrijk zijn ze op andere draadkleuren overgegaan. :p

Bij mij werken dingen ook nooit wat bij anderen altijd wel werkt maar hier heb ik vonk en inspuiting mee, en da's nog op een zelf in elkaar gebeunde motortestbank ook dus doe er je voordeel mee! :)
Zelfde als bij mij dus (Y)

Loopt ie al?
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

nog geen teken van leven hier..
ook niet meer aan verder gegaan eigenlijk.

moest nog wat andere spulletjes ophalen..
foto's volgen
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

even voor de duidelijkheid
ik heb de pomp buiten de ecu lopen!!

dus een aparte geschakelde+ voor getrokken.

@ronald
thanks voor je input (Y)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

van de week alvast
de volgende spullen opgehaald.[img]http://img855.imageshack.us/img855/4858/subframe16v.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us
clio 16v subframe met draagarmen,stabilisatorstang,en stuurstangen.


[img]http://img525.imageshack.us/img525/9416/achteras16v.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us
clio 16v achteras(gelukkig gangbaar)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

word voor het gemonteerd gaat worden
eerst gestraald en gecoat(of zou spuiten een beter alternatief zijn??)
vandaag nog een clio16v tellerunit gemonteerd i.v.m mechanische telleraandrijving.
[img]http://img268.imageshack.us/img268/5941/teller16v1.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us
liep ook met het idee om de 3extra meters op de plaats van de roosters van de kachel te maken..
(dacht dit ooit eens bij een andere 5 gezien te hebben)
[img]http://img689.imageshack.us/img689/6123/teller16v2.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us
maar dat gaat geen sucses worden..
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

vandaag ook mn wielen en banden uit de opslag gehaald.
heb ze al een tijdje liggen,zsm de banden eromheen draaien
en zodra de 5 weer op zn 4 wielen kan staan
dan gaan ze eronder.
[img]http://img515.imageshack.us/img515/1489/15inch1.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us
[img]http://img585.imageshack.us/img585/6325/15inch2.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

je bent lekker aan het prutsen geweest!
dat kan nog wel eens krap worden met je verbreders achter Drews!

zou je even van uiteinde draagarm naar uiteinde draagarm willen meten hoe breed het is? (met de draagarmen vlak)
dan meet ik morgen bij mijn gtt even, ben wel benieuwd naar het verschil (Y)
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ach ja
er zijn er zovelen die de breedte hebben aangepast..
dus met de verbreders zal het wel goed komen.

zal volgende keer als ik er ben
even het subframe opmeten voor je. (Y)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Verbreders gaat wel passen, enkel het achterste gedeelte wat naar binnen steekt en achter je bumper verdwijnt moet je weghalen. En de achterbumper naar achteren plaatsen.

Subframe scheelt 15mm per kant omdat de ophanging van de draagarmen wat verder naar buiten zit.
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ze stonden al een tijd op mijn lijstje
en vandaag opgehaald.
de dubbele morette koplampen
[img]http://img842.imageshack.us/img842/7412/moretter5.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us

hopelijk van de week weer eens wat verder gaan met de 5
want er begint weer nieuw stof op te vallen ;-)
en weer wat wijzer geworden
een 16v voorpijp word niet met 3 maar met 2 moeren gemonteerd (~)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

Leuk die morettes :) (Y)
B18FT... what else ?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

sieger everts schreef:Leuk die morettes :) (Y)
die zoek ik ook nog een setje alleen weet iemand of dat gaat passen met doorgelaste moterkap? of met kleine aanpassingen?
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ik heb er een heel poosje naar gezocht
(net als sieger denk ik ;-) )
weet bijna wel 100% zeker dat het niet gaat passen met doorgelaste motorkap..
bij standaard koplampen is dat zelfs een drama(9 van de 10 gaan doorhangen op de koplampen)

hou er ook rekening mee dat morettes uitsteken.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

daarom zie je op mijn foto's, als je goed kijkt ook een orginele motorkap. booskijkers gaan helaas niet passen.

bij mij viel de zoektocht wel mee, en liep toevallig op ebay tegen nieuwe buitenste covers aan. De oude covers liggen bij de oude eigenaar van de orginele motorkap :D
B18FT... what else ?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

sieger everts schreef:daarom zie je op mijn foto's, als je goed kijkt ook een orginele motorkap. booskijkers gaan helaas niet passen.

bij mij viel de zoektocht wel mee, en liep toevallig op ebay tegen nieuwe buitenste covers aan. De oude covers liggen bij de oude eigenaar van de orginele motorkap :D
daar was ik al bang voor maar als ik dat platic gdeelte stuk uitvrees zou da dan niet gaan die ronde lampen liggen toch dieper erin?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Sja, die van mij waren perfect over originele lampen. Toen een nieuwe set imi's gemonteerd en zie je bij de rechter een klein randje...

Achja, who cares je ziet het alleen als je het weet...
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Nog een bedradingshandleiding maar nu in het Engels
http://www.retro-renault.com/forums/eng ... rsion.html
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Plaats reactie