Dag
Ben sindskort eigenaar van een Renault 19 Cabrio van '92 met een 1.7 erin.
Hij was verlaagd achter door de vorige eigenaar. Nu wou ik hem weer ophogen. Haalde de dop van de torsie as eraf en was 1 bonk roest. Nu kan ik er geen bout indraaien. Hoe kan ik dit oplossen?
Gr Tuner
Verrotte Torsieas
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
andere as eronder knopen?
verrot is verrot
daar kun je weinig anders van maken..
verrot is verrot
daar kun je weinig anders van maken..
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Linkse draad erin draaien, maar wordt een moeilijk verhaal. Je kan er ook WD40 inspuiten, desnoods de dop er weer op waar je een gaatje aan de bovenkant inboort. Kan je meermaals inspuiten en laten weken. Wie weet verlies je oppervlakkig roest waarna er weer draad waarneembaar is.
Je zal niet de eerste zijn die een andere, wel gangbare achteras monteert
Je zal niet de eerste zijn die een andere, wel gangbare achteras monteert

Mrtn = Maarten
-
- Berichten: 808
- Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
- Locatie: stapelmoor
alleen worden meestal de assen die niet gangbaar zijn, pas zichtbaar opt moment dat men wil gaan verlagen.. hahaha omgekeerde wereld nu..
waarom verhogen?
waarom verhogen?
Contact opnemen met Martijn Kool 

Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Ga niet klooien met linkse tappen, die breken alleen af en dan is de ellende compleet.
Bij een cabrio zit het nog wat lastiger want daar kun je de skirts (dorpelverbreders) niet afhalen. Die zijn van staal en maken deel uit van de carroserie. Je kunt proberen als de hele as er onder uit is, de boel op te boren met boortjes in stapjes van 0,5mm tot je uiteindelijk bij de kern van de draad bent (8mm) en dan weer M10 erin tappen en een slagtrekker monteren om de as eruit te trekken. Succes.
Bij een cabrio zit het nog wat lastiger want daar kun je de skirts (dorpelverbreders) niet afhalen. Die zijn van staal en maken deel uit van de carroserie. Je kunt proberen als de hele as er onder uit is, de boel op te boren met boortjes in stapjes van 0,5mm tot je uiteindelijk bij de kern van de draad bent (8mm) en dan weer M10 erin tappen en een slagtrekker monteren om de as eruit te trekken. Succes.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Bedankt heren. ik moet dus flink aan de slag.
Waarom verhogen? Omdat hij extreem laag is achter. niet mooi en uitlaat leunt flink op de as en met meer mensen erin te veel aanlopen..
Waarom verhogen? Omdat hij extreem laag is achter. niet mooi en uitlaat leunt flink op de as en met meer mensen erin te veel aanlopen..
Kom je hier echt slecht bij met die skirt?
Ik had altijd maar één optie: DOORMEPPEN met een zware hamer
Ik had altijd maar één optie: DOORMEPPEN met een zware hamer

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ja Riel, bij een cabrio kom je er niet bij, dan zal de as er onder weg moeten, eigenwijze draak
, met je dikke hamer kaktechniek 
en als de draad slecht is inderdaad direct M12 erin tappen.
zoveel (lees alle) mogelijk roest wegslijpen met een afbraamschijf, dop 30 erop met een lange bout 10.9 en een flink sterke moer en een flink sterke sluitplaat. (je moet de torsiestaaf in de dop trekken zeg maar)
Draai de bout erin en vervolgens slijp je de kop van de bout af zodat je een dop op de moer kunt zetten.
je draait de moer zo strak als je kunt, mbv een lange pijp en ondertussen laat je iemand anders meppen met een flinke hamer op de dikke houder in het midden van de as. je houdt druk op het aandraaien van de moer, je zult dan voelen dat de as los komt doordat elke keer als je maat mept jij de moer verder kunt draaien.
dat is mijn techniek en sinds ik die gebruik 100% slagingskans.


en als de draad slecht is inderdaad direct M12 erin tappen.
zoveel (lees alle) mogelijk roest wegslijpen met een afbraamschijf, dop 30 erop met een lange bout 10.9 en een flink sterke moer en een flink sterke sluitplaat. (je moet de torsiestaaf in de dop trekken zeg maar)
Draai de bout erin en vervolgens slijp je de kop van de bout af zodat je een dop op de moer kunt zetten.
je draait de moer zo strak als je kunt, mbv een lange pijp en ondertussen laat je iemand anders meppen met een flinke hamer op de dikke houder in het midden van de as. je houdt druk op het aandraaien van de moer, je zult dan voelen dat de as los komt doordat elke keer als je maat mept jij de moer verder kunt draaien.
dat is mijn techniek en sinds ik die gebruik 100% slagingskans.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Thanks martijn
Yo bro. denk dat dat wel nodig is een paar handen extra. eerst ff koppelingskabel vervangen. nog bedankt voor het slepen
Ja klopt haha.
Vandaag de nieuwe koppelingskabel monteren. alles mooi op zijn plek blijkt de getande secor bij het pedaal te zijn geknapt
Dus ook deze maar nieuw bestellen
Vandaag de nieuwe koppelingskabel monteren. alles mooi op zijn plek blijkt de getande secor bij het pedaal te zijn geknapt
