Rally 16v van Bert-jan en Geert
[img]http://img53.imageshack.us/img53/4893/vechtdal01pm5.th.png[/img]
Bijgaand nog even een foto die ik online heb kunnen vinden.
Bijgaand nog even een foto die ik online heb kunnen vinden.
Heb tijdens de proeven niet de indruk gehad dat we op het scherpst reden, naar mijn mening konden we nog veel meer door de bochten glijden op dat asvalt .... grip zat. Ik heb de Clio veel te laag in de toeren laten lopen waardoor de versnellingen erg "lang" werden.
[img][img]http://img261.imageshack.us/img261/6721/afb002wy5.jpg[/img]
By bertprin[/img]
Nog 1 1/2 week dan hopen we te starten in de Twente Rallysprint die op zondag 2 november wordt verreden.
De afgelopen weken hebben we de spoorbreedte naar Williams spec gebracht, dus nieuwe draagarmen, aandrijfassen en stabi ..... eindelijk camber. Een iets ander uiterlijk met de nu gele spatschermen. We hebben nog wat verlichtingissues en de raamfolie moet nog even worden vervangen. Daarnaast vandaag Renault Sport uitlaatrubbers binnengekregen die zijn een stukje stugger dan de standaard rubbers ... en die branden er trouwens onderuit met de uitlaat die we er nu onder hebben. Foto's en update volgen op onze website.
By bertprin[/img]
Nog 1 1/2 week dan hopen we te starten in de Twente Rallysprint die op zondag 2 november wordt verreden.
De afgelopen weken hebben we de spoorbreedte naar Williams spec gebracht, dus nieuwe draagarmen, aandrijfassen en stabi ..... eindelijk camber. Een iets ander uiterlijk met de nu gele spatschermen. We hebben nog wat verlichtingissues en de raamfolie moet nog even worden vervangen. Daarnaast vandaag Renault Sport uitlaatrubbers binnengekregen die zijn een stukje stugger dan de standaard rubbers ... en die branden er trouwens onderuit met de uitlaat die we er nu onder hebben. Foto's en update volgen op onze website.
Helaas afgelopen zondag maar 2 proeven kunnen rijden. Opde 3e proef gleden we op een wel heel lullige wijze met 10 km/u een sloot in ....einde rally. De enige schade die we hebben is een afgebroken deursteun door het hefboomeffect bij het uit de sloot halen van de Clio .... dit lukt met een mannetje of 20. Dank nog aan degene die ons geholpen hebben.
[img][img]http://img223.imageshack.us/img223/9593/cliohengeloxg5.th.jpg[/img][img]http://img223.imageshack.us/images/thpix.gif[/img][/img]
[img][img]http://img223.imageshack.us/img223/6790/compilatievl1.th.jpg[/img][img]http://img223.imageshack.us/images/thpix.gif[/img][/img]
[img][img]http://img223.imageshack.us/img223/9593/cliohengeloxg5.th.jpg[/img][img]http://img223.imageshack.us/images/thpix.gif[/img][/img]
[img][img]http://img223.imageshack.us/img223/6790/compilatievl1.th.jpg[/img][img]http://img223.imageshack.us/images/thpix.gif[/img][/img]
Lang niet gepost maar inmiddels toch al 3 rally-sprints gereden.
[img]http://bpautosport.nl/photos/twente_ral ... 283129.jpg[/img]
Hardenberg en amsterdam netjes uitgereden zoals het hoort maar in hengelo maakten we toch een domme glijer, verder geen schade maar wel uit de wedstrijd.
[img]http://bpautosport.nl/photos/twente_ral ... 284029.jpg[/img]
We zijn de auto nu aan het klaar maken voor het 2009 seizoen. We hopen dit jaar zelfs een paar echte rally's te gaan rijden, maar eerst nog een paar sprints.
Vorige week en vandaag bezig geweest met het stuurhuis, spruitstuk isoleren en de handrem verplaatsen. Het stuurhuis lekte en de start motor werd veel te warm ondanks een hitteschild en wou amper ronddraaien.
Hier een paar actie foto's
foto lijkt wazig maar dit is de rook die van het spruitstuk kwam de eerste 10 min.
[img]http://94.100.113.166/472550001-4726000 ... _ajUB.jpeg[/img]
[img]http://94.100.113.202/472550001-4726000 ... _jwMH.jpeg[/img]
[img]http://94.100.114.27/472550001-47260000 ... _m65e.jpeg[/img]
[img]http://bpautosport.nl/photos/twente_ral ... 283129.jpg[/img]
Hardenberg en amsterdam netjes uitgereden zoals het hoort maar in hengelo maakten we toch een domme glijer, verder geen schade maar wel uit de wedstrijd.
[img]http://bpautosport.nl/photos/twente_ral ... 284029.jpg[/img]
We zijn de auto nu aan het klaar maken voor het 2009 seizoen. We hopen dit jaar zelfs een paar echte rally's te gaan rijden, maar eerst nog een paar sprints.
Vorige week en vandaag bezig geweest met het stuurhuis, spruitstuk isoleren en de handrem verplaatsen. Het stuurhuis lekte en de start motor werd veel te warm ondanks een hitteschild en wou amper ronddraaien.
Hier een paar actie foto's

foto lijkt wazig maar dit is de rook die van het spruitstuk kwam de eerste 10 min.
[img]http://94.100.113.166/472550001-4726000 ... _ajUB.jpeg[/img]
[img]http://94.100.113.202/472550001-4726000 ... _jwMH.jpeg[/img]
[img]http://94.100.114.27/472550001-47260000 ... _m65e.jpeg[/img]
Wat is er in bochelt? kan me zo geen rally herinneren daar.
Bert-jan had het er wel over om die rally te gaan rijden dus.
Antoine ....... kom je ons helpen in mei ? We hebben zeker plannen die kant op te komen. Tis voor zover ik weet een 1-dags rally dus dat moet qua kosten ook nog wel kunnen. Eerst 28 februari Veenendaal en 13 maart Testdag in Niederrhein.
[img]http://img511.imageshack.us/img511/820/testdagniederrhein28729.th.jpg[/img]
De auto is klaar voor komende zaterdag 4 april, dan rijden we in Almere de rallysprint. Afgelopen week hebben we de auto achter 4 cm laten zakken. Doordat we met een flink camber rijden ca. 4 graden hebben we zo hier en daar wat overstuur. Door de lagere achterkant zou dit verholpen moeten zijn. Was overigens een piece of cookie dat verlagen van de achteras, torsies kwamen mooi los.
14 maart j.l. getest op Niederrhein waar we nogsteeds last hadden van olielekkage in het stuurhuis, dit lijkt nu opgelost.
Na het weekeinde ene update
De auto is klaar voor komende zaterdag 4 april, dan rijden we in Almere de rallysprint. Afgelopen week hebben we de auto achter 4 cm laten zakken. Doordat we met een flink camber rijden ca. 4 graden hebben we zo hier en daar wat overstuur. Door de lagere achterkant zou dit verholpen moeten zijn. Was overigens een piece of cookie dat verlagen van de achteras, torsies kwamen mooi los.
14 maart j.l. getest op Niederrhein waar we nogsteeds last hadden van olielekkage in het stuurhuis, dit lijkt nu opgelost.
Na het weekeinde ene update
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Succes heren. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tnx Arco .....
Antoine, we hebben de Seizoens wel op de planning staan maar weet niet of we het financieel rond krijgen. In ieder geval in juni Hardenberg en dan na de zomervakantie een hele rits. Nadruk van het rallyseizoen ligt na de zomer vakantie doordat een aantal voorjaarsrallies niet hebben kunnen doorgaan.
Antoine, we hebben de Seizoens wel op de planning staan maar weet niet of we het financieel rond krijgen. In ieder geval in juni Hardenberg en dan na de zomervakantie een hele rits. Nadruk van het rallyseizoen ligt na de zomer vakantie doordat een aantal voorjaarsrallies niet hebben kunnen doorgaan.
[img]http://www.autofotografie.nl/gallery/d/ ... re_022.jpg[/img]
[img]http://www.autofotografie.nl/gallery/d/ ... re_044.jpg[/img]
hier wat foto's van gister. Rally wel uitgereden maar helaas niet zoals het hoort. de motor hielt enorm in boven de 4500 rpm. we verdenken zelf de bezine pomp of filter. Vorige test dag de tank perongelijk helemaal leeg gereden en sins dien rare problemen. pomp klonk gister aan het eind ook anders dan normaal.
[img]http://www.autofotografie.nl/gallery/d/ ... re_044.jpg[/img]
hier wat foto's van gister. Rally wel uitgereden maar helaas niet zoals het hoort. de motor hielt enorm in boven de 4500 rpm. we verdenken zelf de bezine pomp of filter. Vorige test dag de tank perongelijk helemaal leeg gereden en sins dien rare problemen. pomp klonk gister aan het eind ook anders dan normaal.
ja omdat het inhouden soms zo erg was dat we het niet meer vertrouwde.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Zonde van het inhouden heren... 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Denk dat we het probleem al hebben gevonden .... waarschijnlijk de benzinepomp. Kreeg gister de auto nauwelijks op de trailer, door het achteroverhangen van de auto natuurlijk helemaal geen benzinedruk meer
Van de week maken we de balans op, ook nog wat olielekkage hoop niet dat het wat ernstigs is.

Van de week maken we de balans op, ook nog wat olielekkage hoop niet dat het wat ernstigs is.
nou probleem is opgelost. benzine pomp vervangen door eentje van me sloop willie en lopen maar. NEXT!
zozo das lang geleden. Voor de mensen die zich af vragen waar de clio is gebleven kan ik ze melden dat deze volledig in onderdelen is verkocht. Dit om budget te maken voor een nieuw project. Namelijk een BMW M3 E36 met een 3.2 liter 6 cilinder. Kwa techniek vrij standaard, puur om betrouwbaarheid. Hier wat foto's tot nu toe
[img]http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3320_n.jpg[/img]
[img]http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 4566_n.jpg[/img]
[img]http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 6900_n.jpg[/img]
[img]http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7378_n.jpg[/img]
[img]http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9380_n.jpg[/img]
[img]http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3320_n.jpg[/img]
[img]http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 4566_n.jpg[/img]
[img]http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 6900_n.jpg[/img]
[img]http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7378_n.jpg[/img]
[img]http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9380_n.jpg[/img]


lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Dikke poep zeg!
Dat gaat janken!!

Dat gaat janken!!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Sodesnotter ... 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
De motor zal een M3 E46 3.2 liter blok worden, aangestuurd door een DTA met een DTA-Dash
[img]http://www.dtafast.co.uk/images/X_Dash_1.jpg[/img]
Voor de rest een standaard blok met 320pk. Dit alles is mogelijk omdat per 2012 een Groep S klasse komt waar technisch veel meer toegestaan is. Normaal geld in Nederland een cilinder limiet van 3 liter en max 300pk. In groep S is er eigenlijk alleen de limiet van 190km/u. De topsnelheid zullen we dus elektronisch moeten gaan begrenzen.
Achterdiff van een e36 M3 met 45% sper en korte eind overbrenging. Voor de rest een kort stuurhuis van een Z3 en een standaard m3 bak.
[img]http://www.dtafast.co.uk/images/X_Dash_1.jpg[/img]
Voor de rest een standaard blok met 320pk. Dit alles is mogelijk omdat per 2012 een Groep S klasse komt waar technisch veel meer toegestaan is. Normaal geld in Nederland een cilinder limiet van 3 liter en max 300pk. In groep S is er eigenlijk alleen de limiet van 190km/u. De topsnelheid zullen we dus elektronisch moeten gaan begrenzen.
Achterdiff van een e36 M3 met 45% sper en korte eind overbrenging. Voor de rest een kort stuurhuis van een Z3 en een standaard m3 bak.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
t@ring, ziet er goed uit. Mooie kooi ook (kostda? pure nieuwschierigheid)
Zal wel iets anders rijden als de clio
Zal wel iets anders rijden als de clio
